DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Stuki w zawieszeniu Dustera II FL

JS - 2025-02-27, 10:03
Temat postu: Stuki w zawieszeniu Dustera II FL
Witam i proszę o rady lub wskazówki. Od jakiegoś czasu (2-3 miesiące) słyszę stuki z zawieszenia, bardziej od strony kierowcy. Podczas przeglądu nie stwierdzono żadnych luzów ani na sworzniach, ani końcówkach drążków, ani w stabilizatorze. Znajomy mechanik dotknął jednak krzyżaka na tym łączniku, który idzie od kierownicy w dół, i tam rzeczywiście słychać stuki i luz.

Czytam, że to może maglownica, ale nie ma innych objawów jak te stuki z zawieszenia, kierownica chodzi lekko jak w dniu odbioru auta, żadnych podejrzanych dźwięków, luzu na kierownicy i innych typowych objawów dla przekładni/maglownicy.

Auto jest nowe z 2017 r., przebieg 152.000 km, jeżdżone wyłącznie przeze mnie. Fakt, od kilku miesięcy jeździmy po wertepach przez około 300 m z powodu remontu drogi i właśnie wtedy te stuki z zawieszenia (kierownicy?) stały się w ogóle zauważalne.

Co to może być?

DrOzda - 2025-02-27, 11:01

Auto jest nowe z 2017 r., przebieg 152.000 km. - nówka sztuka nieśmigana.
A tak poważnie to czasami nie da się na szarpakach znaleźć źródła. Trzeba próbować inaczej diagnozować.

LukaszBe - 2025-02-27, 15:17

Potwierdzam to co napisał DrOzda. W moim poprzednim aucie C4 Picasso, zaraz przed sprzedażą, zacząłem słyszeć stukanie w zawieszeniu. Na szarpakach nic nie wyszło, specjaliści od aut PSA podnieśli auto, ruszyli kierownicą i w kilka minut zdiagnozowali jedną z poduszek pod amorem, kiedy rozkręcili zawieszenie to znalazł się kawałek złamanej pod poduszką sprężyny a do tego amortyzatory były kompletnie zużyte. Remont całego zawieszenia z przodu = 1500 PLN.

Mnie zszokowało, że amortyzatorów nie zdiagnozował zwykły przegląd. Mechanik wyjaśnił, że wystarczy mieć słabiej napompowane opony i nie wykryje się zużycia amortyzatorów. Albo te ścieżki diagnostyczne są już zwyczajnie niedoinwestowane bo przegląd dziś kosztuje śmieszne pieniądze.

Kaco18 - 2025-03-11, 13:37

Proponuje sprawdzić luz na tuleji z prawej i lewej strony maglownicy. Tam lubi się wyrobić i przenosi stuki na sanki. Na szarpakach tam nie zobaczy bo jest osłona gumowa.
Dymek - 2025-03-12, 08:54

Kaco18 napisał/a:
Proponuje sprawdzić luz na tuleji z prawej i lewej strony maglownicy.
Sprawdzić można, ale tuleja ślizgowa jest tylko z prawej strony...
Nikita_Bennet - 2025-03-12, 22:24

a coś jeszcze warto sprawdzić?
Bo mam wrażenie że po tej zimie też mam jakieś zużycie w zawieszeniu a że idzie wiosna to chcę m.in zawieszenie posprawdzać i jak coś do roboty to zrobić.
Tył prawa strona i chyba przód.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group