DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Brak prawego tylnego światła pozycyjnego.

garfield1988gse - 2019-01-18, 17:54
Temat postu: Brak prawego tylnego światła pozycyjnego.
Przeszukałem różne tematy ale tego co mnie interesuje nie znalazłem.

O usterce dowiedziałem się przypadkowo. Wieczorem parkowałem auto tyłem do garażu to ojciec, który akurat był w pobliżu zauważył, że nie świec mi prawe tylne światło pozycyjne.

Od razu dobraliśmy się do klosza lampy bo myśleliśmy, że spaleniu uległa żarówka (ta z dwoma drucikami) no ale nie, druciki wyglądają na całe. Wszystkie inne żarówki w prawym kloszu działają poprawnie. Natomiast lewe światło pozycyjne działa normalnie (każda inna żarówka w lewym kloszu też).

Przecież gdyby się przepalił bezpiecznik to podejrzewam, że oba światła by nie świeciły, a nie tylko jedno. Piny od kotki wydają się być proste. Podpowiedzcie co sprawdzić bo sam nie wiem.

lisek2 - 2019-01-18, 18:08

Raczej lewe i prawe są na osobnych bezpiecznikach: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2300
eplus - 2019-01-18, 18:18

Pozycyjne i mijania mają osobne bezpieczniki na lewą i prawą stronę, aby nie doszło do nagłego black-outu. Czasem prawy przód i prawy tył pozycyjne mają wspólny bezpiecznik, możesz zajrzeć do przedniej lampy. Ale bezpieczniki nie przepalają się bez powodu.
I co to za stwierdzenie: drucik wygląda na cały? Zmień żarówkę albo sprawdź miernikiem czy zasilaczem 12V.

Krystian67 - 2019-01-19, 06:18

Według mojej wiedzy światła pozycyjne swieca naprzemiennie. Czyli lewy przód, prawy tył. Jesli świeci tylko przód to , a tyłu brak to problem lezy w większosci z tyłu pojazdu. W tym przypadku bezpiecznik nie wchodzi w grę. Bywa ,ze zapetla się w tu podświetlenie tabl. rejestracyjnej. Ostatnie czasy owszem lecą bezpieczniki , lub żarówki bo to chiny. I żródłem sa słabe stopki żarników. Ciekawostka z mojej wymiany żarówki H7 w iveco. Po wymianie trzeba zresetowac system. Czyli ponownie wyłączyć i załączyć swiatła , zeby dostać napiecie. Temat oczywiscie jest w instrukcji. Ale i tak mnie to zdziwiło.
eplus - 2019-01-19, 10:02

Może to duchy - ducha nie da się sfotografować. Dlatego przy fotografie kierownica była prosta.
Sprawdź zawczasu to zdjęcie halogenów, żebyś się w ASO nie ośmieszył. I skopiuj na inny nośnik. :idea:
Kiedyś byłem w podziemiach kredowych w Chełmie Lubelskim i jedną z atrakcji zwiedzania jest facet przebrany w prześcieradło wyskakujący z ciemności. Spod prześcieradła wystawały trampki, więc starym Zenitem walnąłem kolesiowi z lampy błyskowej między oczy. U fotografa przerzucam odbitki (Zenit nie miał podglądu zrobionych zdjęć) - ducha nie ma! Co jest? Rozwijam kliszę, już chcę bić gościa zza lady, a klisza do połowy pęknięta na tej klatce! Nigdy wcześniej ani później klisze mi nie pękały. A to przecież nawet nie był prawdziwy duch...
Nie zmyślam, autentycznie to mi się zdarzyło, mógłbym przysiąc, choć moja religia zabrania.
:idea:
Jestem przeciętnie religijny, ale z Twoimi, Powolny, problemami, chyba już dawno odstawiłbym Dustera do egzorcysty.
Przepraszam za off, ale póki co autor wątku nie daje żadnych wskazówek co do swojego problemu.

garfield1988gse - 2019-01-19, 10:49

Właśnie byłem posprawdzać to co umiałem.

Wypiąłem prawy tylny klosz i podpiąłem jego zawartość pod kostkę od lewego tylnego klosza. Na kostce od lewego tyłu wszystko działa tak jak należy.

Sprawdziłem też czy normalnie świeci pozycja z przodu - tak świeci normalnie.

Dla pewności sprawdziłem jeszcze bezpieczniki - bezpieczniki są w porządku.

paul7 - 2019-01-19, 11:15

Sprawdź płytkę z gniazdami. Często coś nie styka. Omomierzem! Jeśli napięcia pojawiają się na gnieździe to dalej jest tylko płytka drukowana, mikropęknięcie, kontakt z żarówką itp.
Krystian67 - 2019-01-19, 11:19

No to problem w instalacji . Bywa z mojego doświadczenia , że samochody maja np hak , a co za tym idzie dodatkowe wiązki. Czy Ty masz nie wiem . Problem jak pisałem tyczy w wielu przypadkach tyłu instalacji . Np. warunki na drogach np. sól wilgoć lubią tu działac. Jesli nie dasz rady poprostu musi zadziałac elektryk . Dzis jak patrzę na zastosowane przewody itd. w tych instalacjach nie wróże sobie życia bez takich problemów jak Ty.
eplus - 2019-01-19, 11:27

Pomiędzy przodem a tyłem z prawej strony jest w starych wersjach jakaś złączka, R2BA tor nr 2, być może jest to przejście wiązki między silnikiem a kabiną, licho wie.
pierwszy post http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25

eio - 2019-01-19, 11:29

Sprawdź ciągłość obwodu przy wypiętej klemie "-" aku.
garfield1988gse - 2019-02-09, 12:15

Problem został rozwiązany. Zostawiłem auto u elektryka - robiło się jakieś zwarcie przy lampie, koszt naprawy 20,00 zł.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group