DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Wadliwe łańcuchy rozrządu w Daciach 2012-2018

DrOzda - 2025-08-01, 05:39
Temat postu: Wadliwe łańcuchy rozrządu w Daciach 2012-2018
Nie widziałem polskiego artykułu na ten temat, Renault wypuściło wewnętrzną notę serwisową która zaleca wymianę kompletnego rozrządu jak tylko pojawi się hałas.
Dotyczy silników:
0.9 Tce
1.0 Tce
1.0 Sce
1.2 Tce
1.6 Sce

Przyczyną jest zablokowanie napinacza i/lub wyciągnięcie łańcucha plus wycieranie i pękanie ślizgów

https://www.largus.fr/act...e-30039408.html

defunk - 2025-08-01, 07:07
Temat postu: Re: Wadliwe łańcuchy rozrządu w Daciach 2012-2018
DrOzda napisał/a:
Nie widziałem polskiego artykułu na ten temat, Renault wypuściło wewnętrzną notę serwisową która zaleca wymianę kompletnego rozrządu jak tylko pojawi się hałas.
Dotyczy silników:
0.9 Tce
1.0 Tce
1.0 Sce
1.2 Tce
1.6 Sce

Przyczyną jest zablokowanie napinacza i/lub wyciągnięcie łańcucha plus wycieranie i pękanie ślizgów


Łups: grzechotnął kolejny mit.

tAboon - 2025-08-01, 07:19

DrOzda napisał/a:
1.6 Sce
W artykule nie ma nic o 1.6 SCe.
Skąd masz rozszerzone info o 1.6 SCe?

gfedorynski - 2025-08-01, 08:18

Dołączam się do pytania poprzednika.

Poza tym - nie znam się na tym za dobrze, ale wymiana rozrządu na łańcuchu "jak tylko pojawi się hałas" wydaje mi się standardową procedurą. I teraz jeśli musiałbym to zrobić w samochodzie z 2012, to przypomnę, że rozrząd na pasku w prawidłowo serwisowanym samochodzie miałby szansę być wymieniony już 3 razy. Więc nie widzę żadnego upadku, bo nie było żadnego mitu.

DrOzda - 2025-08-01, 09:02

tAboon napisał/a:
DrOzda napisał/a:
1.6 Sce
W artykule nie ma nic o 1.6 SCe.
Skąd masz rozszerzone info o 1.6 SCe?


W artykule wymieniono Lodgy 1.0 Tce, nie było jej z tym silnikiem więc przypuszczam że się ktoś pomylił.
Kłopot w tym, że hałas łańcucha pojawiał sie na długo przed interwałem wymiany paska rozrządu 80 kkm - 120 kkm

defunk - 2025-08-01, 09:33

gfedorynski napisał/a:
Dołączam się do pytania poprzednika.

Poza tym - nie znam się na tym za dobrze, ale wymiana rozrządu na łańcuchu "jak tylko pojawi się hałas" wydaje mi się standardową procedurą. [...] bo nie było żadnego mitu.


Gdyby to była standardowa procedura, to nie byłoby specjalnej noty serwisowej.

gfedorynski - 2025-08-01, 09:41

defunk napisał/a:
Gdyby to była standardowa procedura, to nie byłoby specjalnej noty serwisowej.


Za każdym razem gdy pytałem mechanika, czy coś trzeba koło takiego łańcucha robić słyszałem "jak zacznie hałasować, to wymienić".

toka93 - 2025-08-01, 10:40

defunk napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
Dołączam się do pytania poprzednika.

Poza tym - nie znam się na tym za dobrze, ale wymiana rozrządu na łańcuchu "jak tylko pojawi się hałas" wydaje mi się standardową procedurą. [...] bo nie było żadnego mitu.


Gdyby to była standardowa procedura, to nie byłoby specjalnej noty serwisowej.


Może dlatego, że nie ma interwału wymiany rozrządu na łańcuchu. Jest on według serwisów dożywotni, a wszlelkie hałasy są traktowane jako uszkodzenie rozrządu.

eio - 2025-08-01, 12:29

Ukryta wada?
DrOzda - 2025-08-01, 14:48

Raczej tak, skoro do 1.0 Sce Renault opracowało nowy typ rozrząduna wymianę.
eio - 2025-08-01, 19:24

Czy będzie akcja serwisowa jego wymiany na koszt producenta? Nie wyczytałem tego w tekście.A może już jest? Trzeba czekać do pojawienia się hałasu?
dudu$ - 2025-08-01, 21:01

Szwagier w 0.9Tce wymieniał rozrząd przy 150tyś. km. Wymienił praktycznie cały komplet na OE Renault oprócz napinacza który kupił firmy FEBI bo innego nie było, i po przejechaniu 30 tyś. km przy 180tyś. km silnik się rozsypał - podobno nie była to wina rozrządu. Mój Logan ma równe 80tyś. km. Jak na razie nic niepokojącego nie słyszę, olej w tym aucie od nowości przez poprzedniego właściciela wymieniany był co rok lub 9-10tyś. km. ja natomiast stosuję zasadę nie więcej niż 9 tyś, km, i już 2 razy w wymieniałem olej. Za pierwszym razem dodałem do oleju dwusiarczek molibdenu firmy Liqui Moly, a w czerwcu przy kolejnej wymianie do oleju dolałem środek Liqui moly CERATEC. Czy to coś pomoże nie wiem, ale podobno łańcuch rozrządu lubi się z molibdenem :) a w postaci syntetycznej występuje on w ceratecu. na razie przejechałem 4 tyś. km i jest ok.
michal22 - 2025-08-03, 08:12

DrOzda napisał/a:
Raczej tak, skoro do 1.0 Sce Renault opracowało nowy typ rozrząduna wymianę.

Mam cichą nadzieję, że w moim dziadkowozie już takowy był montowany

nowy - 2025-08-03, 08:49

Ja mam 145.000 km i też na razie nic się nie dzieje
franius - 2025-08-03, 17:08

nowy napisał/a:
Ja mam 145.000 km i też na razie nic się nie dzieje


Skoro problem dotyczy roczników 2012 do 2018 to twój rocznika 2019 nie powinien mieć problemów

Marek1603 - 2025-08-08, 20:16

Wymieniałem przy okazji innej roboty łańcuch w 1,6 Sce duster 2016r przy 110kkm i napinacz był w połowie dopiero więc raczej mit.
Wymieniałem w 0,9 Tce sandero 2014 przy 70kkm i napinacz miał jeszcze jeden ząbek. Ale auto jeździło praktycznie po mieście i na krótkich odcinkach.

Dymek - 2025-08-19, 08:12
Temat postu: Re: Wadliwe łańcuchy rozrządu w Daciach 2012-2018
DrOzda napisał/a:
Nie widziałem polskiego artykułu na ten temat, Renault wypuściło wewnętrzną notę serwisową która zaleca wymianę kompletnego rozrządu jak tylko pojawi się hałas.
Przyczyną jest zablokowanie napinacza i/lub wyciągnięcie łańcucha plus wycieranie i pękanie ślizgów

A gdzie tu mowa o wadliwych łańcuchach? :shock:
Ja tu nie widzę absolutnie żadnej sensacji, tylko normalną procedurę typu "co robić gdy". Nie widzę żadnej informacji, że któraś z podanych części jest wadliwa. Tym bardziej, że dotyczy to właściwie wszystkich silników o takiej konstrukcji rozrządu a łańcuchy i pozostałe elementy w tych silnikach są różne. W tym rozwiązaniu od zawsze było wiadomo, że luz łańcucha jest tam powodowany albo przez zablokowanie hydraulicznego napinacza, albo częściowe przetarcie ślizgów (na obie rzeczy wpływa np. zbyt duży interwał wymiany oleju). Wyciąganie łańcucha musiało by być naprawdę ekstremalne żeby luzu nie skasował właśnie sprawny napinacz- po to jest.
Nota ma raczej na celu potwierdzenie, że układ rozrządu w TCe czy SCe nie jest wieczny i kiedy go wymieniać gdy nie ma ustalonych interwałów prewencyjnej wymiany.

toka93 napisał/a:
Może dlatego, że nie ma interwału wymiany rozrządu na łańcuchu. Jest on według serwisów dożywotni, a wszlelkie hałasy są traktowane jako uszkodzenie rozrządu.
Otóż to.
DrOzda - 2025-08-20, 08:03

Ciekawe czemu Renault opracowało całkowicie nowy zestaw rozrządu do 1.0 Sce ?
Nowe ślizgi , napinacz, łańcuch i zębatki ?
Pewnie poprzedni był zbyt trwały

https://www.daciaklub.pl/...1842974#1842974


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group