DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Open bez regulacji kiery

pixa - 2016-11-02, 13:15
Temat postu: Open bez regulacji kiery
Hej

Ciagle czekam na odbior mojego Sandero Open i sie zastanawiam jak bardzo jest dokuczliwy brak regulacji kiery. Mam 180 cm wzrostu i jestem szczuply. Usiade wygodnie? Do testow jezdzilem wersja z regulacja.

laisar - 2016-11-02, 14:06

pixa napisał/a:
jak bardzo jest dokuczliwy brak regulacji kiery

Wcale.

(187 cm / 75 kg / witruwiańskie proporcje, najwyższe ustawienie fotela, oparcie niemal pionowo).

Dar1962 - 2016-11-02, 15:04

mam 184 cm i pomimo, iż w moim egzemplarzu taki luksus był, ani razu przy nim nie majstrowałem, bo ustawienie "zastane" w momencie odbioru (pewnie max do góry) w zupełności mi odpowiadało, podejrzewam,że podobnie jak w 90% innych przypadków
kapelusznik - 2016-11-02, 15:48

No to zależy jak widać od cech osobniczy chyba. 187cm i nie wyobrażam sobie auta bez regulacji fotela i kierownicy - przydaje się także regulacja w "poziomie" żeby nie trzeba było rąk wyciągać jak się fotel odsunie do tyłu żeby nogami było wygodnie
shrek - 2016-11-02, 16:03

Ja mam. Zona kiedys podobno ustawila pod siebie a ja od nowosci tego nieruszalem. Tal kak wysokosc fotela jest na max na wysokosc i jest ok.
GRL - 2016-11-02, 16:15

Po Lanosie miałem już tylko samochody z pełną regulacją kolumny.
Kiedy przeczytałem, że Open nie ma regulacji złapałem się za głowę - jak można się w tym wygodnie usadowić?
Myliłem się, po przymiarce do salonowej demówki, wyszło, że wszystko ustawione idealnie pod mój wzrost (176cm).

mekintosz - 2016-11-02, 16:41

Wszystko zależy czy fabryczne rozwiązanie przypasuje kierowcy. Ja w sandero mam regulacje i musiałem dopasować gdy,z fotel mam na max uniesiony.
czco - 2016-11-02, 19:49

Ja mam 192 żona 162 w dusterze i fabi jeździmy bez regulacji kierownicy [oba samochody mają regulację ]regulacja tylko siedzeniami żona góra i przód ja dół i max tył,no i lusterko ale tylko wewnętrzne
gregorisan - 2016-11-02, 20:13

U mnie podobnie - 190 cm\ 160 cm. Ustawiłem kierownicę pod siebie, ale maksymalnie jak to możliwe w dolnym położeniu, aby i żona mogła bez zmiany położenia w miarę komfortowo prowadzić, ale widzę, ze jednak nie jest to optymalna pozycja. Także brak regulacji w pionie to już trochę "nie fair" ze strony Dacii - pomijam już fakt, że w ogóle nie ma regulacji w dwóch płaszczyznach :-/
mekintosz - 2016-11-02, 20:27

gregorisan napisał/a:
... Także brak regulacji w pionie to już trochę "nie fair" ze strony Dacii - pomijam już fakt, że w ogóle nie ma regulacji w dwóch płaszczyznach :-/


Pełna zgoda, oferować dziś pojazd bez jakiejkolwiek regulacji kierownicy to żart. Nie wiem czy nie ma to wpływu na bezpieczeństwo kierującego podczas zderzenia w przypadku "długonogiej" osoby. Już regulacja w dwóch płaszczyznach nie jest jakiś luksusem klasy premium. Na szczeście w laureate jest góra-dół.

kapelusznik - 2016-11-02, 20:32

używanie regulacji w 2 płaszczyznach to po prostu dbanie o własny kręgosłup i kolana
arnold - 2016-11-02, 21:26

Mam 188 i trochę za długie nogi, to brakuje mi poosiowej regulcji kolumny. Potrzebowałbym z 3 cm żeby test rolexa moja dacia przeszła. Ale też wole pionowe ustawienia fotela więc jest do przyjęcia.
franius - 2016-11-02, 21:47

Pytanie: Jak ustawiona jest kierownica i fotel w modelach bez regulacji ?
Ja mam fotel na max do gory i kiere na max do góry. Może w wersjach bez regulacji to jest wlasnie tak ustawione, a my niepotrzebnie się cieszymy że jest jakaś tam regulacja ;)

laisar - 2016-11-02, 23:19

kapelusznik napisał/a:
dbanie o własny kręgosłup i kolana

Dla jakichś 3/4 populacji wystarczy do tego w zupełności regulacja fotela.

Regulacja kierownicy jest potrzebna dla tych pozostałych osób, których proporcje ciała odbiegają od średnich - np mają krótkie nogi i długie ręce lub odwrotnie - albo z jakimiś problemami zdrowotnymi.


Oczywiście, pierwsza grupa może chcieć regulować ze względu na swoje upodobania - np do pozycji półleżącej - ale to już nie ma nic wspólnego z klasyczną ergonomią.


Natomiast bez względu na wszystko powyższe nie ma żadnych wątpliwości, że Dacia _powinna_ oferować tę możliwość we wszystkich modelach i wszystkich wersjach. Nawet 10% klientów to wiele tysięcy osób, a kwestia jest wyłącznie efektem chciwej polityki sprzedażowej, a nie techniczno-ekonomiczna. Regulowanie kolumny kierowniczej jest bowiem niezależne od czegokolwiek innego i na nic nie wpływa, można je zamontować w każdym aucie. A przy cenie części zapasowych - czyli co najmniej 2x wyższym, niż koszt produkcji - rzędu ok 700 zł za stałą kolumnę wzrost o 200 zł za regulowaną jest po prostu pomijalny...

kapelusznik - 2016-11-02, 23:35

Nie mogę się nie zgodzić.

Tak sobie dumalem kiedyś nad wersjami Access.
I to nie brak możliwości dołożenia klimy byłby dla mnie największym problemem tylko brak wszelkich regulacji jest dla mnie po prostu dyskwalifikujący.

IMHO istnieje tylko jedna wersja wyposażenia - Laureate ;-)

shrek - 2016-11-03, 06:47

A ja zgodze sie z naszym guru. Mam trzy auta w kazdym jezdzi moja(168) i ja (185) i tylko jezdzimy fotelami przod tyl. Nawet jej lusterek nie ruszam tylko sie naginam.
Fred - 2016-11-03, 10:00
Temat postu: Re: Open bez regulacji kiery
pixa napisał/a:
Hej

Ciagle czekam na odbior mojego Sandero Open i sie zastanawiam jak bardzo jest dokuczliwy brak regulacji kiery. Mam 180 cm wzrostu i jestem szczuply. Usiade wygodnie? Do testow jezdzilem wersja z regulacja.


To zależy, jakie ktoś ma przyzwyczajenia/wymagania. Przypuszczam, że ustawienie wysokości fotela kierowcy w opcji bez regulacji jest gdzieś po środku pomiędzy minimum a maksimum przy fotelu z regulacją. Czyli powinno zadowolić większość Klientów. Zawsze ratuje - choć to nie to samo - możliwość regulacji w poziomie.
Jeśli jednak ktoś lubi podczas jazdy być "wciśnięty" w podłogę lub siedzieć jak "na koźle", to powinien wybierać wersje z regulacja ustawienia wysokości fotela. Ja na przykład przy wzroście 1,82 m lubię siedzieć wysoko i brak regulacji wysokości fotela to dla mnie dyskomfort.

Tak na marginesie - może warto zapytać w serwisie, ile kosztuje fotel z regulacją jako część zamienna? Czasami korzystniej jest dokupić i wymienić jakąś jedną część niż zamawiać auto z wyższym wyposażeniem. :-)

laisar - 2016-11-03, 10:03

shrek napisał/a:
tylko sie naginam

No ale to też nie jest ergonomia, jednakowoż (;

gregorisan - 2016-11-03, 10:13

Bardziej niż nagina powinno brzmieć, że "wygina śmiało ciało" ;-)
To w naszym wypadku tylko kierownica zostaje w stałym położeniu - fotel i lusterka za każdym razem trzeba ustawiać pod siebie. Szkoda, że Dacia nie ma możliwości zapisania ustawień pod konkretnego kierowce ;-)

route2000 - 2016-11-03, 11:07

A pamiętacie poczciwego malucha czyli PF126?
Tam nie miało żadnej regulacji kiery ani podnoszenia na wysokość fotela kierowcy i jakoś jechali... :-P

kapelusznik - 2016-11-03, 11:54

Jakoś...
Trzeba szanować siebie i swoje zdrowie.
Jakby mi pracodawca podstawił drewniane krzesło do biurka to bym nie rozpoczął pracy.

shrek - 2016-11-03, 12:39

laisar napisał/a:
shrek napisał/a:
tylko sie naginam

No ale to też nie jest ergonomia, jednakowoż (;


Akurat malo jezdze tym autem i mi nie przeszkadza.

laisar - 2016-11-03, 17:25

gregorisan napisał/a:
Szkoda, że Dacia nie ma możliwości zapisania ustawień pod konkretnego kierowce ;-)

Nie, zupełnie nie szkoda - prostota konstrukcji to dla niektórych osób właśnie główna _zaleta_ daciek.

Dla ludzi lubiących różne automagiczne wihajstry jest wiele modeli do wyboru, więc dobrze, że istnieją także takie superproste.


kapelusznik napisał/a:
Jakby mi pracodawca podstawił drewniane krzesło do biurka to bym nie rozpoczął pracy.

Akurat lepsze drewniane - twarde - ale o ergonomicznym kształcie, niż jakiś morderczy dla organizmu mięciusieńki klubowy fotel ze skóry...

No ale to tak tylko na marginesie - w tytułowym temacie dyskusji wątkotwórca raczej nie powinien żywić zbyt wielkich obaw.

kapelusznik - 2016-11-03, 17:38

laisar, kontynuując ot

Żadne krzesło nie jest dobre ponieważ nie ma kółek - trzeba się wychylac co nie jest prawidłowe. To samo dotyczy wyChylania się do lusterek w aucie.

mojo - 2016-11-03, 22:57

route2000 napisał/a:
A pamiętacie poczciwego malucha czyli PF126?
Tam nie miało żadnej regulacji kiery ani podnoszenia na wysokość fotela kierowcy i jakoś jechali... :-P


A w Żuku to nie było nawet regulacji oparcia tylko cały fotel do przodu albo do tyłu a laski w Towosie tylko piszczały na zakrętach :lol:

Teraz to się we łbach poprzewracało :evil:

Dar1962 - 2016-11-04, 08:12

mojo napisał/a:
Teraz to się we łbach poprzewracało :evil:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

shrek - 2016-11-05, 06:44

mojo napisał/a:
route2000 napisał/a:
A pamiętacie poczciwego malucha czyli PF126?
Tam nie miało żadnej regulacji kiery ani podnoszenia na wysokość fotela kierowcy i jakoś jechali... :-P


A w Żuku to nie było nawet regulacji oparcia tylko cały fotel do przodu albo do tyłu a laski w Towosie tylko piszczały na zakrętach :lol:

Teraz to się we łbach poprzewracało :evil:


Dobre :lol: . Ale motoryzacja i laki ewoluowaly do przodu, wiec na Zuka chyba problem jakas w tych czasach wyrwac. ;-) Chociaz nie wiem czy na Dacie sie da. ;-)

pixa - 2016-11-05, 09:17

Chyba się nie da. Jak powiedziałem, ze rozwazam zakup Daczki to wzbudzilem u znajomych uśmiech politowania. Mam nadzieję jednak, ze to ja będę się śmiał ostatni ;-)
shrek - 2016-11-05, 10:53

Mialem to samo. Wszyscy kupowali mietki, pasaty, a ja dacianke. Teraz pasek jezdzi z czekiem pol roku, bo naprawa droga a mietek wyrzygal korbowod na autostradzie. Moja prawie 100 kola najechane i ma sie dobrze.
goswee - 2016-11-08, 15:32

shrek napisał/a:
A ja zgodze sie z naszym guru. Mam trzy auta w kazdym jezdzi moja(168) i ja (185) i tylko jezdzimy fotelami przod tyl. Nawet jej lusterek nie ruszam tylko sie naginam.

mozna tez sie nagiac na rower, po co wydawac 40 tys....

shrek - 2016-11-08, 16:23

Wole wydac 60 kola na auto, bo na rowerze nie umnie jezdzic.
goswee - 2016-11-08, 17:36

za 20 cie naucze :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group