|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - zachlapany silnik
keisyzrk - 2016-01-28, 11:37 Temat postu: zachlapany silnik witam
mój Duster ma przejechane 700km a silnik jest strasznie zachalpany..muszę zamontować dodatkową osłonę silnika czy jest jeszcze jakiś inny powód?
czy jeżeli sam zamontuje oryginalne chlapacze to stracę część gwarancji?
gregorisan - 2016-01-28, 11:42
Zapewne KUK by trochę w tym przypadku pomógł
Dar1962 - 2016-01-28, 11:44
masz o ogóle osłonę pod silnikiem? ta do 4x4 o wiele lepiej osłania motor od dołu, plus KUK i zero błota
arczi_88 - 2016-01-28, 11:56
A to w ogóle błoto? Bo wygląda jak sól z drogi... Jak uszczelnisz szparkę między zderzakiem a maską to powinno być git.
keisyzrk - 2016-04-13, 19:38
już dawno zamontowałem uszczelkę, ale na silnik dalej chlapie. Dzisiaj zrobiłem małą próbę z wężem ogrodowym i okazało się, że chlapie przez przednie nadkola. można tam założyć jakąś dodatkową osłonę, czy ten typ tak ma?
Marcinho - 2016-04-13, 19:47
Dobry silnik to brudny silnik !
podsiar - 2016-04-13, 21:43
DUSTer musi być brudny
Karenzo - 2016-04-14, 09:52
brudny silnik gorzej oddaje ciepło .
mercurysable - 2016-05-09, 14:20
Miałem jeszcze gorszy po 40tyś km i potraktowałem myjką ciśnieniową . Odczekałem do po myciu z 2 godziny i nic się nie stało . Silnik przed myciem zimy .
ajax - 2016-05-09, 17:07
keisyzrk napisał/a: | czy jeżeli sam zamontuje oryginalne chlapacze to stracę część gwarancji |
nie, jeśli zrobisz to zgodnie z procedurą (bez dziurawienia blachy). Na opakowaniu chlapaczy jest instrukcja. Przynajmniej była na moich
Lajkonik - 2016-05-10, 07:03
mercurysable napisał/a: | Miałem jeszcze gorszy po 40tyś km i potraktowałem myjką ciśnieniową . Odczekałem do po myciu z 2 godziny i nic się nie stało . Silnik przed myciem zimy . |
Ja mam pod maską znaczek, żeby nie myć myjką ciśnieniową. Tak więc raczej bym nie ryzykował.
dacialoganmcv - 2017-04-10, 21:37 Temat postu: Re: zachlapany silnik
keisyzrk napisał/a: | witam
mój Duster ma przejechane 700km a silnik jest strasznie zachalpany..muszę zamontować dodatkową osłonę silnika czy jest jeszcze jakiś inny powód?
czy jeżeli sam zamontuje oryginalne chlapacze to stracę część gwarancji? |
Ja w swojej Lodgy, nauczony doświadczeniem z Logana MCV, od razu poszedłem do sklepu z uszczelkami i dobrałem różne grubości montowane na klej. I okleiłem atrapę z przodu i od strony silnika. Efekt jest taki, że syfu jest 90% mniej. Między pokrywą silnika a atrapą jest ponad 1 cm przerwy. Więc po zimie po trasach, komora silnika byłaby cała w soli.
Lajkonik - 2017-04-11, 06:21
Kolega keisyzrk nie ma założonej uszczelki maski na pasie przednim. Ta uszczelka wiele zmienia.
Tutaj przykład wykonania przez jednego forumowicza:
dacialoganmcv - 2017-04-11, 19:50
Dokładnie w MCV miałem zrobione tak samo. Uszczelka od Fiata 126p z drzwi, akurat długość 2 metry. Koszt 15 zł.
Jutro zrobię zdjęcie u mnie w Lodgy. To będzie na przyszłość dla pokoleń.
|
|