DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Blacharka prawego tylnego błotnika Dacia Duster

schopenek - 2014-10-20, 11:40
Temat postu: Blacharka prawego tylnego błotnika Dacia Duster
Witam.
Pech chciał, że w dniu dzisiejszym wjeżdżając w bramę "nie przybrałem" wystarczająca na skręcie i otarłem tylnym prawym zderzakiem o słupek. Są zarysowania głębsze i płytsze, w dwóch miejscach lakier odprysł. Konieczna naprawa. Z racji tego, że trochę ze mnie laik w sprawach naprawiania, byłbym bardzo wdzięczny kolegów forumowiczów o jakieś wskazówki jak poradzić sobie z tym fantem. Dacia jest po gwarancji (zresztą nawet nie wiem czy to gwarancja obejmuje naprawę takich uszkodzeń). Przypuszczam, że będę musiał odwiedzić dobrego blacharza i lakiernika i na tym się skończy. Nie wydaje mi się, żebym musiał wymieniać cały błotnik. Wrzucam też zdjęcie skutków pechowego zdarzenia.
Będę wdzięczny za jakieś rady. Pozdrawiam!

zachjan - 2014-10-20, 12:29

Trochę za mało szczegółów na zdjęciu. Jak głębokie sa wgniecenia? Z tego co można zauważyć na tym zdjęciu to szkoda nie wielka. Dobry blacharz poradzi sobie z tym bez problemów. Wymiana błotnika nie jest konieczna, bez paniki :-) Jak masz autocasco - zgłoś szkodę, jak nie masz to pewnie kilkanaście stówek nie twoje. :cry: Dwa elementy w metaliku do malowania.
schopenek - 2014-10-20, 12:53

Tak jak pisałem, w większości są to zarysowania ale w dwóch miejscach jest głębszy ubytek. Mam nadzieję, że na załączonym zdjęciu będzie lepiej widać :) Dzięki za odp.
zachjan - 2014-10-20, 13:10

Jeżeli blacha nie jest powgniatana to może bez klepania się obejdzie. Szpachla, podkład i lakier baza plus bezbarwny bo to chyba szary bazalt z tego co widzę? Pomyśl o nakładkach na błotniki.
schopenek - 2014-10-20, 13:21

Blacha nie jest wgnieciona nigdzie, klepania nie wymaga. Właśnie patrzę na te nadkola - niewielka cena a jakby przytarł w przyszłości to lepiej plastik niż blachę :) Kolor się zgadza - szary bazalt. Mam nadzieję, że kupię gdzieś lakier o tym oznaczeniu. W pierwszej kolejności chyba podjadę do ASO i zapytam o lakier -mam nadzieję, że go dostanę.
johnson - 2014-10-20, 13:21

zachjan napisał/a:
Jeżeli blacha nie jest powgniatana to może bez klepania się obejdzie. Szpachla, podkład i lakier baza plus bezbarwny bo to chyba szary bazalt z tego co widzę? Pomyśl o nakładkach na błotniki.

za malowanie zderzaka,blotnika i cieniowanie elementow pewnie pojdzie z 800-1000 pln.
Moze warto to przepolerowac, zabezpieczyc i za to sama kaske zalozyc nakladki na blotniki?
PS. Jak masz AC to rob z AC

Domel2250 - 2014-10-20, 13:37

jeżeli masz "dobre" AC to się nawet nie zastanawiaj i rób z ubezpieczenia. Mnie (po włamaniu) za lakierowanie rys na dwóch elementach nadwozia (słupek B+ramka drzwi-były same ryski) w ASO zrobili za około 2 tys. pln (dokładnie nie pamiętam czy prawie 2000pln, czy trochę ponad :-P -z AC poszło :-P ) W tej cenie była też nowa uszczelka drzwi. U Ciebie też 2 elementy do lakierowania, więc w ASO, ażeby gwarancji na blachy nie stracić, to pewnie , jak koledzy powyżej już wspominali te kilkanaście setek jak nic poleci. U dobrego blacharza pewnie za połowę tej ceny zrobisz :-P
Lakier na pewno dokupisz w ilościach "do zaprawek", tylko nie koniecznie od ręki. Jeżeli w tymże ASO mają serwis blacharski, to dopytaj się wstępnie o koszt naprawy i będziesz dokładnie wiedział ile to może u nich kosztować.

zachjan - 2014-10-20, 13:40

Każda mieszalnia lakierów samochodowych może dorobić lakier, także w sprayu. Sprawdzone osobiście w innym samochodzie.
schopenek - 2014-10-20, 13:43

Daćkę kupiłem 2 mc-e temu razem z ubezpieczeniem (do połowy grudnia). Ale akurat bez AC. Przy przedłużaniu ubezpieczenia miałem zamiar wykupić AC... Taki peszek... :] Mam znajomego blacharza więc podjadę do niego żeby to zrobił a swoją drogą te osłony na błotniki zakupię. Na allegro widziałem kilka ofert, tylko że wszystkie są dosyć wąskie (na moje oko ok. 3 cm). Fabrycznie montowane są zdecydowanie szersze (ok. 5-6 cm) i te bym brał. Widzieliście gdzieś jakieś oferty żeby nie przepłacić?
zachjan - 2014-10-20, 13:59

Komplet oryginalnych nakładek na allegro 811,80 nówka
schopenek - 2014-10-20, 14:08

Jakiś link do allegro?[/quote]
Domel2250 - 2014-10-20, 14:15

schopenek napisał/a:
Jakiś link do allegro?
[/quote]

Tutaj masz Allegro, a tutaj z innego źródła właśnie za 811 pln :mrgreen:
W ASO niewiele drożej , 902 pln, nr ref. 82 201 274 674.

schopenek - 2014-10-20, 14:24

Dzięki za linki :mrgreen:
Karenzo - 2014-10-20, 14:42

kup używane podklej dobrą taśmą piankową
koszt 400 zł
jak z rosji ściągaliśmy różne nakładki to takie były za 200-300 zł nowe

SilverTM - 2014-10-20, 15:08

Pamiętajcie że zawsze w ASO można bez problemu ugrać 15-20% rabatu na częściach
Wystarczy podczas pytania o dostępność i cenę poprosić o jakiś rabacik
( kupując osłonki przeciwsłoneczne na szyby zrobili mi cenę niższą niż za zamienniki i jeszcze koszt przesyłki odpadał )

Dar1962 - 2014-10-20, 16:50

i problem byłby rozwiązany - szerokość nakładki pokrywa się dokładnie z przetłoczeniem błotnika
schopenek - 2014-10-29, 14:29

Witam wszystkich.
A propo tematu, znajomy powiedział, że bez problemu zrobi blacharkę. Rzeczywiście zrobił - zderzak i błotnik wyglądają jak nówka. Wszystko zamknęło się w pięciu stówkach. Dobrze mieć znajomych, na których można polegać.
Poniżej fotka - efekt końcowy.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za wszelkie wypowiedzi.
Pzdr!

corrado - 2014-10-31, 13:06

Wygląda ok, ale szczerze, to mało nie wziął , jeśli to znajomy; Podejrzewam , że nie kolega 8-) Nie miał nawet prostowania ani "wyprowadzania" profilu.
Karenzo - 2014-10-31, 13:22

za takie malowanie to z ulicy płaci się 200 zł max ze swoją bazą . Ja za cały zderzak przedni płaciłem 250 w innym aucie . Mi znajomy proponował malowanie za "flaszkę " jeżeli tylko oczyszczę i rozbiorę elementy . Tak jak mi tłumaczył to 50-70 % ceny malowanie to rozbieranie elementów i on zatrudnia ludzi tylko od tego
pewnie zadziałała zasada - nowa fura droższa fucha

johnson - 2014-10-31, 14:01

Karenzo napisał/a:
za takie malowanie to z ulicy płaci się 200 zł max ze swoją bazą . Ja za cały zderzak przedni płaciłem 250 w innym aucie . Mi znajomy proponował malowanie za "flaszkę " jeżeli tylko oczyszczę i rozbiorę elementy . Tak jak mi tłumaczył to 50-70 % ceny malowanie to rozbieranie elementów i on zatrudnia ludzi tylko od tego
pewnie zadziałała zasada - nowa fura droższa fucha

no ale on pomalowal 2 cale elementy, to nie sa wpylki ani zaprawki, wiec ile mial zaplacic? Same materialy lakiernicze kolo 100-150 pewnie wyszly

Karenzo - 2014-10-31, 14:13

nie wiem co to za materiał
http://www.elakiery.pl/pr...oivre-d11-farba
ta stronka jest bardzo droga więc spokojnie można poniżej 50 zejść

johnson - 2014-10-31, 14:28

Karenzo napisał/a:
nie wiem co to za materiał
http://www.elakiery.pl/pr...oivre-d11-farba
ta stronka jest bardzo droga więc spokojnie można poniżej 50 zejść

ale potrzebujesz baze i klar, nie sam lakier. Za 50 raczej nie da sie tego kupic. Dobry material bedzie drozszy niz to co na tej stronie, dupont sikkens itp.

corrado - 2014-10-31, 14:42

johnson napisał/a:

no ale on pomalowal 2 cale elementy, to nie sa wpylki ani zaprawki, wiec ile mial zaplacic? Same materialy lakiernicze kolo 100-150 pewnie wyszly


Musiałby nie mieć co robić kompletnie by lakierować 2 elementy w całości 8-)
przy tak zastanych zniszczeniach, a zważywszy, że to szary/srebrny najcięższy kolor, pewnie doszłoby mu cieniowanie tylnych drzwii i klapy żeby faktycznie siadło.

johnson - 2014-10-31, 16:18

corrado napisał/a:
johnson napisał/a:

no ale on pomalowal 2 cale elementy, to nie sa wpylki ani zaprawki, wiec ile mial zaplacic? Same materialy lakiernicze kolo 100-150 pewnie wyszly


Musiałby nie mieć co robić kompletnie by lakierować 2 elementy w całości 8-)
przy tak zastanych zniszczeniach, a zważywszy, że to szary/srebrny najcięższy kolor, pewnie doszłoby mu cieniowanie tylnych drzwii i klapy żeby faktycznie siadło.

kto tak naprawia samochod? tak sie naprawia kosiarke a nie normalne auto, tak jak piszesz wlasnie nalezy to zrobic, 2 cale elementy i cieniowanie jezeli trzeba

corrado - 2014-11-01, 01:07

a jaki sens byłby w lakierowaniu 4 elementów zamiast 2 ? ani to w jego interesie ani klienta - zmienia się choćby warstwa lakieru na elemencie i nie będzie jak z fabryki.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group