|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Wątpliwości w możliwości oszczędnej jazdy...
Gość - 2008-02-02, 01:33 Temat postu: Wątpliwości w możliwości oszczędnej jazdy... chlopaki sory ze to powiem, przechwalacie sie czy co? w zyciu w to nie uwierze (chyba ze zobacze ;)) ze Logan pali 3,8l/100KM ;) w dodatku w miescie! to bzdury kompletne, zreszta 4 czy 5l/100 to tez malo prawdopodobne wyniki
moj pali 8 lekko chociaz to sportowy silnik to mozna zrozumiec
poza tym widze roznice w wypowiedziach, czytajac caly temat, otoz ktos wkleil art z gazety:
Cytat: | "W "Dzienniku" z 20/21.10 informacje o technice taniej, ekonomicznej, i ekologicznej jazdy (tzw. Eco Driving):
- Staraj się jeździć na najwyższym możliwym biegu, na jak najniższych możliwych obrotach. Włączaj wyższy bieg po osiągnięciu 2500 obrotów/min w silnikach benzynowych, lub 2000 obrotów/min w silnikach diesla
- Nigdy nie jedź na luzie-zawsze tocz się na biegu bez naciskania na pedał gazu
- Uruchamiaj silnik bez gazu, ruszaj od razu z miejsca postoju, nie rozgrzewaj silnika podczas postoju (ale to chyba nie odnosi się do diesli?-moja uwaga)
- Przyspieszaj dynamicznie jeśli tylko warunki drogowe na to pozwalają, wciskaj pedał gazu maksymalnie do 3/4 jego głębokosci
- Nie przyspieszaj, i nie hamuj bez sensu, niepotrzebnie obciążasz silnik
- Dbaj o utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach
- Gdy planujesz zatrzymać się na dłużej niz 30 sekund pamietaj o wyłączniu silnika w samochodzie" |
zawsze myslalem ze rozpedzone auto warto wrzucac na luz, wowczas oszczedza sie paliwa, wedlug artykulu wychodzi ze jest odwrotnie? ktos napisal ze zmienial biegi przed 2000obr co dalo 3,9l/100km ;)
w sumie trzeba potestowac zeby wiedziec
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2010-01-13, 22:53 ]
Temat wydzielony z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105 (Spalanie).
Marcin - 2008-02-02, 02:16
Jezeli jedziesz na jakims biegu i puscisz noge z gazu, to w tym danym momencie silnik nic nie pali Na luzie zawsze bedzie palil te 0,5-0,7 litra na godzine No i dotyczy to tylko samochodow z wtryskiem, bo w gaznikowych raczej to nie dziala
Gość - 2008-02-02, 02:19
moj jest chyba gaznikowy?
El Logano - 2008-02-02, 14:34
Gaźnikowy pali tak samo na luzie jak i po puszczeniu pedału gazu. Tylko silniki z wtryskiem pozwalają na odcięcie dopływu paliwa po puszczeniu pedału gazu. W gaźnikowych większe oszczędności płyną z jazdy na luzie, bo auto dłużej się toczy (wolniej zwalnia), przy podobnym zużyciu jednostkowym paliwa.
W mieście jeżdżąc DCi udaje mi się zejść do 4,5 (wyjątkowo do 4,3) przy bardzo spokojnej jeździe. W tej chwili mam 4,4 na komputerze (spokojna jazda w mieście i do 80km/h na trasie). Stałem w dużych korkach gdańskich, sopocko- gdańskich i przy wyjeździe z Gdańska na E-7.
Nie wiarygodne spalanie? A jednak!! Dlatego podczas proponowanego przeze mnie zlotu (do którego niestety nie doszło), był w planie krótki rajd o kropelce Dowody wyszły by na jaw.
Jak jeżdżę ojca MCV 1.6 16v potrafię zejść do ok. 6L/100km. Tata mówi, że to nie możliwe. Ciężko mu zejść poniżej 6,7. Przeważnie pali mu o 0,5L ma każdą setkę więcej niż mnie
Na koniec najlepsze: W wakacje na odcinku 50km komputer wskazał 2,9L/100km i to był mój rekord. Jazda na czwórce 50km/h non stop.
Gość - 2008-02-02, 15:42
El Logano napisał/a: | Na koniec najlepsze: W wakacje na odcinku 50km komputer wskazał 2,9L/100km i to był mój rekord. Jazda na czwórce 50km/h non stop. | morał? przepisy o ruchu drogowym, w szczegolnosci te dotyczace predkosci, sa wymyslane w interesie uzytkownika drog ;)
El Logano - 2008-02-02, 16:45
Dokładnie popieram ten morał TheArt. Mam to sprawdzone w praktyce
Oto spalanie z jedenej z moich ostatnich przejażdżek Gdańsk Miałki Szlak- Mierzeja Wiślana.
Gość - 2008-02-09, 01:03
PAPIRUS napisał/a: | czytam,nie widze wpisów z Daci Logan MCV z silnikiem 1.4MPI,to napisze,komputerka nie mam przejechane od 22 12 2007 r. 2600km,spalanie w jeżdzie mieszanej 8l,dziś byłem w trasie 550 km,przed wyjazdem zatankowałem do pełna i jak wróciłem ponownie zatankowałem wynik z trasy 6.5l myśle ze jest dobry w trasie jechałem prawie cały czas między 90-100km/godz,kiedy trzeba było wyprzedzic to wyprzedzałem (nawet fajno sie wyprzedza ,miałem obiekcje co do silnika 1.4-ale niepotrzebnie całkowicie mi odpowiada) |
spalanie wiarygodne, teraz pomysl ze niektorzy mowia ze mozna zejsc do 3 litrow LOL ;)
laisar - 2008-02-09, 09:47
Cytat: | teraz pomysl ze niektorzy mowia ze mozna zejsc do 3 litrow LOL |
Nie "LOL" tylko "ON", i nie 1.4MPI a 1.5dCi - widać różnicę? :P
Gość - 2008-02-09, 11:31
nie widac, do 3 litrow nawet nie schodzi naped elektryczny, ktory tylko doladowuje akumulatory, jesli ktos twierdzi ze auto pali 3 litry na 100 to jest ignorantem albo cudotworca i wszelkie dazenia producentow do obnizenia spalania sa nieistotne i pozbawione sensu. Przeciez skoro mozna zejsc do 3 litrow (smiech) w aucie klasy Logan to po co w ogole sztaby inzynierow ktorzy ograniczaja spalanie mniejszych aut? ja postawie dom ze to kompletna bzdura i wyimaginowany obraz
SZTABY INZYNIEROW PRACUJA NAD SPALANIEM JEDNOSTEK MNIEJSZYCH NIZ LOGANOWSKA, A NAJLEPSZY WYNIK JEST WYZSZY NIZ 3 L, co dopiero w Loganie, autku co by nie mowic nie majacego nic wspolnego z najnowsza technologia
ZATEM BZDURY PRECZ
GeRRaD - 2008-02-09, 11:54
To nie jest konstans 3l/100 km, ale najniższe zużycie średnie zarejestrowane przez komputer
laisar - 2008-02-09, 16:08
TheArt, chłopie, weźże nie siej fermentu tylko se poczytaj:
http://www.francuskie.pl/...rticle&sid=2750
- konkretnie chodzi o kawałek prawie na początku:
Dzięki wprowadzonym usprawnieniom technicznym i ekologicznemu stylowi jazdy kierowcy, Logan Renault eco2 Concept pokonał 172,20 km w wyścigach Challenge Bibendum zużywając tylko 4,69 litra oleju napędowego. Wynik ten odpowiada średniemu spalaniu 2,72 l/100 km (sic!).
A w tym renówkowym koncepcie nie wykorzystano tak naprawdę żadnej kosmicznej technologii!
3L? Elektryki? Gdzie Rzym gdzie Krym...
Gość - 2008-02-09, 17:16
ta wierzymy w reklamy :D
laisar - 2008-02-09, 17:58
Jakie reklamy? To konkurs był, i to wcale nie wewnątrz-renówkowy :P
Gość - 2008-02-10, 02:26
no wlasnie, do 5 literkow zejsc sie da z ciezka determinacja ale nigdy ponizej, standard to 6-8 litrow co jest normalne i JEDYNE MOZLIWE w autach tej klasy
licek - 2008-02-10, 08:58
Przegladam wpisy tutejsze i naprawde nie wiem jak mozna osiagnac benzyna spalanie 7l w miescie nawet sedanem 1,4 bo podobno pali najmniej z benzynowych wersji. Ja czego bym nie robil i tankowal nawet na najlepszych stacjach to nie jestem w stanie zejsc z 10 litrow w miescie, w bialymstoku. Nie wierze w to ze komus samochod spali 7l w miescie, jezdzac w centrum, czesto w godzinach szczytu, kiedy ruch jest najwiekszy. Moje clio 1,2 8v palilo ok 9 po miescie, wiem ze duzo mniejsze matizy pala 8-9 w miescie a to auta o wiele mniejsze. Jesli mi w bstoku pali ojk 10 to podejrzewam ze w wiekszych miastach jak wawa czy lodz spalanie jeszcze by wzroslo o litr, tam sie jezdzi dynamicznej i sprawniej. Jak ktos pisze ze udaje mu sie osiagnac splanie na poziomie 7l benzyna w miescie to jaki sens w kupowaniu duzo drozeszego diesla albo moztazu lpg? NIe wierze w takie deklaracje. Co innego jazda noca kiedy sygnalizacja wylaczona, albo ruch minimalny, jazda obwodnicami ale wtedy taka jazda nie powinna sie kwalifikowc jako jazda miejscka. Jazde po miescie definiuje jako jazde w dzien, czesto w srodmiesciu, w korkach i nie zawsze na dlugich odcinkach.
Gość - 2008-02-10, 13:04
licek co tam 7 sa tacy cudotworcy co spalaja 3 litry w miescie :D chyba noca w snach ;)
licek - 2008-02-10, 13:21
Wlasnie, to po co pisac takie bzdury? Ciekawe czy ktos to łyka? Jakbym nie mial samochodu to moze i bym uwierzyl, zreszta taki konstruktor silnika benzynowego o takim spalaniu natychmiast dostalby nobla
El Logano - 2008-02-10, 15:53
Przecież zamieściłem zdjęcie średniego spalania na odcinku 40km z trasy, jest wyraźnie napisane, że 3,6 L/100km
Dla informacji niedowiarków dodam, że Logan 1.5 DCi jest w tej chwili mistrzem zasięgu i może przejechać na jednym baku nawetponad 1500km. Wyniki supertestów ekonomii przeprowadzonych przez doświadczonych kierowców (bynajmniej nie jest to reklama):
http://www.motogazeta.moj...ii,a,16509.html
laisar - 2008-02-10, 16:24
Właśnie przeczytałem cały ten wątek i kilka innych o spalaniu - i nikt, nigdzie nie napisał o średnim spalaniu w mieście na poziomie 3L/100km.
O takim spalaniu - na trasie - pisał El Logano:
Cytat: | Przypominam mój "drakoński test oszczędności", na 100km spaliłem raz 2,9 litra przy stałej prędkości 50km/h na czwórce, ale w praktyce jest to spalanie poza zasięgiem |
No to który pierwszy szczeka? <;
Gość - 2008-02-10, 18:19
;) pobijemy sie na zlocie :D
licek - 2008-02-10, 19:51
O spalaniu paliwa rzedu 3 czy 5 litrow na 100km proponuje pisac w innym dziale, jest tam temat humor :) Bo jak czytam te udokumentowane tezy przez auto swiat i innych pseudofachowcow ze mozna spalic np 2,9 od razu humor mi sie poprawia
Gość - 2008-02-10, 20:33
mi tez, juz wkrotce ceny benzyny beda nam nie straszne, bo nawet jak bedzie kosztowac 10zl za litr to mozna bedzie jezdzic nawet do kiosku po fajki, co to jest 3 litry
zreszta nie chce zebysmy sie poklocili o glupote, kto spala 3 litry ma po prostu supersamochod, wazne ze jest zadowolony
wox - 2008-02-10, 20:47
4,15 l ON/100 km to jest średnie zużycie w moim sprzedanym kilka dni temu aucie. Ekonomicznie trzeba umieć jeździć. Zawalidrogą przy tym wcale się nie jest.
laisar - 2008-02-10, 20:50
Uwaga, ja też będę złośliwy (;
Ja wiem, że czytanie to trudna sztuka, ale radzę jednak się trochę zmobilizować - 3L/100km dotyczyło diesla, sedana, w pewnych konkretnych warunkach.
Tak samo w ogóle dla diesli w Loganach 5L to nie jest żaden imponujący wynik - nawet dla MCV-ki.
Natomiast faktycznie, dla benzyniaka są to właściwie wartości niewyobrażalne - chociaż mnie się udało "wykręcić" na kilkukilometrowym odcinku chyba 5,4L: noc, pusta droga i dużo czasu... Tyle że nie da się tego powtórzyć w normalnej codziennej jeździe i są to jedynie właśnie takie działania dla rozrywki.
KaS602 - 2008-02-11, 12:44
Skoro w Clio III z silnikeim 1.5 dCi (68) da sie zrobic na trasie 3.4 litra to w loganie lzejszym od clio o 200 kg z tymze silnikiem nie widzialbgym niczego niemozliwego w spalaniu ok. 3.0 litra na 100 km (na trasie).
Co do spalania benzyniakow - bledem jest wychodzenie z zlalozenia ze mniejszy silnik mniej pali. Jezdzilem Yarisem 1.0 i na trasie przy spokojnej jezdzie palil ok 6.0 litrow (wynik z komputera pok. ). Przy takiej samej jezdzie moj logan 1.6 pali 5.7 - 5.8 l/100 (Wynik rowniz z komputera). Mniejsze silniki pala mniej tylko w miescie co wynika z mniejszej pojemnosci. Na trasie miejszy silnik wymaga wiekszego obciazenia niz wiekszy. (Logan 1.6 przy 90 km/h utzrymuje ok 2450 obrotow a taki yaris 1.0 przy 90 km/h potrzebuje juz 3200 rpm. )
Co do rekordow: Raz na odcinku 70 kilometrow przy jezdzie skąpczooszczędnościowej (v-max nie przekroczyla 70 km/h, ruszanie bez gazu, wykorzystywanie wzniesien, praktycznie bez zadnego wyprzedzania, gaz wcisniety maksymalie na 1 - 1.5 cm. Na co dzien po prostu nie da sie tak jezdzic, ale loganem 1.6 da sie zaejsc ponizej 5 litrow na 100 km. ) udalo mi sie zrobic srednio 4.9 litra na 100.
Gość - 2008-02-11, 12:51
KaS602 zrozum ze te wyniki w postaci 3 litrow/100km to bzdury, jesli by to byla prawda to uwierz ze zadna firma by sie nie starala za miliony dolarow budowac oszczedne jednostki napedowe
KaS602 - 2008-02-11, 12:56
TheArt napisał/a: | KaS602 zrozum ze te wyniki w postaci 3 litrow/100km to bzdury |
Nie, nie zrozumiem. Co Ty taki uprzedzone jestes?
Zebym nie jezdzil samochodem z jednostka 1.5 dCi to moze tez bym nie wierzyl. I nie wciskaj mi, ze to bzdury. Druga sprawa taka, ze tak niskie spalanie o ktorym pisze to wyniki minimalne, ktore udalo sie osiagnac stylem jazdy dalece odbiegajacym od codziennego eksploataowania samochodu... ale mozliwe do osiagniecia
TheArt napisał/a: | jesli by to byla prawda to uwierz ze zadna firma by sie nie starala za miliony dolarow budowac oszczedne jednostki napedowe |
To wlasnie jest efekt pracy rzeszy specjalistow i nakladu milonow dolarow w oszczedne jednostki
laisar - 2008-02-11, 13:16
Cytat: | zadna firma by sie nie starala za miliony dolarow budowac oszczedne jednostki napedowe |
No przecież właśnie te jednostki to są efekty długich lat rozwoju i grubej kasy włożonej w ich rozwój! Czy tobie się wydaje, że rozwój polega na tym, że od zera buduje się maszynę sprawniejszą od poprzedniej o np 30%? Nie! Efekty osiąga się na przestrzeni wielu lat, małymi kroczkami. Porównaj sobie, ile paliły silniki porównywalnej wielkości np 30 lat temu...
El Logano - 2008-02-11, 14:18
Oczywiście, że rekordy spalania auta były przeze mnie sprawdzane celowo. Dokładnie tak jka pisze Laisar i kilka innych osób (KaS, Black Eryk), DCi potrafi spalić poniżej 4L/100km i to nie jest bajka, bo sam się o tym przekonałem. Przed kupnem Logana też ciężko mi było uwierzyć. Jazda o kropelce na trasie pozwala (w DCi) osiągnąć takie spalania.
Normalna przepisowa jazda w trasie z żwawym przyspieszaniem to już koło 4,2L/100km. W mieście przy jeździe o kropelce i umiarkowanych postojach na światłach najmniej spaliłem 4,5L/100km, normalnie jest to nieco ponad 5.
Średnio na całym baku nigdy nie spaliłem więcej niż 5,2/100.
Doleję oliwy do ognia i powiem więcej, są takie auta, które potrafią spalić poniżej 3L/100km. Np. Audi A2 1.2 TDi w wersji eco, podobnie Lupo, C1/Aygo/107 1.4 HDi/D4D...
Taki efekt osiągnięto właśnie dzięku wytężonej pracy rzesz konstruktorów. BMW serii 7 z silnikiem o pojemności ponad 4.0 i mocy ponad 300KM odczas ostrej jazdy poza miastem potrafi się zmieścić w 17L/100km. To dużo? Nie, to efekt wytężonej pracy wielu uczonych ludzi. 330KM - 17/100, czyli na każde 165KM przypada 8,5L/100, a na każde 82,5KM - 4,25L/100km i to przy wariackiej wręcz jeździe!! Jak na tą moc to nie jest wiele.
A konstruktorzy mają zagwozdkę, bo niedługo (za 5, 10 lat) nowe auta nie będą mogły wogóle emitować CO2, co praktycznie wyklucza stosowanie jednostek spalinowych. Normy Euro 5 i Euro 6 będą wyraźnie bardziej restrykcyjne.
Żadna maszyna nie jest jak narazie na tyle doskonała by nie mogła być udoskonalona, wszak perpetum mobile nie istnieje
Gość - 2008-02-11, 23:25
A ja jestem niedowiarek mimo wszystko, musicie mi pokazac ;). Mowic ze silnik 1.5 spala 4 litry to jakby mowic ze Medion produkuje swietny sprzet HiFi a piwo Krzak smakuje jak Tyskie.
Sory chlopaki, sie nie gniewajcie ale dla mnie to bajki. Wiem ze diesle sa oszczedne, ale nigdy auto wazace ponad tone, z silnikiem 1.5 (ktory wedlug mnie dla Logana jest za maly) nie zmiesci sie w 5 litrach. Wniosek jeden, Logan ma spieprzony komputer, jest to auto klasy niskiej, zatem nie wierze ze ma cudowne silniki nad ktorymi pracowali rzesze konstruktorow. Moze w Mercedesie czy Jaguarze, ale w DACI? Zarty sobie stroicie? Przeciez to kompletnie budzetowe auta.
laisar - 2008-02-11, 23:49
Wskazania "komputera" zostały wielokrotnie sprawdzone starą dobrą metodą tankowania do pełna - której zresztą większość z nas i tak pewnie używa.
Argument o marnym silniku Logana skoro to tanie auto jest właściwie jednym z głupszych jakie słyszałem - przecież budżetowość Logana wzięła się głównie z wykorzystania do jego budowy już używanych masowo przez Renault rozwiązań technicznych, a nie przez zaprojektowanie czegoś nowego taniego, a badziewnego. Dotyczy to prawie wszystkich głównych części, poczynając od płyty podłogowej, przez silnik, zawieszenie, skrzynię biegów, aż do wskaźników i przełączników na desce skończywszy.
Najważniejszy jest jednak moim zdaniem argument porównawczy - jest mnóstwo samochodów o podobnych osiągach, więc nie jest to żaden "cud Dacii" (której raporty spalania są zresztą podobnie powtarzalne niezależnie od kraju).
Ale cóż, mamy w końcu wolność wyznania: masz prawo wierzyć (lub nie) w co tylko chcesz - nawet jeśli fakty przeczą Twojej wierze <;
A pokazać oczywiście można, jeśli tylko będzie okazja, ale oby się tylko nie okazało, że Twoja wiara jest fanatyczna i przetrwa nawet wizytę u dystrybutora... (w końcu w nim też może być oszukany licznik :P ).
[ Dodano: 2008-02-12, 00:09 ]
Aha, a przykładowe porównania też są do bani: np ja nie lubię piwa i dla mnie owszem, wszystkie smakują tak samo - beznadziejnie :P
Nieco bardziej serio to podałeś przykłady rzeczy kompletnie subiektywnie ocenianych - jakość dźwięku i smak piwa - wobec właściwie obiektywnych danych nt spalania. Z logiki - pała (((;
I generalnie to raczej sugerowałbym nienadużywanie dużych kwantyfikatorów, bo prawie zawsze [; można się na tym, nomen omen, przejechać...
KaS602 - 2008-02-12, 01:30
Propunuje zakonczyc ten temat bo powoli robi sie jalowy...
Kazdy ma swoje zdanie i bedzie sie go trzymal. Zasdady ekonomicznej jazdy to nie tylko niskie obroty. Jak ktos nie umie, to nigdy nie uwierzy, ze tak niskie spalanie mozna osiagnac.
Z moich doswaidczen z loganem 1.6 MPI wynika, ze spala on od 4.9 litra na trasie do 19 litrow w miescie (tankowana tylko VERVA98 z Orlenu) .
Sa to skrajne wyniki dwoch roznych stylow jazdy. (skąpczooszczędnościowy na trasie i bardzo dynamiczny w miescie), wiec wszystkie posrednie wyniki mozna uznac za realne, obojetnie co, kto pisze. Jak kto chce, tyle mu spali...
Gość - 2008-02-12, 02:14
laisar z calym szacunkiem ale wydaje mi sie ze posunales sie troche za daleko, ja cie nie obrazam a ty owszem
Reanult nigdy dobrych aut nie robil, zreszta jak kazda marka z Francji, stad watpliwe zeby mieli super oszczedne silniki
Z logiki jestem raczej celujacy, biorac pod uwage ze ucze studentow matmy
Zatem znim cos powiesz ugryz sie w jezyk, nie o to chodzi zeby sie nawzajem obrazic, ja w niczym nie pilem do ciebie a ty do mnie co rusz, mam nadzieje ze chociaz przeprosisz
zgadzamy sie za to w jednym, smaku piwa ;)
KaS602 - 2008-02-12, 03:02
TheArt napisał/a: | stad watpliwe zeby mieli super oszczedne silniki |
Wlasnie to mialem na mysli...
Black Eryk - 2008-02-12, 09:21
licek napisał/a: | O spalaniu paliwa rzedu 3 czy 5 litrow na 100km proponuje pisac w innym dziale, jest tam temat humor :) Bo jak czytam te udokumentowane tezy przez auto swiat i innych pseudofachowcow ze mozna spalic np 2,9 od razu humor mi sie poprawia |
Proponuje powstrzymać się od działu humor - bo jak najbardziej nie masz racji , sprawdziłem i wiem ile moje auto potrafi spalić.
TheArt napisał/a: | A ja jestem niedowiarek mimo wszystko, musicie mi pokazac ;). Mowic ze silnik 1.5 spala 4 litry to jakby mowic ze Medion produkuje swietny sprzet HiFi a piwo Krzak smakuje jak Tyskie.
Sory chlopaki, sie nie gniewajcie ale dla mnie to bajki. Wiem ze diesle sa oszczedne, ale nigdy auto wazace ponad tone, z silnikiem 1.5 (ktory wedlug mnie dla Logana jest za maly) nie zmiesci sie w 5 litrach. Wniosek jeden, Logan ma spieprzony komputer, jest to auto klasy niskiej, zatem nie wierze ze ma cudowne silniki nad ktorymi pracowali rzesze konstruktorow. Moze w Mercedesie czy Jaguarze, ale w DACI? Zarty sobie stroicie? Przeciez to kompletnie budzetowe auta. |
Jeżeli dokładnie byś czytał i rozumiał co czytasz to byś tak nie twierdził , wnioskując po Twojej wypowiedzi mogę stwierdzić że masz marne pojęcie o zarówno Daci jak i o tym kto robił Dacie i z jakim masz do czynienia silnikiem - dlatego najpierw kolego trochę poczytaj , doucz się a potem będziesz mówił że coś jest realne- bądź nie.
Pozdrawiam
PS> A co najlepsze kolego TheArt - pamiętam że napisałeś temat "10 przykazań na ekonomiczną jazdę" - jeżeli nie wierzysz w niskie spalanie i ekonomiczną jazdę to po co piszesz tematy które są dla Ciebie czymś nierealnym ?
laisar - 2008-02-12, 11:40
Cytat: | laisar z calym szacunkiem ale wydaje mi sie ze posunales sie troche za daleko, ja cie nie obrazam a ty owszem |
Nigdy w życiu! Bardzo się staram, żeby wszystkie używane przeze mnie (kontr)argumenty odnosiły się tylko do wypowiedzi interlokutora, a nie do samej jego osoby. (c.d.niżej)
Cytat: | Reanult nigdy dobrych aut nie robil, zreszta jak kazda marka z Francji, stad watpliwe zeby mieli super oszczedne silniki |
Stereotypy i to jak zazwyczaj bywa - niezbyt prawdziwie. W przeciwieństwie do faktów jakie można znaleźć w różnych zestawieniach DEKRA-y, ADAC-u czy innego TUV-a, z których wynika, że zasadniczo nie ma czegoś takiego jak francuskie, niemieckie czy japońskie samochody (albo te na "F" (; ) - są tylko konkretne, mniej lub bardziej dopracowane, modele.
Cytat: | Z logiki jestem raczej celujacy, biorac pod uwage ze ucze studentow matmy |
Mam nadzieję, że nie uznasz tego za obraźliwe czy złośliwe, ale... znasz przysłowie o szewcu bez butów? (((; Np ja jestem grafikiem, detepowcem - czyli właściwie pracuję w poligrafii, a własnych wizytówek jakoś się nie dorobiłem <<<:
Cytat: | Zatem znim cos powiesz ugryz sie w jezyk, nie o to chodzi zeby sie nawzajem obrazic, ja w niczym nie pilem do ciebie a ty do mnie co rusz, mam nadzieje ze chociaz przeprosisz |
Jeśli naprawdę poczułeś się urażony, to szczerze przepraszam - nie było moim zamiarem nikogo obrażać i jestem pewien że w mojej wypowiedzi nie da się znaleźć żadnych uwag do Twojej osoby.
Uprzedzając, wyjaśniam, że określenie "głupi argument" nie jest bynajmniej określeniem dotyczącym osoby - można być osobą godną szacunku i podziwu, a mimo to gadać głupoty.
Tak samo zresztą, żartobliwa w zamierzeniu, uwaga nt logiki - jestem pewien, że nawet jeśli nasze poczucia humoru są rozbieżne, to jednak logikę mamy wspólną i merytorycznie musisz się zgodzić, że tamte przykłady bytów subiektywnych nie były najbardziej adekwatnymi.
Tak czy owak - jeszcze raz oczywiście przepraszam za możliwość urażenia uczuć, niemniej jednak zdanie o mylności Twoich poglądów podtrzymuję (;
Cytat: | zgadzamy sie za to w jednym, smaku piwa ;) |
No, to już coś - zawsze jakiś wspólny grunt (((: Bardzo się cieszę, ale... tym bardziej kompletnie nie rozumiem tego porównania smaku Tyskiego i Krzaka [[[:
Gość - 2008-02-12, 20:21
ale zrobilem haje ;) dobra chlopaki moj w tym tygodniu spalil 10l/54km :D i czemu mam lyse opony z tylu? ;)
jurek - 2008-02-12, 20:52
jak deptasz to masz lyse. jaki masz silnik u siebie? ile koni, jaki moment, przy jakich to uzyskujesz obrotach, i jak zasilany -wtrysk czy gaznik? wszystko to rzutuje na spalanie, no i ciezka noga. ja prawde mowiac tez deptam i dlatego nie osiagam spalania, o ktorym mowi instrukcja, choc patrzac na komputer, wiem ze moglbym spalic mniej. tylko gdzie wtedy przyjemnosc z jazdy? w tej chwili srednie mam 6,6 jezdzac pol miasto i pol trasa. pozdr
El Logano - 2008-02-15, 18:04
1.6 GTi to zwykły benzynowy silnik 1.6 o mocy 75KM
http://www.auto.pl/gielda...35&wd=p&all=975
Wersja ta wyróżnia się od pozostałych usportowionym wyglądem.
Gość - 2008-02-15, 18:23
El Logano ;) GTi to nazwa zastrzezona, dotyczy wersji silnikowych usportowionych, patrz google. Nazwa pochodzi od francuskiego slynnego wyscigu, dla niewtajemniczonych. A co oznacza to juz trzeba sprawdzic na wlasnej skorze ;)
swissman - 2008-02-15, 20:30
TheArt napisał/a: | Wiem ze diesle sa oszczedne, ale nigdy auto wazace ponad tone, z silnikiem 1.5 (ktory wedlug mnie dla Logana jest za maly) nie zmiesci sie w 5 litrach. |
wybacz kolego ale pier........... niczysz bez sensu... zapoznaj sie najpierw z faktami a potem wypowiadaj w temacie...
pozdrawiam ze szwajcarii...
jurek - 2008-02-15, 20:52
Art - a co masz usportowione jak z silnika 1,6 wyciagniete 75 koni.? pozdr
Marek1603 - 2008-02-15, 21:10
Już mówiłem piszcie i mówcie co chcecie, a ja wiem swoje bo przecież tym jeżdżę, a pier.....niczą tylko jakieś niedowiarki. Nara trzymajcie się niedowiarki tak właśnie powiedziałem. Życzę wam gumowych słupów i szerokiej drogi.
wox - 2008-02-15, 23:47
Przedstawiam moje pierwsze wyniki spalania: po zakupie samochodu zatankowałem (dokładnie) 49,64 l ON, przejechane mam tyle ile widać - 1010 km, no i średnie spalanie - 4,3 l/100 km; na dodatek komputer "mówi " mi, że jeszcze mogę przejechać ponad 150 km. The Art - Ciebie szczególnie pozdrawiam.
Gość - 2008-02-15, 23:57
Marek1603 twoje wyniki spalania sa realne. 5 litrow to norma oszczednej jazdy.
jurek kup to sie dowiesz ;)
Marek1603 - 2008-02-16, 12:38
TheArt ja bym powiedział nie oszczędnej tylko ekonomicznej. Różnicy nie ma, ale za to jak brzmi ha ha ha. Nie.
Gość - 2008-02-19, 14:05
wox dzieki tez cie lubie ;) zejdziesz do 3 litrow to pogadamy ;)
w ogole to zakonczmy spory (o dziwo w naszym zacnym kraju, gdzie sprzeczka tam najwieksza gaweda) pomyslmy lepiej kiedy zrobimy ten zlot na Muchowcu
wox - 2008-02-19, 19:02
TheArt ja się nie spieram, ja stwierdzam fakty. Ja używam w towarzystwie takiego sformułowania (nie kieruję go teraz do Ciebie) "powiedz mi jaki masz samochód, gdzie jeździsz zwykle i ile ci pali i wiem już jakim jesteś kierowcą". Nie będę tego dalej rozwijał, ale napiszę jedno: jestem wielkim przeciwnikiem piractwa drogowego.
wieza - 2010-01-14, 11:11
The art jak bedziesz chcial sie przekonac ze mozna zejsc ponizej 3,5l na wskazniki komputera to zaparaszam na przejazdzke :) ale za kazde 0,1l w dol ponizej stawiasz litra :):) tylko zastanow sie czy bedzie ci sie to oplacalo ;)
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2010-01-14, 13:01 ]
W mojej ocenie dalsza dyskusja i rozpisywanie się w tym temacie jest bezcelowa, więc go zamykam. Temat ten powstał jako efekt porządków w temacie "Spalanie" ( http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105 ) i dalsze "odkopywanie" po dwóch latach chyba nie ma większego sensu.
W razie jakichkolwiek uwag czekam na PW.
|
|