|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Lodgy 1.6 8V + LPG spalanie gazu i benzyny jakie?
grapess - 2014-04-24, 17:29 Temat postu: Lodgy 1.6 8V + LPG spalanie gazu i benzyny jakie? Pozwalam sobie założyć nowy wątek aby zebrać informacje dotyczące spalania Lodgy 1.6 8V z instalacją gazową. Temat mnie bardzo interesuje, bo chyba moja Lodgy ma dziurawe baki
1) Ile spalają Wasze lodgy gazu i przy jakiej jeździe ( dynamiczna/eko miasto/trasa, obciążenie )
2) Ile potrzebowała benzyny w powyższych warunkach.
3) Jak szybko gasną kontrolki przy gazie,
U mnie wygląda to tak.
Dystans 264km
Na tym dystansie spalanie gazu wyszło na poziomie 11,0l/100 przy jeździe na krótkie dystansy raczej spokojna jazda.
Nie wiem jeszcze ile spaliła benzyny ale na wyświetlaczu przy obecnym dystansie ok 470 km brakuje trzech kresek. Jestem trochę przerażony. Po regulacji w ASO jaka miała miejsce co prawda samochód przestał się dusić ale benzynę wciąga jakby na niej jeździła.
Po przejechaniu ok 200km świeci się już rezerwa gazu.
GrAn - 2014-04-24, 21:07
Kontrolki od LPG zazwyczaj źle pokazują ilość gazu w zbiorniku, na rezerwie można przejechać nawet 200 km więc na to nie patrz, raczej na ilość kilometrów zrobionych na pełnym baku i wtedy przelicz spalanie.
Dla porównania moje wyniki 1.6 8V + LPG w Stepway I
- benzyna mieszany tryb 8,5l/100km
- LPG mieszany tryb 10/100km
Silnik o prostej konstrukcji, raczej bezawaryjny, ale niestety paliwożerny.
Pozdrawiam
piotrek400 - 2014-04-24, 21:47
zależy od instalacji, bo może mieć dotryskiwanie benzyny celem schłodzenia wtryskiwaczy - można to wyłączyć
moja mcv 2008 pali ok - 8,6 w trasie i 9,5 w mieście LPG, plus około 0,7 Pb na 100 km w zależności od pory roku
kejo81pl - 2014-04-25, 07:48
na butli przejeżdżam ok 400-420km głównie miasto. spalanie ok 9l. jazda, mam nadzieję, oszczędna - głównie żona jeździ
kontrolki przy gazie
pierwsza gaśnie w miarę szybko. na ostatniej migającej (rezerwa) przejeżdżam ok 120km.
przy ciągłej jeździe (bez gaszenia silnika) kreski benzynowe spadają tak jakby ilość paliwa w baku nie była wskazywana z aktualnej ilości w baku (bo ta powinna się zmniejszać minimalnie przy gazie) tylko z obliczeń średniego spalania. WTF?
po ponownym odpaleniu wracają na miejsce.
grapess - 2014-04-25, 14:13
piotrek400 napisał/a: | plus około 0,7 Pb na 100 km w zależności od pory roku |
No właśnie też o tego rzędu wielkościach spalania benzyny czytałem, dlatego jestem bardzo zaskoczony, że przy przebiegu ok 500km nie świecą się już trzy kreski na wskaźniku benzyny
Wychodzi na to, że spalanie benzyny jest na poziomie kilku litrów na 100.
Karenzo - 2014-04-25, 14:30
Miałem coś podobnego w trasie , sterownik zwyczajnie się zawiesił i był w trybie podgrzewania (wtryskiwacze pracują na sucho samochód jedzie na benzynie )
Jeżeli pali się żółta i zielona dioda auto jedzie na benzynie dopiero po zapaleniu tylko zielonej jedziemy na gazie .
grapess - 2014-04-25, 14:34
Zwracam na to raczej uwagę, nie zauważyłem sytuacji, w której samochód przełączyłby się na benzynę w przypadku gdy wcześniej przełączył się na gaz. Nie wiem, trochę za dużo niespodzianek mam z tym autem.
piotr. z - 2014-04-25, 14:41
grapess napisał/a: | Zwracam na to raczej uwagę, nie zauważyłem sytuacji, w której samochód przełączyłby się na benzynę w przypadku gdy wcześniej przełączył się na gaz. Nie wiem, trochę za dużo niespodzianek mam z tym autem. |
To spróbuj tak: jak silnik pracuje na LPG to zatrzymaj samochód, wciśnij hamulec, wrzuć 5-tkę i puść sprzęgło aby zdusić silnik. Obserwuj kontrolkę od gazu. A później odpal silnik ponownie i zwróć uwagę, na czym pracuje silnik.
Fajne, nie?
grapess - 2014-04-25, 20:23
piotr. z, nigdy nie robiłem takich eksperymentów. Możesz napisać o co w nim chodzi? Najpierw teoretycznie.
Karenzo - 2014-04-25, 21:11
zduś samochód jak będzie pracował na Lpg
Wzuć byle jaki bieg i puść sprzęgło bez gazu to zgaśnie
Odpal jeszcze raz .
grapess - 2014-04-25, 21:47
Co mam zrobić zrozumiałem. Nie wiem tylko po co? Co w ten sposób sprawdzę?
Karenzo - 2014-04-25, 21:54
piotr. z napisał/a: | grapess napisał/a: | Zwracam na to raczej uwagę, nie zauważyłem sytuacji, w której samochód przełączyłby się na benzynę w przypadku gdy wcześniej przełączył się na gaz. Nie wiem, trochę za dużo niespodzianek mam z tym autem. |
Obserwuj kontrolkę od gazu i zwróć uwagę, na czym pracuje silnik.
|
grapess - 2014-04-27, 19:57
Pierwsze pełne wyniki spalania na dystansie 500km.
Spalanie benzyny 1,6l/100km. Coś dużo, dużo więcej niż spodziewane 0,8l/100km, Może dlatego, że większość tego dystansu to odwożenie i odbieranie dzieci ze szkoły, czyli kilka przejazdów dziennie każdy po ok 5-6km.
Spalanie gazu 11l/100km.
Koszt przejechania 100km to ok 37PLN.
Policzyłem, że aby przejechać ten sam dystans tylko na benzynie samochód musiałby palić 6,5l/100km.
Jak to się ma do Waszych wyników?
Boogie - 2014-04-27, 20:08
grapess, ja bym radził Ci na razie ochłonąć i nie mierzyć każdej kropli benzyny. Silnik dopiero się dociera, z tego co kojarzę miałeś problemy z softem przy silniku. Poczekaj chociaż aż auto będzie miało z 2 tys przebiegu i wtedy zobaczysz. Porównywanie spalania w nówce i takim z przebiegiem kilku czy kilkudziesięciu tysięcy nie ma sensu. Dodatkowo sam się musisz przyzwyczaić do auta i wyczuć optymalną jazdę.
grapess - 2014-04-27, 20:44
Cytat: |
grapess, ja bym radził Ci na razie ochłonąć |
Pewnie najlepsza rada
Boogie - 2014-04-27, 20:51
Piszę to z własnego doświadczenia. Mimo że auto kupowałem z przbiegiem 6tys to zanim ja się nauczyłem odpowiednio jeździć i zanim auto sie do końca ułożyło trochę czasu minęło, a spalanie spadło z 6,0-6,5 do 5,0-5,5 i udaje mi sie ciagle lepsze wyniki uzyskiwać. Także na spokojnie i będzie lepiej ;)
route2000 - 2014-04-27, 20:55
Narazie przejechałem od piątku dopiero zaledwie 95 km, a komputer pokazał mi średnie spalanie benzyny 9,5l, ale dokładniej będę wiedział jak będę kupował paliwo do pierwszego odbicia, bo na wskazaniu komputera nie mam zbyt zaufania (lekko przekłamuje w górę lub w dół).
grapess, Boogie ma rację. Zawsze nowy silnik prosto z fabryki zawsze będzie więcej palił, bo wszystkie elementy w silniku są ściśle dopasowane i ciężko pracują. Po przejechaniu pewnej ilości km (3000-5000 km) elementy już są trochę starte i lżej pracują co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa.
Sam w swoim życiu miałem parę samochodów kupionych w salonach i zawsze na początku mi więcej paliły, a po jakimś czasie już mniej paliły...
Dyziek - 2014-04-27, 20:57
grapess, podam Ci jeden z moich przykładów.
Pug206, 1.1 benzyna, odebrany z salonu gdzieś w 2003 roku późną jesienią.
Spalanie w mieście: 9,5 - 10 litrów, na trasie 8. Identycznie było z pozostałymi Pugami, jakie wzięła firma.
Po ok 5-6 tys km spalanie spadło. Później u mnie normą w trasie było 5,3l.
Tym samym: pojeździj po mieście na benzynce, potem poturlaj się w trasie. Jak puknie Ci 5-6 tysi, to się unormuje.
Wiem, że łatwo mówić, a trudniej zacisnąć zęby i czekać, ale zobaczysz, że będzie lepiej.
grapess - 2014-04-29, 21:06
Może ktoś jeszcze zdradzi ile mu pali benzyny na jezdzie z gazem?
matucha - 2014-04-29, 21:10
route2000 napisał/a: | Sam w swoim życiu miałem parę samochodów kupionych w salonach i zawsze na początku mi więcej paliły, a po jakimś czasie już mniej paliły... |
Przez te kilka tysięcy też kierowca "dociera się" do samochodu
Karenzo - 2014-04-29, 21:50
Mam 2 auta z lpg .
Jedno tankowałem do pełna przed zimą chyba po świętach . Zrobiłem jakieś 2-3 tyś km mam jeszcze pół baku
grapess - 2014-05-01, 22:07
Karenzo napisał/a: | Mam 2 auta z lpg .
Jedno tankowałem do pełna przed zimą chyba po świętach . Zrobiłem jakieś 2-3 tyś km mam jeszcze pół baku |
Super wynik, pewnie to zasługa Świstaka i Ery.
Karenzo - 2014-05-01, 22:29
nie wiem co to niedorzeczny komentarz . Jak ktoś nie umie ustawić dobrze insolacji albo korzystać z auta na lpg to spala benzynę a nie gaz .
Po pierwsze zawsze trzeba rozgrzewać auto , w lato ruszam już na lpg w zime po ok 800-1000 m . Do czasu przełączania na gaz staram się jechać eco .
Ja zazwyczaj wypalam papierosa po odpaleniu auta to wystarcza aby auto przeskoczyło na lpg , sterownik mam ustawiony na ok 30 C , dobre rozmieszczenie wtryskiwaczy gwarantuje szybkie nagrzanie .
W daci już na montaż i ustawienie na razie wpływu nie miałem więc pali benzyny więcej .
Mimo to ostatnie tankowanie do pełna benzyny miałem w zime i od tego czasu zrobiłem 800 km potem tankowanie do pełne i trasa ok 5500 km powrót też z połową baku (na autostradzie w Austrii nie mogłem gazu znaleźć )
grapess - 2014-05-02, 06:25
Sorki, nie zrozumiałem dobrze. Pomyślałem, że się nabijasz i piszesz o gazie. Że naładowałeś butlę przed świętami i jeszcze jeździsz. Stąd mój komentarz. Ale faktycznie, jeżeli chodzi o benzynę i jazdę na gazie to faktycznie tak może być.
Zadaję dużo pytań bo nigdy nie miałem samochodu na gaz, ten jest pierwszy i już po przejechaniu kilkuset km miałem problemy.
Dzięki za drugi komentarz i wyjaśnienie.
Karenzo napisał/a: | w lato ruszam już na lpg |
W instalacji, którą mam istnieje możliwość odpalenia na LPG, ale nie zalecają.
Czy u Ciebie jest inaczej? Masz możliwość odpalenia i od razu jechania na LPG?
Pozdrawiam
route2000 - 2014-05-02, 07:36
grapess, sekwencyjna instalacja gazowa jest tak zrobiona, że posiada reduktor lub, kto woli, parownik. Przez parownik przepływa ciecz chłodząca z silnika, która nagrzewa do odpowiedniej temperatury co powoduje, że gaz w zbiorniku jest w stanie ciekłym, a po przejściu przez parownik przechodzi w stan lotny. Wystarczy zauważyć, że jak jest nieszczelny to czasem widać zaszronienie miejsca nieszczelności ale to rzadko. Chyba zauważyłeś, że pracownicy na stacji LPG zakładają rękawice, bo przy odłączaniu pistoletu następuje chwilowe "uderzenie" gazu i nie doznać poparzenia ręki. Temperatura reduktora jest bardzo ważna, bo tam jest gumowa membrana, która jest wrażliwa na zmiany temperatury. Jak chcesz przełączyć wcześniej niż to zalecane to skracasz żywotność membrany i zamiast po paru latach pracy to już po roku czy ciut dłużej reduktor jest do wymiany. Można je zregenerować, ale nie warta warto (sam to przerabiałem w życiu), bo czasem po regeneracji trudno jest wyregulować pracę reduktora. Różnica między nowym a regenerowanym jest około 100-150 zł.
Już jest najnowsza generacja instalacji LPG, gdzie tam nie ma reduktora, a gaz jest wtryskiwany bezpośrednio do kolektora przez specjalne wtryskiwacze LPG. Tak instalacja pozwala na niemal przełączanie z benzyny na gaz po 1 min, bo komputer zawsze po odpaleniu robi autodiagnozę. Uwaga, piszę o wtrysku pośrednim najnowszej generacji, a jest jeszcze inna instalacja dedykowana do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Dla zainteresowanych odsyłam pod ten link: http://www.vialle.com.pl/...p?str=2&lang=pl
Sorry, że trochę zrobiłem w tym poście OT, ale myślę, że już dużo osób zrozumie zasadę działania instalacji LPG
matucha - 2014-05-04, 21:13
Ale latem przy wysokich temp. na zewnątrz sterownik sam się przełącza po odpaleniu zaraz na LPG. I wcale nie jest to odpalanie na LPG. Poczekajcie do lata, to zobaczycie
Karenzo - 2014-05-05, 00:40
W sekwencji auto zawsze odpala się na benzynie i po nagrzaniu do wybranej temperatury przełącza się na gaz. Dodatkowo w instalacjach landi renzo (takie jak fabryka montuje ) jest tzw. rozgrzewanie wtryskiwaczy , wtryski gazowe otwierają się cyklicznie na sucho aby się nagrzać . Ten proces musi przejść całkowicie aby zaczęło się zasilanie silnika auto gazem . Minimalnie trwa chyba 30 sek . W zimę to może tak się nagrzewać nawet 5 min .
Czyli nawet jak mamy nagrzany silnik to sterownik natrętnie nagrzewa wtryskiwacze (paląca się żółta dioda ).
Dziś dolewałem benyzny do drugiego auta .
Spalanie benzyny wyniosło około 0,5 l na 100 km
grapess - 2014-05-05, 04:42
Cytat: | Dziś dolewałem benyzny do drugiego auta .
Spalanie benzyny wyniosło około 0,5 l na 100 km |
Jezeli mozna to przy jakich przebiegach?.
U mnie może dlatego wyszło duże spalanie benzyny, bo przebiegi małe od odpalenia do odpalenia?
|
|