DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Dział techniczny - dziwne dźwięki w przedmn zawieszeniu i wibracje w kierownicy
m-504256305 - 2014-08-09, 12:56 Temat postu: dziwne dźwięki w przedmn zawieszeniu i wibracje w kierownicyod czasu do czasu, przy prędkościach rzędu 60 - 100 kmh, najczęściej po jakimś łagodnym zakręcie, wyprzedzeniu innego pojazdu, pojawiają się w sandero dziwne dźwięki w zawieszeniu wraz z wibracjami przenoszonymi na kierownicę,
im bardziej zwalniam (do 60 kmh) tym odgłos głośniejszy,
im bardziej przyśpieszam odgłos cichnie,
jeżeli zatrzymam samochód na kilka minut, najczęściej ustępuje ...
macie jakiś pomysł ?Dar1962 - 2014-08-09, 14:43 należy zacząć od rzeczy najprostszych:
-sprawdzić dokręcenie śrub w kołach
-sprawdzić, czy któreś z kół nie zgubiło ciężarka, jeśli tak, wyważyć
-zrobić oględziny bieżnika - może jest gdzieś ubytek albo naderwany bieżnik, albo któraś z opon się wyząbkowała lub (np wskutek mocnego hamowania) nierównomiernie zużyła
-pooglądać na kanale podwozie auta, wieszaki wydechu - może coś się poluzowało, urwało lub ociera o siebie
-jeśli to nie pomoże, sprawdzić zawieszenie na szarpakachcorrado - 2016-03-27, 13:06 przy 130-150km/h tak jak wczoraj robilem na autostradzie mam wibracje kierownicy, najbardziej chyba przy 140km/h
- kola zimowe barumy 215/65 r16
- alufelgi z chryslera 16'' z pierscieniem centrujacym
jak podejsc do tematu teraz sprawnie i to wykluczyc ?
moze to tarcze hamulcowe bija , czy felgi,
* a moze oponki juz troche zezarte od wewnatrz bo jezdzilem na zbieznosci calkowitej +1.5stopnia * po ok +.45min na strone z przodu przy sprawdzaniu zbieznosci sie dowiedzialem... GORDINI - 2016-03-27, 14:30 Zacznij od wyważenia kół. Jak jest ok. to następnie kontrola łożysk, jeżeli są dobre (bez luzów) to przeguby wewnętrzne ale to raczej wątpliwe.
Tarcze hamulcowe jak są krzywe wprowadzają bicie na kierownicy przy hamowaniu, podczas normalnej jazdy nie ma to znaczenia.fotorobart - 2016-03-27, 14:32 zacząłbym od wyważeniakali - 2016-03-28, 17:33 U mnie niestety silnik mam takie dwa zakresy 140-150km/h a potem 190-200km/h.
Po wcisnięciu sprzęgła uspokaja się.Karenzo - 2016-03-28, 19:01 Oddaj do dokładnego wyważenia tylko wcześniej oderwij stare ciężarki
najlepiej się to robi myjką .
Miałem tak samo na źle wyważonej jednej feldze aluminiowej , niestety jakość felgi ma też tu duże znaczenieeplus - 2016-03-28, 19:14
kali napisał/a:
U mnie niestety silnik mam takie dwa zakresy 140-150km/h a potem 190-200km/h.
Po wcisnięciu sprzęgła uspokaja się.
To pewnie przy 240 znowu się odezwie... GORDINI - 2016-03-28, 19:30
kali napisał/a:
U mnie niestety silnik mam takie dwa zakresy 140-150km/h a potem 190-200km/h.
Po wcisnięciu sprzęgła uspokaja się.
W czym i gdzie? kali - 2016-03-28, 20:30
GORDINI napisał/a:
W czym i gdzie?
W Loganie. GORDINI - 2016-03-28, 20:37 Z dużej górki z wiatrem w d..m. Mnie akurat nie zaimponujesz taką fotką
Obroty się nie zgadzają z prędkościomierzem.mekintosz - 2016-03-28, 20:49 Kali, jeśli to nie fake a faktycznie foto z Twej jazdy loganem to sugeruję, byś się zastanowił, czy logan jest przewidziany konstrukcyjnie do takich prędkości. W przypadku jakiegokolwiek bocznego wiatru czy innej niespodzianki giniesz Ty, pasażerowie i być może ktoś inny. Nawet na autostradzie.
PS>Jakiś niedogrzany ten silnik logana kali - 2016-03-28, 21:22 Obroty się zgadzają ,wiatr robi turbina. Droga prosta bez górki. Niczym nie chciałem imponować po prostu ci pokazałem że można, bo pytałeś czym.
Dogrzany tylko czujnik uskodzony ale już wymieniłem przy okazji VSS. Mogę też cyknąć fotkę z GPS.
Jak dogram mapy to pokaże zdjęcia przeróbek i koszty. Na razie mam problem z utrzymaniem mocy i EGT. trzeba poświęcić jeszcze sporo czasu na dogranie ciśnienia i dawki paliwa.
W tej chwili wyszła trochę sztuka dla sztuki, szybciej by było wrzucić inny motor. Z przymiarek to na styk i sporo kombinacji wszedł VR6. Ale taki 1,8 bez problemu.
No mina kierowców mijanych w BMW bezcenna...Karenzo - 2016-03-28, 22:04 obroty sie zgadzają widać na innych filmikach
logan to opływowa bestia nawet z 1.6 16v 2 paki robiłeplus - 2016-03-29, 09:28 Buhahahahaha w siedem sekund od stówki do sto czterdzieści, dalej nie oglądałem, znudziło mi się. Kompromitacja i zasługuje to banana, ale myślę, że na rozruch po świętach trochę humoru jest wskazane. corrado - 2016-03-30, 21:19 coś wydaje mi się że te z tyłu mi koło wpada w wibracje ( dupa wibruje najwiecej ) i podejrzewam też te pierścienie centrujące , są lużne i faktycznie mogły się zsunąć , ostatnio wymieniałem drążki kierownicze i pamietam ze zostawaly na piascie i zlazily z felgi bez problemu .