DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Migotanie wyświetlacza na tablicy wskaźników

psur - 2007-11-09, 11:22
Temat postu: Migotanie wyświetlacza na tablicy wskaźników
Ten pomarańczowy wyświetlacz, na którym jest m.in. zegarek, ma u mnie tendencje do migotania. Widoczne jest to zwłaszcza zaraz po uruchomieniu silnika, a z czasem jest coraz mniej widoczne lub nawet ustaje. Też tak macie?
RWw - 2007-11-09, 11:33

Po uruchomieniu silnika też mam takie lekkie zmiany jasności. Po chwili to przechodzi.
Kristoff - 2007-11-09, 11:41
Temat postu: Re: Pomarańczowy wyświetlacz
psur napisał/a:
Ten pomarańczowy wyświetlacz, na którym jest m.in. zegarek, ma u mnie tendencje do migotania. Widoczne jest to zwłaszcza zaraz po uruchomieniu silnika, a z czasem jest coraz mniej widoczne lub nawet ustaje. Też tak macie?


Ano, mój też sobie mruga czasem, delikatnie i ledwo zauważalnie, ale jednak.

Pozdrawiam,
kristoff

Karpiu66 - 2007-11-09, 12:10
Temat postu: Re: Pomarańczowy wyświetlacz
Kristoff napisał/a:
psur napisał/a:
Ten pomarańczowy wyświetlacz, na którym jest m.in. zegarek, ma u mnie tendencje do migotania. Widoczne jest to zwłaszcza zaraz po uruchomieniu silnika, a z czasem jest coraz mniej widoczne lub nawet ustaje. Też tak macie?


Ano, mój też sobie mruga czasem, delikatnie i ledwo zauważalnie, ale jednak.

Pozdrawiam,
kristoff

A mój nie :roll:

GeRRaD - 2007-11-09, 13:31

U mnie też "pieron" miga, czy był ktoś z tym z ASO :?:
Gregosa - 2007-11-09, 13:59

To i ja się uspokoiłem.
Bo u mnie też lekko miga czasem.
Widocznie ten typ tak ma. ;-)

psur - 2007-11-09, 14:06

Będę w serwisie niedługo to o to też się zapytam.
Pablo78 - 2007-11-09, 14:13

u mni nie miga :shock:
RWw - 2007-11-09, 14:43

psur napisał/a:
Będę w serwisie niedługo to o to też się zapytam.

Ja bym nie przesadzał. Zanim silnik ustabilizuje obroty po rozruchu, regulator napięcia nie może utrzymać stałego napięcia i pewnie stąd to przygasanie. Zimą będzie to bardziej widoczne, bo spadnie napięcie na akumulatorze.

Yoda - 2007-11-09, 21:00

I u mnie też raz jaśniej raz troszkę ciemniej - chciałem się Was o to zapytać, ale jak raz zawsze zauważałem to będąc w samochodzie i zapominałem będąc na forum :-)
piotrres - 2007-11-09, 22:57

Pablo78 napisał/a:
u mnie nie miga

Jak wyżej :shock: :shock:

Pablo78 - 2007-11-10, 12:17

piotrres napisał/a:
Pablo78 napisał/a:
u mnie nie miga

Jak wyżej :shock: :shock:


bo te maszyny z "pierwszej kolekcji" były najlepiej dopracowane Piotrek, toć to już klasyk...prawie :mrgreen: :mrgreen:

GeRRaD - 2007-11-11, 14:01

A może to miganie to jakiś błąd, który da się wyeliminowac po resecie komputera :?:
loganik - 2007-11-11, 17:12

U mnie nie miga :-D


Szara Perła 2005 ;-)

piotrres - 2007-11-11, 17:23

Pablo78 napisał/a:
dopracowane Piotrek, toć to już klasyk

Zajrzałem w metrykę... sam się prawie nadaję do Klasyków z Profilu,
No ależeby zaraz tab. rej. "pojazd zabytkowy "? :lol:

Black Eryk - 2007-11-13, 12:06

Stawiałbym na alternator lub ślizga się pasek od alternatora .
GeRRaD - 2007-11-13, 14:35

Alternator - nie wiem, pasek na pewno nie bo byłoby słychać i nie dotyczyłoby to większości aut, w tym także fabrycznie nowych
Black Eryk - 2007-11-14, 10:17

przygasanie jak dla mnie może świadczyć o zbyt małym napięciu a to już sprawa alternatora - no chyba ze przygasa także gdy silnik jest wyłączony.
psur - 2007-11-15, 10:00

Myślę, że to ogólnie jest jakiś problem z akumulatorem. Ja np. jak włączę ogrzewanie tylnej szyby, to na ok. jedną sekundę słabnie mi podświetlenie kontrolek, światła trochę słabiej świecą itp. - widać, że brakuje napięcia. Podobnie czasem można zauważyć, że po naciśnięciu hamulca (światła stop!) reflektory na chwilkę słabiej święcą - delikatnie, ale można to zauważyć.

Czy też macie podobne objawy u siebie? To chyba największe zastrzeżenie jakie mam obecnie do Logana (przejechane ponad 700 km).

Andrzej - 2007-11-15, 10:07

Ja w Seicento mam podobnie, ale z akumulatorem nie miałem problemów - no może tylko jeden raz trzy lata temu po prostu szlag go trafił po 5ciu latach eksploatacji, ale po wymianie jeszcze nawet do niego nie zagldałem i nawet przy dwudziestostopniowych mrozach nieżle kręcił, a ma tylko 40Ah i 800W rozrusznik.
Black Eryk - 2007-11-15, 12:47

psur napisał/a:
Myślę, że to ogólnie jest jakiś problem z akumulatorem. Ja np. jak włączę ogrzewanie tylnej szyby, to na ok. jedną sekundę słabnie mi podświetlenie kontrolek, światła trochę słabiej świecą itp. - widać, że brakuje napięcia. Podobnie czasem można zauważyć, że po naciśnięciu hamulca (światła stop!) reflektory na chwilkę słabiej święcą - delikatnie, ale można to zauważyć.

Czy też macie podobne objawy u siebie? To chyba największe zastrzeżenie jakie mam obecnie do Logana (przejechane ponad 700 km).


Takie przygasanie to w 99% właśnie problemy ze złym napięciem z alternatora gdyż podczas jazdy to właśnie alternator podaje napięcie a nie akumulator - inaczej byśmy nie nadążyli z ich ładowaniem. Może być spowodowane złym naciągiem na pasku od alternatora bądź złym napięciem ładowania. Czasami takie coś przestaje migać gdy dodamy gazu - wtedy pomo że raczej wymiana lub naprawa alternatora.

psur - 2007-11-15, 14:06

Cytat:
Takie przygasanie to w 99% właśnie problemy ze złym napięciem z alternatora gdyż podczas jazdy to właśnie alternator podaje napięcie a nie akumulator - inaczej byśmy nie nadążyli z ich ładowaniem.


Napisałem akumulator, ale miałem na myśli ogólnie instalacje elektryczną. Za tydzień będę w serwisie ze stukającą poduszką pasażera, więc i o to się zapytam.

Black Eryk - 2007-11-16, 07:31

Sprawdź napięcie miernikiem gdy silnik pracuje a będziesz wiedział co i jak ;-) .
jurek - 2007-11-16, 10:06

jak wlaczysz dodatkowo np szybe, to napiecie na chwile spadnie , zanim regulator ponownie wyrowna napiecie ladowania. to normalny objaw. pozdr
psur - 2007-11-22, 20:43

Byłem w serwisie, pytałem o te dwie rzeczy.

1. Migający wyświetlacz
Skontaktują się w tej sprawie z Warszawą i dadzą znać. Chcą się dowiedzieć czy można to jakoś w miarę prosto naprawić czy trzeba wymienić wyświetlacz. Mają oddzwonić.

2. Chwilowy spadek napięcia
Mówią, że to normalny objaw w samochodach, tylko w niektórych się bardziej objawia.

papieju - 2007-11-24, 08:54

RWw napisał/a:
Zanim silnik ustabilizuje obroty po rozruchu, regulator napięcia nie może utrzymać stałego napięcia i pewnie stąd to przygasanie.

No bez jaj. Co prawda to nie Mercedes, ale w nowych autach gdzie regulatory są elektroniczne takie rzeczy się nie dzieją. To nawet w moim Wartburgu nic nie miga, regulator jest po to żeby trzymać napięcie bez względu na obroty - niskie czy wysokie. Albo te wyświetlacze są z feralnej serii, albo jeśli światła też migają, to coś z ładowaniem.

RWw - 2007-11-24, 09:13

papieju napisał/a:
No bez jaj. Co prawda to nie Mercedes, ale w nowych autach gdzie regulatory są elektroniczne takie rzeczy się nie dzieją.

Alternator musi osiągnąć jakieś minimalne obroty, żeby wytwarzać prąd. Poniżej nawet regulator nie pomoże. Zresztą rozumiem, że to przygasanie wyświetlacza jest minimalne. Jeżeli przygasa całkiem, to rzeczywiście coś musiałoby być w instalacją.

papieju - 2007-11-24, 09:32

Ale z praktyki wiem, że 90% alternatorów już ładuje mając 700RPM, nie sądzę żeby w nowym aucie spadały poniżej tej wartości - na zimnym silniku powinien mieć 1100, ciepłym - nieco poniżej 1000. Te wartości wystarczą w zupełności.
dmas - 2007-12-05, 15:19

zwrocilem na to uwage i faktycznie zdarza sie, ze lekko miga / przygasa - na biegu jalowym alby przy manewrowaniu na niskich obrotach. Taki chyba urok.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group