DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Brak tylnych keiwrunkowsazów

keisyzrk - 2025-10-04, 17:30
Temat postu: Brak tylnych keiwrunkowsazów
W dusterze z 2106r mam dołożony hak z wiazka przez moduł. W związku z tym że moduł padł musiałem wymienić go na nowy.
Po założeniu nowego modułu(założony zgodnie ze schematem) przestały mi działać tylne kierunkowskazy..bez modułu też nie działaja..
Po włączeniu kierunkowskazu przód mruga jak przy przepalonej żarówce..inne światła z tyłu świeca normalnie. Żarówki od kierunkowskazow założone nowe.
Pomoże ktoś gdzie szukać przyczyny?

keisyzrk - 2025-10-04, 20:05

Ewentualnie czy może ktos wie jak ida przewody od lamp do komputera?jakiś schemat albo coś w tym stylu?
Kierunkowskazy w daniach sa są dzielone na tył i przód czy lewe i prawe?

eplus - 2025-10-05, 05:55

Raczej dzielą się na lewy i prawy, bo gdyby na tył i przód, to by świeciły oba z tyłu razem. Masę mogą mieć wspólną, no ale inne światła świecą.
Dymek - 2025-10-05, 21:53

Jeżeli przód miga częściej, to znaczy że "coś" przerwało obwody tylnych kierunkowskazów. Szukać błędu w instalacji.
keisyzrk - 2025-10-06, 10:32

Na tylnych kierunkowskazach jest napięcie 0-1.2v, także chyba uszkodzony przewód..
Łukasz_M - 2025-10-06, 14:18

0-1.2V to znaczy jest to napięcie czy nie ma? Kierunkowskazy mogą mieć wspólną masę ale nie sygnał. Skoro nie działają oba to sprawdź masę - taka teoria. Skoro nie masa bo inne lampy z tyłu działają to sprawdź bezpieczniki i poszukaj jednak błędów w tej instalacji 'wg schematu' i skup się na tych przewodach od kierunkowskazu, bo najprawdopodobniej coś przy nich jest nie tak. Naturalną reakcją na zwarcie jest przepalenie bezpieczników dlatego upewnij się na 100% co do bezpieczników.
W zasadzie nie ma czegoś takiego jak uszkodzony przewód i napięcie 1.2V Takie napięcie sugeruje obecność oporu na tym przewodzie porównywalnego z samą żarówką. Z przepalonym bezpiecznikiem niema żadnego napięcia, przy przerwanym przewodzie również nie ma napięcia, za to zwarcie może ci taki opór dać, ale wtedy powinny strzelić jakieś bezpieczniki i nie ma napięcia.
Skoro napięcie jest to gdzieś bokiem płynie duży prąd praktycznie porównywalny z tym z żarówki (2 Ampery) - lub źle mierzysz napięcie.
Nie wiem jak te kable tam prowadziłeś, ale przy przetartym przewodzie, gdzie sygnał jest zwierany do masy może by coś takiego mogło być no ale żeby akurat przetrzeć dokładnie te dwa przewody od kierunkowskazów... to już bardziej prawdopodobne jest błędne podłączenie, źle kontaktująca wtyczka, bezpieczniki

Dymek - 2025-10-06, 14:26

keisyzrk napisał/a:
Na tylnych kierunkowskazach jest napięcie 0-1.2v, także chyba uszkodzony przewód..
Jeżeli obie strony i nie jest to brak masy, to w grę wchodzą dwa przewody a nie jeden. Wg mnie nie jest to przypadkowe uszkodzenie, lecz coś, co ma związek z tą wymianą modułu.
keisyzrk - 2025-10-06, 17:02

Jak włączę kierunkowskaz to napięcie skacze od 0 do 1.2v..
Powinno skakać do 12v..
Na chwilę obecną moduł jest wypięty i objawy jak wyżej, tzn. brak kierunków z tyłu i przy włączonych kierunkowskazach napięcie na przewodzie skacze od 0 do 1.2v.
Bezpieczniki odpadają bo z przodu kierunkowskazy działają..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group