DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Przejściowe problemy z rozruchem

Waldzik - 2015-09-15, 21:57
Temat postu: Przejściowe problemy z rozruchem
witam po dłuższej nieobecności.
W zeszłym tygodniu przez kilka dni z rzędu miałem problemy z odpaleniem mojego 10-letniego logana 1.4. Rano musiałem kręcić po kilka razy zanim odpalił. Po odpaleniu było już OK. (w ciągu dnia palił bez problemu). Nie zdążyłem odstawić go do mechanika a problem minął. Pompa okazała się OK. Zalecenie od mechanika- jeżdzić dopóki znów nie zacznie się buntować. Czy ktoś już mial takie problemy?

Karenzo - 2015-09-16, 00:23

pierwsze kroki skierował bym do dystrybutora po świeże paliwo
ważne żeby na stacji był duży przerób paliwa

Często droższe stacje trzymają paliwo miesiącami co bardzo źle wpływa na jego parametry

Jeżeli masz lpg , raz na jakiś czas powinieneś dolać świeżej benzyny

Marek1603 - 2015-09-16, 04:52

Karenzo z całym szacunkiem ale pierwsze kroki, to bym skierował pod maskę i sprawdził czy nie mają przebić przewody WN do świec ponieważ to nic nie kosztuje. ;-)
Auto ma już 10 lat więc może to być powodem naturalnego zużycia.
Może też być zanieczyszczony czujnik położenia wału. Z odkręceniem oraz przeczyszczeniem też nie ma problemu i zrobi to sam.

route2000 - 2015-09-16, 07:44
Temat postu: Re: Przejściowe problemy z rozruchem
Waldzik napisał/a:
witam po dłuższej nieobecności.
W zeszłym tygodniu przez kilka dni z rzędu miałem problemy z odpaleniem mojego 10-letniego logana 1.4. Rano musiałem kręcić po kilka razy zanim odpalił. Po odpaleniu było już OK. (w ciągu dnia palił bez problemu). Nie zdążyłem odstawić go do mechanika a problem minął. Pompa okazała się OK. Zalecenie od mechanika- jeżdzić dopóki znów nie zacznie się buntować. Czy ktoś już mial takie problemy?

A czy kontrolowałeś zawory co jakiś czas? Ile masz przebiegu?

Karenzo - 2015-09-16, 10:41

Zaczyna sie od najtańszych czynności .
Serio ludzie czasem kombinują z kablami WN / cewkami / palcami a winna lezy w paliwie /zatkanych filtrach .

Przewody sprawdzić łatwo w jak najciemniejszym miejscu rozpylasz wode .
Najlepiej do tego sprawdza się płyn do szyb .


Zbyt mało informacji , jeżeli autor tematu nie serwisuje sam auta to lepiej żeby oddał to komuś do naprawy

corrado - 2015-09-16, 12:06

Może być też rozrusznik :)
Powoli kręci :) albo bendinks się nie wysuwa na koło zamachowe szybko :)

Dar1962 - 2015-09-16, 15:46

inne prozaiczne przyczyny to zanieczyszczona przepustnica i filtr powietrza
Karenzo - 2015-09-16, 17:26

zapraszam do lektury
http://diagnostykasilnika...li-pomylny.html

Waldzik - 2015-09-17, 20:56

Dziękuję za odpowiedzi. Ostatnio znów parę razy nie chciał odpalić za pierwszym razem.Co do pytań to auto bez gazu z przebiegiem 80 000 a filtry wymienione tydzień temu
Marek1603 - 2015-09-18, 05:05

Przypuszczam, że już tankowałeś nowe paliwo więc sprawdź te kable do świec i przeczyść czujnik położenia wału.
Jakbyś wpisał z jakiego miasta jesteś to może udało by się spota zrobić.
Nie wiem czemu się tak ludzie tego wstydzą. :-(

route2000 - 2015-09-18, 08:01

Marek1603 napisał/a:
Nie wiem czemu się tak ludzie tego wstydzą. :-(

Właśnie....?

Waldzik - 2015-09-26, 17:27

Witam ponownie. Auto po drugiej wizycie u mechanika . Drugie podpięcie do komputera wykazało czujnik położenia koła zamachowego. Przeczyszczony i na razie odpala bez problemów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group