DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Co wybrać?

tomek0797 - 2018-10-25, 12:02
Temat postu: Co wybrać?
Witam !Przymierzam się do zakupu Daci Logdy najlepiej Stepway bo efektownie wygląda.Jestem zwolennikiem diesla aczkolwiek doradzają żebym wybrał 1.6Sce100 ben/LPG.Robie około15000km rocznie.Nadmienię że mam 6 osobową rodzinę .Nie robie dalekich tras z wyjątkiem urlopu na południe europy.Czy ben/lpg nie bedzie za słabą jednostką,jak z żywotnością i niezawodnością tego silnika i instalacji?Wiem że Stepway nie wystęuje z LPG,dlatego prosiłbym jeszcze o opinię diesla1.5 dci 115km.Nie znam tej jednostki napędowej!Należy do udanych czy swaryjnych?CO Byście polecili?Z góry dziękuję za wszelkie komentarze!
DrOzda - 2018-10-25, 12:49

Diesle są nowymi (ulepszonymi starymi ) jednostkami 1.5 dCi z dołożonym AdBlue. Ciężko powiedzieć jak się będą sprawowały. Stare sprawowały się bardzo dobrze o ile wymieniałeś olej co 15 - 20 tys. kilometrów maksymalnie.
Ja robię podobne do Twoich przebiegi i mimo że mój silnik pali więcej i jest lepsza opcją do LPG to darowałem sobie jego montaż. Przynajmniej mam od sześciu lat święty spokój i zero jakichkolwiek z nim problemów.

Dar1962 - 2018-10-25, 13:34

jeśli będziesz jeździł głownie po mieście lub na krótszych dystansach,często uruchamiał i gasił motor, parkował pod chmurą,o wiele bezpieczniej wziąć silnik benzynowy z LPG. Odejdzie potencjalny problem z filtrem DPF (akurat ten w 1,5 zachowuje się wyjątkowo poprawnie), dolewaniem zamarzającego zimą czynnika Ad Blue (nowość w tej jednostce), turbiną, wtryskiwaczami itp przyjemnościami wynikającymi z posiadania nowoczesnego diesla. Nie,żeby w 1,5 dCi od razu wymienione podzespoły padały. Dlatego użyłem przymiotnika "potencjalny" Na dodatek olej napędowy cały czas drożeje i kosztuje już więcej od etyliny. :mrgreen:
eio - 2018-10-25, 14:31

Powoli silniki diesla są w odwrocie. Koszty naprawy wielu dodatkowych podzespołów, których (jeszcze) nie mają benzyniaki, czy zakazy wjazdu do niektórych centrów miast. To ostatnie dotyczy starszych roczników diesla, ale przepisy tak łatwo zmienić. Warto sprawdzić to przed wycieczką na pd Europy - w którym państwie, którym mieście jakie są ograniczenia.
Ikarusiarz - 2018-10-25, 20:11

Dar1962 napisał/a:
parkował pod chmurą


Co ma to do silnika? Na wilgoć to raczej narażone są przewody, cewki, ale te raczej w benzynie występują.

Trzeci diesel Renault: Żaden nie zaznał przytoczonych, potencjalnych awarii. Fakt: olej wymieniam 2 x częściej.

AdBlue: O tym już pisałem, że w autobusach i ciężarówkach czasami zawodzi.

tomek0797 - 2018-10-26, 08:15

A coś więcej o tym silniku.
Belphegor - 2018-10-26, 08:27

Coś więcej? 10 lat temu bywał awaryjny ze względu na panewki. Problem już dawno zażegnany.
Poza tym... jeden z najmniej palących diesli na rynku. Ma jednak ciekawą specyfikę. Na trasie potrafi spalić więcej, niż w mieście. Mówię tu o prędkościach około autostradowych. I bryła auta nie ma tu większego znaczenia. To samo dzieje się w kompaktowym Nissanie, Renault i Dusterze. Ten silnik po prostu tak ma.
Chyba, że jedziesz 80-90 km/h na 5/6 biegu. Wtedy pali Ci tyle co nic.

Poza tym, to co już wcześniej zostało napisane - obecnie bardzo dopracowana konstrukcja z mało problemowym FAPem. Diesel, jak to diesel - dobrze czuje się w innych warunkach, niż miejskie korki. Silnik powoli się nagrzewa, ale we wnętrzu bardzo szybko robi się ciepło.

michele - 2018-10-26, 09:00

I tu był problem. Też zastanawiałem się miedzy LPG, a Diesel. Postawiłem na LPG (pierwszy raz w życiu) i na razie nie mam problemów. Fakt, że długo się przełącza na lpg w zimie, co przy moich przebiegach, to w zimie więcej na benzynie przejechałem niż na lpg. Myślałem, że benzyna będzie szybciej grzała w kabinie choć porównaniu do grzania dci w mikrze (chyba też 1.5 silnik). Natomiast w porównaniu do Punto I 1.2 benzyna, to długo czekam na ciepło.
gogol - 2018-10-26, 11:24

Belphegor napisał/a:
Poza tym... jeden z najmniej palących diesli na rynku. Ma jednak ciekawą specyfikę. Na trasie potrafi spalić więcej, niż w mieście. Mówię tu o prędkościach około autostradowych.
Poza tym, to co już wcześniej zostało napisane - obecnie bardzo dopracowana konstrukcja z mało problemowym FAPem. Diesel, jak to diesel - dobrze czuje się w innych warunkach, niż miejskie korki. Silnik powoli się nagrzewa, ale we wnętrzu bardzo szybko robi się ciepło.


oj tak. przy 90-100 na krajowych drogach - 5 - 5.5 litra. na autostradzie kolo 7-8 juz potrafi zassac (w zaleznosci jak bardzo go cisniemy).
co do grzania ja jestem osobiscie pozytywnie zaskoczony. kontrolka gasnie po ok. 5 minutach a po 10 osiaga optymalna temperature (mowie w sytuacji kiedy na dworzu jest ok 5 stopni). latem to ledwo rusze i juz temperatura taka jak powinna byc.

Belphegor - 2018-10-26, 13:33

gogol napisał/a:
oj tak. przy 90-100 na krajowych drogach - 5 - 5.5 litra. na autostradzie kolo 7-8 juz potrafi zassac


Jaki masz przebieg w swoim? Bo mi przy podobnych warunkach pali 4,5-5 i 6-6,5.

gogol - 2018-10-26, 14:07

10k z kawalkiem. podejrzewam ze problem w tym ze mam ciezka noge ;)
Belphegor - 2018-10-26, 14:17

A to możliwe, bo ja mam mniej, czyli niecałe 8500 km. A nogę mam... to już różnie. :mrgreen: Ale przy ciężkiej nodze to silnik będzie zdrowszy i mniejsze (ewentualne) problemy z FAPem. ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group