DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Dacia Duster III Adventure

Szabelka - 2024-06-19, 14:42
Temat postu: Dacia Duster III Adventure
Tak jak i w poprzednich generacjach, tak przy najnowszej, Dacia Duster III będzie dostępna z pakietem Adventure. Jak pokazały zeszłe lata pakiet o dumnie brzmiącej nazwie nie koniecznie musi poprawiać właściwości terenowo – outdoorowe samochodu a ma być opcją mocno dizajnerską. Inaczej ma być w przypadku 3 generacji. Za jedyne 20 000 złotych mamy dostać samochód gotowy w teren. Co nam daje pakiet Adventure? Czy warto wydać ponad 20 000 złotych?

Dacia Duster III Adventure, czy warto dołożyć 20 tysięcy złotych?

defunk - 2024-06-19, 15:38

Przydałaby się jeszcze jakaś szczelna miska na akumulator ;-) skoro 4x4 ma być tylko w wersji hybrydowej, to jego podtopienie może skończyć się źle.
Black Dusty - 2024-06-19, 20:36

defunk napisał/a:
skoro 4x4 ma być tylko w wersji hybrydowej,

Kto tak twierdzi.

ptakooo - 2024-06-20, 07:52

Hybryda jest do miasta. Nie w teren.
defunk - 2024-06-20, 08:20

ptakooo napisał/a:
Hybryda jest do miasta. Nie w teren.


No to producent się pomylił, bo nowa 4x4 to "48V mild-hybrid" ;-)

Black Dusty - 2024-06-20, 09:25

Dla ścisłości, po pierwsze nic nie stoi na przeszkodzie by hybryda była terenowa, po drugie mild-hybrid to nie hybryda tylko ściema marketingowa ( coś jak miękka faja).
ptakooo - 2024-06-20, 12:26

4x4 jest z silnikiem 1.2 ( 3 cyl ), a ta niby hybryda 1.6 występuje w wersji FWD
Black Dusty - 2024-06-20, 14:03

ptakooo napisał/a:
4x4 jest z silnikiem 1.2 ( 3 cyl ),
To jest właśnie ta niby hybryda.

ptakooo napisał/a:
a ta niby hybryda 1.6 występuje w wersji FWD
Ta jest właśnie właściwa hybryda.
ptakooo - 2024-06-20, 16:22

Black Dusty napisał/a:
ptakooo napisał/a:
4x4 jest z silnikiem 1.2 ( 3 cyl ),
To jest właśnie ta niby hybryda.

ptakooo napisał/a:
a ta niby hybryda 1.6 występuje w wersji FWD
Ta jest właśnie właściwa hybryda.


OK

paul7 - 2024-07-01, 20:10

Black Dusty napisał/a:
po drugie mild-hybrid to nie hybryda tylko ściema marketingowa ( coś jak miękka faja)

W pełni się zgadzam. Zrobiłem jazdy testowe na dniach i nic dodatkowego nie zauważyłem. Jechał jak zwykły.

paul7 - 2024-08-24, 14:26

defunk napisał/a:
Przydałaby się jeszcze jakaś szczelna miska na akumulator ;-) skoro 4x4 ma być tylko w wersji hybrydowej, to jego podtopienie może skończyć się źle.

Kolega ma słuszne obawy, w instrukcji pojazdu, jak wół napisano by nie wjeżdzać w kałuże nie głębsze niż do połowy koła. :lol:

r70 - 2024-08-24, 15:49

Black Dusty napisał/a:
Dla ścisłości, po pierwsze nic nie stoi na przeszkodzie by hybryda była terenowa, po drugie mild-hybrid to nie hybryda tylko ściema marketingowa ( coś jak miękka faja).

A skąd takie mądrości ? Miękka Hybryda 48V i pełna hybryda mają w zasadzie zupełnie inny target. Nie wiem jak w praktyce zachowuje się wersja miękkich hybrydy Renault/Dacia opartej o silnik R3 1.2, ale jest trochę takich wynalazków na rynku które potrafią poprawić dynamikę, komfort i zauważalnie zredukować spalanie. Podobno suzuki potrafiło uzyskać w przypadki miękkiej hybrydy 12V - co wydawało mi się z założenia iluzoryczne.
Ja pokonując sporo odcinków "w trasie" zdecydowanie wybrałbym wersję 1.2 TCE 48V mającą konkretny moment obrotowy na trasie, niż pełną hybrydę męcząca przy trochę wyższych prędkościach wolnossącego 1.6 o nikłym momencie.
Pełna hybryda ze słabym silnikiem wolnossącym to w zasadzie wybór do miasta. Ludzie kierujący się takiem i stereotypami Ty potem narzekają ze kupili "prawidzwą" hybrydę i im dużo pali na trasie.

paul7 - 2024-08-26, 13:36

Oczywiście miękka czy jak ją zwał, to silniczek rozruchowy, przez to coś tam wspomaga przyśpieszenie. Zwróciłbym bym uwagę na te 48V, co nie ogranicza jego napraw czy serwisów w zwykłych warsztatch. Powyżej tego napięcia są już uprawnienia elektryczne i warsztaty specjalistyczne. Do rozwiązania z tymi akumulatorkami są cykle ładowania i rozładowania. Są częste bo to mały akumulatorek i wymusza ładowanie, poprzez zwiększone spożycie paliwa. Ile to będzie chodzić nie wiadomo. Może 5 lat?
r70 - 2024-08-26, 16:25

Jeśli ktoś nie potrafi hamować silnikiem to być może będzie lądował akumulator silnikiem spalinowym. Jeśli natomiast częściej wytrąca prędkość kompresja silnika a nie hamulcami to raczej zawsze będzie miał wystarczająco dużo energii odzyskiwanej do naładowana aku. Co do "maleńkości" tego akumulatora, to ma on 75% pojemności akumulatora trakcyjnego w pełnej hybrydzie więc powiedziałbym że jest relatywnie spory. A dzięki temu w najczęściej powinien być daleki od głębokiego rozładowania (pewnie także od pełnego naładowania) więc ilość cykli ładowania bez utraty pojemności powinna w nim bym daleko wyższa niż nominalna przy pełnym ładowania/rozładowania (praca na 100% powinna utrzymać 70% jego sprawność i prze 5.5roku, a jeśli będzie pracował w cyklu 70-30 to pewnie po tych 5 latach sprawność spadnie pewnie nie więcej niż o 5% a do 70% będziemy musieli eksploatować jakie 15-20lat.
Nie wiem czy ch miałbym taką wersję silnika ? Pewnie byłbym sceptyczny że względu na skomplikowanie (przyszłe koszty pogwarancyjne), ale wg mnie to bardzo sensowne rozwiązanie (mój duster z taki 48v wspomaganiem spałby pewnie nie więcej niż 5/100lpg ;).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group