| |
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Czy będzie silnik dCI 110 KM w MCV?
Seal - 2010-01-21, 23:45 Temat postu: Czy będzie silnik dCI 110 KM w MCV? Czy po wprowadzeniu Dustera do sprzedaży producent się odważy i zrobi w MCV przesunięcie silnikowe w dCI np: 85 KM zamiast 68 KM i 110 KM zamiast 85 KM?
Porównując wagi Dustera i MCV to nie będzie, aż takich wielkich różnic.
Duster:
4x2 - 1180 kg nie podano do jakiego silnika
4x4 - 1280 kg nie podano do jakiego silnika
MCV:
1205 kg - 68 KM i 85 KM
Wydaje mi się, że waga nie powinna być przeszkodą dla producenta do nie wprowadzenia silnika 110 KM do MCV?
Jak myślicie?
laisar - 2010-01-21, 23:58
Waga raczej nigdy nie była taką przeszkodą...
Jak zwykle, chodziło zapewne raczej o zupełnie trzy inne rzeczy:
1. pieniądze,
2. pieniądze,
3. pieniądze...
(:
wieza - 2010-01-22, 07:54
Moim zdaniem 68 koni do mcv to lekka porazka ja mam teraz 100koni i jest naprawde niezle, nie wyobrazam sobie jak bym sie meczyl z silnikiem 68konnym z zaladunkiem co na Harende jechalem
laisar - 2010-01-22, 11:26
Ja nie wyobrażam sobie kupienia auta bez jazdy próbnej - a po niej to już bez problemu sobie wyobrażam, że ktoś uznaje że dla niego jednak wystarczy (; (albo i nie).
Malutki - 2010-01-23, 16:26
Nie pamiętam dokładnie czy mówił o tym jantar gdy odwiedziłem go w salonie na Puławskiej ale wystarczy zmienić chip i z 85 robi sie 110, a koszt to około 3000 zł.
Nie jest to informacja do końca sprawdzona, ale podaję ją bo myślę że albo jantar ją zweryfikuje pozytywnie albo rozwieje nasze nadzieje.
jackthenight - 2010-01-23, 16:53
A to czytaliście ?
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40999#40999
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=42550#42550
laisar - 2010-01-23, 20:08
| Cytat: | | wystarczy zmienić chip |
Nie, nie wystarczy - tzn może i faktycznie udałoby się osiągnąć taką moc (choć i w to bardzo wątpię), ale silnik chyba raczej kiepsko by to znosił... Silniki o różnych mocach różnią się dość znacznie szczegółami konstrukcji - np http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45024#45024
jacek - 2010-02-02, 20:07
| jackthenight napisał/a: | | Moim zdaniem 68 koni do mcv to lekka porazka |
Jak zamawiałem daćkę tylko takie były jeździłem takim samochodem testowym i dyskomfortu nie zaznałem. Jako że na auto czekałem 6 miesięcy w między czasie pojawiła się wersja 85kM,trochę kasy dozbierałem i zmieniłem zamówienie. Jestem zadowolony ale czy słusznie wydałem 2tys dopłaty do wersji 85kM do dzisiaj nie wiem.
Malutki - 2010-02-03, 14:53
| jacek napisał/a: | | jackthenight napisał/a: | | Moim zdaniem 68 koni do mcv to lekka porazka |
Jak zamawiałem daćkę tylko takie były jeździłem takim samochodem testowym i dyskomfortu nie zaznałem. Jako że na auto czekałem 6 miesięcy w między czasie pojawiła się wersja 85kM,trochę kasy dozbierałem i zmieniłem zamówienie. Jestem zadowolony ale czy słusznie wydałem 2tys dopłaty do wersji 85kM do dzisiaj nie wiem. |
Ja jestem przekonany, że dla wersji 7 os a taką mam 68 koni byłoby zdecydowanie zbyt mało dlatego po jeździe próbnej zdecydowałem się na 85.
2 tys dopłaty to niezbyt wygórowana cena za znaczącą poprawę komfortu jazdy, no i zawsze zostaje jeszcze trochę mocy na tzw. wszelki wypadek. (ale to moje zdanie i każdy może mieć inne)
Gość - 2010-06-04, 19:03
| Malutki napisał/a: | | Nie pamiętam dokładnie czy mówił o tym jantar gdy odwiedziłem go w salonie na Puławskiej ale wystarczy zmienić chip i z 85 robi sie 110, a koszt to około 3000 zł. |
1 Strasznie drogo bo chipa w dobrej firmie masz za ok 1.5-2 tys
2 Chip to nie wszystko. Proponuje porównać różnicę między silnikami w określonych wersjach mocowych. Ja to zrobiłem z oplowskimi silnikami serii 1.7 i mi wyszło że się różnią i to bardzo duże. Inne turbo, inne bloki a co za tym idzie chłodzenie, IC jest bądź go brak, wielkość chodnicy itd, itd Nie zrobisz za pomocą samego chipa z 85KM 110KM bez uszczerbku na trwałości i to im więcej dowalisz tym szybciej go zaorzesz. Moim zdaniem sam chip to bezpieczne 10% a jak idziesz wyżej to trzeba dokonać zmian takich jak dokonał tego producent. Może swap jeśli szyna taka sam?
r70 - 2010-06-08, 13:55
pisałem już o tym - 1.5dCi 85 i 105/110 to nie tylko inny soft. Przede wszystkim inna jest turbina wersje 105/110 mają zmienną geometrię. O takich rzeczach jak inne chłodzenie czy wytrzymałość bloków/ głowic, tłoków się nawet nie mysłi a one też są inne ws silnikach różniący się mocą. Wtryskiwacze są inne... Wg mnie(i nie tylko) korekty na poziomie 20% i więce mocy/momentu to forsowanie silnika ewidentnie mające już wpływ na jego trwałość.
|
|