DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Osłony zimowe Heko

BoloSr - 2014-10-03, 08:37
Temat postu: Osłony zimowe Heko
Duster
Logan
Sandero

Ceny sa fajne :)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2014-10-03, 10:49 ]
Temat o samym sensie zakrywania: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3985.

jas_pik - 2014-10-03, 09:10

Przecież tego typu osłony można zrobić prawie za darmo :-D
Prezes - 2014-10-03, 11:05

jas_pik napisał/a:
prawie za darmo
i to "prawie" robi różnicę. "Prawie" tak samo ładnie i estetycznie to wygląda :lol:
jas_pik - 2014-10-03, 12:22

Przy odrobinie inwencji i zakupieniu materiałów za "kilka groszy" można zrobić ładnej .
w wersji na lato
"wtedy prawie" będzie lepiej niż fabrycznie

JaWa - 2014-10-03, 12:28
Temat postu: Re: Osłony zimowe Heko
W kwestii osłon zimowych:
BoloSr napisał/a:
Duster, Logan, Sandero...Ceny sa fajne :)

Byłbym zainteresowany, ale... chwilowo z dostępnością kiepsko (brak). :cry:
Wysłałem już zapytanie do producenta: czy, kiedy i ew. za ile?
I czekam.
jas_pik napisał/a:
"wtedy prawie" będzie lepiej niż fabrycznie

Zdjęcia potwierdzają Twoją opinię. Przynajmniej w przypadku niektórych producentów.
Pozdrawiam - Janusz

krakry1 - 2014-10-03, 14:48

Wszystko, ładnie i pięknie, ale ... po pierwsze do Sandero II :-( i po drugie na dolną kratkę - lepiej byłoby na górną - na dole jest chłodnica intercoolera (a jej jednak lepiej nie zasłaniać) :?: .
corrado - 2014-10-03, 15:08

Dokładnie tak jak pisze krakry1,

Zmniejsza się w ten sposób chłodzenie IC a poza tym osłona jest w kolorze czarnym , świetnie absorbującym energie promieni słonecznych i w ten sposób nagrzewającym się.
Jeśli już ktoś chce zrobić dodatkową krateczkę to lepiej w jasnym kolorze ...

JaWa - 2014-10-03, 16:44
Temat postu: Re: Osłony zimowe Heko
JaWa napisał/a:
...chwilowo z dostępnością kiepsko (brak)...

Otrzymałem odpowiedź od producenta, że najprawdopodobniej od przyszłego tygodnia... już mają być "w sprzedaży". "Może wtorek". "Za ile" - nie było informacji. Może bz. :->
krakry1 napisał/a:
... po pierwsze do Sandero II :-( ...

Nawet nie podejrzewasz jak często dowiaduję się, że do Logana 1-ki to "nie ma problemu", ale do 2-ki to... "sam pan wiesz". Prawa rynku!" :evil:
pozdrawiam - Janusz

krakry1 - 2014-10-03, 16:49
Temat postu: Re: Osłony zimowe Heko
JaWa napisał/a:
Nawet nie podejrzewasz jak często dowiaduję się, że do Logana 1-ki to "nie ma problemu", ale do 2-ki to... "sam pan wiesz". Prawa rynku!" :evil:
Nie ma problemu, że do Sandero 2, a nie 1 ... płakałbym gdyby to była górna osłona - po dolnej nie uronię jednej łzy. 8-) :-P :mrgreen:
JaWa - 2014-10-03, 17:08
Temat postu: Re: Osłony zimowe Heko
krakry1 napisał/a:
...- po dolnej nie uronię jednej łzy. 8-) :-P :mrgreen:

Podobnie jak ja nad... IC :shock:
3maj się, życzę Wszystkim miłego i spokojnego weekendu - Janusz

BLACHA_997 - 2014-10-03, 17:17

Wszystko pięknie i łanie, ale po co?
Mam Dustera i nawet przy -20 kilku stopniach mam 4 cegiełki po przejechaniu ok. 2-3 kilometrów, a z nawiewów "leci" cieplutkie powietrze. Wydaje mi się, że obecne samochody nie potrzebują tego typu usprawnień, jak kiedyś Fiaty 125 czy Polonezy.

Lza - 2014-10-03, 20:23

Może Dacie nie maja termostatów, Rumuni jeszcze nie wiedzą co to jest. :mrgreen:
JaWa - 2014-10-03, 20:55

BLACHA_997 napisał/a:
... ale po co?...

Pod pierwszy post laisar podpiął wątek, gdzie toczyła się długa dyskusja: po co komu i dlaczego?
Od lat uważam nic tak nie kształci jak doświadczenie. Zwłaszcza własne. Stąd ten (mój) pomysł.
Faktem też jest, że za czasów Fiatów i Polonezów, to u nas (na północy) zimy bywały normalniejsze. Śniegu pod sufit, a i -25st. C trzymało dłużej. Teraz czasami człowiek ma wątpliwości czy zimówki przywdziewać, bo i w grudniu u nas zdarzało się +15 st.C.
Lza napisał/a:
...Rumuni jeszcze nie wiedzą...

Ja tam bym z nich nie żartował, bo:
- oni produkują "swoje" samochody, które nie tylko zauważam na naszych drogach, ale i jeżdżę jednym z nich, :-D
- my pewnie wiemy już (!) co to termostaty i... produkujemy je do "cudzych" marek. :-/
Pozdrawiam - Janusz

Karenzo - 2014-10-03, 21:01

Mam to samo od heko ale do innego auta .
Dla benzyny to zbędne dla smoluchów super sprawa .
Ja polecam zamiast cudować z kartonami i folią .

Pawlo - 2014-10-05, 16:30

Czy ta osłona zimowa będzie pasowała do mcv z 2007r czy tylko do tej po lifcie bo nie mam gdzie sprawdzić czy bardzo się różnią. Z drugiej strony jestem zdziwiony że firma Heko do nowej mcv już mają osłony a do starych MCV w ogóle nie zrobili.
laisar - 2014-10-05, 16:40

Pawlo napisał/a:
Czy ta osłona zimowa będzie pasowała do mcv z 2007r

Nie.

Pawlo napisał/a:
do nowej mcv już mają osłony a do starych MCV w ogóle nie zrobili.

Kwestia popularności modelu - loganów I generacji sprzedało się w Polsce niecałe 10 tys. szt.

JaWa - 2014-10-13, 10:58

Osłona dotarła. Na pytanie (zwłaszcza dla benzyny): po co? Krótko: względy estetyczne i (może mniej istotne) niektóre praktyczne. Osłona częściowo wchodzi pod tablicę rejestracyjną.
Montaż rzeczywiście prosty, ale...
W moim (benzynowym) Loganie patrząc z przodu samochodu od lewej 1/3 dolnego grilla jest fabrycznie przysłonięta. Co to ma do rzeczy?
Otóż zgodnie z instrukcją nie da się tam włożyć śruby. Swoją musiałem skrócić o ok. 22mm. Wolałem to niż wiercenie otworu w przesłonie (za nią "długo jest nic" - sprawdziłem).
Potem trzeba włożyć uchwyt w grill (sprężynująca osłona dociśnie ją do grilla) i wkręcić śrubę. Ze śrubą po prawej nie ma tego problemu.
BTW gdy spojrzałem na te śruby z tworzywa trochę mnie "najszły" wątpliwości: czy to wytrzyma?
Gdy skracałem śrubę - wątpliwości się rozwiały. :-) No i czas pokaże.
Pozdrawiam - Janusz

Karenzo - 2014-10-13, 11:18

Ja w benzynie polecam zamiast tego bardzo gęstą czarną siatkę i można jeździć cały rok.
W zime i tak zaraz zapycha się śniegiem

BoloSr - 2014-10-13, 11:45

JaWa napisał/a:
Osłona dotarła. Na pytanie (zwłaszcza dla benzyny): po co? Krótko: względy estetyczne i (może mniej istotne) niektóre praktyczne. Osłona częściowo wchodzi pod tablicę rejestracyjną.
Montaż rzeczywiście prosty, ale...
W moim (benzynowym) Loganie patrząc z przodu samochodu od lewej 1/3 dolnego grilla jest fabrycznie przysłonięta. Co to ma do rzeczy?
Otóż zgodnie z instrukcją nie da się tam włożyć śruby. Swoją musiałem skróciłem o ok. 22mm. Wolałem to niż wiercenie otworu w przesłonie.
Potem trzeba włożyć uchwyt w grill (sprężynująca osłona dociśnie ją do grilla) i wkręcić śrubę. Ze śrubą po prawej nie ma tego problemu.
BTW gdy spojrzałem na te śruby z tworzywa trochę mnie "najszły" wątpliwości: czy to wytrzyma?
Gdy skracałem śrubę - wątpliwości się rozwiały. :-) No i czas pokaże.
Pozdrawiam - Janusz


A pamieta kolega dlugosc tej sruby ???

JaWa - 2014-10-13, 12:00

@Karenzo,
myślę, że skorzystam z tego pomysłu. Dobry i skuteczny. Automatycznie.... "sezonowy" :mrgreen:

BoloSr napisał/a:
A pamieta kolega dlugosc tej sruby ???

Część nagwintowana to ok. 75-76mm, całość ok. 80mm.
Do "łba" pasuje klucz 17mm, ale ja wkręcałem palcami (co by "nie za mocno").
Pozdrawiam - Janusz

ahhhreccek2710 - 2020-11-29, 22:33

JaWa napisał/a:

W moim (benzynowym) Loganie patrząc z przodu samochodu od lewej 1/3 dolnego grilla jest fabrycznie przysłonięta.


U mnie w Sandero jest to samo. Wie ktoś może po co? Ja w sumie u siebie nie widzę, co miałaby osłaniać :| :)

GRL - 2020-11-29, 23:30

ahhhreccek2710 napisał/a:
U mnie w Sandero jest to samo. Wie ktoś może po co? Ja w sumie u siebie nie widzę, co miałaby osłaniać :| :)

Złe pytanie.
Krata jest symetryczna, a ma powycinane dziury w miejscach, gdzie jest to niezbędne.
Widać w tamtej części nie ma niczego co by wymagało obowiązkowego chłodzenia.
Więc nie "co ma ta część osłaniać?" ale "co pozostała cześć ma chłodzić?" :-?

toka93 - 2020-11-30, 11:38

1,2 nie ma intercoolera więc całość jest kierowana na chłodnice.
topdrive - 2020-12-05, 18:11

Osłone Heko mam i ja :).

Dlaczego? Żeby chociaż trochę szybciej dogrzać 1.5dci. Wtedy zawsze to trochę krócej będę marznąć ;). Do tego wygląda całkiem fajnie...

Czy to działa? Wydaje mi się, że tak. Szybciej dobiłem do 50 stopni (mam dodatkowy wskaźnik).

Z ważnych uwag - osłona NIE pasuje do wersji Stepway. Musiałem ją dociąć (około 3 cm na szerkość, około 1.5cm z wysokości). Wyszło całkiem znośnie, co widać na fotce ;).

Fruxo - 2020-12-05, 18:48

osłona zasłania intercooler.
toka93 - 2020-12-05, 20:05

W zimie i tak zaciąga zimnym powietrzem to tak nie odczuwa :)
topdrive - 2020-12-06, 18:11

Intercooler jest chyba po prawej stronie, tam gdzie jest to wcięcie w osłonie. Tak mi się wydawało jak montowałem wieczorem, wiec tak źle chyba nie jest 🙃

Do tego jest na zimę, nie latam po autostradach i mam przed oczami zegar z temperaturą wody i oleju 😉

Fruxo - 2020-12-06, 22:18

miałem osłonę w sadnero i wyczuwalnie szybciej intecooler łapał zadyszki więc spadała moc , teraz zmieniłem termostat na rosyjski i zima mi nie straszna
topdrive - 2020-12-07, 09:30

Fruxo, w benzynie może faktycznie jest inaczej... Niestety ten 1.5 dci to naprawdę sprawny silnik, ilość ciepła produkowana przez ten motor nie jest zbyt wielka i jak było -8 stopni to osiągnięcie 50 stopni wymaga 10 kilometrów jazdy. Oczywiście w międzyczasie grzejąc wnętrze, żeby nie zamarznąć :). Masz może linka gdzie można znaleźć te termostaty? Bo przyznam, że do swojego dci też bym chętnie założył coś, co otwiera się później (żeby podnieść temperaturę roboczą silnika). Bo obecne 78-85 stopni to trochę nisko, bo często podczas jazdy mam max 75 stopni (przy równej, spokojnej jeździe).

Jakbym miał 1.2 tce to bym nawet się nad tym nie zastanawiał, jednak w dci powiem szczerze, że to wydaje się to mieć zdecydowanie więcej pozytywów.

toka93 - 2020-12-07, 16:37

A ja mam wrażenie że jak na diesla to się bardzo szybko grzeje. Po 7km w mojej Meganie mam już optymalną temperaturę jak były mrozy po -7 w ostatnim tygodniu.
Dardus - 2020-12-07, 20:52

Ja tam uważam że termostat i temperatura w dci jet właściwa. Kontroluje ją przez cały czas jazdy za pomocą OBD. Przykładowo latem temperatura zewn. 30 st. mnie trmp. silnika dochodziła do 105 st. i rosła. Fakt miałem na haku obciążenie 1200 kg. Zaciekawił mnie także fakt że na wyświetlaczu komputera przez cały czas wskazywało temperature w normie, kreska nawet na milimetr się nie przesunęła. W sumie teraz niewiem, czego temperaturę ten wskaźnik wskazuje.
Przy kombinacji termostatami mógłbym przegrzać silnik. A diesle tego nie lubią.
Mnie kontrolka temperatury silnika gaśnie przy 52 stopnie, a silnik osiąga temperaturę już po 6 km jazdy, 68/74 stopni C. bez różnicy czy + 20, czy - 10 st.c, średnio dynamicznej jeździe.

Co ciekawe, moj program diagnostyczny wykrywa temperaturę oleju. Olej nagrzewa się praktycznie równocześnie z temp. silnika, różnica jest ok. 5 stopni. Czy ktoś to może zauważył u siebie. Wyglądało by że w obiegu znajduje się nagrzewnica oleju.

Auto Krytyk - 2020-12-08, 07:55

W megane jest inny termostat pewnie 89C-93C i dogrzewanie silnika i/lub wnętrza albo oba naraz to inny świat. Jak miałem 1.5 dci w dacii to przy mrozach -20C temp spadała do 0 kresek przy włączeniu ogrzewania na postoju na full i 30km przejechanych. Ale ogrzewanie działało od razu miała grzałki elektryczne w nawiewie.
topdrive - 2020-12-08, 09:10

W Megane jest podgrzewacz płynu chłodzącego, w Dacii go nie ma. Termostat jest taki sam, 83 stopnie. Ale tempo nagrzewania jest dużo lepsze niż w Dacii właśnie dzięki wspomnianemu podgrzewaczowi.

W dci jest czujnik temp. oleju i faktycznie olej nagrzewa się szybko, ale to zupełnie normalne, bo jest rozgrzewany przez turbosprężarkę i temperaturę spalin w niej. W wolnossących olej grzeje się dużo wolniej jak nie ma chłodzenia/rozgrzewania przez "chłodniczkę" oleju, gdzie olej jest ogrzewany/chłodzony płnem chłodniczym.

EDIT:
Duster 2 z tego co widzę, może go mieć. U mnie w Lodgy go na pewno nie ma.

Fruxo - 2020-12-08, 20:56

W sandero był termostat 75 C więc on nigdy dobrze nie grzał , do tego 0.9 tce lpg to ogrzewa się wolniej 1.5 dci a przy hamowaniu silnikiem potrafi spaść o 20 C

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group