DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Dział techniczny - Czujnik temperatury parownika klimatyzacji
adas530 - 2020-08-19, 18:10 Temat postu: Czujnik temperatury parownika klimatyzacjiWitam ktoś wie gdzie idą te kabelki żeby wymienić czujnik temperatury parownika klimatyzcjilaisar - 2020-09-03, 23:10 Czujnik jest podłączony wtyczką do panelu sterowania wentylacją i klimatyzacją.adas530 - 2020-09-04, 03:12 Ok już wiem dzięki za odp.lukaszcizmowski - 2022-07-12, 15:12 Temat postu: Czujnik temperatury parownika klimy - MCV 0,9 lpg 2018Witam
Starałem się przeszukać forum ale niestety nic nie znalazłem. Było wiele usterek, ale takiej nie znalazłem, nie wykluczone, że źle szukałem, no cóż, ale proszę o pomoc.
Wysiadła mi klima. Objaw jest taki, że jak auto postoi i je uruchomię, na kilka sekund załącza się klima, po czy się wyłącza i już nic nie daje ani jej wyłączenie i ponowne uruchomienie, ani trzymanie na opcji włączona. U mechanieka nabiliśmy klimę tak jak się należy, sprawdziliśmy czujnik ciśnienia (działa). Udałem się do ASO, a tam skasowali i to nie mało i nic. Zrobili:
- wgranie nowego oprogramowania sterownika silnika (podejrzenie, że na przekaźnik w ogóle nie idzie prąd)
- usunięcie problemów elektronicznych po jego wgraniu (tak powiedzieli w ASO, żenada)
- ponowne sprawdzenie układu pod kątem szczelności i ilości czynnika
Na koniec powiedzieli że to prawdopodobnie czujnik temperatury parownika. Tak pomyślałem i poczytałem, może faktycznie tam leży problem, gdybym go wyjął a nie odpinał klima powinna działać non stop (komputer by nie widział zbyt niskiej temperatury jeśli to w tym problem), ale pytanie jak go wymontować (wiem tylko, że jest gdzieś koło nóg kierowcy). Jego koszt to 100 Euro (w serwisie 1200 zł za wymianę ale na szczęście lub nie nie mieli go) i nie uśmiecha mi się go wymieniać jeśli to nie on.
Proszę zatem wszystkich doświadczonych o porady. Nie mam 2 lewych rąk, ale nie jestem mechanikiem, raczej laikiem dlatego w miarę możliwości proszę o proste porady.
Z góry dziękujęlukaszcizmowski - 2022-07-12, 23:28 Czujnik zlokalizowałem, po wyciągnięciu klima działa aż parownik zamarznie, potem nawiewu brak czyli ok. Bym go wymienił, ale nie wiem dokąd idą kabelki od niego i jak dostać się do wtyczki kabelków. Ktoś ma może jakiś patent? Zlokalizował ktoś te wtyczki?laisar - 2022-07-13, 00:19 http://www.daciaklub.pl/f...1671923#1671923tomas_102 - 2022-07-13, 09:21 Witam,
Podaj, proszę gdzie udało Ci się znaleźć ten czujnik. Też będę walczył.
Mam podobny problem. Klima albo się w ogóle nie włącza, albo uruchomi się na chwilę i się wyłączy.
Czasami jak jadę dłużej to potrafi "załapać" na parę minut i później nic.
U mnie to już drugi raz.
Pierwszy jeszcze na gwarancji. Logan spędził w serwisie prawie miesiąc. Nie do końca wiem co było przyczyną. Napewno nabijali klimę, sprawdzali czujniki, instalacje, wentylator i wygrywali nowe oprogramowanie. Ostatecznie wymienili sterownik silnika i podobnie jak u Ciebie były jakieś dziwne historię z wgrywanie do niego oprogramowania. Ogólnie ciężko było się dowiedzieć od nich co robią i kiedy skończą. Ale naprawili.
Teraz problem wrócił około dwa tygodnie temu. Póki co nie było czasu się tym zająć. Dopiero wczoraj zacząłem szukać i umuwilem się do mechanika ale na przyszły tydzień.laisar - 2022-07-13, 09:37 Zalinkowałem przecież powyżej - we wszystkich daćkach jest mniej więcej w tym samym miejscu.Dymek - 2022-07-13, 09:59
laisar napisał/a:
Zalinkowałem przecież powyżej - we wszystkich daćkach jest mniej więcej w tym samym miejscu.
Raczej mniej niż więcej... bo z innej strony parownika. A i czujnik Logana/Sandero jest innego typu niż Lodgy/Dokkera.
Jak nie zalinkujemy kolegom precyzyjniej to będą błądzić nadal... Tu jest na temat Logana2/Sandero2lukaszcizmowski - 2022-07-13, 13:49 Później napisze gdzie on jest, ale czujnik to jedno a gdzie wtyczka? Kabel jest długi. Wie ktoś?Dymek - 2022-07-13, 14:02
lukaszcizmowski napisał/a:
...czujnik to jedno a gdzie wtyczka? Kabel jest długi. Wie ktoś?
Na Miły Bóg! Gdybyś kliknął choćby z nudów w link, który podałem powyżej, to przeczytałbyś i nawet zobaczył na zdjęciu dokąd idzie ta wtyczka.w manualnej klimie.. TAK- teksty w kolorze błękitnym to linki, w które można kliknąć!!!
Wtyczka idzie do panelu wentylacji... a nam "idzie się załamać" eplus - 2022-07-13, 16:34 Jak masz w ręce czujnik i masz nowy, a nie wiesz, dokąd idzie kabel i jest ryzyko uszkodzenia innych rzeczy - tnij kable, lutuj w rurkach termokurczliwych i będzie OK. Albo zleć komuś estetyczne zlutowanie.lukaszcizmowski - 2022-07-13, 20:18
eplus napisał/a:
Jak masz w ręce czujnik i masz nowy, a nie wiesz, dokąd idzie kabel i jest ryzyko uszkodzenia innych rzeczy - tnij kable, lutuj w rurkach termokurczliwych i będzie OK. Albo zleć komuś estetyczne zlutowanie.
Tylko że tutaj jest inny czujnik🤣🤣🤣🤣Dymek - 2022-07-14, 07:47
lukaszcizmowski napisał/a:
Tylko że tutaj jest inny czujnik🤣🤣🤣🤣
Inny od czego?
Standardowy czujnik montowany w Sandero II i Loganach II, z kablem podłączonym na stałe. Natomiast czujniki w Lodgy czy Dokker nie mają własnego kabla, lecz złączkę w korpusie.
W Sandero żeby odłączyć wtyczkę czujnika trzeba wymontować panel wentylacji, bo raczej od tyłu tam ręki nie wsadzisz. Albo próbować od góry po wymontowaniu radia.
Dymek - 2022-07-14, 10:26 Jeżeli nadal mało, to może jeszcze film poglądowy gdzie, co i z czym?
lukaszcizmowski - 2022-07-14, 10:31
tomas_102 napisał/a:
Witam,
Podaj, proszę gdzie udało Ci się znaleźć ten czujnik. Też będę walczył.
Mam podobny problem. Klima albo się w ogóle nie włącza, albo uruchomi się na chwilę i się wyłączy.
Czasami jak jadę dłużej to potrafi "załapać" na parę minut i później nic.
U mnie to już drugi raz.
Pierwszy jeszcze na gwarancji. Logan spędził w serwisie prawie miesiąc. Nie do końca wiem co było przyczyną. Napewno nabijali klimę, sprawdzali czujniki, instalacje, wentylator i wygrywali nowe oprogramowanie. Ostatecznie wymienili sterownik silnika i podobnie jak u Ciebie były jakieś dziwne historię z wgrywanie do niego oprogramowania. Ogólnie ciężko było się dowiedzieć od nich co robią i kiedy skończą. Ale naprawili.
Teraz problem wrócił około dwa tygodnie temu. Póki co nie było czasu się tym zająć. Dopiero wczoraj zacząłem szukać i umuwilem się do mechanika ale na przyszły tydzień.
Poniżej zamieszczam zdjęcia, gdzie jest ten czujnik. Generalnie niedaleko pedału gazu.
Jeśli chodzi o klimę miałem identycznie i nikt nie potrafił naprawić, w ASO próbowali, skasowali i też nic. Sam doszedłem do tego, co jest przyczyną. Wczoraj przy kombinowaniu z czujnikiem przemyślałem kilka kwestii, np czasowe włączanie się klimy i wyłączanie, generalnie usterka bez sensu, bo jakby czujnik działał to by działał, a jak by nawalił to by w ogóle nie chodziła klima. I wydaje mi się, że mam :)
Po pierwsze, czujnik przekazuje dane na podstawie oporności. A ta jest różna w różnych warunkach np. termicznych. I tu doszedłem do wniosku, że być może przyczyną takiego działania jest to, że przewody od czujnika do wtyczki idą bezpośrednio przy rurkach (nie znam się na autach ale albo olej albo płyn chłodniczy), które podczas jazdy bardzo się nagrzewają, generalnie parzą. Tak na oko laika i przy takiej awarii, może przewód się poluzował i raz dotyka rurek, a raz nie stąd zakłucenia w przesyle danych i chimeryczne działanie klimy. Wczoraj podkleiłem taśmą przewody, aby były jak najdalej od rurek, zrobiłem rundkę po mieście i działało. Jak się ociepli dam znać, czy to to jest przyczyną. Generalnie z kupnem czujnika (400 zł) jeszcze się wstrzymam.
Ma ktoś z was jakieś pomysły lub uwagi czy to luźny przewód może być przyczyną?lukaszcizmowski - 2022-07-14, 10:38
Dymek napisał/a:
Jeżeli nadal mało, to może jeszcze film poglądowy gdzie, co i z czym?
No super :) Dzięki.
Nawet w końcu wiem od czego te rurki, o których pisałem post wcześniej :)
A masz może filmik jak wymontować panel sterowania układu chłodzeni/nawiewu?Dymek - 2022-07-14, 10:45
lukaszcizmowski napisał/a:
Ma ktoś z was jakieś pomysły lub uwagi czy to luźny przewód może być przyczyną?
Gdyby te przewody miały uszkodzoną izolację, to wtedy ich dotykanie do rurek mogło by mieć wpływ.
Obstawiam, że izolacja tych przewodów jest odporna na wysoką temperaturę, więc stopienie im nie grozi.
Ale tak czy tak, w pierwszej kolejności pomierzyłbym czujnik za pomocą omomierza jednocześnie ruszając przewodami i samym czujnikiem.
lukaszcizmowski napisał/a:
A masz może filmik jak wymontować panel sterowania układu chłodzeni/nawiewu?
Mówisz i masz- fragment z demontażu całej deski- moment od 6 minuty
Chociaż tak jak wspominałem być może wystarczy wyjąć tylko radio i sięgnąć od góry...
corrado - 2024-06-23, 02:03 Czy w dusterze 1 z 2010r jest tez ten czujnik temp wewnetrznej?