|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Chłodnica - uszkodzenie krytyczne, czy mozna jeździć
keikan - 2015-10-23, 13:08 Temat postu: Chłodnica - uszkodzenie krytyczne, czy mozna jeździć Witam
Ostatnio podczas inspekcji auta stwierdziłem, że jedna z chłodnic (ta bliżej zderzaka) posiada uszkodzenie w postaci dziury na wylot wielkości ok 0,5 cm, tak, ze przez tą dziurę widać drugą chłodnicę.
W sumie dziwi mnie to, gdyż mam założoną siatkę metalową przed chłodnicami w zderzaku-nie mam pojęcia skąd ta dziura :(
Rozumiem, że ta przednia chłodnica to klima, a ta wewnętrzna to ciecz chłodnicza?
Ostatnio testowo kilka razy odpalałem klimę i chłodzi normalnie.
Czy tak można jeździć, czy przygotować się w najbliższym czasie na wymianę chłodnicy klimy?
Ceny sprawdzałem - ok. 250 - 350 PLN za nową. Ile może w razie czego kosztować usługa wymiany?
corrado - 2015-10-23, 13:16
To chlodnica klimy, możesz jezdzic i uzywac klimy, pewnie lamelki ci poodpadaly, spokojnie u mnie tez poodpadaly i jeszcze w miare dobrze spelnia role w lecie .
laisar - 2015-10-23, 13:22
Tak długo jak układ jest szczelny, to można jeździć bez najmniejszych obaw, a utrata kilku, kilkunastu czy nawet kilkuset spośród kilku tysięcy żeberek na sprawność klimy też nie wpłynie.
W ASO sama wymiana zajmuje oficjalnie 0,9 rbg (czyli np w Warszawie - ok. 150 zł) - ale to tylko mechaniczna część pracy, trzeba jeszcze doliczyć drugie tyle za napełnienie i sprawdzenie układu.
keikan - 2015-10-23, 19:42
dzięki koledzy.
To naprawdę dobre wieści ;)
Lajkonik - 2017-12-13, 07:32
Odgrzeję zimnego kotleta.
Wczoraj miałem hamowanie z finałem na haku holowniczym auta przede mną. Popękała plastikowa osłona w dolnej części zderzaka i chłodnica klimy leciutko oberwała. Nawet nie zwróciłem uwagi przy oględzinach na miejscu. Dopiero jak zajechałem na miejsce przyjrzałem się dokładniej. Chłodnica ma lekkie wgniecenie, ale słyszałem delikatny syk, co mnie zaniepokoiło. Wczoraj było wyjątkowo ciepło, więc spróbowałem uruchomienia klimy, ale po wciśnięciu A/C nie odczułem charakterystycznego przysiadu obrotów.
Czy to oznacza koniec chłodnicy?
Mam zamiar dokładnie sprawdzić w serwisie na wiosnę, ale już się zastanawiam, czy naprawa prawie 8-mio letniej chłodnicy ma sens?
A jak kupować, to czy np taką , czy lepiej zainwestować w choćby Nissensa?
route2000 - 2017-12-13, 08:15
Jak masz zamiar dalej jeździć Dusterm parę lat dalej to zainwestuj w markową chłodnicę.
Jaka jest różnica w cenie między tymi?
Lajkonik - 2017-12-13, 08:25
Ta polska 175zł, a Nissensa znalazłem za 313zł. Są też jakieś za prawie 500zł.
route2000 - 2017-12-13, 08:35
Twoja kasa, Twoja decyzja.
Jeśli polska jest dobra to można je montować bez problemu.
Lajkonik - 2017-12-13, 11:13
No to własnie po to napisałem, żeby się dowiedzieć, czy ktoś nie ma już doświadczeń z tym produktem, albo czy nie posiada szerszej wiedzy o chłodnicach i poradzi co się bardziej opłaca.
shrek - 2017-12-13, 15:20
Podbij do gosci od chlodnic i zapytaj czy lepiej naprawiac czy kupic nowa.
tosiek - 2017-12-13, 19:25
Jeśli klima nieszczelna i się coś dostanie to możesz mieć po układzie. Mogę polecić zamienniki NRF. Dają w kompletach wszystkie uszczelki, osuszacz śrubki jeśli konieczne. Jak nie masz kogoś ze zniżkami w intercarsie to szukaj w necie np. sklepmotonet.eu
Lajkonik - 2017-12-14, 06:59
tosiek napisał/a: | Jeśli klima nieszczelna i się coś dostanie to możesz mieć po układzie. |
O ile prawidłowo zinterpretowałem objawy, to nieszczelność jest niewielka, wiec dużo wilgoci to raczej nie zaciągnie. Bardziej mi zależy na rozkręcaniu układu przy możliwie suchej pogodzie, dlatego myślałem zająć się tym na wiosnę.
shrek - 2017-12-14, 08:35
Lajkonik napisał/a: | tosiek napisał/a: | Jeśli klima nieszczelna i się coś dostanie to możesz mieć po układzie. |
O ile prawidłowo zinterpretowałem objawy, to nieszczelność jest niewielka, wiec dużo wilgoci to raczej nie zaciągnie. Bardziej mi zależy na rozkręcaniu układu przy możliwie suchej pogodzie, dlatego myślałem zająć się tym na wiosnę. |
Zawsze jest ryzyko przedostania sie wilgoci/wody nawet przy malej nieszczelnosci. Jesli masz garaz to roboty jest na 1,5 h.
Lajkonik - 2017-12-15, 07:03
shrek napisał/a: | Jesli masz garaz to roboty jest na 1,5 h. |
No właśnie - problem w tym, że nie mam Dlatego kombinuję z czekaniem do wiosny, bo robota pod blokiem przy 2-5 °C nie jest przyjemna.
A wie ktoś, czy da się wymienić chłodnicę klimy w Dusterze bez demontażu chłodnicy silnika? W niektórych autach da się tak odgiąć chłodnicę silnika, że można wysunąć i wsunąć chłodnicę klimy.
|
|