DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - błąd p0420

vampiria200 - 2016-06-20, 12:32

Witam.

Zakupiłem jakiś czas temu interface obdII ten niebieski na bluetooth. Zainstalowałem torque na telefonie.

Miałem od jakiegoś czasu błąd p0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości (Bariera 1). Bład w torque świeci się na żółto, a na desce nie świeci check engine. Jak pogoniłem dustera na trasie koło 140km/h pojawił mi się check engine. Sprawdziłem a to ten sam błąd tylko już na czerwono (torque) więc go skasowałem.

Po 3 dniach znów check engine (ten sam błąd w torque na czerwono) - auto z silnikiem sci1.6 105Km bez lpg

Mechanicy stawiają na sondę (za katalizatorem) ponieważ auto ma oryginalny przebieg 80tys km i 5 lat na karku.
Twierdzą, że auto w tym wieku i przebiegu nie może mieć zużytego katalizatora (byłem u trzech "fachowców")

Błąd skasowałem ponownie, a auto dziś ma montowany LPG.

Czy ktoś z was miał coś podobnego? Czy to faktycznie może być katalizator?

kali - 2016-06-21, 05:58

Przyczyny błędu mogą być różne. Miałeś wcześniej LPG cY dopiero montujesz.
vampiria200 - 2016-06-21, 07:10

Wczoraj odebrałem auto od gazownika, auto wcześniej nie miało gazu.
Wykres napięcia przez OBDII dla sondy lambda przed katalizatorem jest poszarpany z wyraźnymi pikami, natomiast dla sondy za katalizatorem jest to praktycznie linia prosta. Tyczy to wolnych obrotów. Czyli raczej tak jak powinno być.

Natomiast podczas jazdy oba wykresy napięcia są poszarpane. Tak jakby katalizator nie wyrabiał się z nadmiarem spalin.

Nie znam się na tych sprawach, a interpretuje wykresy jedynie na podstawie informacji nalezionych w internecie.

Teraz jeżdżę bez check engine, ale po skanowaniu przez torque błąd P0420 jest, ale podświetlony na żółto.

kali - 2016-06-21, 08:10

Może być druga sonda, może być też pierwsza ( daje za bogato i się nie wyrabia katalizator) Oczywiście katalizator jak i zacięcie któregoś z wtrysków PB. Trzeba by było popatrzyć na czasy wtrysków. Sprawność kata wyjdzie na analizatorze spalin. Tylko trzeba to zrobić dokładnie przed i za nim. Kołuj zaślepkę na sondę wykręć ją i niech pooddycha świeżym powietrzem a błąd zniknie ;-) . Możesz też kupić przejściówką natleniającą na allegro. :-P
vampiria200 - 2016-06-21, 11:06

Myślałem, że może być to cewka zapłonowa, mam dwie cewki zapasowe - używki ale sprawne. Nie sprawdzałem ich bo silnik chodzi równo.

Może faktycznie wtryski coś tu mieszają. Sprawdzenie czasów to dobry trop, zrobie to dzisiaj.

kali - 2016-06-21, 17:29

Jeśli auto pracuje równo i nie szarpie to nie cewki.
Dardus - 2016-06-21, 21:11

I to są konkretne podpowiedzi, takich się oczekuje na tym forum. ;-)
Miałem identyczną sytuację jakis czas temu. Świeciła się cały czas kontrolka podgrzewania świec żarowych w kolorze żółtym i nie była poprzedzana żadną inną kontrolką. Samochód zachowywał się w normie, bez żadnych strat w mocy, osiągach, odpalaniem czy nierównomierną pracą, czyli tak samo jak przed w/w sygnalizacją. Trwało to ok. 2 dni potem samo zgasło ale ponownie wróciło. Zaczęło się to dziać po wcześniejszym tankowaniu i podejrzewałem paliwo, w tym czasie było dośc daszczowo i błąd wtedy powtórnie się pojawił. Powodem okazał sie czujnik ABS-u, po wymianie do chwili obecnej mam spokój. :-P

vampiria200 - 2016-06-22, 08:30

Dokładnie, kontrolka i numer błędu wskazuje na katalizator, ale może być to coś zupełnie innego (ach przypomina mi się moja przygoda z Megane II ;)).

Wczoraj skasowałem ten błąd (był na żółto w torque) zrobiłem 300km i na razie ani błędu w torque ani check engine. No ale jeździłem spokojnie.

Miałem sprawdzić czasy otwarcia zaworów, niestety w torque są jedynie jakieś korekcje czasów otwarcia i za chiny nie wiem jak to interpretować (wynik w %)

No i oczywiście jeżdzę już na LPG, nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika.
Zastanawia mnie jedno. Moją megane pokonywałem jednakową drogę do pracy i przed założeniem gazu średnie spalanie PB miałem na poziomie 8L/100km, po złożeniu gazu spalanie na tej samej trasie wynosiło 10l/100km (wskazanie z komputera) potem przesiadłem się w lancera (BEZ GAZU) i teraz jest duster. Sytuacja ze spalaniem w dusterze identyczna jak w przypadku megane, po założeniu gazu wzrosło o 2 litry na kompie i co dziwne tankowałem kilka razy i to wskazanie jest identyczne jak to obliczone. Czyżby komputer potrafił obkiczyć spalanie gazu z dokładnością do 95% ?

route2000 - 2016-06-22, 09:02

vampiria200, nie wierz w żadne komputerowe wyliczenia, bo zawsze są jakieś przekłamania.
Najlepszy wynik to kilka tankowań, notowanie za każdym tankowaniem ilość paliwa i przebieg między tankowaniami i masz mniej więcej obraz zużycia paliwa LPG. ;-)

kali - 2016-06-22, 09:06

Za ubogo na gazie. ECU ratuje silnik zwiększając czasy wtrysków PB. Co powoduje zwiększenie dawki gazu. Pokaż korekty sterownika.
vampiria200 - 2016-06-23, 06:51

KALI: Korekta czasu wtrysków to +19,45% - długoterminowa.
Nie wiem czy to jakoś powiązać ale właśnie o ok. 20% wzrósł poziom spalania na komputerze pokładowym. Czy uboga mieszanka gazu może mieć wpływ na to, że podczas upałów kilkukrotnie na śwatłach zgasł mi silnik jak klima była na full? Na benzynie nie ma tego problemu. Za 100km mam pierwszy przegląd/regulację gazu. Zagadam na temat ubogiej mieszanki.

ROUTE2000: Zawsze przeliczam z tankowań, czy to benzyne czy gaz i właśnie mnie dziwi, że komp pokazuje na LPG więcej i sprawdza się to prawie w 100% z tym ile gazu zużywam rzeczywiście. No ale widzę, że rozwiązanie tej zagatki już podał kali

P.S. Wciąż nie wywaliło błędu P0420 a trochę km narobiłem.

kali - 2016-06-23, 07:14

AFR dla LPG i PB jest inny ale stroji się podobnie na korekty. Dlatego teraz masz ubogo i błąd ci nie wyskakuje bo masz więcej tlenu w spalinach. Niestety ale u nas liczy się cena więc gaziarze nie przykładają się do pracy. Stroją mapy w automacie a na pierwszym przeglądzie jak klijent ma zastrzeżenia to poprawiają.
Większość sterowników ma zaawansowane nastawy biegu jałowego. W sumie dla dynamiki samochodu i dla kieszeni lepiej na średnich dać trochę ale naprawdę trochę ubożej. Natomiast przy dużych obciążenia dać bogato co oszczędzi zawory w silniku, zwłaszcza że starsze modele Daciek pracowały wtedy w OL. Nie wiem jak nowsze. Dobrze dla dynamiki dołożyć wariator zapłonu.

route2000 - 2016-06-23, 07:20

Dla ciekawskich co zadają pytanie: co to jest wariator zapłonu to tutaj masz odpowiedź. ;-)
vampiria200 - 2016-06-23, 07:39

No zobaczymy, w przyszłym tygodniu. Jade na regulacje to zagadam.

Stan błędów kontroluje na bieżąco, na razie spokój.
Po strojeniu napiszę czy coś się zmieniło.

vampiria200 - 2016-06-29, 10:22

Po regulacji gazu spalanie pokazywane na komputerze spadło do poziomu jaki był przed montażem gazu. Rzeczywiście był wydłużony czas wtryskiwaczy ponieważ było zbyt ubogo na wolnych obrotach.
Auto nie gaśnie jak na razie ale błąd p0420 pojawił się jako rzadko występujący nawet po regulacji gazu. Robię diagnostykę sond lambda i zobaczymy. Oby to nie katalizator

vampiria200 - 2016-07-04, 07:47

No to katalizator jest tak wewnątrz pokruszony (stąd pojawiający się błąd P0420), że przy dodawaniu gazu wkład w nim lata jak piłeczki z numerami w maszynie losującej po zwolnieniu blokady.
Armpower - 2023-09-03, 18:21

Ktoś wie jak skasować ten błąd mam do zamrożony w car scanner a zmieniłem sondę bo padła grzałka.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group