|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Afera spalinowa? (VW Dieselgate)
piku - 2015-10-02, 06:00 Temat postu: Afera spalinowa? (VW Dieselgate) Od jakiegoś czasu zaczytujemy się, jak to Volkswagen próbował zrobić w konia amerykański urząd regulacyjny, zajmujący się m.in. czystością spalin. Było oczywiste, że problemy z poziomem czystości dotyczą nie tylko tej marki i pozostało tylko czekac, kiedy to zostanie ujawnione. Teraz to już podobno fakt:
http://wpolityce.pl/gospo...zekraczal-normy
Zastanawiam się jednak, czy to jest rzeczywiście afera spalinowa, czy może raczej afera prawna - politycy wytwarzają normy, które nijak się mają do poziomu techniki. Chcą nas zmusić (robią to skutecznie) do używania tego, co gorsze w imię jakiejś ideologii "eko", której najzabawniejszym wyrazem są "eko skóry", wytwarzane z ropy naftowej.
wieza - 2015-10-02, 07:11
Polityka sprzedaży jest taka żeby kupować produkty coraz nowsze i droższe i pro ekologiczne, które się szybko psują a koncerny zarabiają na tym krocie.
Zamiast zrobić produkt który bezie służył latami (tak jak kiedyś pralki, lodówki, Tv, samochody, odkurzacze czy butelki zwrotne na wszystko itp.) to produkuje się miliardy śmieci których się nie przetwarza zaśmiecają środowisko.
Dotują Panstwa firmy które niby coś robią dla ludzi a robia więcej szkód. Niech zaczyna dotować firmy recyklingowe, które będą przetwarzaly wszystkie przedmioty i fabryki które produkują mają nakaz odkupywania od nich przetworzonych materiałów.
Można by dużo pisać. Pomysłów mam mnóstwo.
Ale po co zdobywać jak można iść na łatwiznę .
To jest identycznie np. po co kupować nowe opony jak można kupić 10 letnie zleżale używanie opony sprowadzone z Niemiec. Ale nikt nie myśli o bezpieczeństwie, o konsekwencjach że można życie stracić, zabić innych. Liczy się Tu i Teraz. Takich przykładów jest setki.
DrOzda - 2015-10-02, 09:58
Błąd - to nie jest afera spalinowa (bo gdyby chodziło tylko o trucie to by się VW wykpił zaadoptowaniem Króla Juliana z Zoo w Central Parku) tylko podatkowa i o nieuczciwą konkurencję. Podatkowa bo każdy nabywca TDI w US dostawał odpis podatkowy za kupno pojazdu "o wysokiej efektywności paliwowej" co jednocześnie godziło w uczciwą konkurencję z pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. A że za oszustwa podatkowe Capone zgnił w Alcatraz to VW (i Bosch Siemens) ma w US przechlapane .....
Scyzor - 2015-10-02, 15:10 Temat postu: Re: Afera spalinowa?
piku napisał/a: | Zastanawiam się jednak, czy to jest rzeczywiście afera spalinowa, czy może raczej afera prawna |
Ja osobiście od dłuższej chwili nabieram przekonania, że ta afera ma jeszcze co najmniej jedno dno. Od lat mówi się o tym, że przyszłością motoryzacji jest napęd elektryczny. Każdy szanujący się koncern ma w swojej ofercie przynajmniej jeden model z takim napędem, ale mimo szeroko zakrojonej akcji reklamowej, w którą od lat włączają się media i ekoterroryści z całego świata, jakoś te samochody nie chcą zyskać na popularności. Wysokie koszty prac badawczych i konstrukcyjnych nijak nie chcą się zamortyzować. Może więc chodzi też trochę o to, żeby popsuć PR spalinówkom, a tym samym udowodnić ludziom, że meleksy jednak warto kupować...?
jurek - 2015-10-02, 17:39
Nie ma żadnej afery, bo sprawa jest znana od lat wszystkim. W tym decydentom. Sprawa wyszła na łono publiczne, bo akurat taka jest potrzeba w tym momencie. pozdr
Dusterjack - 2015-10-02, 17:57
To nie afera spalinowa tylko afera jednej z firm która zaproponowała to oprogramowanie producentom samochodów wyliczają ile będą mieli oszczędności i więcej mocy w silnikach gdy zastosują ten niewinny trik z oprogramowaniem. To początek tej afery.
piku - 2015-10-02, 21:28
jurek napisał/a: | sprawa jest znana od lat wszystkim. |
Tzn. jaka sprawa? Fakt, że technika nie jest w stanie sensownie realizować wyśrubowane normy emisji spalin? A może oszustwo VW? Czy może fakt, że inne, oprócz VW, firmy też nie spełniają tych wydumanych norm? Mi się wydaje, że najważniejsza jest ta pierwsza sprawa: że normy nie są zbudowane sensownie, nie mają podstaw w rzeczywistości.
jurek - 2015-10-02, 22:26
Nie chodzi o technikę tylko sposób badania, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistościa na codzień. Po prostu kłamstwo przyklepywane do tej pory. Co się zmieniło? Pewnie chęć utracenia konkurencji albo kasa. I nie tylko Volkswagen, ale wszyscy swiatowi potentaci jak mniemam. pozdr
Karenzo - 2015-10-02, 23:59
http://www.zlomnik.pl/ind...-rzeczywistosc/
temat od dawna znany
sam tekst z 2013 roku
czaju - 2015-10-03, 17:34
https://www.youtube.com/watch?v=AVOi1HSROZo
Jak niektórzy wiedzą moja Octavia 1.4TSI służy zasadniczo do jazdy autostradą (125km/h na tempomacie) (190km) i dojazdu przez miasto do biura (30km, max średnia 20km/h)
Spalanie wg. komputera 5.6-5.8, na stacji 5.5-6.0 (zasadniczo średnio się zgadza więc pewnie różnice temperatury, ciśnienia etc).
Producent podaje 6,7/4,9/5,5 (miasto/trasa/mieszany) - przyznacie że wygląda to dość uczciwie? Zresztą nawet Duster mi jako jednej z nielicznych osób palił przy spokojnej jeździe tyle ile powinien, także chyba nie jest tak jak autor bloga to opisał.
Jadąc autostradą z Wro do Kat 90km/h (ustawiając się za ciężarówką, bo miałem trochę spraw do załatwienia telefonicznie) osiągnąłem średnią 4.2l/100km. Także nie jest to tak, że producenci wymyślają spalania - jasne jak mam gorszy dzień i czas goni to nawet 10l/100 było, ale nie ma się to nijak do codziennej jazdy większości polaków ...
piku - 2015-10-03, 18:03
Panowie, w aferze spalinowej nie chodzi o to, że auta palą więcej niż piszą producenci (to zupełnie inny problem), ale o to, że producenci stosują triki, żeby "zmieścić się" w brutalnie wyśrubowanych normach emisji spalin. Te triki to, jak się okazało, zwykłe oszustwa w wykonaniu jednej z najsolidniejszych (jak się wydawało dotychczas) marek.
czaju - 2015-10-03, 18:52
CO2 jest wynikiem spalania paliwa... także powiedzenie że spalanie nie ma nic do emisji CO2 ma takie samo zastosowanie jak to że ilość wody nie ma wpływu na ilość zaparzonej kawy...
Nie tyle jednej z najsolidniejszych marek ale co więcej najlepszego, najtrwalszego i najcudowniejszego TDI :D
MCV - 2015-10-03, 22:32
Wieloma samochodami można uzyskać spalanie katalogowe, co więcej, łatwiej wychodzi to w benzynie niż w zizlu.
piku - 2015-10-04, 07:30
czaju napisał/a: | CO2 jest wynikiem spalania paliwa... także powiedzenie że spalanie nie ma nic do emisji CO2 ma takie samo zastosowanie jak to że ilość wody nie ma wpływu na ilość zaparzonej kawy |
Kolego, ale w aferze nie chodzi głównie o to, że samochody przekraczają normy emisji, ale o to, że producenci ukrywają to przed ... no właśnie... urzędami, klientami... A właściwie za tym wszystkim kryją się bardzo wyśrubowane normy, które "wyprzedzają" technikę o "iks" lat, a może w ogóle są nie do zrealizowania w normalnym, drogowym trybie jazdy. Zatem wydaje mi się, że to głównie afera prawodawców, którzy nie liczą się z faktami (zadekretować można wszystko).
Przyznam, że jako użytkownika auta interesuje mnie jego sprawność, niezawodność, funkcjonalność (gdzieś tam jest też estetyka, ale w niewielkim stopniu), a nie emisja spalin - ona nie ma dla mnie żadnego znaczenia, lub jest na bardzo, bardzo dalekim, zupełnie nieistotnym przy wyborze auta miejscu.
radzio - 2015-10-04, 08:09
czaju napisał/a: | CO2 jest wynikiem spalania paliwa |
Ale tu nie chodzi o nieszkodliwe CO2 tylko o trujace tlenki azotu. I sprawa jest prosta : jeżeli obecnie nie da się bez oszustw spełnić obowiązujących norm emisji to albo nalezy zmienić normy emisji albo zakazać silników diesla w osobówkach - druga opcja przynoisła by korzyści nam wszystkim.
piku - 2015-10-04, 10:39
radzio napisał/a: | sprawa jest prosta : jeżeli obecnie nie da się bez oszustw spełnić obowiązujących norm emisji to albo nalezy zmienić normy emisji albo zakazać silników diesla w osobówkach - druga opcja przynoisła by korzyści nam wszystkim. |
Z pierwszym się zgadzam, ale dlaczego zakazać tylko w osobówkach?
Karenzo - 2015-10-04, 11:55
bo koszty transportu który realizowany jest w PL w 80 % drogą lądową wzrosły by 10 kronie .
Kolej nie istnieje a żegluga śródlądowa to śmiech na sali , po wiśle strach pontonem pływać
radzio - 2015-10-04, 13:49
piku napisał/a: | ale dlaczego zakazać tylko w osobówkach? |
Bo ciężko o ciężarówki czy też maszyny rolnicze z silnikiem benzynowym, a osobówki z takim silnikiem są powszechnie dostępne. No a przedewszystkim należy promować LPG - najczystszy sposób zasilania silników.
piku - 2015-10-04, 14:12
radzio napisał/a: | Bo ciężko o ciężarówki czy też maszyny rolnicze z silnikiem benzynowym, a osobówki z takim silnikiem są powszechnie dostępne. No a przedewszystkim należy promować LPG - najczystszy sposób zasilania silników. |
To nie są wystarczające, ani nawet znaczące argumenty. Rosjanie (Amerykanie też) przez długi czas mieli ciężarówki na benzynę. Dopiero potem wygrał diesel - zapewne były powody nie tylko techniczne. LPG ma zbyt wiele poważnych ograniczeń.
Raczej jest pytanie, po co tworzyć normy, których spełnienie jest zbyt kosztowne dla człowieka, społeczeństwa? Wygrywa jakaś dziwaczna, nieuzasadniona ideologia.
Karenzo - 2015-10-04, 14:19
najczystszym sposobem napędzania aut jest CNG
gdyby polska nie była kolonią bananową gaz ten był by tańszy 5-10 kronie
W stanach to właśnie CNG jest pretendentem do zastąpienia oleju napędowego w transporcie ciężkim .
Po pierwszy taki gaz jest dużo czystszy i bardziej kaloryczny , w USA dzięki gazu łupkowego jest tańszy od wody .
Jak było z gazem łupkowym i najdroższymi umowami z Gazpromem każdy w PL wie
CNG ma 115-120 oktanów do tego nie grozi wybuchem jak LPG
DrOzda - 2015-10-04, 16:41
DPF w ciezarowkach z racji wymiarów jest znacznie skuteczniejszy i dłużej działa poprawnie. To samo z dopalaniem tlenków azotu via adblue.
Ajgor - 2015-10-04, 20:09
Niech Unia wprowadzi normy Euro 7, to kolejne firmy będą oszukiwały, byle tylko uzyskały homologację.
Lza - 2015-10-05, 09:57 Temat postu: Re: Afera spalinowa? Jak na razie zarzuty manipulowania wynikami testów dotyczą tylko jednego koncernu. Nie pakujmy wszystkich do jednego worka, bo żadne oficjalne zarzuty dot. innych koncernów nie padły. (co najwyżej dziennikarze i blogerzy tworzą mnóstwo domysłów, ale prawnych oficjalnych zarzutów nie ma).
Zwrócicie uwagę, że silniki euro 5 i euro 6 są produkowne seryjnie od lat. Stalisem Euro 5 jeździłem już 7 lat temu! I jakoś ani się nie psuł, ani nie smrodził. Ciężarówki z takimi silnikami osiągają przebiegi setek tysięcy km, a nierzadko powyżej miliona.
Więc nie technika jest tu przeszkodą - wytrzymałe i ekonomiczne silniki euro 5 i 6 potrafimy budować, tylko nie wszyscy chcą to robić uczciwie.
To samo się tyczy konstrukcji silników w osobówkach - jakim cudem silnik pada po 150000 km, skoro konstruktorzy, nierzadko tego samego koncernu, potrafią zbudować silnik do ciężąrówki na którym milion km nie robi szczególnego wrażenia?
I ostatnia kwestia: Jakim cudem wysokoprężny silnik osobówki pali około 6-7 litrów przy masie pojazdu 1,5 tony, skoro silniki ciężarówek palą około 33 litry przy masie pojazdu 40ton.
ajax - 2015-10-05, 21:35
Będę zgadywał: kasa.
Wygrałem?
Karenzo - 2015-10-05, 22:02
Ja bym nie miał nic przeciwko normom gdybym zarabiał jak sąsiedzi za odrą .
Wtedy było by mnie stac na nowe auto co 5 lat i mogło to by być TCE super eco 125 ml pojemności.
gregorisan - 2015-11-05, 08:35
Afera nie zaszkodziła Volkswagenowi w kraju "nad Wisłą". W porównaniu do zeszłego roku w miesiącu październiku koncern zanotował wzrost sprzedaży o ponad 28%.
http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL
Marek1603 - 2015-11-05, 09:49
Dlaczego?
Ponieważ w celu ograniczenia sprzedaży dołożyli dużo promocji, rabatów i ludzie się rzucili. A, że "w kraju nad Wisłą" ten koncern rządzi to i jest efekt.
To jest dobry okres na kupno auta z tego koncernu i pochodnych jak ktoś jest na etapie kupna.
gregorisan - 2015-11-05, 10:06
Marek1603 napisał/a: | To jest dobry okres na kupno auta z tego koncernu i pochodnych jak ktoś jest na etapie kupna. |
Też tak uważam. Tym bardziej, że jest "kolejna afera" w VW związana z emisją CO2.
monopios - 2015-11-26, 07:50
Jaka afera?
Zastanówcie się, VW zrobił patent aby klient miał więcej kucy pod maską, a urzędas miał odpowiedni wykres na papierze. A że, ktoś dostał za mało kasy, to nagle jest afera.
Dla mnie to śmiechu warte.
Teraz VW będzie naprawiał oprogramowanie i nawoływał klientów aby się zgłaszali do naprawy, a głupi klient zgłosi się ... i po naprawie będzie miał kilka kucyków pod maską mniej.
Poczytajcie na jakiej zasadzie przekręt działa i co dzięki temu dostawał klient od VW.
DrOzda - 2015-11-26, 10:17
Przekroczonych norm emisji NOx nie zredukuje do prawidłowego poziomu tylko ingerencja w oprogramowanie. Konieczne jest dołożenie układu dozującego AdBlu lub jak w Renault i Daciach NOx trap. Z czym wiązałaby się przebudowa układu wydechowego i bebechów pod maską żeby taką instalację zmieścić .....
malygabrys - 2015-11-26, 12:14
No i niemcy wkopują innych http://m.onet.pl/moto/aktualnosci,9m2nrj
Szybko imto poszło
pluto - 2015-11-26, 20:11
A ty myślisz że kto wkopał VW ?
Konkurencja
Karenzo - 2015-11-26, 20:24
ale wielka tajemnica , pisali od tym od lat dziennikarze motoryzacyjni
sprawa się rypła bo tam były zniżki podatkowe
a w USA nie jest jak PL że czym bogatszy tym mniej podatków płaci
Lza - 2015-12-01, 10:09
A na stronie wieśwagena macha do internautów wesołe okienko powitalne
http://www.volkswagen.pl/...-korzysci.html.
Kto to kupuje, oszukują na dzień dobry i jeszcze się tym chwalą...
gregorisan - 2015-12-05, 09:59
Chyba już nie oszukują
http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL
matucha - 2015-12-06, 21:17
DrOzda napisał/a: | Przekroczonych norm emisji NOx nie zredukuje do prawidłowego poziomu tylko ingerencja w oprogramowanie. Konieczne jest dołożenie układu dozującego AdBlu lub jak w Renault i Daciach NOx trap. Z czym wiązałaby się przebudowa układu wydechowego i bebechów pod maską żeby taką instalację zmieścić ..... |
http://info.volkswagen.de...news/article-15
Lza - 2016-01-15, 09:11
http://www.rmf24.pl/fakty...cer,nId,1954609
Cytat: | Akcje koncernu Renault spadły o ponad 20 proc. po doniesieniach mediów, że w zeszłym tygodniu jego obiekty zostały przeszukane w ramach śledztwa dotyczącego oszustwa. Renault potwierdził przypuszczenia związkowców, że chodzi o emisję spalin. |
O, następni.
gregorisan - 2016-01-15, 09:49
I tak własnie kończy się "utopia", gdzie tworzone są "nierealne" ramy prawne, które powodują, że podcina się gałąź na której się siedzi
malygabrys - 2016-01-15, 18:46
Lza napisał/a: | http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-spadek-akcji-renault-powodem-przeszukania-w-siedzibie-koncer,nId,1954609
O, następni. |
To poszukaj dalej że nic nie znaleźli i to już drugi raz - i co kopciuchy truciciele na
Ajgor - 2016-01-16, 18:11 Temat postu: W każdej plotce jest ziarno prawdy? http://forsal.pl/artykuly...ie-20-proc.html
Przepraszam nie zauważyłem tekstu powyżej.
Karenzo - 2016-01-16, 21:26
bardzo dobrze
może jakąś promocje na samochody zrobią
te trujące -20 % cenny
zdzisiu27 - 2016-07-15, 05:35 Temat postu: Polski pozew przeciwko VW (Seat, Skoda, Audi...) dieselgate http://moto.wp.pl/kat,895...175e5&_ticrsn=3
Nie minął rok od wybuchu afery Dieselgate, a w Stanach Zjednoczonych Volkswagen i rząd podpisali ugodę. Zgodnie z nią klienci dostaną odszkodowanie średnio po 5 tys. dolarów. Czy polscy klienci mogą liczyć na podobne traktowanie? Zapytaliśmy o to Konrada Kacprzaka, przedstawiciela Stowarzyszenia Osób Poszkodowanych Przez Spółki Grupy Volkswagen AG.
Stowarzyszenie zrzesza ponad tysiąc osób. W stosunku do 140 tys. samochodów z wadliwym oprogramowaniem w Polsce to niewiele. Niemniej jednak w ich interesie Stowarzyszenie zleca ekspertyzy, które będą podstawą do złożenia przed sądem pozwu zbiorowego. Innej drogi do uzyskania odszkodowania nie ma, bo jak zapowiedział prezes Volkswagena Matthias Muller, koncern nie będzie wypłacał pieniędzy klientom w Europie, tak jak to zrobi w USA.
Słowa prezesa padły pod tym jak europejska komisarz ds. rynku wewnętrznego i usług Elżbieta Bieńkowska stwierdziła, że posiadaczom Volkswagenów w Europie należy się podobne zachowanie ze strony producenta. Na Starym Kontynencie Volkswagen ogłosił jedynie akcje przywoławczą, w której zmienia wadliwe oprogramowanie.
Zgodnie z testami przeprowadzonymi przez „Auto Zeitung” taka „naprawa” likwiduje problem. Niemiecka redakcja do testów wzięła dwa Passaty – jeden od Volkswagena, drugi z wypożyczalni. Obydwa przetestowała w wersjach ze starym i ze zmienionym oprogramowaniem. Badano czy wartość emisji tlenków azotu jest prawidłowa nie tylko na stanowisku badawczym, ale też podczas jazdy w zwykłym ruchu drogowym.
http://stopvw.pl
zdzisiu27 - 2016-07-25, 07:58 Temat postu: Szok w Dieselgate: naprawa silników to oszustwo? http://edroga.pl/mobilnos...ustwo-120712880
Polscy i europejscy właściciele samochodów produkowanych przez grupę Volkswagena mają kolejny powód do niezadowolenia. Potwierdzają to najnowsze testy, przeprowadzone we Włoszech. Po „naprawie” silnika w Audi A5, emisja szkodliwych tlenków azotu zamiast spaść, znacząco wzrosła. W Polsce problem dotyczy ponad 140 tysięcy samochodów marek Audi, SEAT, Skoda i Volkswagen.
Testy, przeprowadzone przez włoską organizację konsumencką Altrokonsumo, wykazały, że emisja szkodliwych tlenków azotu po „naprawie” wzrosła aż o 25%. Tymczasem zdaniem Komisji Europejskiej to właśnie tlenki azotu są odpowiedzialne za 70 tysięcy przedwczesnych zgonów na terenie Unii rocznie.
Monique Goyens, dyrektor generalny Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC) skomentowała, że mamy do czynienia z nowym wymiarem afery Volkswagena. - Poprawka Volkswagena, która miała rozwiązać problem, nie działa […] Władze we wszystkich krajach Unii Europejskiej muszą wywrzeć zdecydowany nacisk na Volkswagena - stwierdziła Monique Goyens.
Goyens dodała, że oczekuje rekompensat dla europejskich klientów. - Volkswagen uzasadnia wypłatę odszkodowań w USA tym, że te samochody nie mogą być naprawie tak łatwo jak w Europie - wyjaśniła dyrektor BEUC. - Ta wymówka wydaje się dzisiaj być pustosłowiem. Moim zdaniem Volkswagen powinien wypłacić rekompensatę europejskim klientom.
eplus - 2016-07-25, 08:54
Klientom - czy tym, którzy oddychają tym skroplonym azotem
zdzisiu27 - 2016-08-29, 08:15
Film o aferze Volkswagena:
https://www.youtube.com/watch?v=EimWQxBjPd4
laisar - 2016-09-23, 11:11
Jest w końcu ktoś, kto docenił wysiłki VW! Komitet IgNoblowski przyznał koncernowi nagrodę z chemii - http://www.improbable.com/ig/winners/#ig2016
Lza - 2016-09-23, 11:48
hłe, hłe.. należało im się w końcu ;)
|
|