|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - dziwne zachowanie zespołu napędowego
piotrres - 2007-10-27, 21:49 Temat postu: dziwne zachowanie zespołu napędowego Cześć,
Dzisiaj zrobiłem sobie 160 km (2x80) i przyobserwowałem sobie następujące zjawisko:
Na pierwszym odcinku trasy silnik nagrzewał się tylko do "dwóch klocków" (temp. powietrza 10...15°C) i dość leniwie reagował na operowanie gazem
Rzecz jasna nie paliły się żadne kontrolki, poza tym nie widziałem, żadnych innych patologicznych objawów. Ot, słabo mu było.... No i nie jechałem na ręcznym
Po 1,5 h postoju wszystko wróciło do normy, silniczek chodził żwawo, szybko doszedł do "czterech klocków" i tak trzymał do końca jazdy. Dziś wieczorem przejechałem się rza jeszcze i wszystko OK!
Czy ktoś ma jakieś nieparanormalne wytłumaczenie ? Bo ja nie!
kajos32 - 2007-10-27, 22:24
U mnie cały czas palą się dwa klocki,chyba że dam po garach wtedy zapalają się cztery Byłem w serwisie i jest wszystko dobrze
piotrres - 2007-10-27, 22:36
Chodziło mi głównie o to zestawienie "niska temperatura" silnika i leniwa reakcja na operowanie gazem (przyspieszenie do kitu: potem wróciło do normy)
Marcin - 2007-10-28, 18:52
Logan ma elektryczne sterowanie gazem jak w clio? Czy na linke, bo nie wiem jak tam jest
laisar - 2007-10-28, 19:14
O ile dobrze pamiętam elektryczne jest w dieslu i szesnatastozaworowcu.
Karpiu66 - 2007-10-29, 09:10
Marcin napisał/a: | Logan ma elektryczne sterowanie gazem jak w clio? Czy na linke, bo nie wiem jak tam jest |
W moim na linke
Marcin - 2007-10-29, 17:29
W takim razie powodem leniwego reagowania na gaz nie jest sama jego dzwignia (pedal) jak to czesto bywalo w clio
piotrres - 2007-10-29, 22:27
Jest linka....sprawdziłem, przy otwartej masce dodałem gazu ręką....
Yoda - 2007-10-29, 23:22
piotrres napisał/a: | Na pierwszym odcinku trasy silnik nagrzewał się tylko do "dwóch klocków" (temp. powietrza 10...15°C) i dość leniwie reagował na operowanie gazem | A jakie było wówczas zużycie benzyny ?
Bo może coś się zacięło w termostacie (otwarty) i jechałes na (sorry ) - ssaniu ?
piotrres - 2007-10-30, 22:55
Rękaw jednym kawałku.
Spalanie za całość trasy wyszło ca. 6.45 l/1000 km. podejrzewam, że na pierwszym odcinku gdzie działy się te cuda było wyższe ( najpierw korek przy wyjeździe z RZ, potem kiepska droga i sporo pod górę) Tak czy inaczej na pierwszym odcinki trasy zachowywał się dziwnie. Z powrotem: b.z. Dziiiwne.
A co do jazdy na ssaniu to chyba tylko w silnikach gażnikowych! Tutaj jest MPI,
A to nie to samo co 126p El (dawne dzieje) czy CC 750
Dzisiaj Lena zrobiła ca. 200 km i wszystko ok. silniczek chodził suuuper. Ale moja Małżonka to mistrz jazdy eko/ekologicznej (stoi za mną i się śmieje ) Cóż, nóżkę musi mieć lżejszą ( m=51 kg wobec m=88 kg piszacego te słowa)
Andrzej - 2007-10-31, 10:12
A może powodem była wilgoć? Przecież większość czujników działa na zasadzie zmian oporności elektrycznej. Jeżeli są zawilgotniałe może dość do przebicia i podania do komputera błędnych parametrów. Po postoju ciepłego jeszcze silnika wilgoć wyschła i wszystko wróciło do normy.
...a może po prostu Gremlin wysiadł...
piotrres - 2007-10-31, 11:02
Andrzeju,
Teraz jest b. mokro i nic się nie dzieje, wszysko hula super. Z resztą, wcześniej nie było takich problemów.
Myślę, że Daćka miała jakiś "trudny dzień"
Andrzej napisał/a: | ...a może po prostu Gremlin wysiadł... |
Okiem paranoika : chyba, że..... jakaś specnazsłużba wprowadziła do kompa wirusa"PowerReduced.exe"
Pablo78 - 2007-10-31, 19:31
kajos32 napisał/a: | U mnie cały czas palą się dwa klocki,chyba że dam po garach wtedy zapalają się cztery Byłem w serwisie i jest wszystko dobrze |
W benzynowych na początku dwie, później od razu cztery kreski i tak już zostaje.
andwod - 2007-12-07, 17:57
W silnikach zimnych i ciepłych (2 / 4 kreski) silnik reaguje podobnie
jedynie w instrukcji piszą żeby nie szaleć na zimnym
Twoje usterki mogą być wynikiem spalania paliwa o jakimś dziwnym
składzie warto to zaobserwować pzez dłuższy okres czasu na różnych
paliwach a swoją drogą komputer logana rejestruje tyle parametrów
że jest dużo prawdopodobne że byłby jakiś błąd.
Jeśli wydatek 499 PLN nie jest dla ciebie niczym wielkim
to znalazłem na allegro
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY
EUROSCAN 2007 PL CAN USB
który może współpracować z zapłonem LOGANA
i możesz sam wszystko sprawdzić.
|
|