| |
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Prośba o pomoc identyfikacji części w silniku 0.9 TCe
kukenzi - 2025-11-18, 18:42 Temat postu: Prośba o pomoc identyfikacji części w silniku 0.9 TCe Z pod części widocznej na zdjęciu leci olej, pewnie siedzi tam jakaś uszczelka, czy ktoś może mi powiedzieć co to jest za część, nie mam punktu zaczepienia czego szukać.
Kauris - 2025-11-19, 00:32
Coś w rodzaju "pokrywy zaworu wałka rozrządu", "pokrywa zmiennych faz rozrzadu"
Siedzi to w osłonie rozrządu (pierwsze zdjęcie, prawa, "mniejsza dziura")
Jeszcze tu pan maca 4:56 (ale nie sugeruję, że będzie chodziło o te "pierścionki" z filmu; tam ta "mniejsza dziura" osłony całego rozrządu też ma uszczelnienie, a i te 2 małe oczka w pokrywie faz też mają swoje oringi)...
To są tylko "punkty zaczepienia", nie jestem mechanikiem, nie mam doświadczenia.
(w sumie to mam papier, że jestem...)
Dymek - 2025-11-19, 12:46
Cały ten element (pokrywa wałka rozrządu/ czujnik pozycji wałka rozrządu) ma numer 130415796R.
Są tam trzy rodzaje o-ringów- jeden przylegający od strony pokrywy, dwa uszczelniające otwory śrób i trzy identyczne od strony wałka, ale wg katalogu akurat te pierwsze, które uszczelniają całość nie występują jako osobna część zamienna. Dostępne są te oringi od strony wałka i mają one numer 130423HD0A
Wrzuć w wyszukiwarkę a znajdziesz. Osobiście zalecałbym po prostu odkręcenie tego elementu i naoczne przekonanie się które uszczelnienie puszcza- oring można zawsze spokojnie dobrać po prostu "po wymiarach".
kukenzi - 2025-11-19, 18:14
| Dymek napisał/a: | Cały ten element (pokrywa wałka rozrządu/ czujnik pozycji wałka rozrządu) ma numer 130415796R.