|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - silnik 1.0 TCE z LPG - luzy zaworowe, żywotność reduktora
kordirko - 2023-09-20, 06:02 Temat postu: silnik 1.0 TCE z LPG - luzy zaworowe, żywotność reduktora Jaka jest żywotność reduktora landi-renzo LPG montowanego do silnika 1.0 TCE 100 z LPG (kod silnika H4Dt/H5D) ?
W poprzednim aucie miałem instalację BRC, reduktor wytrzymywał 130-150 tys. km. czy Landi Renzo wytrzyma 130 tys. ?
Drugie pytanie - instrukcja nie przewiduje kontroli luzów zaworowych, czy są tam zastosowane popychacze hydrauliczne, czy jest jednak jakaś regulacja np. na szklankach ?
DrOzda - 2023-09-20, 09:58
Luzy zaworowe reguluje się wymieniając szklanki.
r70 - 2023-09-21, 07:30
Aczkolwiek nikt nie wie jak często - rozmawiałem z taksówkarzem we wrocku który ma przejechane loganem 1.0 LPG przęsło 200tys i nadal nic nie regulował
kordirko - 2023-09-22, 19:10
Dziękuję
w moim poprzednim chevrolecie aveo silnik był fabrycznie "dostosowany do LPG",
książka serwisowa zalecała kontrolę luzów po 150 tys. km.
Robiłem kontrolę w ASO Opla po 150km, i po tym przebiegu luzy były w normie - byłem w szoku, bo w poprzednim zagazowanym fiacie regulowałem co 15 tys. km bo klepały zawory.
Co prawda Renault to nie Chevrolet, ale mam nadzieję że może być podobnie, silnik był konstruowany z myślą o zasilaniu LPG
r70 - 2023-09-23, 08:59
kordirko, dobrze wiedzieć.
Ja sądzę że w ECO-G sterownik LPG zwiększ kąt wyprzedzenia zapłonu przy zasilaniu gazem, dlatego mamy lepsze parametry silnika przy tym zasilaniu, a dzięki czemu głowica i zawory są bardziej zabezpieczone.
Aktyn - 2023-09-23, 14:08
r70 napisał/a: | Ja sądzę że w ECO-G sterownik LPG zwiększ kąt wyprzedzenia zapłonu przy zasilaniu gazem, dlatego mamy lepsze parametry silnika przy tym zasilaniu, a dzięki czemu głowica i zawory są bardziej zabezpieczone. |
Też tak sądzę a nawet jestem pewien ... każdy samochód na lpg ma bardziej miękką pracę a tu jest odwrotnie ... na luzie różnicy nie słychać a raczej klekotanie wtryskow gazowych to zagłusza ale podczas przyśpieszania mam wrażenie ,że zapłon jest nawet za wczesny ...
|
|