DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - DS3 silnik 1.0 TCe LPG pytanie o rozrząd, zawory ....

kordirko - 2024-05-12, 23:09
Temat postu: DS3 silnik 1.0 TCe LPG pytanie o rozrząd, zawory ....
Przebieg mojej DS3 z silnikiem 1.0 TCe LPG dobiega powoli 80 tys. km., za miesiąc kończy mi się gwarancja i pojawiają się mi się takie pytania:
- po jakim przebiegu kontrolować luzy zaworów ?
- po jakim przebiegu zmieniać łańcuch rozrządu ?
- po jakim przebiegu zmieniać olej w skrzyni biegów ?

Oficjalna instrukcja nic o tym nie mówi, czyli wg. Renault te elementy są "dożywotnie" i się ich nie wymienia/nie kontroluje.
Ciekawi mnie jakie jest wasze zdanie na ten temat, zmieniacie rozrząd i olej w skrzyni, kontrolujecie luzy zaworowe ?

suchy8909 - 2024-05-13, 21:45

Ja w swojej Dacii olej w skrzyni zmienię po 5 latach lub 80k km, jeśli chodzi o rozrząd to łańcucha nie będę ruszał dopóki nie zacznie hałasować, no chyba że dobiję tym samochodem do 250k km i będę chciał dalej nim jeździć to wtedy zrobię profilaktyczną wymianę nawet jak nie będzie dawał żadnych objawów.

Najgorzej jest z tematem luzów bo producent nie przewiduje a w internecie nie udało mi się znaleźć informacji od kogoś kto sprawdzał te luzy i czy wymagały jakiejś regulacji.

Jak zrobię 100k km swoją Dacią i nie pojawią się do tego czasu jakieś wiarygodne informację w tej sprawie to pewnie sam sprawdzę te luzy u siebie żeby się przekonać czy wymagają regulacji.

r70 - 2024-05-14, 07:26

Ja wymienię olej w skrzyni chyba na 100tys km - czyli pewnie w tym roku (choć ostatnio trochę mniej jeżdżę więc może początek przyszłego).
Łańcuch jest cicho - nie ruszam go zanim nie zacznie hałasować,
Luzy zaworowe to generalni największą niewiadomo; diagnosta w ASO twierdzi że nie zna przypadku konieczności regulacji, a diagnozował logany (taxi) które miały już nakręcone grubo powyżej 200tys. być może faktycznie realizowany przez komputer LPG jest jakiś wariator kąta wyprzedzenia zapłonu (a pewnie jest skoro na LPG mamy inna krzywa Nm i mocy) to wzmacniane zawory mogą być chronione. Lepiej żeby tak było, bo regulacja luzów nie jest podobno prosta (tania) w tym silniku. Inna sprawa że gdyby była potrzebna i problematyczna (kosztowna) to pewnie internet by już o tym pisał.

Dymek - 2024-05-14, 09:14

W tych silnikach kontrola luzów a regulacja luzów to dwie zupełnie różne operacje o zupełnie innej skali pracy. Kontrola to demontaż pokrywy zaworów. Ewentualna regulacja luzu to wymiana "szklanki" a demontaż szklanek to demontaż wałków rozrządu a więc siłą rzeczy demontaż całej osłony rozrządu i zdjęcie łańcucha (a więc i jego wymiana wraz ze ślizgami i napinaczem) ;-)
r70 - 2024-05-14, 09:30

Demontaż wiąże się chyba z wymianą pokrywy która jest wykonana z tworzywa i jest przyklejona -więc też nie jest najtańszą opcją.
Dymek - 2024-05-14, 11:13

r70 napisał/a:
Demontaż wiąże się chyba z wymianą pokrywy która jest wykonana z tworzywa...
Zgadza się. Producentowi przeszkadzała normalna, metalowa pokrywa z uszczelką, jaka jest w 0,9Tce...
r70 - 2024-05-14, 12:05

Koszty, większa kasa dla serwisu, redukcja masy, emisja CO2, itp... niestety... :(
toka93 - 2024-05-15, 11:03

r70 napisał/a:
Demontaż wiąże się chyba z wymianą pokrywy która jest wykonana z tworzywa i jest przyklejona -więc też nie jest najtańszą opcją.

Jest z tworzywa i można ją wkleić spowrotem. Gorzej, że są w niej uszczelki w około świec i tych się nie da zakupić osobno.
Pokrywa to koszt około 300zł

r70 - 2024-05-15, 12:09

To jeszcze nie majątek, ale do tego robocizna itp i się zrobią koszty. A jeśli chcielibyśmy skorzystać z pomocy ASO to pewnie wyjdzie majątek ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group