| |
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Dacia Bigster 1,8 hybryda - akumulator 12V
zagore1 - 2025-10-21, 14:01 Temat postu: Dacia Bigster 1,8 hybryda - akumulator 12V Ciekawi mnie ile "Ah" ma akumulator 12Vw Bigsterze 1,8 Hybryda. W bagażniku widać tylko metalową pokrywę, przykręconą kilkoma śrubami. Pytam, bo dwójka moich znajomych ma Toyoty hybrydy ( Yaris i C-HR ) i oboje już są po gwarancyjnej wymianie tych akumulatorów 12V.
Ten w C-HR po wymianie nie wytrzymał nawet 24 godzin. Rano przyszedł mu SMS z informacją, że akumulator jest niedoładowany. Kolega teraz siedzi w serwisie i czeka na diagnozę. Gdy jechał rano do serwisu ( 30km) To wyskoczył komunikat, że akumulator trakcyjny jest rozładowany...A Yariska to królowa lawet. 3 dni postoju i koniec. Przyjeżdża gwarancyjna laweta, facet odpala auto i jedzie do następnej Yariski.. W obu tych toyotach są tureckie akumulatory jeden 34Ah a drugi 45Ah. Pytam o ten akumulator, bo się zastanawiam, czy mnie też nie czeka taki marny los..
A i jeszcze jedno - koledze dzisiaj wmawiali w toyocie, że te SMS-y to jest wina jego telefonu ( samsunga) Wg serwisu to telefon sam od siebie generuje takie sms-y. Będą mieli problem, bo kolega ich nagrał
sobol1976 - 2025-10-21, 17:27
Też interesuje ten temat. Mam w rodzinie nowego Captura Full Hybrid 1.8. W tym samochodzie wymieniają akumulator 12V co dwa lata w ramach czynności serwisowych. Zastanawiam się jak to będzie po gwarancji. Jaki to typ akumulatora, jak wygląda wymiana i czy w ogóle jest możliwa samodzielnie. Wiem tyle, że tak jak w Bigsterze jest schowany pod bagażnikiem. Jeszcze tam nie zaglądałem.
tomkasz - 2025-10-21, 18:45
W hybrydzie 1,6 w Dacii jest wymiana akumulatora co 5 lat, a w Renault co 4 lata. Wg rozpiski czynności serwisowych.
zagore1 - 2025-10-21, 20:27
| sobol1976 napisał/a: | | Też interesuje ten temat. Mam w rodzinie nowego Captura Full Hybrid 1.8. W tym samochodzie wymieniają akumulator 12V co dwa lata w ramach czynności serwisowych. Zastanawiam się jak to będzie po gwarancji. Jaki to typ akumulatora, jak wygląda wymiana i czy w ogóle jest możliwa samodzielnie. Wiem tyle, że tak jak w Bigsterze jest schowany pod bagażnikiem. Jeszcze tam nie zaglądałem. |
W Bigsterze wymiana 12V akumulatora jest co 4 lata, gwarancję mam na 5 lat więc jak coś to mi go w gratisie wymienią ( a przynajmniej mam taką nadzieję)
sobol1976 - 2025-10-22, 06:46
| zagore1 napisał/a: |
W Bigsterze wymiana 12V akumulatora jest co 4 lata, gwarancję mam na 5 lat więc jak coś to mi go w gratisie wymienią ( a przynajmniej mam taką nadzieję) |
Rozumiem że masz wykupione ES? Cena akumulatora wg ASO to ponad 1000 PLN (+ wymiana). Więc pakiet serwisowy w takich sytuacjach się przydaje. Zastanawiam się tylko czy to zwykły akumulator czy nietypowa część i jak wygląda wymiana. I poprawiam się, faktycznie dla Renault Captur 1.8. jest wyszczególniona wymiana co 4 lata a nie co 2.
zagore1 - 2025-10-22, 07:45
| sobol1976 napisał/a: | | zagore1 napisał/a: |
W Bigsterze wymiana 12V akumulatora jest co 4 lata, gwarancję mam na 5 lat więc jak coś to mi go w gratisie wymienią ( a przynajmniej mam taką nadzieję) |
Rozumiem że masz wykupione ES? Cena akumulatora wg ASO to ponad 1000 PLN (+ wymiana). Więc pakiet serwisowy w takich sytuacjach się przydaje. Zastanawiam się tylko czy to zwykły akumulator czy nietypowa część i jak wygląda wymiana. I poprawiam się, faktycznie dla Renault Captur 1.8. jest wyszczególniona wymiana co 4 lata a nie co 2. |
Tak, wykupiłem przedłużenie gwarancji do pięciu lat i darmowe przeglady. Intryguje mnie ten akumulator. Nie znalazłem nigdzie zadnej informacji że komuś bigster hybryda nie odpalił po kilku dniach postoju. Jest natomiast w instrukcji informacja, ze gdy auto stoi nieużywane ponad 8 dni to trzeba go otwierać naciskając przycisk na pilocie. Bigster wszedł na rynek 3-4 miesiące temu, więc niektore niespodzianki jeszcze przed nam iNatomiast kolega w instrukcji toyoty c-hr znalazł zapis, że trzeba ją odpalać raz na 7 dni. Spytał w serwisie co ma zrobić bo w stychniu leci na 2 tygodnie do Maroka i auto będzie stało na parkingu przy lotnisku. W serwisie odpowiedzueli mu " no może panu odpali".
sobol1976 - 2025-10-22, 07:59
Zapytałem AI i mam odpowiedź dot. tego akumulatora:
"Akumulator oznaczony numerem OEM 7711574556 stosowany w modelu Renault Captur Full Hybrid (E-Tech) to standardowy akumulator rozruchowy 12 V typu AGM (Absorbent Glass Mat) – nie jest to wysokonapięciowa bateria trakcyjna napędzająca silnik elektryczny. Odpowiada on za zasilanie systemów pokładowych i rozruch jednostki spalinowej.
Specyfikacja techniczna: Typ: AGM (start-stop, bezobsługowy), Napięcie: 12 V, Pojemność: 60 Ah, Prąd rozruchowy (EN): 680 A, Rozmiar: L2 (242 × 175 × 190 mm), Terminale: Prawy + (P+), Mocowanie: B13.
Odpowiedniki: Bosch S5A05 (0 092 S5A 050), Exide EK600, Centra CK600, Yuasa YBX9027, Varta 560901068D852.
Kompatybilność i wymiana:
To zwykły akumulator 12 V, stosowany również w wielu modelach Renault, Dacia i Renault Trucks, nie jest elementem systemu wysokiego napięcia hybrydy. Można kupić go jako zamiennik (oryginał Renault kosztuje około 900–950 zł, a dobry zamiennik AGM już od 500–700 zł).
Wymiana samodzielna jest możliwa, jednak w hybrydach zaleca się:
- zachowanie zasilania awaryjnego (np. przez booster lub tzw. memory saver), aby nie utracić konfiguracji systemu multimedialnego i sterowników,
- unikanie kontaktu z przewodami obwodu wysokiego napięcia (żółte oznaczenia),
- podłączenie nowej baterii zgodnie z biegunowością i prawidłowym momentem dokręcenia klem."
|
|