| |
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Walka na decybele - ktos pisal , ze Dacia jest glosna ;-)
mekintosz - 2010-09-23, 15:01 Temat postu: Walka na decybele - ktos pisal , ze Dacia jest glosna ;-) Witam
Znalazlem ciekawy artykulik , ranking halasliwosci w kabinie przy 130 km/h. Wygrywaja auta klasy premium ale sandero stepway w benzynie ma wynik jak focus. Pewnie w dieslu bylo by o 1-2 dB mniej, czyli nie jest tak zle
http://www.auto-swiat.pl/...ybele/9#gallery
"Dacia Sandero 1.6 MPI Stepway, 1,6 l benzyna (87 KM), poziom hałasu przy 130 km/h: 74 dB"
oraz
http://www.auto-swiat.pl/...bele/14#gallery
"Dacia Duster 1.6 16V 4x2 Laureate, 1,6 l benzyna (105 KM), poziom hałasu przy 130 km/h: 75 dB"
krakry1 - 2010-09-23, 17:10
Porównanie owszem ciekawe ... ale i trochę dziwne. No bo jak porównywać np. Stepway'a za ok 40tys. zł. z autami za 200 - 300 tys. złotych. Gdyby fabryka dołożyła za ok. 2tys. zł. materiałów wyciszeniowych to i wynik Sandero czy Dustera byłby o wiele lepszy - a dalej kosztowałby niewiele np. w porównaniu z Audi czy Mercedesem.
fi - 2010-09-23, 17:12
Wow - tego mi, maniakowi ciszy, bylo potrzeba
Zdziwil mnie jeden wynik (reszta to potwierdzenie tego co wiem - ze Hondy i Fordy sa g...no, nie wyciszone ) - Touran. Z 67 decybelami to pudelko wypadlo po prostu rewelacyjnie - musieli sie przylozyc do tej kwestii w VW naprawde porzadnie - minivany niestety zwykle traktuja po macoszemu jesli chodzi o wyciszenie (co jest chore, bo to auta rodzinne, wiec nic nie powinno zagluszac rodzinnych klotni na pokladzie ). Do tego jeszcze nowy Touran jest relatywnie (musialem to slowo dodac, bo mnie zaraz wszyscy zjedza, to w koncu forum auta ktore jest obiektywnie tanie ) niedrogi - oferuje fajne wyposazenie za niewygorowana cene. Gdzie on byl jak ja za autem patrzylem??
Co ciekawe w zestawieniu zabraklo Lexusow - moze dlatego, zeby nie bylo az takiej roznicy miedzy pierwszym a ostatnim autem?
laisar - 2010-09-23, 19:08
Idź do salonu obejrzeć tego Tourana - wirtualnie mnie się też podobał, ale na żywo "czegoś" mu jednak brakowało...
(Też się wybiorę, bo tymczasem VW zrobił mu lifting - to potem albo odszczekam, albo skonkretyzuję zarzuty, bo oglądałem go już jakiś czas temu i niewiele pamiętam oprócz uczucia rozczarowania. To już Caddy był lepszy).
fi - 2010-09-23, 19:18
Jak nie bylem jak bylem??
Ma super fajny podlokietnik (tak jak Golf Plus i Tiguan) - a podobno Skody i VW maja mnostwo wspolnych elementow wnetrza - jak widac, nie tych co trzeba....
Pare patentow jest nietypowych (polka pod sufitem z tylu), ale wcale nie glupich jak przyjdzie co do czego.
Ogolnie baaaardzo poprawne auto. Miedzy wersja pierwsza, a obecna jest spora przepasc.
mekintosz - 2010-09-23, 20:25
| krakry1 napisał/a: | | Porównanie owszem ciekawe ... ale i trochę dziwne. No bo jak porównywać np. Stepway'a za ok 40tys. zł. z autami za 200 - 300 tys. złotych. Gdyby fabryka dołożyła za ok. 2tys. zł. materiałów wyciszeniowych to i wynik Sandero czy Dustera byłby o wiele lepszy - a dalej kosztowałby niewiele np. w porównaniu z Audi czy Mercedesem. |
Chodzilo mi o wyłuskanie pojazdow dla sredniozamoznych np Focus czy wspomniana Honda. Wyszlo ze nasz pojazdy nie odbiegaja od innych znacznie w glosnosci. Faktem jest ze sportowe auta czy roadstery z brezentowym dachem moga halasowac przez potezne silniki a nie wyciszenie. Mogli by zrobic ranking np klasa B silniki benzynowe oraz diesla, potem klasa srednia i premium.
fi - 2010-09-24, 07:16
Bez takiego optymizmu poprosze - Honda i Ford to przyklady jak sie NIE powinno wyciszac aut. Marek jest znacznie wiecej i radza sobie zwykle sporo lepiej.
marektbg - 2010-09-24, 07:25
fi,
Miałem Focusa - brat też jeździ teraz nowym Focusem i jakoś da się wytrzymać. Nie popadajmy w skrajności. Pewnie, że w Mercedesie jest ciszej ale kogo na forum Dacii to intereuje?
fi - 2010-09-24, 08:18
I to jest bledne myslenie. Bo za cene Focusa mozna dostac cos, co bedzie prawie tak ciche jak mercedes. I wierz mi, ze kogos to tu interesuje, inaczej nie bylo by watkow o wyciszaniu auta
A Focusem mialem okazje jezdzic jak mialem Lanosa - wtedy wydawal sie oaza ciszy
laisar - 2010-09-24, 08:58
| fi napisał/a: | | za cene Focusa mozna dostac cos, co bedzie prawie tak ciche jak mercedes |
Tylko pewnie będzie za to albo małe, albo słabe, albo zawodne, albo paliwożerne, albo... albo... albo... <;
marektbg - 2010-09-24, 09:01
No właśnie o to chodzi. Jeśli Sandero mieści się w hałasie z Focusem i Civiciem uznaję za pozytyw i nie szukam dziury w całym.
mekintosz - 2010-09-24, 09:05
| marektbg napisał/a: | | No właśnie o to chodzi. Jeśli Sandero mieści się w hałasie z Focusem i Civiciem uznaję za pozytyw i nie szukam dziury w całym. |
Dokladnie to mialem na mysli zakaldajac ten watek.
fi - 2010-09-24, 09:45
| laisar napisał/a: | | fi napisał/a: | | za cene Focusa mozna dostac cos, co bedzie prawie tak ciche jak mercedes |
Tylko pewnie będzie za to albo małe, albo słabe, albo zawodne, albo paliwożerne, albo... albo... albo... <; |
Przeciez pisalem, ze jestem maniakiem ciszy - wiec oczywiste, ze to wymaganie uwazam za jedno z najwazniejszych. Wybor auta jest kompromisem, wszyscy o tym wiemy
fi - 2010-09-24, 09:49
| marektbg napisał/a: | | No właśnie o to chodzi. Jeśli Sandero mieści się w hałasie z Focusem i Civiciem uznaję za pozytyw i nie szukam dziury w całym. |
Zauwazylem w Tobie bardzo nieprzyjemna przemiane w czasie calego pobytu na forum. Od momentu, kiedy juz sie na Dacke zdecydowales, bronisz marki jak jakiegos... krzyza, za przeproszeniem. A wczesniej byles dosyc neutralny.
To bardzo niedobra cecha charakteru, wiesz?
laisar - 2010-09-24, 10:04
Znacznie gorszą jest publiczne wytykanie wad bliźnim d: - a już zwłaszcza, jeżeli nie mają pokrycia w faktach: kol. marektbg jeszcze się na nic nie zdecydował, bo to następuje dopiero w momencie podpisania umowy.
| Cytat: | | wymaganie uwazam za jedno z najwazniejszych |
No to nie pisz, że jak ktoś ma inne, to są one błędne <:
marektbg - 2010-09-24, 10:10
Może masz rację jak się przekonałem do Dacii na pewno bardziej przychylniej patrzę na te samochody. Ale bez przesady mam też uwagi krytyczne.
Nie staram się jednak na każdym kroku udowadniać, że są auta tańsze, lepsze, cichsze, ładniejsze, mniej palące itd. Dacia jest jaka jest - to jest forum Dacii - miejsce dla osób, które pomimo wad samochodów tej marki je lubią, mają lub chcą mieć.
Wejdź na forum Skody i zacznij jeździć (negatywnie) po Yeti, dostaniesz na pewno po łbie. A tu się dziwisz, że jak piszesz czasem dziwne wywody ktoś może się wkurzać.
Jaki jest sens pisania, że w Touranie jest 67dB? Najtańszy Touran kosztuje z najsłabszym silnikiem 1,2 i minimalnym wyposażeniem kosztuje od 70tyś, a z normalniejszym silnikiem i wyposażeniem strach patrzeć. Focus kosztuje 50tyś, Stepway 39tyś.
fi - 2010-09-24, 10:11
Mi tu rozne rzeczy wytykano nie raz, w tym kol. matektbg - wpisuje sie po prostu w ogolny trend
Zas co do tego drugiego - co innego mialem na mysli - mi chodzilo o stwierdzenie "a mercedes ma lepiej, tylko kogo to obchodzi" - to jest przeciez watek o wyciszeniu, wiec gdzie mamy o nim sobie dyskutowac?
fi - 2010-09-24, 10:24
Oj, Marku - no juz po Yetim jezdzilem swego czasu - mialem to samo, co tu
Do dzis dziwne reaguja jak utyskuje na niejnajlepsza kulture pracy 1.2 TSI
Ja po prostu staram sie na rzeczy z pewnego dystansu patrzec - wierz mi, ze Yeti daleko do doskonalosci. Jak i calej Skodzie.
Tourana nie wspomnialem w kontekscie Dacii - jego wynik mnie po prostu z calego testu najbardziej zaskoczyl.
Na pewno nie chce mowic, ze ma sie on jakkolwiek do Daciek (do MCV sie w sumie ma, bo to podobna klasa aut - tylko Dacia jest spoooro tansza).
Ale! Czuje sie w obowiazku sprostowac, ze 1.2 TSI jest takim "normalniejszym" silnikiem, bo sobie z Touranem poradzi (jest ciezszy od mojego Yeti o 50 kg), a i wyposazenie w najtanszej wersji jest bardziej niz przyzwoite, lepsze niz Dacia ma do zaoferowania po dokupieniu wszystkiego co sie da. Do tego ceny opcji dodatkowych (jak climatroic) sa bardzo sympatyczne.
krakry1 - 2010-09-24, 12:02
Mekintosz
| Cytat: | | Mogli by zrobic ranking np klasa B silniki benzynowe oraz diesla, potem klasa srednia i premium. | I to by był naprawdę sensowne. Ciekawe jak wypadłaby konkurencja. Jak nie za bardzo ... to i tak by powiedzieli, ze Dacia ma twarde, "niesmaczne" plastki.
|
|