DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Czerwona kontrolka silnika a problem z akumulatorem

jacusb - 2018-07-23, 13:43
Temat postu: Czerwona kontrolka silnika a problem z akumulatorem
Ostatnio miałem niemiłą przygodę z Dusterem 1.5 dci (150tys przebiegu). Na trasie zapaliła się czerwona kontrolka "stop" silnika. Nie było żadnych odczuwalnych efektów pracy silnika ale zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Po 20 min na postoju z wyłączonym silnikiem ciągle to samo. W warsztacie po 1 dniu i włączeniu zapłony ani śladu po awarii a kontrolka już nie świeci się. Kody błędu z historii zczytane przez mechanika to:
- 256, miernik masy powietrza - zakłócenie funkcji obwodu prądowego
- 516, zawór wtryskowy diesel cyl.4 - nieprawidłowy prąd sterowania
- 1284, włącznik świateł hamowania - anormalny sygnał 1 i 2
- 1280, czujnik prędkości 1 - nieprawidłowe działanie

Czy to może być związane z wadliwym/starym akumulatorem? Tak twierdzi warsztat.

gogol - 2018-07-23, 14:20

Wprost nie odpowiem na Twoje pytanie, ale... W Renault Megane I pomimo tego, że silnik odpalał i wszystko działało, to świeciła się kontrolka od poduszki powietrznej. Po wymianie akumulatora - jak ręką odjął. Znajomy w Lagunie III - jakieś jaja były z czujnikami ciśnienia w oponach - po wymianie akumulatora - jak ręką odjął. Czy u Ciebie to samo? Nie wiem. Z doświadczenia już wiem, że pomimo tego, że samochód jeździ to aku niekoniecznie musi być sprawny w 100%
corrado - 2018-07-23, 14:27

Jacus jak cos to podjedz to obadamy i prad ladowania i akumulator, czy aby sprawny , a poza tym podepnie sie pod OBD 2 Torque i zbada to i owo .
Wg mnie to elektronika choc oczywiscie moze byc faktycznie juz padajacy aku jesli np sporo stalo auto i nie ladowane bylo .

jacusb - 2018-07-23, 14:40

Duster w ciągłym użyciu choć aku ma już 7 lat.
anples - 2018-07-23, 16:07

jacusb napisał/a:
aku ma już 7 lat
Przy takim wieku , nie znasz dnia i godziny , kiedy dostanie zawału :mrgreen:
DrOzda - 2018-07-24, 11:21

jacusb napisał/a:
Duster w ciągłym użyciu choć aku ma już 7 lat.

Sprawdź poziom elektrolitu -latem mógł się łatwo ulotnić.
Dolanie wody demineralizowanej powinno go zreanimować.

polon18 - 2018-07-25, 08:52

Szczerze wątpię że to aku mimo jego 7 lat. Mam też diesla i oznaki padającego aku są przy rozruchu.
Twoja przypadłość o tyle nie wskazuje na aku bo problem pojawił się już przy działającym silniku. Musisz sprawdziś ładowanie i napiącie aku po postoju i podczas działającego silnika.
Mój akumulator firmy Deta (jedne z lepszych ) wytrzymał równo 10 lat . wymieniłem go ale problemem był alternator którego sam zregenerowałem

corrado - 2018-07-25, 08:57

Moj ma 8 lat i nadal dziala . Poprawilem jednak troche prad ladowania jakis czas temu ( rok, dwa lata temu) zeby dobrze byl ladowany .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group