|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Regulacja wolnych obrotów.
yurec1st - 2020-05-10, 15:34 Temat postu: Regulacja wolnych obrotów. Ktoś zna ścieżkę ecu do regulacji wolnych obrotów dacia sandero II
Fruxo - 2020-05-10, 17:01
wolne obrotny zależą od mapy wtryskowej
yurec1st - 2020-05-10, 17:32
To gdzie można je zmienić ?
Dymek - 2020-05-10, 18:09
yurec1st napisał/a: | To gdzie można je zmienić ? |
Raczej nikt tutaj nie poruszał takiego tematu, przynajmniej nie zauważyłem...
Obroty zaprogramowane są fabrycznie na 750-800 i w tym zakresie się trzymają po rozgrzaniu silnika. Po co chciałbyś w nie ingerować?
yurec1st - 2020-05-10, 18:17
Zdarza mi się drżenie silnika zwłaszcza przy włączonej klimie.
babol - 2020-05-10, 19:35
Taki urok SCe 75, przy 1.2 16V jak załączy sprężarkę też mam szarpnięcie obrotów w dół na jałowym ;/
yurec1st - 2020-05-10, 19:40
Szarpnięcia to ja mam nawet podczas jazdy gdy się włącza sprężarka.
dudu$ - 2020-05-11, 16:43
Dymek napisał/a: | yurec1st napisał/a: | To gdzie można je zmienić ? |
Raczej nikt tutaj nie poruszał takiego tematu, przynajmniej nie zauważyłem...
Obroty zaprogramowane są fabrycznie na 750-800 i w tym zakresie się trzymają po rozgrzaniu silnika. Po co chciałbyś w nie ingerować? |
Takie obroty to może ma silnik 0,9Tce. Silnik D4F czyli 1.2 16v niestety obroty biegu jałowego ma na poziomie +/- 700 co skutkuje tym, że czuć jest lekkie drgania na kierownicy a po samym silniku widać jak pracuje na poduszkach. Chciałbym aby te jednostki miały obroty 800obr./min. Wtedy to nie słychać było by terkotania w skrzyni biegów które jest standardowe w tym silniku. Co do 1.0 Sce się nie wypowiem bo nie wiem jakie ma obroty ale obstawiam , ze podobnie jak mój czyli około 700.
Fruxo - 2020-05-12, 15:29
najlepsze co możesz zrobić to chip tuning
yurec1st - 2020-09-18, 20:25 Temat postu: Regulacja programowa wolnych obrotów. Czy mamy w komputerze daci taką możliwośc?
https://www.youtube.com/watch?v=uf_NyZP7hPc
laisar - 2020-09-18, 22:33
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + regul* obrot* + Szukaj wszystkich słów + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości + Pokaż wyniki jako: Posty =
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=68553#68553
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=68574#68574
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=53244#53244
PS http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
yurec1st - 2020-09-19, 09:49
Przekopałem się przez dziesiątki stron, które znalazła szukajka.
Znalazłem jeden temat o programowej regulacji wolnych obrotów.
Opis DDT 2000:
zmieniasz obroty biegu jałowego poprzez :
1. wchodzisz w Ecrans Etudes > Services particuliers
2. w prawym oknie "CORRECTION des CONSIGNES"
3. wybierasz Consigne : Régime de ralenti
4. wybierasz Correction : INCREMENTER wyżej
DECREMENTER niżej
5. wciskasz przycisk : Corriger
Po tym powinieneś widzieć zmianę obrotów.
Opisujący twierdzi, że zmiana zakresu jest możliwa max. do 800 obr/min - to za mało.
Nic nie wiem o tym programie, do tej pory używałem ddt4all i ELM 327 Bluetooth.
Nie mam czarodziejskiego kabeleka do DDT 2000.
Czy zamiennie może być ELM 327 Bluetooth ?
laisar - 2020-09-19, 09:52
O tym było "PS" - DDT4ALL jest zamiennikiem DDT2000, korzysta z tych samych baz danych, więc w zasadzie niemal wszystko jest takie samo lub bardzo podobne.
yurec1st - 2020-09-19, 10:06
To może znasz ścieżkę w DDT4ALL do regulacji?
laisar - 2020-09-19, 10:09
Nie, ale jak już uruchomisz ddt4all i wejdziesz w sterownik silnika, to opis z ddt2000 powinien wystarczająco pasować.
Ale:
yurec1st napisał/a: | zmiana zakresu jest możliwa max. do 800 obr/min - to za mało |
Jeżeli u innych osób silnik na wolnych obrotach zachowuje się poprawnie, to problemem Twojego motoru nie jest ich zbyt niski poziom.
Natomiast jeśli wszystkie egzemplarze zachowują się tak samo, tzn. że TTTM.
No i parametry można zmienić wyłącznie na takie, jakie są przewidziane przez producenta - a skoro nie ma opcji wyższej niż 800, to bez samodzielnego przeprogramowania sterownika nic więcej nie zrobisz.
yurec1st - 2020-09-19, 10:15
Chcę podjąć próbę, może wystarczy żeby nie drżała kierownica przy włączonej klimie.
laisar napisał/a: | wejdziesz w sterownik silnika |
a dokładniej.
laisar napisał/a: | to bez samodzielnego przeprogramowania sterownika nic więcej nie zrobisz |
właśnie tak ktoś tam odpowiedział
laisar - 2020-09-19, 10:28
Cytat: | może wystarczy żeby nie drżała kierownica przy włączonej klimie |
A jak jest u innych?
yurec1st napisał/a: | a dokładniej |
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
Mniej więcej tak:
Uruchamiamy DDT4ALL.
Skanujemy dostępne moduły.
U góry wybieramy samochód.
Z listy ECM/Injection wybieramy sterownik.
...no i dalej trzeba się już przeklikiwać przez ekrany, żeby konkretnie znaleźć "Régime de ralenti" (czy jaki tam będzie język w Twojej wersji).
yurec1st - 2020-09-23, 12:39
Niestety próba dotarcia ddt4all 550 do ustawień wolnych obrotów była nie udana. Żaden ze sterowników sandero II nie pokazuje ekranu ustawienia obrotów.
Znalazłem taki ekran dla clio II ale po zmianie ustawień nic się nie dzieje
Dymek - 2020-09-23, 13:27
yurec1st napisał/a: | Chcę podjąć próbę, może wystarczy żeby nie drżała kierownica przy włączonej klimie. |
Zaraz... przecież przy włączonej klimie obroty silnika i tak są ciut wyższe niż normalne na jałowym. Nie mierzyłem precyzyjnie, ale tak to u mnie wynika z obrotomierza.
yurec1st - 2020-09-23, 13:31
Ale tylko jak pracuje sprężarka. Zresztą nie o wysokość obrotów tu chodzi. Czasem wystarczy zmiana o 20-30 obrotów na plus lub minus aby silnik nie wzbudzał rezonansu róznych elementów samochodu.
Dymek - 2020-09-24, 07:36
yurec1st napisał/a: | Czasem wystarczy zmiana o 20-30 obrotów na plus lub minus aby silnik nie wzbudzał rezonansu róznych elementów samochodu. |
Informacyjnie- pokusiłem się o dokładne sprawdzenie przy odczycie z OBD- oczywiście dotyczy TCe90.
Normalna praca na biegu jałowym rozgrzanego silnika- średnio 800 obr/min.
Normalna praca na biegu jałowym rozgrzanego silnika po włączeniu świateł mijania- średnio 850 obr/min.
Po włączeniu klimatyzacji na biegu jałowym (światła już tak nie rzutują)- średnio 900 obr/min.
Piszę "średnio", bo sama stabilność tych obrotów waha się właśnie w zakresie tych +/- 20 obr/min.
I teraz ciekawi mnie jak to wygląda u Ciebie w litrowym SCe?
yurec1st - 2020-09-24, 09:01
W/g Torque_PRO
zimny silnik-1100
ciepły-900-920
klima-1100+-20
dudu$ - 2020-09-24, 14:40
To w tych 3 cylindrowych silnikach obroty są dosyć wysokie a i tak czuć drgania silnika przynajmniej w 1.0 Sce którym jeździłem. W 0,9Tce jechałem raptem z 300m więc nie zwracałem uwagi na obroty. W 1.2 16v obroty na zimnym silniku coś lekko ponad 1000 po zagrzaniu spadają do 700obr./min
|
|