|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Alarm Cobra 3998 i schemat jego instalacji
jackthenight - 2008-09-29, 19:24 Temat postu: Alarm Cobra 3998 i schemat jego instalacji Witam
W sumie jak w temacie. Kolega "yoda" pisał opis o programowaniu.
Jednak czy ktoś posiada schematy instalacji tej centralki ?
Chodzi mi głównie do jakiego pinu w wtyczce (kolor kabla ) podłączony jest czujnik maski ?
wox - 2008-09-29, 19:50
Ja mam Cobre 7887 - nie wiem czy coś Ci to da; czujnik maski jest podpięty pod biały kabelek
jackthenight - 2008-09-29, 19:59
Nie da niestety. To całkiem inna seria alarmów.
Każda seria ma całkiem inne podłączenia.
Mam np. szczegółową serwisówkę alarmu Cobra 3100 - i to już jest bliskie mojemu.
Ale muszę mieć pewność że w 3998 jest tak samo.
No nic, czekamy na Yoda aż się wypowie.
Yoda - 2008-09-29, 21:38
Odpowiedź poszła na priv-a.
jackthenight - 2008-09-30, 19:50
Yoda napisał/a: | Odpowiedź poszła na priv-a. |
Dzięki, jutro będę miał chwilę wolną to sobie włączę wreszcie to potwierdzenie dźwiękowe i nie tylko :)
tomaszgebala - 2008-10-01, 19:22 Temat postu: fabryczny alarm 3998 czy ktoś ma założony fabryczny alarm Cobry dedykowany do Logana? Coś dziwne jest to jego działanie - wg zapewnień dealera miał od być podpięty bezpośrednio do kluczyka i miał się włączać kluczykiem - niestety nie stwierdziłem tego. Można go uruchomić wyłącznie z pilota.
Czy ktoś ma takowy ?
jackthenight - 2008-10-01, 20:12
Ja posiadam taki.
Działa to tak :
1. z kluczyka od auta nie włączysz alarmu - tylko centralny
2. masz piloty od alarmu i nimi włączasz alarm jak i centralny zamek - i ta metoda jest
najlepsza.
Jaką wersje Cobry masz ?
wox - 2008-10-01, 23:23
Ja mam Cobrę 7887 i mam tylko kluczyk (włącza/wyłącza alarm + centralny zamek)
tomaszgebala - 2008-10-02, 19:51
wox napisał/a: | Ja mam Cobrę 7887 i mam tylko kluczyk (włącza/wyłącza alarm + centralny zamek) |
wg opisu na instrukcji to moja Cobra ma symbol 3998
jackthenight - 2008-10-02, 19:59
To jest alarm który działa wyłącznie z dwóch pilotów które otrzymałeś wraz z alarmem.
Mam taki sam alarm. Ten alarm nie działa z pilotem kluczka od auta.
tomaszgebala - 2008-10-02, 21:51
a dopiero teraz zauważyłem, że zapasowy kluczyk do Logana nie ma przycisków centralnego zamka
tomaszgebala - 2008-10-02, 22:47
ja mam alarm 3998 i też nie wiem jak ustawić dźwięk przy właczaniu alarmu i dodatkowo interesowałaby mnie mozliwość automatycznego zamykania zamów drzwi po ruszeniu
tomaszgebala - 2008-10-02, 22:48
wox napisał/a: | czujnik maski jest podpięty pod biały kabelek |
a gdzie jest ów czujnik otwarcia maski ?
Yoda - 2008-10-02, 23:52
tomaszgebala napisał/a: | ja mam alarm 3998 i też nie wiem jak ustawić dźwięk przy właczaniu alarmu i dodatkowo interesowałaby mnie możliwość automatycznego zamykania zamów drzwi po ruszeniu |
Skoro jest zapotrzebowanie to powtórzę to, co pisałem na starym forum wraz z niewielkimi korektami:
Na początek mały wstęp.
Pilot do tego alarmu ma 2 przyciski:
A - ten większy z kropeczką (normalnie służący do włączania i wyłączania alarmu)
B - pozostały
Funkcje alarmu są podzielone na 4 grupy.
Żeby zaprogramować daną funkcję należy najpierw wejść w odpowiednią grupę, a następnie w odpowiednią funkcję. Oczywiście będąc w trybie programowania. Oznaczenie 3/4 oznacza grupę 3, funkcja 4.
Wejście w tryb programowania
1. Wyłączyć ochronę - nie można go programować gdy jest uzbrojony
2. Otworzyć drzwi (kierowcy)
3. Otworzyć pokrywę silnika.
Samo otwarcie maski nie wystarcza. Potrzebny jest tam jeszcze czujnik otwarcia (czyli wyłącznik) podłączony do alarmu. Jak się okazuje, nie zawsze jest on montowany (pomysły racjonalizatorskie ASO). Najprostszy sposób na sprawdzenie czy on tam rzeczywiście jest to zobaczyć czy otwarcie maski wyzwala alarm.
4. Włączyć zapłon
5. Wcisnąć na około 3 sekundy przycisk A w pilocie - aż mrugną kierunkowskazy.
Aby wyjść z programowania należy zamknąć maskę. Nowe ustawienia zostaną zapamiętane.
Poruszanie się po menu
1. przejście do następnej grupy funkcji: wyłączyć stacyjkę i włączyć ponownie. Co kilkanaście sekund migają kierunkowskazy. Ilość mrugnięć oznacza w której grupie funkcji jesteśmy (1, 2, 3 lub 4)
2. przejście do następnej funkcji w ramach tej samej grupy: przycisk A na pilocie. Ilość mrugnień diody od alarmu informuje nas w której funkcji jesteśmy.
3. aktywacja lub wyłączenie danej funkcji: przycisk B na pilocie. O tym, czy bieżąca funkcje jest włączona czy wyłączona informuje również dioda od alarmu - krótkie mrugnięcia oznaczają, że funkcja jest wyłączona, długie, że jest włączona.
Funkcje
Grupa 1 - ustawienie głośności potwierdzeń dźwiękiem przy włączaniu/wyłączaniu ochrony. Fabrycznie głośność ustawiona jest na 0 (czyli nie piszczy przy zamykaniu/otwieraniu). Można zmieniać w zakresie od 0 do 30.
Moim zdaniem wygodnie jest zwiększyć sobie tę wartość, ponieważ np. usłyszymy przy zamykaniu, że są niedomknięte drzwi, ewentualnie przy otwieraniu że alarm wył. Domyślnie pokazują to kierunkowskazy - ale kto na nie patrzy i liczy ile razy zamigały ?
Zwiększanie głośności - przycisk A. Zmniejszanie - przycisk B
Grupa 2.
Nic specjalnie ciekawego.
Grupa 3.
Funkcja 3/2 - Automatyczne powtórne włączenie ochrony. Fabrycznie wyłączona.
Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie: zamykamy samochód, pilot chowamy do kieszeni i już odchodzimy, gdy w kieszeni nacisnął się przypadkowo przycisk otwierania. Samochód się otwiera, a alarm wyłącza.
Jeśli jednak włączymy sobie tę funkcję, to - jeśli przez 2 minuty nie zostaną otworzone żadne drzwi - wówczas samoczynnie włączy się ochrona.
Funkcja 3/3 - Zamykanie centralnego zamka do funkcji 3/2. Fabrycznie wyłączona.
Dzieła jako dodatek do funkci 3/2. Jeśli funkcja 3/2 jest włączona, to po 2 minutach ochrona się włączy, ale centralny zamek się NIE zamknie i samochód pozostanie otwarty. Chyba, że włączymy fukcję 3/3 - wówczas i włączy się ochrona, i zamknie centralny.
Moim zdaniem 3/2 i 3/3 mają sens gdy są obie włączone.
Funkcje 3/4 i 3/5 - Autolock. Fabrycznie obie wyłączone.
Włączenie funkcji 3/4 powoduje, że po włączeniu zapłonu zamyka się centralny zamek. Kiedy dokładnie ten centralny się zamyka zależy od ustawienia funkcji 3/5: jeśli jest ona wyłączona, to zamknięcie następuje po rozpoczęciu jazdy (wymaga podłączonego kabelka, inaczej nie działa), jeśli natomiast 3/5 jest włączona, to zamknięcie następuje po 5 sekunach od włączenia zapłonu. Dość czasu, żeby uruchomić silnik (przynajmniej benzynowy).
Wyłączenie stacyjki - otwiera centralny zamek.
Grupa 4.
Funkcja 4/3 - Sygnał syreny ciągły lub przerywany. Fabrycznie jest ustawiony przerywany. Działa tylko przy włączeniu funkcji 4/4
Funkcja 4/4 - Jednotonowy sygnał syreny. Fabrycznie wyłączona.
Funkcja 4/5 - Dwutonowy sygnał syreny. Fabrycznie wyłączona.
Funkcja 4/6 - Wielotonowy sygnał syreny. Fabrycznie włączona.
Z funkcji 4/4, 4/5 i 4/6 powinna być włączona tylko jedna z nich.
Jeśli chodzi o domykanie szyb (funkcja Komfort) to wymaga to jakiegoś dodatkowego modułu. Można łatwo sprawdzić czy macie odpowiednie wyposażenie w swoich samochodach - wystarczy zamykając auto dłużej przytrzymać przycisk A na pilocie (oczywiście mowa o pilocie do alarmu, nie fabrycznym do samochodu).
Oczywiście wszelkie zabawy na własne ryzyko
Szczególnie odradzam ustawianie "w ciemno" innych funkcji
Yoda - 2008-10-03, 00:09
tomaszgebala napisał/a: | a dopiero teraz zauważyłem, że zapasowy kluczyk do Logana nie ma przycisków centralnego zamka | Dzięki temu że masz 2 piloty do alarmu nie musisz (za ciężką kasę) dorabiać drugiego kluczyka z pilotem.
jackthenight - 2008-10-03, 06:49
No niestety ale ASO to są po prostu "paproki". Żenada ale mit o ASO jest zawsze aktualny.
Robić wszystko na odpierdol i jak najszybciej - to jest właśnie ASO - ale zapewne sami to wiecie :)
Czujnik maski podłączony jest do niebieskiego przewodu od centralki alarmu.
Zobacz również czy np. otwarcie bagażnika wzbudza alarm :)
jackthenight - 2008-10-03, 12:01
tomaszgebala napisał/a: | ja mam alarm 3998 i też nie wiem jak ustawić dźwięk przy właczaniu alarmu i dodatkowo interesowałaby mnie mozliwość automatycznego zamykania zamów drzwi po ruszeniu |
Możliwość zamykania auta masz w standardzie - do tego nie jest potrzebny alarm.
Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie.
Polecam przeczytać instrukcję od auta, jest to dokładnie opisane,
wox - 2008-10-03, 17:44
tomaszgebala napisał/a: | wox napisał/a: | czujnik maski jest podpięty pod biały kabelek |
a gdzie jest ów czujnik otwarcia maski ? |
w okolicach zamka
tomaszgebala - 2008-10-03, 20:00
Yoda napisał/a: | (...)
5. Wcisnąć na około 3 sekundy przycisk A w pilocie - aż mrugną kierunkowskazy.
|
u mnie coś nie chcą mrugnąć
jackthenight - 2008-10-03, 21:01
Musisz otworzyć drzwi, otworzyć maskę, przekręcić klucz w pozycję "jazda" M.
Następnie przytrzymaj przycisk "A" na trzy do 5 sekund. migną kierunki.
i możesz programować.
RWw - 2008-10-03, 21:21
jackthenight napisał/a: | Możliwość zamykania auta masz w standardzie - do tego nie jest potrzebny alarm.
Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie.
|
Ale to nie we wszystkich wersjach działa.
jackthenight - 2008-10-03, 21:35
No właśnie nie we wszystkich. Mam Laurete i nie mogę tego włączyć :(
Narazie włączyłem tą funkcję w alarmie, ale wolałbym aby to samo auto robiło gdyż wtedy dopiero zamykają się drzwi przy prędkości powyżej 7km/h.
A wiesz może w jakich wersjach to działa ?
Albo może coś źle robię ?
tomaszgebala - 2008-10-03, 22:19
jackthenight napisał/a: | Musisz otworzyć drzwi, otworzyć maskę, przekręcić klucz w pozycję "jazda" M.
Następnie przytrzymaj przycisk "A" na trzy do 5 sekund. migną kierunki.
i możesz programować. |
nic to nie daje, a przyczyną może być fakt, iż nie mam żadnego czujnika otwartej maski. Alarm włączony otwieram maskę i ... nic się nie dzieje
jackthenight - 2008-10-03, 22:45
Tak właśnie sądziłem. Nie wiem czemu ale nie montują tego czujnika "patałachy" w ASO, który defakto w instrukcji montażu jaki i zaleceń Dacia/renault musi być zamontowany.
Powiem ci tak, przewód od centralki jest niebieski do tego czujnika.
Aby wejść do programowania musisz ten przewód zmasować na czas programowania.
laisar - 2008-10-03, 22:47
No to reklamować, koledzy, reklamować...
jackthenight - 2008-10-03, 23:01
laisar napisał/a: | No to reklamować, koledzy, reklamować... |
Mi na reklamacje powiedzieli że nie zrobią, bo im "się nie chce, nie ma jak przeprowadzić kabla do komory silnika, że według Renault ten czujnik jest niepotrzebny" Po tym wszystkim na serwis ASO u Przyguckich po prostu "rzygam". NIe chce mieć z nimi więcej nic do czynienia. Jeżdżę do innego i tam mi zrobili jak trzeba.
Najlepsze jest to że na odpowiedz "czujnik nie potrzebny" zapytałem się co zrobią jak np. zgubię wszystkie piloty jak wtedy cwaniaki (ASO przyguccy )zaprogramują nowy pilot ?
I wtedy im miny zrzedły. Zgodzili się dodać ten czujnik :)
Ale powiedziałem im że założą jeśli ja będę się temu obserwować. To się nie zgodzili.
To pojechałem do innego ASO i bez problemu założyli tak jak powinno być.
tomaszgebala - 2008-10-03, 23:05
jackthenight napisał/a: | Tak właśnie sądziłem. Nie wiem czemu ale nie montują tego czujnika "patałachy" w ASO, który defakto w instrukcji montażu jaki i zaleceń Dacia/renault musi być zamontowany.
Powiem ci tak, przewód od centralki jest niebieski do tego czujnika.
Aby wejść do programowania musisz ten przewód zmasować na czas programowania. |
a gdzie standardowo ASO umieszcza centralkę?
jackthenight - 2008-10-03, 23:06
tomaszgebala napisał/a: | jackthenight napisał/a: | Tak właśnie sądziłem. Nie wiem czemu ale nie montują tego czujnika "patałachy" w ASO, który defakto w instrukcji montażu jaki i zaleceń Dacia/renault musi być zamontowany.
Powiem ci tak, przewód od centralki jest niebieski do tego czujnika.
Aby wejść do programowania musisz ten przewód zmasować na czas programowania. |
a gdzie standardowo ASO umieszcza centralkę? |
Sorry, na forum ci nie napiszę.
Wyśle ci info na privie.
Poszło już - odbierz.
Pablo78 - 2008-10-04, 10:54
jackthenight napisał/a: | a gdzie standardowo ASO umieszcza centralkę?
Sorry, na forum ci nie napiszę.
Wyśle ci info na privie. |
Panowie nie żartujcie, zawodowcy na pewno wiedza gdzie aso umieszcza centralkę, jak rozbroić fabryczny immobiliser Renault, fabryczny alarm itd.
Jeżeli oczywiście chcieliby ukraść Daćkę...
jackthenight - 2008-10-04, 13:57
Zawodowcy wiedzą na pewno i oni Daciek nie kradną, ale po co ma wiedzieć śmotopluch zenek czy inny wieśniak co chciałby ukraść auto?
Pablo78 - 2008-10-04, 14:19
jackthenight napisał/a: | Zawodowcy wiedzą na pewno i oni Daciek nie kradną, ale po co ma wiedzieć śmotopluch zenek czy inny wieśniak co chciałby ukraść auto? |
no właśnie to napisałem, nie kradną, a wspomniany zenek nie poradzi sobie nawet jak będzie wiedział gdzie jest centralka...
a w pierwszym przypadku znam tylko jedną w miare skuteczną metodę...autocasco
jackthenight - 2008-10-04, 19:49
Pablo78 napisał/a: |
no właśnie to napisałem, nie kradną, a wspomniany zenek nie poradzi sobie nawet jak będzie wiedział gdzie jest centralka...
a w pierwszym przypadku znam tylko jedną w miare skuteczną metodę...autocasco |
No tak, AutoCasco - cały pakiet posiadam ale zawsze i tak byłoby mi szkoda jakby ukradli. :)
Pablo78 - 2008-10-04, 20:28
jackthenight napisał/a: | No tak, AutoCasco - cały pakiet posiadam ale zawsze i tak byłoby mi szkoda jakby ukradli. :) |
nie martw się jackthenight, na szczęście chyba do tej pory nie było w Polsce przypadku kradzieży Logana, z Sandero pewnie będzie podobnie
Tez mam pełny pakiet AC,
swoja drogą jeździmy w miarę fajnymi autkami, i nie musimy sie obawiać aż tak bardzo kradziezy... i o to chodziło!
tomaszgebala - 2008-10-05, 15:15
jackthenight napisał/a: | Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie. |
coś u mnie nie działą ów sposób -
jackthenight - 2008-10-05, 17:45
tomaszgebala napisał/a: | jackthenight napisał/a: | Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie. |
coś u mnie nie działą ów sposób - |
TAk wiem, u mnie też nie działa - dziwne bo opisali to w instrukcji obslugi auta na stronie : 1.6
pod tytułem "Automatyczne blokowanie zamków drzwi podczas jazdy".
Ale jak już widziałem ostatnio posty na starym forum to ta funkcja i kontrolka nie zapietych pasów nigdy nikomu nie działała w Dacii.
A instrukcja pewnie zapożyczona z CLIO :)
PrzemekP - 2008-10-05, 17:57
jackthenight napisał/a: | tomaszgebala napisał/a: | jackthenight napisał/a: | Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie. |
coś u mnie nie działą ów sposób - |
TAk wiem, u mnie też nie działa - dziwne bo opisali to w instrukcji obslugi auta na stronie : 1.6
pod tytułem "Automatyczne blokowanie zamków drzwi podczas jazdy".
Ale jak już widziałem ostatnio posty na starym forum to ta funkcja i kontrolka nie zapietych pasów nigdy nikomu nie działała w Dacii.
A instrukcja pewnie zapożyczona z CLIO :) |
U mnie ta funkcja z zamykaniem drzwi działa (dopiero teraz się z orientowałem :D), przekręciłem kluczyk na pozycjie zapłon i wcisnąłem przycisk na 10s. Cos za pikało i działa :)
jackthenight - 2008-10-05, 18:12
PrzemekP napisał/a: | jackthenight napisał/a: | tomaszgebala napisał/a: | jackthenight napisał/a: | Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie. |
coś u mnie nie działą ów sposób - |
TAk wiem, u mnie też nie działa - dziwne bo opisali to w instrukcji obslugi auta na stronie : 1.6
pod tytułem "Automatyczne blokowanie zamków drzwi podczas jazdy".
Ale jak już widziałem ostatnio posty na starym forum to ta funkcja i kontrolka nie zapietych pasów nigdy nikomu nie działała w Dacii.
A instrukcja pewnie zapożyczona z CLIO :) |
U mnie ta funkcja z zamykaniem drzwi działa (dopiero teraz się z orientowałem :D), przekręciłem kluczyk na pozycjie zapłon i wcisnąłem przycisk na 10s. Cos za pikało i działa :) |
Widzisz bo masz Thalię :)
Dacia niestety nie dodała tej funkcji. Ale podobno w wersji Ambience działa - podobno :)
PrzemekP - 2008-10-05, 19:27
Mogę się mylić, ale układ elektryczny jest taki sam (a może nie) ???
tomaszgebala - 2008-10-05, 19:28
otóż to, jak miałem Thalię to i u mnie ta funkcja działała od dnia zakupu - a dodam, że to bardzo pożyteczna funkcja
PrzemekP - 2008-10-05, 19:29
Jeśli dobrze widziałem to już jest w księgarniach książka jak naprawiać Clio II, powinny tam być moduły zastosowane oraz schematy jak i co usprawnić
laisar - 2008-10-05, 19:58
Cytat: | A instrukcja pewnie zapożyczona z CLIO |
Nie, wyjaśniał to jakiś pracownik fabryki udzielający się na rumuńskim forum - po prostu część możliwych do realizacji funkcji nigdy nie została aktywowana.
Z ciekawostek - Logan ma np... wbudowany fabryczny prosty autoalarm: w przypadku otworzenia drzwi na siłę, bez kluczyka, uruchamia się klakson. Niestety, również nie jest to aktywne...
tomaszgebala - 2008-10-18, 18:38
jak ktoś ma takowy alarm, to sprawdźcie , proszę, czy jak na aktywnym alarmie niechcący go wyłączycie to czy po jakimś czasie sam znowu się zamknie .
U mnie nie zamyka się i uważam, że to coś nienormalnego...
GeRRaD - 2008-10-18, 19:25
Powinien znów się uzbroić - tak jak robi to centralny zamek
tomaszgebala - 2008-10-18, 22:49
GeRRaD napisał/a: | Powinien znów się uzbroić - tak jak robi to centralny zamek |
u mnie niestety tak się nie dzieje
jackthenight - 2008-10-19, 20:41
tomaszgebala napisał/a: | GeRRaD napisał/a: | Powinien znów się uzbroić - tak jak robi to centralny zamek |
u mnie niestety tak się nie dzieje |
Będzie się tak działo jeśli włączysz tą opcję.
Jednak zanim włączysz zalecam podłączyć tobie tylni obwód (tylne drzwi, klapa bagażnika) do alarmu. Robisz to poprzez dwie diody (1A są wystarczające).
Następnie wchodzisz w tryb programowania i włączasz opcje : 3.2 i 3.3
Tomaszgebala jak chcesz możemy się umówić w Łodzi i w ciągu godziny ci to zrobię.
Oczywiście weź ze sobą skrzynkę piwa :)
tomaszgebala - 2008-10-19, 20:45
tylne drzwi mam podłączone ale klapy nie
|
|