|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - LOGAN MCV II LPG - brak mocy, check engine tylko na gazie
alkomat - 2023-04-05, 22:04 Temat postu: LOGAN MCV II LPG - brak mocy, check engine tylko na gazie Cześć,
LOGAN MCV II, instalacja oczywiście firmowa fabryczna.
Sprawdzone świece, kable, cewka, auto pracuje bez zarzuty na benzynie.
Po przełączeniu na LPG zaczyna delikatnie pulsować check engine, by za chwilę włączyć się na stałe wraz z kontrolką kontroli trakcji. Zdecydowany brak mocy bez znaczenia na wysokich czy niskich, prawdopodobnie nie pali jakiś cylinder.
Wtryskiwacze mają 65 tysięcy kilometrów, filtr w miarę nowy.
- Listwa ? Wtryskiwacze? Zawory?
Na co to zazwyczaj wygląda?
Ktoś miał podobne przeżycia?
laisar - 2023-04-05, 22:25
Jakie konkretnie numery błędów zgłasza komputer?
Jaki przebieg od ostatniej regulacji zaworów?
alkomat - 2023-04-06, 04:03
Jestem mechanicznie laikiem, także w kwestiach technicznych mogę nie służyć wyczerpującą pomocą 🙂
Rozrząd robiony 80 tysięcy temu, więc chyba wtedy była regulacja.
Kodu błędu niestety nie znam.
laisar - 2023-04-06, 09:45
My z kolei jesteśmy laikami w kwestii jasnowidzenia, więc bez dodatkowych informacji niewiele więcej da się powiedzieć...
Występowanie problemów tylko przy zasilaniu gazem owszem, może sugerować niesprawność jego instalacji - ale nie musi być rzeczywistą przyczyną, bo spalanie gazu stosunkowo niewiele, ale jednak trochę się różni od spalania benzyny, i np niepoprawne luzy zaworowe mogą właśnie dawać objawy na gazie wcześniej niż na benzynie.
W każdy razie odczytanie błędów to pierwszy krok diagnozy.
dudu$ - 2023-04-06, 11:49
Dokładnie jestem tego samego zdania co laisar. Poza tym piszesz ze cewka została sprawdzono, jak została sprawdzona? W tych silnikach jest to element, który lubi ulec uszkodzeniu nawet przy małych przebiegach. W jednym ze swoich Loganów MCV II miałem tak, że usterka pojawiała się na początku tylko na LPG. Bawiłem się w wymianę przewodów, świec, regulowałem LPG a winna okazała się cewka zapłonowa, która po pewnym czasie zaczęła dawać o sobie również podczas jazdy na PB. Osobiście obstawiał bym cewkę zapłonową lub luz zaworowy ale zawory chyba dawały by o sobie znać raczej na zimnym silniku - auto by gasło, problem z obrotami itp.
|
|