DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - zachlapany silnik

keisyzrk - 2016-01-28, 11:37
Temat postu: zachlapany silnik
witam
mój Duster ma przejechane 700km a silnik jest strasznie zachalpany..muszę zamontować dodatkową osłonę silnika czy jest jeszcze jakiś inny powód?
czy jeżeli sam zamontuje oryginalne chlapacze to stracę część gwarancji?

gregorisan - 2016-01-28, 11:42

Zapewne KUK by trochę w tym przypadku pomógł :-)
Dar1962 - 2016-01-28, 11:44

masz o ogóle osłonę pod silnikiem? ta do 4x4 o wiele lepiej osłania motor od dołu, plus KUK i zero błota
arczi_88 - 2016-01-28, 11:56

A to w ogóle błoto? Bo wygląda jak sól z drogi... Jak uszczelnisz szparkę między zderzakiem a maską to powinno być git.
keisyzrk - 2016-04-13, 19:38

już dawno zamontowałem uszczelkę, ale na silnik dalej chlapie. Dzisiaj zrobiłem małą próbę z wężem ogrodowym i okazało się, że chlapie przez przednie nadkola. można tam założyć jakąś dodatkową osłonę, czy ten typ tak ma?
Marcinho - 2016-04-13, 19:47

Dobry silnik to brudny silnik !
podsiar - 2016-04-13, 21:43

DUSTer musi być brudny :mrgreen: 8-)
Karenzo - 2016-04-14, 09:52

brudny silnik gorzej oddaje ciepło .
mercurysable - 2016-05-09, 14:20

Miałem jeszcze gorszy po 40tyś km i potraktowałem myjką ciśnieniową . Odczekałem do po myciu z 2 godziny i nic się nie stało . Silnik przed myciem zimy .
ajax - 2016-05-09, 17:07

keisyzrk napisał/a:
czy jeżeli sam zamontuje oryginalne chlapacze to stracę część gwarancji

nie, jeśli zrobisz to zgodnie z procedurą (bez dziurawienia blachy). Na opakowaniu chlapaczy jest instrukcja. Przynajmniej była na moich

Lajkonik - 2016-05-10, 07:03

mercurysable napisał/a:
Miałem jeszcze gorszy po 40tyś km i potraktowałem myjką ciśnieniową . Odczekałem do po myciu z 2 godziny i nic się nie stało . Silnik przed myciem zimy .

Ja mam pod maską znaczek, żeby nie myć myjką ciśnieniową. Tak więc raczej bym nie ryzykował.

dacialoganmcv - 2017-04-10, 21:37
Temat postu: Re: zachlapany silnik
keisyzrk napisał/a:
witam
mój Duster ma przejechane 700km a silnik jest strasznie zachalpany..muszę zamontować dodatkową osłonę silnika czy jest jeszcze jakiś inny powód?
czy jeżeli sam zamontuje oryginalne chlapacze to stracę część gwarancji?


Ja w swojej Lodgy, nauczony doświadczeniem z Logana MCV, od razu poszedłem do sklepu z uszczelkami i dobrałem różne grubości montowane na klej. I okleiłem atrapę z przodu i od strony silnika. Efekt jest taki, że syfu jest 90% mniej. Między pokrywą silnika a atrapą jest ponad 1 cm przerwy. Więc po zimie po trasach, komora silnika byłaby cała w soli.

Lajkonik - 2017-04-11, 06:21

Kolega keisyzrk nie ma założonej uszczelki maski na pasie przednim. Ta uszczelka wiele zmienia.
Tutaj przykład wykonania przez jednego forumowicza:

dacialoganmcv - 2017-04-11, 19:50

Dokładnie w MCV miałem zrobione tak samo. Uszczelka od Fiata 126p z drzwi, akurat długość 2 metry. Koszt 15 zł.

Jutro zrobię zdjęcie u mnie w Lodgy. To będzie na przyszłość dla pokoleń.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group