DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Zbyt długo świecące światła mijania w moim Captur II

wlodarek1 - 2024-05-16, 18:48
Temat postu: Zbyt długo świecące światła mijania w moim Captur II
W mim aucie - captur II - przełącznik świateł jest ustawiony na pozycji '' auto '' .
Gdy w dzień wjeżdżam do garażu światła dzienne
zmieniają się na światła mijania .
Gdy wyłączę silnik - światła mijania świecą się
przez ok pół minuty niepotrzebnie obciążając akumulator
Na infolinii powiedzieli mi że za ten stan odpowiada
funkcja FOLLOW ME HOME . Przejrzałem ustawienia mego auta na ekranie ''tabletu'' a zwłaszcza ustawienia
''oświetlenie/wycieraczki '' i nie ma tam opcji wyłączenia
funkcji ''follow me home '' . A może to coś innego trzeba ustawić w moim aucie , by światła mijania gasły po wyłączeniu silnika a nie dopiero po kilkunastu sekundach i nie powodowały niepotrzebnego rozładowania akumulatora . Z góry dzięki za porady .

shrek - 2024-05-16, 21:33

W ddt4all sa chyba ustawienia tego.
wlodarek1 - 2024-05-16, 21:42

A co to jest ten ddt4all ?😗
Auto Krytyk - 2024-05-17, 07:04

Na kierownicy po prawej stronie przyciskając guziki góra dół jak nie masz ekranu multimedialnego masz w menu ustawienia funkcji follow me home nawet w instrukcji masz to opisane. Fukcja OSWIETLENIE”:

- Tryb automatyczny lampki sufitowej;

- Funkcja „Follow-me-home”;

- Funkcja „Follow-me-home”: XX sekund;
a jak masz to na tablecie masz funkcje „Ośw./wycier.” i tam to jest
https://pl.e-guide.renault.com/plk/Captur-2/MENU-USTAWIEN-OSOBISTYCH-POJAZDU

wlodarek1 - 2024-05-19, 13:12

Auto-krytyk i inni - proszę , zobaczcie co u mnie jest w ustawieniach ''wycieraczki/oświetlenie .
Nic tam nie ma o oświetleniu , tylko 3 punkty o wycieraczkach jak na dołączonej fotce .

dudu$ - 2024-05-19, 13:59

wlodarek1 tak jak pisał kolega shrek, możliwe ,że skrócenie czasu świecenia świateł w funkcji FOLLOW ME HOME jest dostępna w programie ddt4all ale skoro nigdy nie posługiwałeś się tym programem to zostaw go w świętym spokoju. Myślisz że świecenie się tych świateł przez kilkanaście sekund po wyłączeniu silnika zabije Tobie akumulator? Współczesne auta mają inteligentne zarzadzanie energią, kiedy aku będzie za słaby, komputer sam zwiększy napięcie do odpowiedniego aby go podładować, poza tym uwierz mi jeżeli padnie Tobie akumulator to nie przez włączona funkcję FOLLOW ME HOME a przez Twój tryb jazdy czyli bardzo krótkie dystanse. Captur w przeciwieństwie do twojej byłej Sandero II jest bardzo naszpikowany elektroniką i potrzebuje mieć sprawny i naładowany akumulator, obstawiam że Twój nie pociągnie dłużej niż 2-3 lata.
EBmazur - 2024-05-19, 14:49

Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma.
wlodarek1 - 2024-05-20, 09:08

Duduś - w sandero jest jeszcze fabryczny akumulator renault pomimo przejechania tylko 18000 km w ciągu niecałych 8 lat .
Czy zwykły prostownik dający prąd 2 A którego używałem do podładowywania
akumulatora w sanderce - nadaje się również do podładowywania akumulatora w Capturze :?:
Cytat:
twojej byłej Sandero II

Sandra formalnie jest nadal moja .
Użyczam ją tylko mojemu bratankowi by jeździł nią do pracy :-)

route2000 - 2024-05-21, 10:23

Jak masz system START-STOP to tam jest trochę inny akumulator i nie wiem czy taki zwykły prostownik może się nadawać do ładowania...
Lepiej spytać to w ASO...

Zaczytane z neta:
Akumulatory EFB stosuje się w autach z prostym układem start-stop. Nie należy ich ładować zwykłym prostownikiem, tylko specjalną ładowarką z elektronicznym układem sterującym. Źle dobrane parametry ładowania mogą wpłynąć negatywnie na żywotność akumulatora.
Dopuszczalne jest ładowanie tego typów akumulatorów, ale wyłącznie ładowarkami (nie wolno do tego celu używać tradycyjnych prostowników).

Więc kolego Włodarek, poczytaj sobie w necie ... masz tam kopalnię wiedzy i szukajkę wujka Google...

wlodarek1 - 2024-05-21, 21:10

Route - w instrukcji captura piszę o silniku w trybie oczekiwania . Jest fizyczny przycisk A-OFF , który ma wyłączyć tę funkcję . Ale po każdym uruchomieniu silnika trzeba to robić od nowa :cry: Również tryb pracy silnika ; ECO trzeba ręcznie uruchamiać za każdym razem .
Mam niezbyt dobrą wiadomość ; tankowałem captura w dniu jego odbioru - 14 III . wtedy świeciła się kontrolka
rezerwy . Wtedy zatankowałem 3o litrów benzyny e10 .
Dziś znów zaświeciła się ''rezerwa' . PO przejechaniu 270 km . Po przeliczeniu wychodzi spalanie 11l na setkę .
To o wiele za dużo jak na auto za 100000 zł naszpikowane elektroniką :!: :-x
Tym bardziej , że ja pedał gazu traktuję delikatnie .
Nawet jeśli jeżdżę na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikach , to ta cyfrowa technika powinna ustawiać skład mieszanki i kąt zapłonu by to auto paliło mniej :!: :roll: Doradźcie mi jakie ustawienia mogę zmienić w swoim capturze by obniżyć spalanie :?: :-(

defunk - 2024-05-22, 07:16

wlodarek1 napisał/a:
Doradźcie mi jakie ustawienia mogę zmienić w swoim capturze by obniżyć spalanie :?: :-(


Co najmniej kierowcę, a najlepiej właściciela -- na takiego, który ma pojęcie co ma w garażu.

Czajo - 2024-05-22, 07:23

wlodarek1 napisał/a:
Nawet jeśli jeżdżę na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikach , to ta cyfrowa technika powinna ustawiać skład mieszanki i kąt zapłonu by to auto paliło mniej Doradźcie mi jakie ustawienia mogę zmienić w swoim capturze by obniżyć spalanie

nowe auto trzeba dotrzeć... jakieś 3 tysiące km powinno wystarczyć. W tym czasie nie przekraczać 3000 obrotów na minutę. A i robić dłuższe trasy, żeby silnik dogrzać odpowiednio

wlodarek1 napisał/a:
Route - w instrukcji captura piszę o silniku w trybie oczekiwania . Jest fizyczny przycisk A-OFF , który ma wyłączyć tę funkcję . Ale po każdym uruchomieniu silnika trzeba to robić od nowa Również tryb pracy silnika ; ECO trzeba ręcznie uruchamiać za każdym razem .

wszyscy tak mają, co mają start/stop

wlodarek1 - 2024-05-22, 17:39

Cytat:
Co najmniej kierowcę, a najlepiej właściciela -- na takiego, który ma pojęcie co ma w garażu

Defunk - chyba wiem co mam w garażu .
Crossover klasy B - renault captur .
Więc o co ci chodzi :?:

Czajo - 2024-05-23, 07:38

koledze defunk chodziło o to, że nie masz pojęcia jak się zachowuje współczesne auto. Nie masz pojęcia co to jest start stop, EFB i jak się z tym obchodzić. Osobiście w życiu bym nie kupił nowego auta z salonu jeśli bym miał przebiegi 3-5 km. Dla mnie to szkoda samochodu i silnika. Sam na swoje Sandero z salonu zdecydowałem się dlatego, że rocznie robię około 20kkm

Nie wiem jak Captur zarządza energią, ale np. moja Sandra praktycznie ciągle jest na niedoładowanym akumulatorze w 100% nawet pomimo wyłączenia start/stop.

Ale, żeby nie robić już offtopu: follow me home to funkcja auta, gdzie stawiasz auto na podjeździe, a auto Cię "odprowadza" do domu. Jeśli nie masz tego "na tablecie" to możesz to wyłączyć przez OBD i DDT4ALL, czyli program do zmiany parametrów - o ile nie masz blokady OBD

Marcyś - 2024-05-23, 10:15

Wyszukaj co to jest system start stop i co to jest system inteligentnego ładowania akumulatora i będziesz wszystko wiedział. Pozdrawiam
wlodarek1 - 2024-05-24, 18:48

Cytat:
Osobiście w życiu bym nie kupił nowego auta z salonu jeśli bym miał przebiegi 3-5 km.

To uważasz czajo , że lepiej kupić auto używane z automatem i potem wydawać pieniądze na różne jego n aprawy

eplus - 2024-05-25, 06:33

Nawet dwudziestoletnie zaniedbane auto spokojnie robi przebiegi międzynaprawcze 1000...2000 km, czyli dla Ciebie ponad rok bez awarii.
defunk - 2024-05-25, 08:24

Znajoma kupiła kiedyś jakieś leciwe Suzuki z 3-biegowym automatem (przy zwykłej jeździe skrzynia rzadko wrzucała trójkę -- jak to się zdarzyło, to aż mi zakomunikowała tę nowinę). Była bardzo zadowolona, bo w aucie za dwie minimalne krajowe nic nie trzeba było robić i nic się nie działo, i tak przez kolejne lata.
Marcyś - 2024-05-25, 09:29

No bo Suzuki jest mało awaryjne
wlodarek1 - 2024-05-26, 12:57

Cytat:
jakieś 3 tysiące km powinno wystarczyć. W tym czasie nie przekraczać 3000 obrotów na minutę

A w jaki sposób mam przekroczyć te 3000 obrotów jeśli automat zmienia bieg na wyższy przy obrotach około 1500 :-? Przy kierownicy są łopatki pozwalające podobno na ręczną zmianę biegów , ale ja na razie z nich nie skorzystałem ani 1 razu . Może wtedy udało by się na niższym biegu osiągać wyższe obroty .
Zauważyłem też , że aby na wyświetlaczu mego auta pokazywało obroty a nie tylko szybkość , to muszę wybrać ''sportowy'' styl wyświetlacza . Przy pozostałych stylach wyświetlacza jest tylko prędkość :-/

Czajo - 2024-05-26, 20:45

w docieraniu chodzi o to, by NIE PRZEKROCZYĆ 3000 obrotów - tak w manualu, ale w automacie nie wiem, może jest podobnie. Jak dotrzesz silnik to Ci i spalanie spadnie

wlodarek1 napisał/a:
Cytat:
Osobiście w życiu bym nie kupił nowego auta z salonu jeśli bym miał przebiegi 3-5 km.

To uważasz czajo , że lepiej kupić auto używane z automatem i potem wydawać pieniądze na różne jego n aprawy


tak właśnie uważam. Ja i wiele innych kolegów na forum jesteśmy zdania, że dla przebiegu rzędu 1000 km rocznie totalnie nie ma sensu kupować nowego auta

defunk - 2024-05-27, 07:29

Czajo napisał/a:
dla przebiegu rzędu 1000 km rocznie totalnie nie ma sensu kupować nowego auta


Mnie się wydaje, że przy takiej jeździe automobil w ogóle jest zbyteczny, no chyba że ktoś mieszka naprawdę na wygwizdowie totalnym, do najbliższego sklepu ma 5 km i jeździ tam raz w tygodniu na solidne zakupy. W jakimkolwiek mieście, gdzie jest choćby kilka taksówek, można sprawę ogarnąć w mniej kłopotliwy sposób (jeszcze lepiej: dogadać się z jakimś młodym sąsiadem na podwożenie / użyczanie auta za kasę).

Dymek - 2024-05-27, 08:19

wlodarek1 napisał/a:
Doradźcie mi jakie ustawienia mogę zmienić w swoim capturze by obniżyć spalanie?
NIC nie zrobisz, oprócz przyzwyczajenia się do samochodu a już na pewno nic nie włączysz, ani przełączysz. Nie myśl, że tryb ECO zmniejszy zużycie paliwa, bo on nie do tego służy. Kupiłeś samochód z automatem a to samo z siebie oznacza już wyższe zużycie paliwa i powinieneś być na to przygotowany już przed kupnem- tutaj masz ograniczony wpływ na biegi i obroty silnika. Najwięcej da samo przyzwyczajanie się do silnika i ogólnie układu napędowego a to potrwa w Twoim wypadku bardzo długo a być może nie nastąpi nigdy. Do tego potrzeba kilkumiesięcznej jazdy, ale jazdy normalnej- z pokonywaniem jednorazowo dziesiątek-setek kilometrów.
Chyba najlepsza rada, to przełączenie sobie komputerka pokładowego w tryb pokazywania spalania chwilowego i ciągła obserwacja jego wskazań w zależności od sposobu jazdy i operowania pedałem gazu.
Poza tym żadnego cudownego "pstryczka" zmniejszającego zużycie paliwa po prostu nie ma.
Ja nadal jestem przekonany, że dla Ciebie byłoby idealne poczciwe Sandero II, z silnikiem 0,9TCe i skrzynią biegów Easy-R. A takie jeszcze w roku 2017 były dostępne w salonach.

Marcyś - 2024-05-27, 08:53

No właśnie. Też się przyzwyczajam do tego silnika i robię tak jak kolega Dymek zaleca. Opserwuję spalanie i obroty silnika. Na razie pali 5,8 lit/100 km
wlodarek1 - 2024-05-28, 20:37

Kupując auto z automatem zdawałem sobie sprawę
że ono będzie więcej palić na setkę , ale nie aż 11 l :evil: :!:

wojtek013 - 2024-05-28, 21:18

Większa moc.
Większa masa.
Automat.
Klima.
Więcej elektroniki; elektryki - jakoś to wykarmić trzeba.
Samochód wyższy - większy pewnie opór aerodynamiczny; ale w tym przypadku pewnie nie ma znaczenia...

Jak to mówią: ziarnko do ziarnka, uzbiera się flaszka.

Tak jak koledzy wyżej pisali: przy takich przebiegach, pewnie lepiej spisała by się marka TAXI, czy jakieś inne na minuty :)

velomar - 2024-05-28, 23:02

wlodarek1 napisał/a:

Mam niezbyt dobrą wiadomość ; tankowałem captura w dniu jego odbioru - 14 III . wtedy świeciła się kontrolka
rezerwy . Wtedy zatankowałem 3o litrów benzyny e10 .
Dziś znów zaświeciła się ''rezerwa' . PO przejechaniu 270 km . Po przeliczeniu wychodzi spalanie 11l na setkę .
To o wiele za dużo jak na auto za 100000 zł naszpikowane elektroniką :!: :-x
Tym bardziej , że ja pedał gazu traktuję delikatnie .

Nie polegałbym aż tak bardzo na tym jednym wyliczeniu. Też odbierałem samochód z salonu praktycznie już z rezerwą, ale gdy lampka już się świeci to nie wiesz, czy tam jest 6 litrów paliwa czy tylko 2 (nie wiem, przy ilu zaświeca się kontrolka rezerwy, ale może nawet wcześniej). Czyli może to być dopiero początek rezerwy, albo już "głęboka" rezerwa. Po kilku tankowaniach wynik będzie dokładniejszy i ten błąd będzie coraz mniejszy. Ja też wyliczam średnią długoterminową "na piechotę", ale korzystam też ze wskazań średniej komputera. Zeruję go przed każdą dłuższą trasą poza miasto, a często też co kilkadziesiąt kilometrów po mieście. A Ty zerujesz czasem komputer i patrzysz na jego średnią?
Fakty są takie, że krótkie jazdy, po kilka kilometrów, zwłaszcza w zimie, znacznie podnoszą spalanie. Tu wiele nie da się ugrać. Każdy wjazd na parking, każde hamowanie, korek to spalanie paliwa i bardzo mały przyrost odległości.
U mnie w zimie też wyniki czasem przekraczały 10 litrów na setkę, ale w lecie zwykle było 8-9 na takich jazdach po 2-10 km od parkowania do parkowania. Teraz mieszczę się nawet około 7 litrów, ale podejrzewam, że wpływ na to ma czyszczenie i smarowanie przednich zacisków hamulcowych i obrzeża klocków (na styku z jarzmem). Przy zmianie kół na letnie zauważyłem, że ciężko się kręcą i hamulce wyraźnie ocierają i słabo odbijają. Po tym zabiegu jest dużo lepiej i wydaje mi się, że nawet około litra mniej po mieście teraz spala. W trasie jeszcze dokładnie nie sprawdzałem, ale różnica jest. Nawet w rozpędzaniu to czuć.
Po raz kolejny wychodzi zaniedbanie producenta. Podobny problem miałem z odkręcenie śrub i zdjęciem kół z piast. Materiał piasty i jarzma to jakieś strasznie korodujące żeliwo i brak smaru powoduje błyskawiczne zarastanie korozją i gigantyczny wzrost tarcia. W każdym samochodzie smarowałem śruby kół, pierścień piasty i zero problemów, a w fabrycznym aucie męczyłem się parę godzin ze zdjęciem kół, bo wszystko było suche jak pieprz. Mało mnie interesują wywody typu "bo śrub kół się nie smaruje", "bo koła ci się odkręcą", "bo przeciągniesz śruby" itp. Będę robił to, co od lat się sprawdza i nie generuje takich problemów. W życiu mi się koła nie odkręciły ani nawet nie poluzowały, w życiu nie ukręciłem śruby kół.

EBmazur - 2024-05-29, 03:35

Władarek, a ile Ty jedziesz w jedną stronę do sklepu, lekarza czy gdziekolwiek indziej? Przy tak krótkich dystansach to KAŻDY silnik ZAWSZE potrzebuje więcej paliwa.Bo nie osiąga odpowiedniej temperatury.
defunk - 2024-05-29, 09:43

wojtek013 napisał/a:
Większa moc.
Większa masa.
Automat.
Klima.
Więcej elektroniki; elektryki - jakoś to wykarmić trzeba.
Samochód wyższy - większy pewnie opór aerodynamiczny; ale w tym przypadku pewnie nie ma znaczenia...


Akurat prawie wszystko -- wyjąwszy automat -- powinno przemawiać za większą ekonomiką spalania mojego Dustera vs. mój Rifter -- a jednak cięższy, wyższy, dłuższy Peżot pali 1-1,5 l mniej ;-)

Natomiast w ogólności oczywiście, że na pierwszych 3-5 km każde auto bierze paliwa jak smok, i tu nawet "małe turbo" cudów nie czyni. Jak ktoś ma takie finezyjne potrzeby, trzeba brać małego elektryka, może i byłby tańszy w zakupie, a na pewno w użytkowaniu.

velomar - 2024-05-29, 23:01

https://youtu.be/AGfWUEp10Rc?t=50
MartinezTychy - 2024-05-30, 09:06

Instrukcja z filmy przy temperaturze zewnętrznej -13 stopni.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group