| |
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Najnowsze Automoto
Lupo - 2008-10-15, 17:08 Temat postu: Najnowsze Automoto W najnowszym automoto mamy bardzo obszerny test sandero. Nareszcie jest ten test zrobiony dosc ciekawie. Choc mimo wszystko jest pare kontrowersji jak np. narzekanie na niedotarty samochod i sugerowanie zlego zamocowania silnika. No i te "tragiczne hamulce" i niebotyczne spalanie ;)
Ale generalnie bardzo chwala - milo poczytac :) Polecam.
Niektorym moze sie nie podobac ze stwierdzaja iz sandero to prawdziwy skok w gore pod kazdym wzgledem w stosunku do logana.
laisar - 2008-10-15, 18:52
| Cytat: | | "tragiczne hamulce" |
A tak konkretnie to podali jakieś liczby?
Do sedana znalazłem w polskiej Wikipedii, ale do MCV-ki jakoś nie udało mi się na razie wyguglać - czy ktoś zna te wyniki?
waski - 2008-10-15, 19:35
Ale co do jednego mieli, rację w tym teście, a mianowicie to że najbogatsza wersja sandero kosztuje tylko kilka tyś mniej od 1,6L 109konnej wersji Kii C`eed. A to już nie jest zachęcające do kupna Dacii. No chyba że komuś nie zależy kompletnie na wygodach jak elektryczne szyby, klima, wspomaganie, itp. Bo z tym maksymalnym wyposażeniem Sandero niestety nie ma szans, z nowoczesną pod każdym względem Kią.
dogberry - 2008-10-15, 20:39
I o to chodzi. Dacia może konkurować MCV, Loganem w wersji sedan już trochę mniej. Sandero powinno być albo bardzo bardzo tanie albo w miarę dobrze wyposażone w miarę przystępnej cenie.
mter - 2008-10-15, 21:15
Akurat podczas wyboru auta brałem Kiłę Ceed pod uwagę, byłem w saloonie, oglądałem, liczyłem, czytałem net i.... wyszło mi że za kombi musiałbym dać około 15 tyś więcej, nie licząc koszty kredytu (dodatkowe 11 tyś), do tego dawali mi tam o 7 tyś mniej za moje stare auto. czyli łącznie kiła wychodziła mnie jakieś 33 tyś więcej. Do tego zniechęca praktyczny aspekt 5 letniej gwarancji jaką daje Kia. Wystarczy wejść na forum tego modelu i poczytać... zdarzają się poważne usterki i serwis zwykle umywa od tego ręce, bo z 99% przypadków z winy użytkownika. Więc co komu po 7 letniej gwarancji :). No i oczywisty fakt, kia jest mniejsza od logana mcv i nie ma wersji 7 osobowej.
wox - 2008-10-15, 21:51
Diabeł tkwi w szczegółach - różnica robi się jednak ogromna na korzyść MCV-ki (mam na myśli to co wyliczył mter), zwłaszcza jeśli chodzi komuś o samochód 7-osobowy.
bogo - 2008-10-16, 06:20
A co sądzicie o Chevy Lacetti czyli Daewoo Nubira oferowanej za 41600 z silnikiem 1,6 czarny i nawet wypaśne wyposażenie:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6545726
Przyznam, ze lekki dylemat jest choć to daewoo...
Podobno nie ma wcale dużego bagażnika
Lupo - 2008-10-16, 07:50
| waski napisał/a: | | Ale co do jednego mieli, rację w tym teście, a mianowicie to że najbogatsza wersja sandero kosztuje tylko kilka tyś mniej od 1,6L 109konnej wersji Kii C`eed. A to już nie jest zachęcające do kupna Dacii. |
Pomylily Ci sie testy - to nie ta gazeta.
| laisar napisał/a: | | tak konkretnie to podali jakieś liczby? |
Tak. Podaja ze standard hamowania 100km - 0 to 38m. Natomiast dacka potrzebuje 42m. Wg mnie to nie jest duza roznica. Z opisu spodziewalem sie ze ze 20 m wiecej bedzie ;) W gazecie jest tez sportowy dodge SRT4 (prawie 300KM itd) i on potrzebuje 38,5m. Wiec ja tragedii nie widze.
Lupo - 2008-10-16, 07:53
| dogberry napisał/a: | | Sandero powinno być albo bardzo bardzo tanie albo w miarę dobrze wyposażone w miarę przystępnej cenie. |
Tam wlasnie opisuja fenomen dacii. Poza tym ze pisza dlaczego u nas jest dacia a nie renault sandero/logan etc. Pisza tez ze zaskakujaco kupujacy dacie nie kupuja w zasadzie wersji podstawowych a tylko wersje duzo duzo bogatsze. I ze jesli chodzi o cene w porownaniu do wyposazenia auta jakie za nia uzyskujemy to sandero wg nich nie ma konkurenta na rynku.
laisar - 2008-10-16, 08:54
| Cytat: | | co do jednego mieli, rację |
Nie, nie mieli - czasem nawet ten 1kzl jest decydujący.
| Cytat: | | A co sądzicie o Chevy Lacetti |
Bardzo poważnie przymierzałem się do jego kupna w zeszłym roku - konkretny egzemplarz już płynął dla mnie statkiem, ale szczęśliwie pojawiła się MCV-ka (:
Cena bardzo dobra - mój miał kosztować równe 45kzł w ofercie wyprzedażowej poprzedniego rocznika (2006, -10kzł).
| Cytat: | | nawet wypaśne wyposażenie: |
To prawda - tym nas właściwie przekonał do końca (przebijając najpierw osiągami ofertę poprzedniej Fabii kombi): nieźle wyposażony i dobrze wykończony fajnymi materiałami; taki... przytulny.
Z minusów: niezbyt dobra widoczność i faktycznie...
| Cytat: | | nie ma wcale dużego bagażnika |
- 400L to mniej nawet niż było w Skodzie. Ale zdecydowaliśmy się, bo wózek się nam jednak mieścił, więc w sumie zależy czego się oczekuje.
| Cytat: | | Przyznam, ze lekki dylemat jest choć to daewoo... |
To akurat nie ma MSZ najmniejszego znaczenia.
| Cytat: | | Podaja ze standard hamowania 100km - 0 to 38m. Natomiast dacka potrzebuje 42m. |
Zdążyłem zajrzeć dziś rano do gazetki w sklepie, ale oczywiście dzięki (:
Ad rem: ciekawe skąd ta różnica względem Logana po modernizacji - 39,4-38,9 m (ciepłe-zimne hamulce).
| Cytat: | | Wg mnie to nie jest duza roznica |
10% więcej? Duża nie, ale i nie mała...
Lupo - 2008-10-16, 09:14
| laisar napisał/a: | | 10% więcej? Duża nie, ale i nie mała... |
Trzeba by jeszcze sprawdzic jak to jest w praktyce, bo wiadomo z roznych gazet ze szukaja dziury w calym...
Dodam jeszcze ze w artykule jest napisane ze przecietny uzytkownik dacii jest w stanie wydac na wyposazenie dodatkowe nawet do 22% wartosci samochodu.
ian - 2008-10-16, 11:38
Kupując nowy samochód w salonie najprzód dobrze bym się przyjrzał jak się sprawuje w trakcie przynajmniej 2-3 letniej eksploatacji. Owszem wyposażenie, marka (ach ten prestiż!) jest ważna, ale najważniejsze są koszty eksploatacji, i niezawodność. W tym roku w komisach zauważyłem już trzeciego Hyundaia Accenta z 2007 roku. Świetnie wyposażone (pełna elektryka, klimatyzacja) z pewnością z niedużym przebiegiem, ale jednak ktoś próbuje je sprzedać. Może podobnie będzie z Ceedami? Tymczasem poszukajcie w komisie używanego Logana-ze świeczką szukać. Znalazłem tylko jednego z 2005 roku z przebiegiem 62.000 tysięcy km.
Lupo - 2008-10-16, 11:42
Wlasnie dlatego choc znajomi posiadajacy logany namawiali mnie na nie od dawna, wolalem troche poczekac i zobaczyc jak to bedzie.
swissman - 2008-10-16, 13:26
w szwajcarii reklamuja ze sandero jest do kupienia juz od CHF 11500, czyl na dzien dzisiejszy ok. 26450 PLN a to jest tutaj naprawde taniutko....
waski - 2008-10-16, 15:14
Dzisiaj rano jechałem, i w radiu reklamowali, wyprzedaż, Lacetti 1,4L za 33tyś. Wydaje mi się jest to bardzo przystępna cena, jak za auto o klasę wyżej od logana
laisar - 2008-10-16, 15:25
...a wg cenników w internecie najtańszy kombi niecałe 37kzł - też nieźle.
Gregosa - 2008-10-17, 17:34
| Kratylos napisał/a: | | ...dla mnie najwazniesze w aucie to NIEZAWODNOSC... |
...w dobrej cenie.
Czekam na ocenę logana przez Dekrę albo ADAC.
paweloo97 - 2008-10-18, 08:42
przeczytałem calutki artykuł. Aucie zarzucono przede wszystkim; apetyt, hamulce, szybkość 0-100 km/h. Przyznali że jest wg AM więcej miejsca niż np. w Clio( II i III)A propos tego cytatu zacytuję zdanko z artykułu: ,,Dopiero w przypadku zajęcia miejsc przez cztery osoby o wzroście pow. 180 cm nastąpi konflikt między pasażerami z przodu ,a tymi z tyłu.
Teraz w skrócie ocena auta;
Nadwozie/Wnętrze 41,3/100 +- atrakcyjny, ale spokojny design,
zaskakująco przestronna kabina,
niezła jakość wykonania, prosta
obsługa.
- - spartańskie wyposażenie wersji podstawowych,
(ale wg nie tylko mnie nie dla każdego) wyraźne ślady walki o obniżenie ceny kosztem
szczegółów.
Komfort jazdy 47,2/ 100 +- miękkie,absorbujące dziury zawieszenie, warta
dopłaty, bardzo skuteczna klimatyzacja
- - zbyt duże przechyły w zakrętach, płaskie siedziska
foteli i kanapy, dość głośny podczas jazdy w trasie
Napęd 51,6/100 +- spodoba się osobom skłonnym do spokojnej jazdy,
dobrze dobrane do charakteru auta przełożenia skrzyni
- -(napiszę w skrócie) spalanie, długie drogi przełącza-
nia biegów
Układ jezdny 48,9/100 + bezpieczne i przewidywalne prowadzenie, mimo wyso-
kiego środka ciężkości późna podsterowność
- - tylko przeciętne hamulce (40,3/42,7 m(zmn/cpł)
przy prędkościach autostradowych odczuwalna niestabil-
ność
Ekonomia 42,9/100 +- bardzo atrakcyjna cena, niedrogi serwis, ceny wię-
kszości dodatków w granicach rozsądku
- - jak na tak nieskomplikowane auto częste przeglądy,
dość krótka gwarancja na powłokę lakierniczą
laisar - 2008-10-19, 11:33
| Cytat: | | Czekam na ocenę logana przez Dekrę albo ADAC. |
W obu przypadkach z powodu sposobu kwalifikacji modeli do rankingi może to jeszcze chwilę potrwać...
| ADAC napisał/a: | | pojazdy w wieku od 1 do 6 lat, produkowane bez istotnych zmian konstrukcyjnych przez okres przynajmniej trzech lat i zarejestrowane w Niemczech w ciągu jednego roku w liczbie nie mniejszej niż 10 000 sztuk. |
| DEKRA napisał/a: | | W rankingu uwzględnione zostały jedynie te modele samochodów, które były badane przez DEKRA dostatecznie często (powyżej 1000 sztuk) |
|
|