|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - luz mocowania kolumny McPhersona (odp.: wybita poduszka)
corrado - 2013-10-22, 11:13
Mam problem z lewą kolumną MCPersona - wymieniłem w niej poduchę i łożysko ale po montażu jest gorzej niż przed , czytaj większy luz. Przyznam się, że trochę namęczyłem się z wymianą po lewej stronie - bez oczywiście wyciągania amorka ze zwrotnicy.
Nie wiem sam czy sam nie uszkodziłem poduchy i się wypłaszczyła podczas podważania kolumny z całym wahaczem , niby założyłem sprężyny ale podnosząc kolumnę i chcąc pocelować trzpieniem w nakładkę -> łożysko -> poducha -> kielich trochę chyba ją zmasakrowałem , raczej kielicha chyba sprężynami nie wygiąłem.
Widać, że tutaj poducha wewnętrzne krawędzie dotykają kielicha ... a raczej powinny zewnetrzne stykać się z kielichem nadwozia ... Chyba opuszczę dzisiaj cala kolumnę i zobaczę czy zmiażdzona poducha .
-> Po opuszczeniu kolumny okazało się, że nowa poduszka (założona na zdjęciu ) jest lekko zmiażdzona a ranty zewnętrzne ma miękkie o wiele bardziej niż stara poducha którą miałem w bagażniku, poza tym amorek/łożysko/poducha ma lekki luz mimo, że jest porządnie skręcone . Chyba spowrotem założę starą poduszkę.
rgr - 2016-01-22, 10:56 Temat postu: luz mocowania kolumny McPhersona (odp.: wybita poduszka) Witam,
zauważyłem, że kolumna McPhersona zaczyna "wpadać" mi pod maskę, z tego co wiem łączona ona jest jakimś gumowym łącznikiem z nadwoziem - i pewnie z tej gumy robi się "naleśnik".
Jak nazywa się ta część? Czy to jest to?
http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html
i czy to pasuje do Sandero I 1.4? Bo przez katalog nie bardzo umiem trafić na tą część (znajduję mocowanie amortyzatora, ale domyślam się że to nie to).
laisar - 2016-01-22, 11:07
http://goo.gl/ulVjks
W Twoim linku jest nr 1.
rgr - 2016-01-22, 11:15
No to domyślam się, że potrzebuję raczej elementu nr 3?
A nr 14 (ten z boku), to cóż to jest?
laisar - 2016-01-22, 12:16
rgr napisał/a: | potrzebuję raczej elementu nr 3? |
Jeżeli rzeczywiście to ta guma się zużyła - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4658 (;
rgr napisał/a: | nr 14 (ten z boku), to cóż to jest? |
zestaw REP AMORTYZATORA - 543A06915R - 101 zł
rgr - 2016-01-22, 12:18
Dobre :) Sprawdzę zatem jeszcze raz :)
Marek1603 - 2016-01-22, 12:19
Najlepiej kupić gumę i łożysko żeby dwa razy nie robić.
rgr - 2016-02-20, 01:04
Tak to wygląda na zdjęciach.
Która strona waszym zdaniem wymaga interwencji?
(zdjęcia robione na kołach ust. na wprost)
corrado - 2016-02-20, 08:43
Prawe zdjęcie, czyli lewa strona auta.
Wybita poduszka amortyzatora.
Wymiana możliwa bez wyjmowania amorka ze zwrotnicy ale trzeba ściągacz sprężyn
rgr - 2016-02-20, 23:01
Dzięki. No to muszę podjechać do warsztatu... ile powinienem za to zapłacić (z częścią/bez)?
corrado - 2016-02-22, 11:27
poduszka - ok 50pln
wymiana - 50 - 100pln
laisar - 2016-02-22, 14:51
rgr napisał/a: | ile powinienem za to zapłacić (z częścią/bez)? |
W ASO: 0,5 rbg + 70 zł "PODPORA AMORTYZATORA".
dudu$ - 2023-05-26, 20:00
Czy komuś z kolegów przy przebiegu +/- 30 tyś km padło może mocowanie górne McPersona? Ciekawi mnie to ponieważ w moim Dusterze zawsze po dłuższym postoju ( kilka godzin) podczas ruszania i kręcenia kierownicą słychać ewidentnie z okolic lewego kielicha jakby sprężyna skrzypiała /przeskakiwała. po chwili nastaje cisza ale podczas jazdy czasem słyszę lekkie puknięcie lub skrzypienie z tej strony. Wyjęcie Kolumny z Dustera na lewarku to 5-10 minut roboty ale nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy zestaw i ponowne ustawienie zbieżności.
corrado - 2023-05-27, 06:31
Cytat: | Wyjęcie Kolumny z Dustera na lewarku to 5-10 minut roboty ale nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy zestaw i ponowne ustawienie zbieżności. |
Od kiedy ustawienie zbieżności po wyjęciu kolumny ??
Nie wyciągasz sworznia ani wahacza, wybijasz tylko kóńcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i odkręcasz łącznik stabilizatora. Nie ma tam punktów ruchomych mocowania.
dudu$ - 2023-05-27, 09:00
corrado napisał/a: | Cytat: | Wyjęcie Kolumny z Dustera na lewarku to 5-10 minut roboty ale nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy zestaw i ponowne ustawienie zbieżności. |
Od kiedy ustawienie zbieżności po wyjęciu kolumny ??
Nie wyciągasz sworznia ani wahacza, wybijasz tylko kóńcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i odkręcasz łącznik stabilizatora. Nie ma tam punktów ruchomych mocowania. |
W poprzednim Dusterze gdy wymieniałem całe mocowanie to geometria auta się zmieniła i musiałem ustawiać zbieżność. Tutaj prawdopodobnie wymienię same łożysko, wiec geometria nie powinna ulec zmianie. Mam używane sprawne łożysko ze starego Dustera z przebiegiem 40tyś km założę je lub nowe i raczej pójdę w tą drugą stronę bo koszt nowego Kayaby to jakieś 50zł.
3 miesiące temu w swojej Toyocie E12 musiałem wyjąć nowe amortyzatory aby ponownie je złożyć bo podkładki pod łożyska nie zostały przesmarowane i trzeszczały i po tej operacji gdy pojechałem na zbieżność okazało się że nic sie nie przestawiło, więc mam nadzieje że w Dusterze taż tak się skończy. Nie będę wybijał końcówki, wolę odkręcić amorka od zwrotnicy.
corrado - 2023-05-27, 11:14
Cytat: | W poprzednim Dusterze gdy wymieniałem całe mocowanie to geometria auta się zmieniła i musiałem ustawiać zbieżność. |
No to insza inszość jak całe zawieszenie wymieniałeś .
Ale tutaj mówimy o samej kolumnie mcpersona bo interesuje cie łozysko amortyzatora - tak napisałeś . Wyciągałem kolumnę już kilka razy w dusterze i nigdy nie musiałem jechać na korektę zbieżności , ale tak jak pisałem nie wyciągasz wtedy wahacza od sanek ani nie kręcisz długością koncowki drązka kierowniczego.
Czajo - 2023-05-29, 08:18
podepnę się pod pytanie (bo się nie znam, a objawy podobne). Często mam tak u siebie, że jak wysiadam z samochodu po jeździe, w momencie wysiadania) słychać takie jakby puknięcie, wydaje mi się, z lewego tylnego koła. Na stacji diagnostycznej powiedzieli, że to Dacia i ten typ tak ma. W ASO też nie udało im się tego wyłapać. Czy to też może być to?
dudu$ - 2023-05-29, 12:42
Czajo napisał/a: | podepnę się pod pytanie (bo się nie znam, a objawy podobne). Często mam tak u siebie, że jak wysiadam z samochodu po jeździe, w momencie wysiadania) słychać takie jakby puknięcie, wydaje mi się, z lewego tylnego koła. Na stacji diagnostycznej powiedzieli, że to Dacia i ten typ tak ma. W ASO też nie udało im się tego wyłapać. Czy to też może być to? |
U Ciebie będzie na pewno cos innego ponieważ z tyły amortyzatory przymocowane sa na stałe do podwozia i belki zawieszenia. Z przodu masz koła skrętne więc łożysk mocowań amortyzatorów nie ma. A sprawdzałeś czy stukniecie to pojawia się tylko wtedy kiedy auto ma zaciągnięty hamulce ręczny?
Co do mojego problemu to nic z autem nie robiłem. Najpierw przejechałem przez ścieżkę diagnostyczna, gdzie wyszło, że poluzowała się osłon a metalowa pod silnikiem i i ona mocno tłukła się wiec ją dokręciłem. Dzisiaj wracając z pracy będę testował ale coś czuję, że to nie to i jutro pewnie będę demontował mcpersona
|
|