|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Moc silnika 1.0 tce lpg
adamantos - 2024-05-07, 10:49 Temat postu: Moc silnika 1.0 tce lpg Mam pytanie do posiadaczy aut z silnikiem 1.0 tce z fabrycznym LPG. Mianowicie w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu mam wpisana moc silnika 67 kW. W serwisie Dacii natomiast jest informacja, że mam silnik o mocy 74 kW. Jak to wygląda u Was? Moglibyście zajrzeć do Waszych dokumentów i dać znać?
Dymek - 2024-05-07, 11:53
W dowodzie masz moc przy zasilaniu benzyną- 67kW, czyli ok. 91 KM
Moc 74kW (ok. 101KM) jest podawana przy zasilaniu LPG.
adamantos - 2024-05-07, 15:28
Dymek napisał/a: | W dowodzie masz moc przy zasilaniu benzyną- 67kW, czyli ok. 91 KM
Moc 74kW (ok. 101KM) jest podawana przy zasilaniu LPG. |
Chyba nie zupełnie tak jest bo ASO moje auto widnieje jako 74kW. W ubezpieczeniach też maja dwie wersje silnikow 1.0 tce, 67kw i 74 kW. Te drugie są wyceniane wyżej. A ponieważ u mnie w dowodzie rejestracyjnym jest tylko 67 kW na polisie ac zmniejszono mi wartość auta. Dlatego czekam na informacje od osób, które mają te silniki. Z tego co widzę ty chyba takiego nie masz.
sobol1976 - 2024-05-07, 15:36
Mam taką samą sytuację. Też się nad tym kiedyś zastanawiałem i nadal nie mam odpowiedzi.
adamantos - 2024-05-07, 15:43
sobol1976 napisał/a: | Mam taką samą sytuację. Też się nad tym kiedyś zastanawiałem i nadal nie mam odpowiedzi. |
Tzn. też w dowodzie rejestracyjnym masz wpisana tylko moc silnika 67kW?
Piotrek721015 - 2024-05-07, 16:15
Bo są dwa silniki 1.0 tce. Jeden o mocy ok. 90 KM i drugi o mocy ok. 100 KM. Ten pierwszy ma wtrysk pośredni i współpracuje z fabrycznym LPG, a drugi ma wtrysk bezpośredni. Jest jeszcze kilka innych drobniejszych różnic technicznych. Różne są też oznaczenia techniczne tych silników Auta z silnikiem 1.0 tce 100 KM są fabrycznie droższe od tych 90 KM i stąd różnica w polisie OC.
adamantos - 2024-05-07, 16:53
Piotrek721015 napisał/a: | Bo są dwa silniki 1.0 tce. Jeden o mocy ok. 90 KM i drugi o mocy ok. 100 KM. Ten pierwszy ma wtrysk pośredni i współpracuje z fabrycznym LPG, a drugi ma wtrysk bezpośredni. Jest jeszcze kilka innych drobniejszych różnic technicznych. Różne są też oznaczenia techniczne tych silników Auta z silnikiem 1.0 tce 100 KM są fabrycznie droższe od tych 90 KM i stąd różnica w polisie OC. |
Silniki 1.0 tce mają wtrysk pośredni. Wtryski bezpośrednie są dopiero w tych nowszych silnikach, które zastosowano pierwszy raz chyba w dacii ogger. Ale to nie są silniki 1.0 tce, lecz zupełnie inne silniki o mocy bodajże 110 koni mechanicznych. Bardzo proszę o wypowiedzi osób, które mają silnik 1.0 tce i mają możliwość sprawdzenia informacji, o które prosiłem w dokumentach swoich samochodów.
krimar - 2024-05-07, 19:48
Zgadza się , są 2 rodzaje silników 1.0 tce;
H4D moc 100 KM na gazie i benzynie w wersji z 2020 roku. W modelu z 2021 zmniejszono moc na benzynie do 90 KM aby sprostać nowej normie emisji spalin na LPG nadal 100 KM, silnik ma zmienne fazy rozrzadu tylko na zaworach ssących, szklanki zaworowe i wtrysk pośredni oraz
H5D wersja wyłącznie benzynowa 110 KM, zmienne fazy na zaworach ssących i wydechowych, hydrauliczna regulację zaworów i wtrysk bezpośredni.
adamantos - 2024-05-07, 20:08
krimar napisał/a: | Zgadza się , są 2 rodzaje silników 1.0 tce;
H4D moc 100 KM na gazie i benzynie w wersji z 2020 roku. W modelu z 2021 zmniejszono moc na benzynie do 90 KM aby sprostać nowej normie emisji spalin na LPG nadal 100 KM, silnik ma zmienne fazy rozrzadu tylko na zaworach ssących, szklanki zaworowe i wtrysk pośredni oraz
H5D wersja wyłącznie benzynowa 110 KM, zmienne fazy na zaworach ssących i wydechowych, hydrauliczna regulację zaworów i wtrysk bezpośredni. |
Hm. To brzmi sensownie. Być może masz rację i stąd to zamieszanie. Ale dzisiaj w serwisie Dacii sprawdzano mi po numerze Vin i facet poinformował mnie, że moj silnik ma moc 74 kW. W dokumentach homologacji kod silnika mojego auta to H4D F4.
No i podane są dwie moce. Najpierw maksymalna moc netto 67kw (silnik wewnętrznego spalania), a później 74kw maksymalna moc netto LPG/etanol. Zobaczymy, moze odezwie jeszcze się ktoś z tym silnikiem z datą produkcji od 2021 roku.
suchy8909 - 2024-05-07, 21:57
U mnie Sandero z 2023r, w dowodzie mam wpisane 74kW. To co jest w dowodzie zależy pewnie od tego którą moc wpisze do dowodu urzędnik przy pierwszej rejestracji.
Michał_ZS - 2024-05-07, 22:03
Daster 2023 rejestracja 2024r.
w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest:
- pozycja P.1 /999,00cm2/
- pozycja P.2 /67kW/
- pozycja P.3 /P LPG /
W ,,świadectwie zgodności WE dla pojazdu kompletnego" otrzymanego z dacii wpisane jest:
-maksymalna moc netto 67 kW (silnik wewnętrznego spalania)
-maksymalna moc netto 74 kW LPG / Etanol
Na fakturze i polisie wpisane jest 74kW.
Co teraz. Jaka powinna być wpisana moc? W świadectwie są dwie różne.
Jakaś masakra
adamantos - 2024-05-08, 08:44
suchy8909 napisał/a: | U mnie Sandero z 2023r, w dowodzie mam wpisane 74kW. To co jest w dowodzie zależy pewnie od tego którą moc wpisze do dowodu urzędnik przy pierwszej rejestracji. |
A w karcie pojazdu co masz wpisane? U mnie jest 67 kW.
adamantos - 2024-05-08, 08:52
Michał_ZS napisał/a: | Daster 2023 rejestracja 2024r.
w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest:
- pozycja P.1 /999,00cm2/
- pozycja P.2 /67kW/
- pozycja P.3 /P LPG /
W ,,świadectwie zgodności WE dla pojazdu kompletnego" otrzymanego z dacii wpisane jest:
-maksymalna moc netto 67 kW (silnik wewnętrznego spalania)
-maksymalna moc netto 74 kW LPG / Etanol
Na fakturze i polisie wpisane jest 74kW.
Co teraz. Jaka powinna być wpisana moc? W świadectwie są dwie różne.
Jakaś masakra |
U mnie taka sama sytuacja poza polisa. Gdy zmienialem ubezpieczyciela to obnizyli mi wartosc
auta bo w dowodzie rej. i bazie cepik moc silnika mojego auta to 67 kW. W serwisie ASO zasugerowli mi, ze to blad urzednika przy pierwszej rejestracji. Zamierzalem dzisiaj sie udac do Wydzialu komunikacji zeby to wyprostowac. Ale sprawdzilem karte pojazdu i tam tez jest podanda moc silnika 67 kW. No, a karta pojazdu zosatala wydana przez Renault Polska. Tak wiec to chyba renault namieszalo i to raczej z nimi trzeba najpierw wyjasnic sytuacje.
U Ciebie w karcie pojazdu jaka jest podana moc?
Dymek - 2024-05-08, 09:35
adamantos napisał/a: | A w karcie pojazdu co masz wpisane? U mnie jest 67 kW. | Samochody z 2023r mogą już nie mieć wydawanej Karty Pojazdu, dokument został zniesiony we wrześniu 2022.
W każdym razie wina nie jest po stronie WK- wpisali to, co w karcie...
defunk - 2024-05-08, 09:41
Nie wiem komu do czego to potrzebne, ale "urzędowo" istotne jest to, co w CEPiK. Nawet jeśli wartość rzeczywista odbiega od wskazanej w dokumentach.
adamantos - 2024-05-08, 13:43
defunk napisał/a: | Nie wiem komu do czego to potrzebne, ale "urzędowo" istotne jest to, co w CEPiK. Nawet jeśli wartość rzeczywista odbiega od wskazanej w dokumentach. |
W cepik jest to samo co dowodzie rejestracyjnym. Istotne jest to przy zakupie polisy AC i przy ewentualnym odszkodowaniu przy szkodzie całkowitej oraz przy sprzedaży auta. Wersja 74 kW jest wyżej wyceniana niż 67 kW.
krimar - 2024-05-08, 14:09
W dokumentach podawana jest moc wyłącznie dla paliwa podstawowego, czyli benzyny. LPG traktowane jest jako paliwo uzupełniające, także wszystko jest zgodnie z wymogami.
Ci co mają w DR 74 KW mają prawdopodobnie silniki z 2020 roku spełniające normę Euro 6 DG, jeśli pierwsza rejestracja była w trakcie obowiązywania aktualnej normy, to w DR powinna być adnotacja o odstępstwie z nr decyzji TDT
defunk - 2024-05-08, 15:37
adamantos napisał/a: | defunk napisał/a: | Nie wiem komu do czego to potrzebne, ale "urzędowo" istotne jest to, co w CEPiK. Nawet jeśli wartość rzeczywista odbiega od wskazanej w dokumentach. |
W cepik jest to samo co dowodzie rejestracyjnym. Istotne jest to przy zakupie polisy AC i przy ewentualnym odszkodowaniu przy szkodzie całkowitej oraz przy sprzedaży auta. Wersja 74 kW jest wyżej wyceniana niż 67 kW. |
Więc podajesz dane za dowodem rejestracyjnym / CEPiK, bo od tego jest ta cała baza (nawiasem mówiąc teraz dane do dowodu są chyba zaciągane z ewidencji, a nie przepisywane z czegokolwiek innego).
(Bajdełej jakie ma znaczenie moc silnika przy sprzedaży auta?)
adamantos - 2024-05-08, 15:58
defunk napisał/a: | adamantos napisał/a: | defunk napisał/a: | Nie wiem komu do czego to potrzebne, ale "urzędowo" istotne jest to, co w CEPiK. Nawet jeśli wartość rzeczywista odbiega od wskazanej w dokumentach. |
W cepik jest to samo co dowodzie rejestracyjnym. Istotne jest to przy zakupie polisy AC i przy ewentualnym odszkodowaniu przy szkodzie całkowitej oraz przy sprzedaży auta. Wersja 74 kW jest wyżej wyceniana niż 67 kW. |
Więc podajesz dane za dowodem rejestracyjnym / CEPiK, bo od tego jest ta cała baza (nawiasem mówiąc teraz dane do dowodu są chyba zaciągane z ewidencji, a nie przepisywane z czegokolwiek innego).
(Bajdełej jakie ma znaczenie moc silnika przy sprzedaży auta?) |
Znaczenie jak opisałem wyżej. Po sprzedaży jak trafisz na cwaniaczka to może Ci wytoczyć sprawę i niezgodność towaru z umową i narazić Cię na koszty.
defunk - 2024-05-08, 16:36
adamantos napisał/a: | Po sprzedaży jak trafisz na cwaniaczka to może Ci wytoczyć sprawę i niezgodność towaru z umową i narazić Cię na koszty. |
To tylko jak prowadzisz sklep (względnie sprzedajesz auto "z firmy"), bo przy sprzedaży auta "prywatnego" te przepisy nie obowiązują. Poza tym zawsze odpowiedzialność przedsiębiorcy wynika z zapewnienia, więc o ile w ofercie nie będzie informacji "moc silnika 200 KM", trudno się do czegokolwiek przyczepić.
(Sprzedając auto "z firmy" można ten parametr opisać wariantowo i wówczas też zapewnienie masz rzetelne, więc nie ma odpowiedzialności.)
adamantos - 2024-05-08, 17:50
[quote="defunk"] adamantos napisał/a: | Po sprzedaży jak trafisz na cwaniaczka to może Ci wytoczyć sprawę i niezgodność towaru z umową i narazić Cię na koszty. |
To jeszcze możesz w przyszłości się zdziwić. W przypadku zakupu towaru od osób prywatnych też te przepisy niestety obowiązują.
Niemniej nie poruszyłem tego wątku żeby prowadzić jakieś spory czy domysły tylko żeby zorientować się u jak wielu posiadaczy aut z silnikami 1.0 tce lpg jest takie zamieszanie z dokumentacja i czy moze ktoś próbował to wyprostować?
suchy8909 - 2024-05-08, 19:40
Cytat: | A w karcie pojazdu co masz wpisane? U mnie jest 67 kW. |
Nie mam nic bo nie mam karty pojazdu.
eplus - 2024-05-08, 21:00
Moc maksymalna to przeżytek. Ekolodzy wprowadzą moc minimalną i np. samochód potrzebuje tylko 2kW, żeby się turlać i nie zgasnąć. Kupcowi można powiedzieć, że auto ma od 2 do 100 koni, a jak chce dokładnie wiedzieć, to niech jedzie na hamownię. A jak nie chce, to niech się potem nie dziwi. Dawniej w umowach sprzedaży królowała formułka: Kupujący oświadcza, że stan techniczny auta jest mu znany i nie wnosi zastrzeżeń.
defunk - 2024-05-09, 08:34
adamantos napisał/a: | adamantos napisał/a: | Po sprzedaży jak trafisz na cwaniaczka to może Ci wytoczyć sprawę i niezgodność towaru z umową i narazić Cię na koszty. |
To jeszcze możesz w przyszłości się zdziwić. W przypadku zakupu towaru od osób prywatnych też te przepisy niestety obowiązują. |
Nie, te przepisy -- o niezgodności towaru z umową -- obowiązują wyłącznie przy sprzedaży przez przedsiębiorcę i nie obowiązują jeśli sprzedającym nie jest przedsiębiorca.
Natomiast przy sprzedaży "prywatnej" obowiązują przepisy o rękojmi za wadę rzeczy, które są nieco inne -- ale co najistotniejsze wada może polegać na ty, że rzecz "nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia" -- więc o ile w umowie nie napiszesz, że Dacia ma silnik V8 biturbo (albo innej ściemy), o tyle nie ma odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
Michał_ZS - 2024-05-09, 08:44
Cytat: | U mnie taka sama sytuacja poza polisa. Gdy zmienialem ubezpieczyciela to obnizyli mi wartosc
auta bo w dowodzie rej. i bazie cepik moc silnika mojego auta to 67 kW. W serwisie ASO zasugerowli mi, ze to blad urzednika przy pierwszej rejestracji. Zamierzalem dzisiaj sie udac do Wydzialu komunikacji zeby to wyprostowac. Ale sprawdzilem karte pojazdu i tam tez jest podanda moc silnika 67 kW. No, a karta pojazdu zosatala wydana przez Renault Polska. Tak wiec to chyba renault namieszalo i to raczej z nimi trzeba najpierw wyjasnic sytuacje.
U Ciebie w karcie pojazdu jaka jest podana moc? |
Nie mam karty pojazdu. Byłem w urzędzie i mam wizytę umówioną na 23 maja bo od ręki nikt na ten temat się nie wypowie. W salonie jest 74 kW po winie. Ich samochody testowe też mają po 67 kW wpisane w dowody, a hybrydy jeszcze mniej bo wpisany jest tylko benzynowy silnik. I np ma wpisane 67 kW ale mocy ma 140km
Zobaczymy co w UM powiedzą. Czekam na termin audiencji u włodarzy miasta
villager - 2024-05-09, 10:56
adamantos napisał/a: | przy ewentualnym odszkodowaniu przy szkodzie całkowitej oraz przy sprzedaży auta. | I tak po kilku latach wartość pojazdu tej marki będzie równa wartości chińskiego motocykla
adamantos - 2024-05-09, 13:16
Michał_ZS napisał/a: | Cytat: | U mnie taka sama sytuacja poza polisa. Gdy zmienialem ubezpieczyciela to obnizyli mi wartosc
auta bo w dowodzie rej. i bazie cepik moc silnika mojego auta to 67 kW. W serwisie ASO zasugerowli mi, ze to blad urzednika przy pierwszej rejestracji. Zamierzalem dzisiaj sie udac do Wydzialu komunikacji zeby to wyprostowac. Ale sprawdzilem karte pojazdu i tam tez jest podanda moc silnika 67 kW. No, a karta pojazdu zosatala wydana przez Renault Polska. Tak wiec to chyba renault namieszalo i to raczej z nimi trzeba najpierw wyjasnic sytuacje.
U Ciebie w karcie pojazdu jaka jest podana moc? |
Nie mam karty pojazdu. Byłem w urzędzie i mam wizytę umówioną na 23 maja bo od ręki nikt na ten temat się nie wypowie. W salonie jest 74 kW po winie. Ich samochody testowe też mają po 67 kW wpisane w dowody, a hybrydy jeszcze mniej bo wpisany jest tylko benzynowy silnik. I np ma wpisane 67 kW ale mocy ma 140km
Zobaczymy co w UM powiedzą. Czekam na termin audiencji u włodarzy miasta |
Daj znać czego się dowiesz na audiencji :). Ja w wolnej chwili najpierw napiszę do Renault bo w moim przypadku była jeszcze wystawiana karta pojazdu i szanowne renault wpisało tam moc silnika 67 kW i być moze w urzędzie komunikacji zasugerowali się tym wpisem.
Michał_ZS - 2024-05-09, 15:22
ok
r70 - 2024-05-09, 16:20
[quote="Michał_ZS"] Cytat: | , a hybrydy jeszcze mniej bo wpisany jest tylko benzynowy silnik. I np ma wpisane 67 kW ale mocy ma 140km
|
No hybryda ma właśnie taką moc ciągła - dla mnie to jest bardziej zgodne z prawdą niż 140KM. Dlatego na autostradzie lepiej może sobie poradzić i mniej spalić 1.0tce 100 albo 110km niż 1.6hybryd. tak samo przy długich podjazdach.
Michał_ZS - 2024-05-09, 18:36
Nie polemizuję z tym. Podałem tylko jako fakt czy ciekawostkę, którą przybliżyli mi w serwisie.
edi2022 - 2024-06-13, 18:51
Jeśli mogę to podpowiem coś takiego, aby sprawdzić dane swojej Daci proponuję zarejestrować się i zalogować na stronę MY DACIA , wystarczy wpisać nr. VIN i wykaże najważniejsze dane twojego pojazdu, spróbować warto
adamantos - 2024-06-14, 13:30
edi2022 napisał/a: | Jeśli mogę to podpowiem coś takiego, aby sprawdzić dane swojej Daci proponuję zarejestrować się i zalogować na stronę MY DACIA , wystarczy wpisać nr. VIN i wykaże najważniejsze dane twojego pojazdu, spróbować warto |
Dane sowich pojazdoww to my znamy . Problemem sa rozbieznosci oficjalnej dokumentacji.
Michał_ZS - 2024-06-15, 07:39
odpowiedź z Urzędu Miasta była taka, że:
wysłali oni zapytanie do dacii jaka jest faktycznie moc silnika Dustera z LPG. Dacia Polmotor szczecin odpowiedziała, że 67KW bo to podstawowy silnik pracuje na benzynie. Ale jak pójdziesz do nich z kwitem i zapytaniem to odpowiadają że moc jest 74kW taka jest na FV i że pani z okienka w UM wybrała sobie pierwszą z brzegu moc jaka jest na homologacji samochodu.
Czekam na odpowiedź pisemną i zobaczymy co dalej. Na buzię można mówić co się chce.
Pepone - 2024-06-15, 08:10
Zasadnicza różnica zaszyta jest w kodzie silnika bo rodzina H4 to coś innego niż H5. Silnik 3 cylindrowy 1,0 H5x to 3/4 silnika 1,33 i ta rodzina ma GDI które praktycznie eliminuje montaż LPG (tzn da się ale to kombinacja alpejska). Dlatego też H5 nie będą miały fabrycznego LPG bo Renault nie będzie się w to bawić. Silniki H4 mają fabryczne LPG bo to "zwykłe" MPI.
Nic dziwnego że wycena do polisy może być inna bo do końca nie wiemy czy ona bazuje na mocy czy na wersji silnikowej (czy na obydwu).
Jeden woli mieć nowoczesne GDI a jeden woli LPG fabryczne czy samą możliwość jego dodania w MPI. Trudno powiedziec na jakiego klienta trafisz.
adamantos - 2024-06-16, 12:00
Michał_ZS napisał/a: | odpowiedź z Urzędu Miasta była taka, że:
wysłali oni zapytanie do dacii jaka jest faktycznie moc silnika Dustera z LPG. Dacia Polmotor szczecin odpowiedziała, że 67KW bo to podstawowy silnik pracuje na benzynie. Ale jak pójdziesz do nich z kwitem i zapytaniem to odpowiadają że moc jest 74kW taka jest na FV i że pani z okienka w UM wybrała sobie pierwszą z brzegu moc jaka jest na homologacji samochodu.
Czekam na odpowiedź pisemną i zobaczymy co dalej. Na buzię można mówić co się chce. |
Dzięki za info. Wygląda na to, że jedni będą zrzucać winę na drugich i raczej nic z tego nie wyniknie. Trochę słabo to wygląda pod względem wizerunkowym renault.
sobol1976 - 2024-06-21, 16:09
Akurat dzisiaj odbierałem dowód rejestracyjny po zmianie właściciela (skończyłem leasing) i też miałem wpisaną niższą moc w dowodzie. Spytałem o co chodzi i sprawę dzisiaj załatwiłem od ręki.
Otóż w świadectwie homologacji, które razem z fakturą zakupu znajduje się w teczce w Urzędzie były podane 2 wartości i ktoś w trakcie przygotowywania pierwszej rejestracji wziął sobie wartość niższą. Dowiedziałem się też, że generalnie mają brać najwyższą wartość i to jest ich niedopatrzenie.
Poprawiono mi wartość mocy wpisem (adnotacją urzędową w dowodzie rej.) bez zmiany dokumentu i w bazie CEPiK już też jest poprawione. Tak więc to po prostu błąd urzędnika przy pierwszej rejestracji.
Po VINIE tylko ASO widziało poprawną moc. Agenci ubezpieczeniowi i SKP widzieli zawsze 67 KW bo korzystają z bazy CEPiK.
Michał_ZS - 2024-07-07, 07:24
Po złożeniu pisma i kilku rozmowach w UM moc 74kW wpisana w adnotacjach urzędowych dowodu rejestracyjnego
Pepone - 2024-07-07, 07:33
Kiedyś były takie nalepki na malucha "Ta nalepka daje 10 kM więcej".
No to teraz wpis w cepiku skraca czas do setki
sobol1976 - 2024-07-07, 08:15
Pepone napisał/a: | Kiedyś były takie nalepki na malucha "Ta nalepka daje 10 kM więcej".
No to teraz wpis w cepiku skraca czas do setki |
Żarty żartami ale taki błąd po pierwsze wpływa na wartość pojazdu do ubezpieczenia, a po drugie po co narażać się na jakieś dyskusje przy sprzedaży?
defunk - 2024-07-07, 08:25
sobol1976 napisał/a: | po co narażać się na jakieś dyskusje przy sprzedaży? |
Ale jakie dyskusje? Sprzedajesz takie auto, jakie jest opisane w papierach; co zrobisz, jeśli TERAZ są błędne dane w dokumentach?
Black Dusty - 2024-07-07, 08:42
defunk napisał/a: | co zrobisz, jeśli TERAZ są błędne dane w dokumentach? |
Tak właśnie jest, cała ta dyskusja to błąd, właściwa jest wartość podstawowa dla podstawowego paliwa i nic tego nie zmieni. Modyfikacja samochodu pod spalanie gazu, paliwo rakietowe czy NOS nic nie zmienia inaczej każdy z zamontowanym LPG musi zmienić dokumenty, a w wydziałach komunikacji zwyczajnie mają burdel i sami nie wiedzą co jest prawidłowe.
Michał_ZS - 2024-07-07, 18:14
Black Dusty napisał/a: | defunk napisał/a: | co zrobisz, jeśli TERAZ są błędne dane w dokumentach? |
Tak właśnie jest, cała ta dyskusja to błąd, właściwa jest wartość podstawowa dla podstawowego paliwa i nic tego nie zmieni..... . |
Czyli jak to rozumieć. Sprzedawca diler Dacii wpisując na fakturze 74 kw wprowadza w błąd? poświadcza nieprawdę? Czy tylko zwyczajnie kłamie bo tak lepiej wygląda na papierze.
Dlaczego nie wpisują wartości podstawowej skoro tak jest prawidłowo. Po co mącą wodę wpisując 74kW w polisie zakupionej u dilera czy na fakturze za samochód. Jak ma 67 Kw to niech wszędzie piszą, że ma 67.
I jeszcze wypowiedzi pracowników w salonie ...cyt ,, bo paniusia z okienka wzięła pierwszą z brzegu wartość i dlatego wpisali 67kW, ale Pana samochód ma 74. .....
I nie chodzi o jakąś naklejkę na malucha. Płacąc za nowy samochód chcę mieć porządek w papierach i chcę wiedzieć za co zapłaciłem.
Jeszcze raz. Uważam, że sprzedawca nowego samochodu (każdego) powinien podać dane do rejestracji takie same jakie zamieścił na fakturze sprzedaży.
defunk - 2024-07-07, 18:40
Michał_ZS napisał/a: | Czyli jak to rozumieć. Sprzedawca diler Dacii wpisując na fakturze 74 kw wprowadza w błąd? poświadcza nieprawdę? Czy tylko zwyczajnie kłamie bo tak lepiej wygląda na papierze.
Dlaczego nie wpisują wartości podstawowej skoro tak jest prawidłowo. Po co mącą wodę wpisując 74kW w polisie zakupionej u dilera czy na fakturze za samochód. Jak ma 67 Kw to niech wszędzie piszą, że ma 67. |
Sam przecież pisałeś:
Cytat: | W ,,świadectwie zgodności WE dla pojazdu kompletnego" otrzymanego z dacii wpisane jest:
-maksymalna moc netto 67 kW (silnik wewnętrznego spalania)
-maksymalna moc netto 74 kW LPG / Etanol |
Więc nie wiem czego tu nie rozumieć: podstawowa maksymalna moc silnika wynosi 67 kW. Wskutek zastosowania paliwa LPG (i jakieś magii z tym związanej) jednostka uzyskuje moc 74 kW -- ale biorąc pod uwagę, że podstawowym paliwem jest etylina, ta wartość nie określa mocy silnika sensu stricto (silnik jest homologowany na 67 kW).
Jeśli gdzieś możemy mówić o wprowadzeniu w błąd kolejnego nabywcy, to będzie nim właśnie podanie wartości 74 kW, która NIE JEST mocą maksymalną silnika.
(Trzeba mieć zdrowie, żeby robić aferę o takie bzdury, no ale cóż -- każdy jest panem swojego czasu.)
Black Dusty - 2024-07-07, 18:43
Michał_ZS napisał/a: | ,, bo paniusia z okienka wzięła pierwszą z brzegu wartość i dlatego wpisali 67kW, ale Pana samochód ma 74. ... |
Co miał powiedzieć jak spieprzył sprawę. Michał_ZS napisał/a: | Uważam, że sprzedawca nowego samochodu (każdego) powinien podać dane do rejestracji takie same jakie zamieścił na fakturze sprzedaży. |
Faktura w tej kwestii służyć może co najwyżej do otarcia tyłka, ważne są tylko dane homologacyjne i to te dotyczące podstawowego paliwa jakim jest benzyna.
Michał_ZS - 2024-07-07, 19:40
defunk napisał/a: |
Więc nie wiem czego tu nie rozumieć: podstawowa maksymalna moc silnika wynosi 67 kW. Wskutek zastosowania paliwa LPG (i jakieś magii z tym związanej) jednostka uzyskuje moc 74 kW -- ale biorąc pod uwagę, że podstawowym paliwem jest etylina, ta wartość nie określa mocy silnika sensu stricto (silnik jest homologowany na 67 kW).
Jeśli gdzieś możemy mówić o wprowadzeniu w błąd kolejnego nabywcy, to będzie nim właśnie podanie wartości 74 kW, która NIE JEST mocą maksymalną silnika. |
Są w homologacji dwie wartości. No to jaka jest maksymalna moc tego silnika?
defunk napisał/a: | (Trzeba mieć zdrowie, żeby robić aferę o takie bzdury, no ale cóż -- każdy jest panem swojego czasu.) |
Nie biorę samochodu w jakimś kredycie balonowym i oddaję go po trzech latach, gdzie przez ten okres nie jestem jego właścicielem bo jest ono firmowe i podjeżdża pod najwyższe krawężniki.
Z całym szacunkiem to nie jest bzdura skoro powstał temat i ludzie się tym interesują.
Michał_ZS - 2024-07-07, 19:55
Black Dusty napisał/a: |
Faktura w tej kwestii służyć może co najwyżej do otarcia tyłka, ważne są tylko dane homologacyjne i to te dotyczące podstawowego paliwa jakim jest benzyna. |
Dane homologacyjne. OK
Faktura? Poświadcza zakup towaru jego nazwę i rodzaj.
Znaczy, że dane na FV nie są zgodne ze stanem faktycznym.
Temat rzeka, szkoda, że nie ma ikonek emotków z piwem
defunk - 2024-07-07, 20:00
Michał_ZS napisał/a: | defunk napisał/a: |
Więc nie wiem czego tu nie rozumieć: podstawowa maksymalna moc silnika wynosi 67 kW. Wskutek zastosowania paliwa LPG (i jakieś magii z tym związanej) jednostka uzyskuje moc 74 kW -- ale biorąc pod uwagę, że podstawowym paliwem jest etylina, ta wartość nie określa mocy silnika sensu stricto (silnik jest homologowany na 67 kW).
Jeśli gdzieś możemy mówić o wprowadzeniu w błąd kolejnego nabywcy, to będzie nim właśnie podanie wartości 74 kW, która NIE JEST mocą maksymalną silnika. |
Są w homologacji dwie wartości. No to jaka jest maksymalna moc tego silnika? |
A przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem... (daję pińcet, bez kozery!)
PS dane techniczne pojazdu nie wynikają z faktury, ponieważ cel wystawienia faktury jest inny, niż opisanie danych technicznych -- to dokument księgowy.
|
|