DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Skoda się obudziła

eplus - 2010-10-05, 16:46
Temat postu: Skoda się obudziła
http://motoryzacja.interi...-700-zl,1540523
Myślałem nad Octavią I Tour z końcówki serii (cenowo niewiele przewyższa Dustera), ale bałem się drugi raz wdepnąć w to samo, co mam - Felicja z końca produkcji - w serwisie nie chcą jej już widzieć (Panie, nie mamy części, nikt już tego nie serwisuje, sprzedawać zanim się rozleci).
Ciekawe, co powiedzą frajerzy, którzy za wyższą cenę niż zapowiedziana "dwójka" kupują teraz zamówioną "jedynkę" Tour... Zakończenie produkcji "jedynki" było ogłaszane jeszcze długo przed wakacjami, hasła typu "ostatnia szansa", "zdążyć"... :-/

marektbg - 2010-10-05, 16:53

Octavia I to nie w większości jeszcze czeska Felicja - wiele samochodów koncernu VAG - Golfy, A3, Seaty ma te same części - do Golfa II kupisz wszystko wiec czemu za 10 lat nie miałbyś kupić wszystkiego do Octavii I?
krakry1 - 2010-10-05, 17:07

Artykuł:
Cytat:
Trzeba przyznać, że ceny są atrakcyjne. Sedan z silnikiem 1.4 kosztuje 41 700 zł, zaś z silnikiem 1.6 - 46 700 zł. Z kolei ceny kombi wynoszą odpowiednio 45 i 50 tys. zł.

Wyposażenie standardowe octavii tour drugiej generacji obejmuje m.in. 4 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy regulowany na wysokość.

Ponadto w cenie 2 tys. zł dostępny jest specjalny pakiet wyposażenia o nazwie Optimum, zawierający klimatyzację manualną Climatic, elektryczne sterowanie szyb z przodu, zdalne sterowanie centralnego zamka, komputer pokładowy i dodatkowe 6 głośników.


Za 48 700 miałbym Oktavię z mocniejszym silnikiem + klima. Powiem szczerze, gdyby była taka oferta kiedy kupowałem Sandero - chwili bym się nie zastanawiał (olałbym nawet diesla). Wtedy (II.2010r.) najtańsza Oktavia chodziła od 52.000 + klima + elektryka szyb. Nic dodać, nic ująć - Skoda zaczęła mądrzeć. Pytanie tylko, dlaczego tak późno? Czyżby Dacia dała jej kopa?

matucha - 2010-10-05, 17:24

krakry1, u mnie tak samo. Zastanowiłbym się nad nową Skodą.
benny86 - 2010-10-05, 17:30

krakry1 napisał/a:
Za 48 700 miałbym Oktavię z mocniejszym silnikiem + klima. Powiem szczerze, gdyby była taka oferta kiedy kupowałem Sandero - chwili bym się nie zastanawiał (olałbym nawet diesla)

A ceny które podajesz są zapewne "katalogowe" - zapewne coś by się wyrwało - albo rabat, albo coś z wyposażenie ( śledzę oferty w miarę na bieżąco i skoda jakby częściej i chętniej udzielała rabatów, a już na pewno pod koniec roku)

krakry1 napisał/a:
Wtedy (II.2010r.) najtańsza Oktavia chodziła od 52.000 + klima + elektryka szyb. Nic dodać, nic ująć - Skoda zaczęła mądrzeć.

No tak, ale zauważ że Skoda do tej pory oferowała dwie generacje Octavi i tak też zostanie. Znajomy rok temu wyrwał Octavię I 1.6 cos koło 42tys.

krakry1 napisał/a:
Pytanie tylko, dlaczego tak późno? Czyżby Dacia dała jej kopa?

Powodów my, zwykli kupujący nigdy nie poznamy. Może ma to jakiś związek z ostatnią wypowiedzią dyrektora VW iż chce "wskazać miejsce w szeregu" Skodzie - jako producentowi tańszych, lecz mniej prestiżowych i "gorszych" samochodów w koncernie VW

Rysiob - 2010-10-05, 19:33

Skoda się obudziła - pisałem o tym wcześniej już w wątku "Konkurenci Dacii". Myślę, że z czasem ofertę wzbogaci jakiś diesel - choćby ten na rynki poza UE (2.0 TDI-CR/110 KM). Wystarczy go doposażyć w DPF i już spełnia Euro5. No, robi się ciekawie.
krakry1 - 2010-10-05, 19:44

benny86 napisał/a:
Znajomy rok temu wyrwał Octavię I 1.6 cos koło 42tys.
Powiem tylko tyle: szczęśliwy człowiek. To o prawie 4 tys taniej co moje Sandero (ale diesel - a ten nabija cenę).

Powiem tak, gdyby w ofercie (gdy kupowałem Sandero) była Octavia z dieslem (+klima) za 50 tys. to by było super. No cóż pomarzyć zawsze wolno. Tak mam Dacię z której jak na razie jestem b. zadowolony. Gdybym miał Octavię pewnie sypiałbym mniej spokojnie - bo Panowie złodzieje lubią te autka. :mrgreen:

maciek - 2010-10-05, 19:59

jak by była 1,4 + LPG gratis lub ( za 1000zł) to bym się zastawiałbym się nad kupnem + pakiet z klima
krakry1 - 2010-10-05, 20:01

Zgadzam się z Tobą Maciek127 - 1,4 + tanie LPG też by mi pasowało.
WhiteDragon - 2010-10-05, 20:43

Może w salonach rzeczywiście są wyprzedaże, ale parę dni temu pobawiłem się konfiguratorem i znowu Fabia (nie Octavia!) kombi wyszła mi 12 tysięcy drożej od mojej MCV. Zasada była taka - ma być wszystko co mam w Daćce (diesel, klima, 4xel. szyby itd.). Fakt, że przy tym w Skodzie wyskakuje parę dodatków jak np. boczne poduszki czy coś tam jeszcze, ale w MCV jest 2x większy bagażnik, który dość często wykorzystuję w całości.
Swoją drogą jeden z szefów koncernu WV powiedział "oczywiście bardzo cieszymy się z sukcesu Skody, ale nie może się on odbywać naszym kosztem".

eplus - 2010-10-06, 05:35

marektbg napisał/a:
Octavia I to nie w większości jeszcze czeska Felicja - wiele samochodów koncernu VAG - Golfy, A3, Seaty ma te same części - do Golfa II kupisz wszystko wiec czemu za 10 lat nie miałbyś kupić wszystkiego do Octavii I?

Ale w serwisie salonu ja Favoritki chyba nigdy nie widziałem, a moja Felka była zapewne ostatnią. Nie chodzi mi o dostępność części w ogóle, ale o kompleksową obsługę za 1-szym podejściem, co powinien zapewnić serwis firmowy, tzn, wszystkie psujące się części "z półki". A ostatnio głupie sworznie i końcówki drążków musiałem zamawiać 2 dni wcześniej.

mollu - 2010-10-06, 06:17

ktoś wie czy ta octavia T. II jest na tej samej płycie podłogowej co I ?
bo w I to trochę mało miejsca było z tyłu jak na tak duże auto

maciek - 2010-10-06, 06:48

octavia t. ii jest na płycie octavi ii a nie octavi i
marektbg - 2010-10-06, 06:59

mollu napisał/a:
bo w I to trochę mało miejsca było z tyłu jak na tak duże auto

W OII dużo więcej nie ma - w końcu to płyta kompaktowego Golfa - Octavia z zewnątrz jest duża a środku to tak sobie. Specyficzne auto. Największa zaleta to bagażnik.

Sandero ma większy rozstaw osi niż Octavia zarówno I i II.

laisar - 2010-10-06, 07:36

eplus napisał/a:
ostatnio głupie sworznie i końcówki drążków musiałem zamawiać 2 dni wcześniej

To nie ma raczej związku ze stanem produkcji auta - teraz jest po prostu taki "trynd", tzn. ścibolenia na wszystkim, nawet na stanach magazynowych...

wieza - 2010-10-06, 14:17

a ja powiem tak jezdze skoda octavia przezlo 4 rok przejechanych ma 110 tysi i powiem szczeze ze wygodniej mi sie prowadzi jednak dacke :) wygodniejsze siedzenia no ia bagaznik :) i jewst przy tym mala :)
marektbg - 2010-10-12, 14:04

Myślałem, że to kit ale pojechałem do Skody.
Octavia 1.4 80KM z pakietem Optimum i kolor metalik (czarny) - cena równe 45000 - gratis dywaniki, blokada skrzyni i do wyboru albo najtańsze radio Blues albo alarm albo zimówki.
Czyli za 45tyś. dostaję: lakier metalik, 4 poduszki, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy regulowany na wysokość, klimatyzację Climatic, elektryczne sterowanie szyb z przodu, zdalne sterowanie centralnego zamka, komputer pokładowy i dodatkowe 6 głośników. Jak za tą kasę jest nieźle.
Octavie z tym silnikiem ma mój kuzyn - silnik do spokojnej jazdy wystarczy - szału nie ma ale do miasta jak znalazł.
Znowu mi się wszystko wywróciło do góry nogami...

benny86 - 2010-10-12, 14:53

Spokojnie, grunt to wiedzieć czego się potrzebuje:) Mówisz że silnik do miasta ok, ale czy octavia jest autem miejskim? A nawet jeżeli chcesz jeżdzić w trasy częściej, to czy osiągi są dla Ciebie ważne czy raczej sprawą drugorzędną? A może warto się wstrzymać z decyzją do grudnia - wszyscy producenci musze wyprzedać auta niespełniające euroV i może wtedy da się coś jeszcze korzystniejszego wyhaczyć? Ja bym osobiście tak właśnie zrobił - tym bardziej że jak dziś sobie konfigurowałem potencjalne sandero to wyszło mi 39tys ponad (laureatte, 1.4, klima, alusy,elektryka szyb z tyłu, lakier metalik rzecz jasna i coś tam jeszcze)
MarkD - 2010-10-12, 15:04

marektbg napisał/a:

Znowu mi się wszystko wywróciło do góry nogami...

1.4 w takim samochodzie to duży kompromis. Znowu jak wybierz 1.6, to cena skacze do 50 tyś, a tutaj konkurencja jest już spora (chociażby Duster ;-) Po za tym Stepway to mniej niż 40 tysięcy?

marektbg - 2010-10-12, 15:08

benny86, jak zwykle piszesz nie wiedząc do końca jak sytuacja wygląda. Tak się składa, że 1.4 i 1.6MPi Skody spełniają już Euro5. Na jaką wyprzedaż rocznika można liczyć jeśli Octavia Tour II dopiero wchodzi w Polsce do sprzedaży?
Prawda, jest taka, że cena jest bezkonkurencyjna jak za samochód tej wielkości z takim bagażnikiem i wyposażeniem. Na taką Skodę czeka się 2 miesiące zamawiając w tym tygodniu.

benny86 - 2010-10-12, 15:11

Stepway jest ciekawy - ale moim zdaniem bardziej "gadżeciarski" niż wyposażony ale to już kwestia osobistych preferencji. No i są jeszcze inne auta w cenie wspomnianej Octavii np. przypadająca mi do gustu Venga, za troszkę więcej (47tys) widziałem focusa 1.6 na wyprzedaży... Kurcze w przedzie le 45 do max 50 tys. sam nie wiem co bym teraz wybrał, zwłaszcza w obliczu nadchodzących wyprzedaży...
benny86 - 2010-10-12, 15:15

marektbg napisał/a:
benny86, jak zwykle piszesz nie wiedząc do końca jak sytuacja wygląda. Tak się składa, że 1.4 i 1.6MPi Skody spełniają już Euro5.

benny86 napisał/a:
A może warto się wstrzymać z decyzją do grudnia - wszyscy producenci musze wyprzedać auta niespełniające euroV i może wtedy da się coś jeszcze korzystniejszego wyhaczyć?

Jeśli nie zauważyłeś przeczytaj jeszcze raz - wyraz MOŻE ma pewne ściśle określone znaczenie, którego Ty jak widać nie rozumiesz lub też nie spostrzegłeś jego istnienia w moim poście. A wszelkie osobiste uwagi wsadz sobie w kieszeń bo tak się składa że są dla mnie nic nie warte

marektbg - 2010-10-12, 15:41

Stepway jest extra to fakt, ale ma biedne wyposażenie, jednak cały czas go rozważam.
W temacie Vengi - jechałem 1.4 wersja M u dealera w Mielcu i uważam, że Sandero 1.4, którym jechałem w Kielcach jest w prowadzeniu i komforcie lepszy niż Kia.
Skodą Octavia tylko 1.4TSI jeżdżę służbowo - przedtem też Octavią I 1,9TDi - znam te auta - może nie porywają urodą ani stylistyką ale na pewno są to solidne i trwałe samochody.
Dzwoniłem do kuzyna - jadę za chwilę na przejażdżkę Octavią II 1.4 80KM.

laisar - 2010-10-12, 16:59

marektbg napisał/a:
Znowu mi się wszystko wywróciło do góry nogami...

No bez przesady - Logan sedan Laureate 1.6 z niemal identycznym wyposażeniem to 41650 zł, a ociupinkę gorzej wyposażona Arctica 1.4 (brak regulacji pionowej fotela i kierownicy oraz alufelg) - 38100 zł (i to bez tych rabatów 2 kzł).

Czyli Daćka akurat tyle tańsza, ile trochę mniejsza (przynajmniej teoretycznie - MCV-ka oczywiście i tak "rządzi" (; ) i gorzej wyciszona.

Zatem - rozważ po prostu ważność różnych swoich priorytetów (rozmiary, osiągi, komfort) i już: wszystko stanie na nogi (;

marektbg - 2010-10-12, 17:14

Wróciłem. Ten 1.4 MPI wiadomo szału nie ma, ale na dwupasmówce dawał radę. W mieście bardzo dobrze sobie radzi. Mimo, że koni mało to jednak je czuć - w sobotę jeździłem Astra Classic I 1,4 60KM muł straszny, ta Octawka przy Oplu lata jak szalona. Na trasie podobno więcej niż 6l nie pali - w mieście max to 9l.
Co do Logana wszystko racja, ale bardziej porównywałbym go do np. Fiata Linea czy Aveo sedan - w Octavii tego komfortu jest troszkę jednak więcej.

benny86 - 2010-10-12, 18:06

laisar napisał/a:
No bez przesady - Logan sedan Laureate 1.6 z niemal identycznym wyposażeniem to 41650 zł, a ociupinkę gorzej wyposażona Arctica 1.4 (brak regulacji pionowej fotela i kierownicy oraz alufelg) - 38100 zł (i to bez tych rabatów 2 kzł).

jeszcze chyba są pewne detale np. białe tło zegarów w Laureate jeśli się nie mylę - osobiście bym to olał, ale dla niektórych ma to jakieś tam znaczenie

marektbg napisał/a:
Ten 1.4 MPI wiadomo szału nie ma, ale na dwupasmówce dawał radę. W mieście bardzo dobrze sobie radzi. Mimo, że koni mało to jednak je czuć

Po raz kolejny okazało się że samochód trzeba poznać osobiście nie tylko "na papierze"

marektbg napisał/a:
Na trasie podobno więcej niż 6l nie pali - w mieście max to 9l.

Jak dla mnie takie spalanie w kompakcie jest całkiem całkiem. Logan raczej oszczędniejszy nie będzie(benzyna oczywiście)

marektbg - 2010-10-12, 18:18

benny86 napisał/a:
Po raz kolejny okazało się że samochód trzeba poznać osobiście nie tylko "na papierze"

Masz racje. Dla moich prywatnych potrzeb na pewno wystarczy. Pewnie, że to żadna wyścigówka ale 80% mojego przebiegu to miasto. Przekonują mnie też solidne ocynkowane blachy, w miarę ciekawy środek i na pewno to, że Octavia nieźle trzyma cenę i łatwo ja sprzedać.
Cały czas główkowanie. Gdyby Stepway miał boczne poduszki, komputer i elektryczne lusterka wybór byłby prostszy. Szczególnie te poduszki bo w razie "W" nigdy bym sobie nie wybaczył, że kupiłem auto mniej bezpieczne.

krakry1 - 2010-10-12, 18:21

marektbg napisał/a:
Gdyby Stepway miał boczne poduszki, komputer i elektryczne lusterka wybór byłby prostszy. Szczególnie te poduszki bo w razie "W" nigdy bym sobie nie wybaczył, że kupiłem auto mniej bezpieczne.
Bierz Sandero Laureate i za dopłatą (boczne poduszki) masz to wszystko o czym piszesz
benny86 - 2010-10-12, 18:23

No tak, ale wtedy wyposażenie jest już ciekawe, ale wygląd niekoniecznie. No i do Skody przemawiają kolegę markabtg wspomniane troszkę wyżej atuty...
marektbg - 2010-10-12, 18:26

benny86, no właśnie. Z Dacii rozważam jedynie Stepway'a.
laisar - 2010-10-12, 18:33

Dołóż stepwayowe plastiki do Sandero dCi 85 - będziesz miał auto jedyne w swoim rodzaju (;


marektbg napisał/a:
w Octavii tego komfortu jest troszkę jednak więcej

To jeszcze zależy gdzie / dla kogo - bo tak jak pisałem w zalinkowanym poście:

"popatrzcie sami, gdzie wypada wnęka koła. W efekcie, gdy jedzie z tyłu w trzy osoby, to te z brzegów siedzą nieco skośnie"

- ale dla 2+1 czy 2+2 rzeczywiście powinno być spoko.

maciek - 2010-10-12, 18:44

dealerzy wcale nie muszą sprzedawać teraz samochodów z normą euro 4 mogą nawet w 2011, dlatego że urzędy komunikacji będą wydawać na prośbę dealerów i importerów specjalne upoważnienia do rejestracji tych że aut. Nie wiem ile będzie trwał ten wyjątek ale myślę że max 3 miesiące, aż tak rzeczywiście sprzedadzą i produkcję grudzień 2010 z silnikami eu4
benny86 - 2010-10-12, 18:47

maciek127 napisał/a:
urzędy komunikacji będą wydawać na prośbę dealerów i importerów specjalne upoważnienia do rejestracji tych że aut.


To dość ciekawa informacje, Nie tyle urzędy komunikacji, co Wydziały Komunikacji lub inne jednostki organizacyjne w starostwach powiatowych, które zajmują się rejestrem pojazdów. Ciekawi mnie natomaist fakt, iż to one właśnie mają wydawać ów dokument - przecież do tej pory WK był tylko organem dokonującym rejestracji i to on wymagał przedstawienia wymaganych przepisami prawa dokumentów...

wox - 2010-10-12, 18:49

maciek127 napisał/a:
dealerzy wcale nie muszą sprzedawać teraz samochodów z normą euro 4 mogą nawet w 2011, dlatego że urzędy komunikacji będą wydawać na prośbę dealerów i importerów specjalne upoważnienia do rejestracji tych że aut. Nie wiem ile będzie trwał ten wyjątek ale myślę że max 3 miesiące, aż tak rzeczywiście sprzedadzą i produkcję grudzień 2010 z silnikami eu4

Auta będą bogły byc w sprzedaży przez cały 2011 rok, ale producenci będa mogli sprzedać w powyższy sposób do 10 % aut z całkowitej sprzedaży.
Też myślałem, że w grudniu będą super wyprzedaże, ale aż tak wesoło nie będzie.
Nie wiem czy to będzie jakies upoważnienie, czy coś w stylu innego świadectwa homologacji.

maciek - 2010-10-12, 18:52

jeśli chodzi o nazwę urzędu to mogłem się pomylić, lub źle usłyszeć, gadalem dzisiaj z kolegą i właśnie mi mówił że będzie taka 'promocja' z euro4 w polsce
marektbg - 2010-10-12, 19:02

laisar napisał/a:
Dołóż stepwayowe plastiki do Sandero dCi 85 - będziesz miał auto jedyne w swoim rodzaju (;

Pakiet SUV nie zrobi z Sandero prawdziwego Stepway'a a silnik diesla w ogóle mnie nie interesuje.

W temacie silników Euro4 w 2011 to akurat na mega wyprzedaże w związku z tym nie ma co liczyć - teraz dealerzy mają żniwa - kończą się samochody z kratką i sprzedaż idzie pełną parą bo jak ktoś bierze auto z kratką to ma gdzieś czy będzie tańszy przez Euro5 czy nie.

benny86 - 2010-10-12, 19:06

maciek127 napisał/a:
gadalem dzisiaj z kolegą i właśnie mi mówił że będzie taka 'promocja' z euro4 w polsce

Jeżeli kolega miał rację, to zapewne będzie jakieś rozporządzenie na okres "przejściowy" tak jak to było przed 2 laty gdy zmieniały się przepisy akcyzowe - przez jakiś zcas rejestrowało się na oświadczenie dealera iż odprowadził akcyzę, potem z tego co pamiętam wymagane było zaświadczenie z UC czy inny dokument (nie pamiętam dokładnie)

laisar - 2010-10-12, 19:19

marektbg napisał/a:
Pakiet SUV nie zrobi z Sandero prawdziwego Stepway'a

laisar napisał/a:
Dołóż stepwayowe plastiki

- a nie żaden tam "pakiet SUV"... d:


Cytat:
a silnik diesla w ogóle mnie nie interesuje

Tym lepiej, taniej wyjdzie [:

fi - 2010-10-13, 08:46

laisar napisał/a:
To jeszcze zależy gdzie / dla kogo - bo tak jak pisałem w zalinkowanym poście:

"popatrzcie sami, gdzie wypada wnęka koła. W efekcie, gdy jedzie z tyłu w trzy osoby, to te z brzegów siedzą nieco skośnie"

- ale dla 2+1 czy 2+2 rzeczywiście powinno być spoko.


A czy "komfort" oznacza tylko to, jak sie siedzi? No chyba nie bardzo - ma wplyw takze:
- na czym sie siedzi (wyprofilowanie, dlugosc siedziska i oparcia - z tym Dacia ma problemy)
- materialy wkolo tez potrafia miec znaczenie (no tu Dacia juz w ogole nie ma czym sie pochwalic)
- halas w jakim sie podrozuje (no zle, zle z Dacia w tej kwestii)

Probojesz polemizowac z oczywista oczywistoscia, ze drozsze marki oferuja wiecej komfortu niz Dacia :-)

laisar - 2010-10-13, 10:36

Oczywiście, że nie tylko, ale każda z cech komfortu ma zmienną wagę w zależności od sytuacji - i ja pisałem o konkretnej: bez względu na ocenę materiałów, kształtu kanapy (którym MSZ i tak nie ma czego zarzucić) i wyciszenia, 3 osobom z tyłu będzie po prostu wygodniej w Dacii niż w Skodzie.

I vice versa.

Tylko - a czasem: - tyle... (:

Zatem: nie żadna polemika, ale proste stwierdzenie faktu, że "nie to lepsze, co lepsze", ale "...to, co lepsze w konkretnej sytuacji".

eplus - 2010-10-13, 11:27

Każda pliszka swój ogonek chwali - a ja jako doświadczony użytkownik Felicji (cenowa półka Dacii) dorzucę, że Felicja jest rzeczywiście cicha - nawet do roku po wymianie tłumika.
marektbg - 2010-10-13, 11:49

Dokładnie Mercedes C czy BMW 3 z tyłu ma na bank mniej miejsca niż MCV.
fi - 2010-10-13, 11:55

A mimo to wolalbym byc wozony mercem czy bmw niz dacia :-P
Bo co mi z wiekszej ilosci miejsca jak ogluchne? I po wysiadce i tak beda mnie plecy bolaly, bo kanapa byla za miekka i do tego zle wyprofilowana? A moj zmysl estetyki ucierpial z powodu ogladania daciowych boczkow (a dokladnie uchwytu wydlubanego dlutem) :mrgreen:

juro - 2010-10-13, 16:25

Rozum mówi SKODA a serce DD i bądż tu mądry ?
krakry1 - 2010-10-13, 16:44

Chyba najważniejsze jest jednak co mówi kieszeń ... u mnie rozum mówił: Oktawia; oko podpowiadało: Alfa Romeo; serce było za: Ferrari - a kieszeń powiedziała: SANDERO. I okazało się, że ta ostatnia była najbardziej przekonująca. :-P
juro - 2010-10-13, 16:53

Problem w tym,że DD 1,5 dCi +felgi +metalik to o 4 tysiaki więcej niź Skoda Octawia Tour I 1,6 +gaz+ pakiet optimum . I co tu wybrać ?
marektbg - 2010-10-13, 17:24

juro, jest już Tour II, zakończyli już produkcję pierwszej wersji.
benny86 - 2010-10-13, 17:33

Kumpel mi dziś mówił żew salonach w K-cach ejszcze zostały 3sztuki. Podobno dealer skłonny do większych rabatów - pewnie chce się pozbyć jak najszybciej...
marektbg - 2010-10-13, 18:19

Na pewno - kto kupi I jak weszła II a dzieli je przepaść.
juro - 2010-10-13, 18:21

To , że zakończyli produkcje TOUR I to wiem chcę tylko powiedzieć , że u dilerów Skody mażna jeszcze kupić TOUR I , która jest tańsza niż DD a to daje do myślenia .
laisar - 2010-10-13, 22:07

juro napisał/a:
Problem w tym,że DD 1,5 dCi +felgi +metalik to o 4 tysiaki więcej niź Skoda Octawia Tour I 1,6 +gaz+ pakiet optimum . I co tu wybrać ?

Ależ to bardzo proste (; - to, co lepiej odpowiada Twoim potrzebom!

Przykładowo: jeżeli duży prześwit naprawdę Ci się przyda, to Octavia odpada w przedbiegach - i odwrotnie: jeżeli zamierzasz robić dłuuugie trasy krajówkami / ekspresówkami / autostradami, to z Dusterem daj se spokój...

benny86 - 2010-10-13, 22:12

Pozostaje też kwestia jaki kto silnik potrzebuje/preferuje : zarówno diesle, jak i benzyny z lpg mają swoich zwolenników
laisar - 2010-10-13, 22:22

fi napisał/a:
A mimo to wolalbym byc wozony mercem czy bmw niz dacia :-P

No i tym właśnie się różnisz Ty - fanatyk - ode mnie - pragmatyka d:

Ja bym spytał: na którym miejscu będę siedział? Jaką drogą będę jechał? Daleko? Długo? Kto płaci? [:

Bo jak mam jechać jako trzeci z tyłu na środku - albo po klasycznej polskiej drodze - albo w trzecim rzędzie - albo... albo... albo... - to ja jednak wolę Dacię...

No, ale oczywiście: każdemu jego porno <;


Cytat:
Bo co mi z wiekszej ilosci miejsca jak ogluchne?

Życie to nieustanna sztuka kompromisów <: - zawsze można jechać po prostu trochę wolniej... <<<:


Cytat:
I po wysiadce i tak beda mnie plecy bolaly, bo kanapa byla za miekka i do tego zle wyprofilowana?

To jest subiektywne niedopasowanie anatomiczne, a nie argument za lepszością czegokolwiek w ogóle - współczuję, ale np mnie (187 cm / 75 kg) jest wygodnie na każdym z miejsc w MCV-ce (sprawdzone na trasach do 9 h).

"No i co mi pan teraz zrobi?" d:


(Dobra: z przody fotele mogłyby faktycznie nieco lepiej trzymać na boki [: - ale z drugiej strony: sportowy wózek to jednak nie jest i przy jeździe zgodnej z przepisami tego braku się nie odczuwa d; ).


Cytat:
A moj zmysl estetyki ucierpial z powodu ogladania daciowych boczkow (a dokladnie uchwytu wydlubanego dlutem) :mrgreen:

Trzeba się pogapić przez ładne spore okno albo książkę poczytać, a nie zajmować pierdołatowatym boczkiem (czy tam uchwytem) d:

eplus - 2010-10-13, 22:28

juro napisał/a:
Problem w tym,że DD 1,5 dCi +felgi +metalik to o 4 tysiaki więcej niź Skoda Octawia Tour I 1,6 +gaz+ pakiet optimum . I co tu wybrać ?

A metalik w Skodzie był w pakiecie? Bo felgi zdaje się, że nie.
Każdy model wychodzący z produkcji dostaje momentalnie cenowo w łeb na rynku wtórnym. To czeka Octavię i stąd wyprzedzający ruch cenowy - obniżka.

marektbg - 2010-10-14, 07:23

W Tourze I jest metalik w pakiecie, w II kosztuje 1700zł. Druga sprawa, bez problemu przy zakupie teraz można dostać alarm i opony zimowe - mam takie info już od dwóch dealerów - ale to mówię o II.
MarkD - 2010-10-14, 07:45

juro napisał/a:
Problem w tym,że DD 1,5 dCi +felgi +metalik to o 4 tysiaki więcej niź Skoda Octawia Tour I 1,6 +gaz+ pakiet optimum . I co tu wybrać ?

Oczywiście, że Dustera. Chociażby dlatego, że pytasz się na forum Dacii :mrgreen:

juro - 2010-10-14, 17:44

MarkD napisał/a:
juro napisał/a:
Problem w tym,że DD 1,5 dCi +felgi +metalik to o 4 tysiaki więcej niź Skoda Octawia Tour I 1,6 +gaz+ pakiet optimum . I co tu wybrać ?

Oczywiście, że Dustera. Chociażby dlatego, że pytasz się na forum Dacii :mrgreen:


No i tu mnie ostatecznie przekonałeś - odbiór zamówionego w lipcu DD prawdopodobnie w listopadzie :-)

fi - 2010-10-14, 18:12

laisar napisał/a:

No i tym właśnie się różnisz Ty - fanatyk - ode mnie - pragmatyka d:


No ciekawe, ciekawe, bo to ja mam wrazenie, ze to JA tu walcze ciagle z fanatykami pewnej rumunskiej marki :-P

laisar napisał/a:

Bo jak mam jechać jako trzeci z tyłu na środku - albo po klasycznej polskiej drodze - albo w trzecim rzędzie - albo... albo... albo... - to ja jednak wolę Dacię...


Coz... bylem wozony MCV nie raz i nie dwa w przeroznych konfiguracjach swego czasu, na lotnisko i z - jakies 130 km. I zawsze, ale to zawsze czekajac na auto mialem nadzieje, ze podjedzie audi, nie dacka - nic nie przeliczalem ani nie analizowalem. Zeby bylo ciekawiej - kierowca tez zawsze liczyl, ze to auto mu na ten dzien przeznacza. Fanatycy??

laisar - 2010-10-14, 19:52

fi napisał/a:
to ja mam wrazenie

Widać z tego - mylne <:


fi napisał/a:
bylem wozony MCV nie raz i nie dwa w przeroznych konfiguracjach [...] I zawsze, ale to zawsze czekajac na auto mialem nadzieje, ze podjedzie audi

Nie mówiłem? Fanatyk, jak nic - owszem, to fajosko, że Q7 jeździ na taxi, ale jego 3. rząd to przy MCV-ce jest po prostu żałość do kwadratu... d;

Natomiast środkowe miejsce nawet w A6 (bo w niższych modelach jest jeszcze gorzej) to "ławka karna" - na tylnej kanapie miejsca jest sumarycznie na szerokość niemal identycznie co w Daće, tylko że zasadniczo wyprofilowanie siedzisk przewiduje 2 osoby.


...Aczkolwiek jeśli jechałeś właśnie w max. 2 osoby z tyłu, to ani chwili nie wątpię i w pełni się zgadzam, że było pewnie z pińcet procent lepiej niż w MCV-ce - tylko że ja właśnie od początku twierdzę, że "wszystko zależy od punktu..." siedzenia siedzenia (:

benny86 - 2010-10-14, 20:19

fi napisał/a:
bo to ja mam wrazenie, ze to JA tu walcze ciagle z fanatykami pewnej rumunskiej marki

Dokładnie, niektórzy forumowicze zdają się nie rozumieć że kryterium przestronności czy maksymalnie niskiej ceny jest najistotniejsze dla wszystkich. Co do hałasu niestety potwierdzam - dziś miałem w końcu okazje przejechać się loganką (znajomy z którym codziennie jezdzę pożyczył od ojca bo dał na przegląd swoje) no i w trasie powyżej 90km.h jest dość głośne - głośniejsze niż Aveo czy corsa którymi często jeżdżę (corsa C 1.2)

laisar - 2010-10-14, 20:53

benny86 napisał/a:
niektórzy forumowicze zdają się nie rozumieć

No to konkretnie: którzy? Sam chętnie napiętnuję daćkowych fanatyków, żeby było równo i sprawiedliwie <;


...Ale jak na razie widzę jednak dokładnie coś przeciwnego: że niektóre osoby wydają się nie być w stanie pojąć, że ktoś wybrał Daćkę świadomie i dobrowolnie, mając po prostu inne priorytety niż "estetyka boczków" d:

Beckie - 2010-10-14, 20:58

benny86 napisał/a:
Dokładnie, niektórzy forumowicze zdają się nie rozumieć że kryterium przestronności czy maksymalnie niskiej ceny jest najistotniejsze dla wszystkich.

Nie jestem pewien czy, aby na pewno, chciałeś powiedzieć, to co napisałeś??? :shock:

benny86 - 2010-10-14, 21:07

Ja nie mówię o estetyce boczków (zazwyczaj patrze na drogę a nie na obicia drzwi, a szyby są jak w każdym aucie, przezroczyste :lol: ) Jeśli liczysz na to że wskażę konkretnych użytkowników to sory, nie chce mi się przekopywać forum po całodniowym tworzeniu pracy mgr ale czasami ktoś z takim uporem broni dacii że myślę iż jest wzorowym przykładem fanatyka.
laisar napisał/a:
niektóre osoby wydają się nie być w stanie pojąć, że ktoś wybrał Daćkę świadomie i dobrowolnie

Spoko, mało brakowało a też nie miałbym w domu logana lub sandero (bardziej prawdopodobne) ale kilka detali mi nie odpowiadało - ale kij, mógłbym je jakoś tam zlekceważyć. Natomiast podstawowy problem był tego typu że potrzebowałem nagle kupić autko i mieć je szybko do użytku (stare się zaczeło sypać a remonty nie miały sensu) więc ostatecznie kupiłem inne auto ale również z serii "budżetowych"
Za jakieś 1,5 roku - 2 lata ęde kupował kolejne auto i szczerze mówiąc licze na nowego logana, jeśli będzie zbliżony cenowo do obecnych to będzie faworytem (choć do salonów konkurencji pewnie też zajrzę)

laisar - 2010-10-14, 21:26

benny86 napisał/a:
Ja nie mówię o estetyce boczków

W tym miejscu oczywiście nie piłem akurat do Ciebie, ale skoro prosisz... (; - wstaw tam sobie np "dostępność od ręki", bo niczego to nie zmieni: liczy się fakt, że różne osoby mają różne potrzeby. A to nie ja twierdzę, że np audi jest zawsze, ale to zawsze lepsze od daćki... <<<:


Cytat:
Jeśli liczysz na to że wskażę konkretnych użytkowników to sory, nie chce mi się przekopywać forum

Aaaa-haaaa: "Nie potrafię nikogo wskazać, ale jestem przekonany, że mam rację" <<<: - no to nie mam więcej pytań, proszę Wysokiego Sądu, świadek jest wolny d;


Beckie napisał/a:
czy, aby na pewno, chciałeś powiedzieć, to co napisałeś???

Polski być trudna język (;

(Jakby co - sorki, benny86, to naprawdę niezłośliwe podśmiechujki: po prostu przypomniał mi się temat obok... (((; ).

benny86 - 2010-10-14, 21:48

laisar napisał/a:
Cytat:
Jeśli liczysz na to że wskażę konkretnych użytkowników to sory, nie chce mi się przekopywać forum

Aaaa-haaaa: "Nie potrafię nikogo wskazać, ale jestem przekonany, że mam rację" <<<: - no to nie mam więcej pytań, proszę Wysokiego Sądu, świadek jest wolny d;

To mniej więcej tak samo jak Twoja wypowiedz z poprzedniej strony gdy odpowiedziałeś Fi że jego wrażenie jest mylne - MSZ wrażenie to subiektywne odczucie i nie podlega ocenom, ale to tylko moja opinia...

laisar napisał/a:
benny86 napisał/a:
Ja nie mówię o estetyce boczków

W tym miejscu oczywiście nie piłem akurat do Ciebie, ale skoro prosisz... (; - wstaw tam sobie np "dostępność od ręki", bo niczego to nie zmieni: liczy się fakt, że różne osoby mają różne potrzeby. A to nie ja twierdzę, że np audi jest zawsze, ale to zawsze lepsze od daćki... <<<:

To nie do końca tak, ponieważ o ile samochodem z kiepską estetyką boczków można naprawdę bez problemu jeżdzić, o tyle nie można jeżdzić samochodem którego się ejszcze nie odebrało (oczywiście:zarejestrowało, ubezpieczyło itp)

laisar napisał/a:
Beckie napisał/a:
czy, aby na pewno, chciałeś powiedzieć, to co napisałeś???

Polski być trudna język (;

Wiem, wiem robię byki ale po całodniowym pisaniu pracy mgr jakoś człowiek tępieje chwilowo i nie zawsze piszę w stu% poprawnie :mrgreen:

laisar - 2010-10-14, 22:07

benny86 napisał/a:
wrażenie to subiektywne odczucie

Oczywiście - ale jeśli nikt nie potrafi podać faktów, które rzeczywiście mogłyby je wywołać, to jak najbardziej można je ocenić jako mylne.

(Chociaż faktycznie - nawet wtedy to do pewnego stopnia też subiektywna ocena (((: ).


Cytat:
nie można jeżdzić samochodem którego się ejszcze nie odebrało

Była mowa o wybieraniu, nie jeżdżeniu, jakbyśmy się mieli tak dokładnie czepiać sensu dyskusji <;

Pewnie, być może istnieją takie przypadki, że ktoś wybrał Daćkę i po pewnym czasie jest jednak niezadowolony (w sumie to nawet ze dwa to bym tu na forum był w stanie pokazać paluchem (; ) - ale to się zdarza wszystkim markom i modelom, więc żaden z tego argument na cokolwiek. No chyba żeby wziąć pod uwagę badania satysfakcji klientów - ale tu Dacia raczej bryluje [:

marektbg - 2010-10-16, 10:54

Jako, że Skoda się obudziła - zacząłem liczyć i dziś złożyłem zamówienie na Octavie Tour II - silnik co prawda 1.4 80KM, ale jechałem Fabia z tym silnikiem i miło mnie zaskoczył a Octa jest 100kg cięższa więc nie będzie źle.
Z wyposażenia -pakiet Optimum plus lakier czarny metalik + gratisy opony zimowe Michelin, alarm sterowany z kluczyka z czujnikami ruchu i przechyłu, czujniki cofania zintegrowane z wyświetlaczem radia i dywaniki. Na radio Swing dostałem 50% rabatu. Liczyć po cenach dealera gratisy to ponad 4000zł - cena do zapłaty 46500zł.
Myślę, że w tej chwili to bezkonkurencyjna oferta.
Stepway śnił mi się po nocach i nadal bardzo mi się podoba, ale jednak komfort jazdy, pełny ocynk, 12 lat gwarancji na blachy, wielkość auta, wartość wysępionych gratisów, bezkonkurencyjny kredyt 2,99% i dobry pakiet ubezpieczeniowy zrobiły swoje.
Dacie może kupię następną.

laisar - 2010-10-16, 11:16

No to gratulancje! (: Jaki termin?
marektbg - 2010-10-16, 13:07

Termin odbioru będzie znany dokładnie we wtorek lub środę - zamówienie poszło dziś rano i trzeba czekać na potwierdzenie - ale przybliżony to 2 lub 3 tydzień grudnia.
juro - 2010-10-16, 15:51

marektbg napisał/a:
Na pewno - kto kupi I jak weszła II a dzieli je przepaść.

To w końcu którą kupiłeś I czy II bo z wyliczenia kilka postów niżej wynika bardziej że I

marektbg - 2010-10-16, 15:58

Kupiłem (tzn. zamówiłem) Octavie Tour II Liftback - tak jak w już zmieniłem w profilu
laisar - 2010-10-16, 16:15

A nie miałeś chęci chwilę zaczekać, żeby zobaczyć, czy i jaka będzie odpowiedź Dacii? (;
marektbg - 2010-10-16, 16:42

laisar jedynym samochodem jaki rozważałem z gamy Dacii był Stepway.
Od pewnego czasu było wiadomo, jakie będą zmiany silnikowe i wyposażeniowe - jednym słowem kosmetyczne. Na realną wyprzedaż rocznika też w Dacii nie ma co liczyć - podobnie jak w przypadku Octavii Tour II.

benny86 - 2010-10-16, 16:49

Laisar gdyby tak czekać na każde kolejne posunięcie konkurencji to można się bawić w nieskończonoiść, a samochodu się nie kupi...Skoda ma fajną ofertę, więc czekamy na reakcję Dacii, jeśli Dacia coś rzuci nowego, to pewnie koreańczycy też (po kilku meisiącach pewnie), jak już 3 marki będą mieć zbliżone oferty to i reszta producentów/importerów coś zmieni... Trezba po prostu porównywac oferty na danym rynku w danej chwili, bo zawsze będzie tak że za kilka miesięcy coś się zmieni
laisar - 2010-10-16, 16:52

marektbg napisał/a:
laisar jedynym samochodem jaki rozważałem z gamy Dacii był Stepway.
Od pewnego czasu było wiadomo, jakie będą zmiany silnikowe i wyposażeniowe - jednym słowem kosmetyczne. Na realną wyprzedaż rocznika też w Dacii nie ma co liczyć - podobnie jak w przypadku Octavii Tour II.

Ja raczej myślałem o realnej zmianie cenników, spowodowanej działaniami konkurencji (czyt. właśnie np Skody (: ) - nie o wyprzedaży rocznika.

Ale fakt, że akurat w przypadku Stepwaya szanse są chyba na to najmniejsze - z braku realnej konkurencji tego modelu...

laisar - 2010-10-16, 16:57

benny86 napisał/a:
Laisar gdyby tak czekać na każde kolejne posunięcie konkurencji to można się bawić w nieskończonoiść

Pewnie, ale akurat marektbg pisał, że niezbyt mu się śpieszy.

No i nie chodziło mi o czekanie w nieskończoność - ale o ile 2 tygodnie to trochę mało, to jednak już po miesiącu (zwłaszcza w obecnej sytuacji) można by mieć spokojne sumienie (;

krakry1 - 2010-10-16, 17:17

marektbg napisał/a:
Jako, że Skoda się obudziła - zacząłem liczyć i dziś złożyłem zamówienie na Octavie Tour II ... cena do zapłaty 46500zł.
Uważam, ze to bardzo dobra oferta i cena. Dasz dokładnie tyle ile ja za moje Sandero (wyposażenie tez b. podobne - ale u mnie jest jeszcze alarm). Tylko u mnie jest diesel. Jeżeli chodzi o twój model z silnikiem diesla to cena jest jedank, dalej dość wysoka. Wg. danych z cennika: 50.070,- + 3.600,- (pakiet Optimum) = 53.670,-. jak dla mnie to trochę dużo. No ale autko jest fajne. Gdyby właśnie nie ceny - na pewno jeździłbym Oktawią. Tak mam Sandero i szczerzę zęby z zadowolenia. :mrgreen:

Wyższość Oktawii nad moim Sandero polega też na tym, ze do Oktawii można kupić osłony zimowe na chłodnicę. :-P :lol:

benny86 - 2010-10-16, 17:31

krakry1 napisał/a:
Jeżeli chodzi o twój model z silnikiem diesla to cena jest jedank, dalej dość wysoka

Czyżby skoda w ostatniej chwili zmieniła ofertę, bo w kilku newsch w necie i artykułąch w prasie czytałem że Octavia II tour ma nie być dostępna z dieslem (benzyniaki 1.4 i 1.6)
krakry1 napisał/a:
Tak mam Sandero i szczerzę zęby z zadowolenia.

No i właśnie o to chodzi - niezależnie od marki dokonac takiego wyboru, żeby potem nie żałować kupna tego a nie innego auta ;-)
krakry1 napisał/a:
Wyższość Oktawii nad moim Sandero polega też na tym, ze do Oktawii można kupić osłony zimowe na chłodnicę.

Pytanie czy w octavii benzynowej jest taka przysłona potrzebna, grzeje się pewnie wiele szybciej od każdego diesla ale to natualne z tego co czytam...

marektbg - 2010-10-16, 17:38

krakry1 napisał/a:
ale u mnie jest jeszcze alarm

Alarm dostałem gratis - jak i inne rzeczy (zimówki, czujniki cofania zintegrowane z wyświetlaczem radia i dywaniki). Miałem w sumie oferty od 3 dealerów ale najwięcej dał salon w Mielcu.

W nowym Tourze nie ma silnika diesla - na stronie Skody Polska, nie ma jeszcze Toura II tylko Tour I.

krakry1 - 2010-10-16, 18:50

No to tym bardziej fajny zakupik urzeczywistnisz Marektbg.
benny86 napisał/a:
Pytanie czy w octavii benzynowej jest taka przysłona potrzebna, grzeje się pewnie wiele szybciej od każdego diesla ale to natualne z tego co czytam...
Zgadza się - ale pozwoliłem sobie tu na niewinny żarcik. A swoją drogą na poważnie ze względu na jednak małą popularność naszych Daciek w Polsce - dokupić jakieś dodatkowe wyposażenie tuningowe jest bardzo trudno, w odróżnieniu od bardzo popularnych marek (VW, Skoda, Seat itp.). :cry:
benny86 - 2010-10-16, 19:08

No niestety, to jest "cena" jeżdżenia mało popularnym samochodem, choć zawsze warto sprawdzić na zagranicznych portalach, jak coś będzie wentualnie jakieś zbiorcze zamówienie czy coś? pokombinować warto, może się coś znajdzie na rynkach gdzie dacia jest bardziej popularna
Alex - 2010-10-16, 20:21

benny86 napisał/a:
Czyżby skoda w ostatniej chwili zmieniła ofertę, bo w kilku newsch w necie i artykułąch w prasie czytałem że Octavia II tour ma nie być dostępna z dieslem (benzyniaki 1.4 i 1.6)

W Skodzie Octavii II Tour nie ma silnika diesla w ofercie .

ian - 2010-11-04, 13:11

Przepraszam, kto się obudził? Skoda, czy Volkswagen? Śrubkę przykręcamy za zbytnią samodzielność. Ceny pozostaną na starym poziomie, a samochód oferowany klientowi będzie uboższy... I tak trafi on do salonu Dacii...

Škoda już z gorszym wyposażeniem. Dlaczego tak się stało?

To co zapowiadano wcześniej, stało się faktem. Kierownictwo niemieckiego koncernu Volkswagen podjęło ostatecznie decyzję o odchudzeniu wyposażenia samochodów marki Škoda

W Mlada Boleslav podjęto już pierwsze decyzje. Octavia nie będzie miała już pojemnika chłodzącego na napoje w wersji z półautomatyczną klimatyzacją.Fabii RS nie można już zamówić z reflektorami bi-ksenonowymi, które posiadają modele Ibiza Cupra i Polo GTi. Natomiast luksusowy Superb nie będzie już wyposażany w drogie parasole.To dopiero pierwsze decyzje, ale lista ograniczenia wyposażenia jest znacznie dłuższa i stopniowo będzie wprowadzana do samochodów produkowanych w Czechach. Jak wynika z pierwszej ankiety, która przeprowadzono wśród czeskich dilerów, te zmiany nie powinny mieć wpływu na zmniejszenie sprzedaży samochodów tej marki. Elementy te będzie można nadal zamawiać za dodatkową dopłatą. Zdaniem niektórych, to taka ukryta podwyżka cen całego produktu.

- Nie możemy oferować Fabii z lepszym wyposażeniem niż VW Polo, czy Superba od Passata – powiedział szef VW Martin Winterkorn.

Nie jest tajemnicą, iż w wielu testach Superb otrzymał lepsze oceny od Passata i Audi A6. Nie można wychodzić przed szereg!

Leslaw Sagan, 16.10.2010,

http://www.autoinfo.pl/wi...o-tak-sie-stalo

MarkD - 2010-11-04, 13:21

W przyszłym tygodniu robię tour po salonach i zacznę od skody. Zobaczymy jak to jest z obudzoną Skodą ;-) Postaram się opisać jak wyglądają ceny/negocjacje dla:

Dacia Sandero, Reno Clio/GrandTour, Skoda Fabia/Kombi, Hyundai i20, ix20, i30, Kia Venga.

marektbg - 2010-11-04, 13:41

ian wszystko się zgadza, ale w Czechach jest wielki zgrzyt bo dealerzy wystapili oficjalnie przeciw szefostwu VW - szykuje się grubsza afera o czym można poczytać na forach Skody. To, że VW nie umiał zapanować nad sukcesem Skody, czy nie wie co zrobić z kulejącym Seatem to inna sprawa. Teraz VW chce kupić Alfę Romeo i pewnie do tego dojdzie.

MarkD sukcesów życzę, ale lepiej zaczekaj aż wszędzie zacznie się wyprzedaż rocznika z Renault i Kia. W Skodzie i Hyundaiu już się zaczeło.

MarkD - 2010-11-04, 13:50

marektbg napisał/a:
MarkD sukcesów życzę, ale lepiej zaczekaj aż wszędzie zacznie się wyprzedaż rocznika z Renault i Kia. W Skodzie i Hyundaiu już się zaczeło.

Kupował będę w lutym, marcu. Na razie jadę z żoną, żeby doradziła kolor itp. ;-)
No i czas zapisać się na jazdy testowe.

marektbg - 2010-11-04, 14:09

ian napisał/a:
Octavia nie będzie miała już pojemnika chłodzącego na napoje w wersji z półautomatyczną klimatyzacją.

Dziwne bo to jest dostępne w nowym Tourze - nazywa się konsola Jumbo Box z podłokietnikiem i dwoma schowkami - kosztuje 800zł - ja udarłem na 500zł i chyba nie jest to aż taki luksus - a w końcu Tour to w porównaniu do wypasionej Octavii za około 100tys. i więcej to bida z nędzą...

ian - 2010-11-05, 10:24

Cytat:
VW nie umiał zapanować nad sukcesem Skody


Cenniki i wyposażenie generalnie są narzucane przez centralę, jednak dealerzy mają chyba jakąś swobodę w montażu dodatkowego wyposażenia (np. alufelgi, reflektory przeciwmgielne) i określaniu ich ceny? Może coś uratują... Darmowe parasolki z zapasów :-D ?

Czy Czechów stać teraz na ewentualne zerwanie z Volkswagenem? Przeszkodą będzie transfer technologii (ale słyszałem, ze wiele rozwiązań technicznych podpowiedzieli VW właśnie inżynierowie Skody), czy całkowite uzależnienie finansowe koncernu?

Czesi za szybko chcą jednocześnie wprowadzać wiele oryginalnych modeli (Roomster, Yeti, nowy Superb, niedługo małe auto miejskie). Zaczynali od jednej przerażająco nieudanej Favoritki. Tymczasem VW to pełen konserwatyzm: od wielu lat nic tylko Polo, Golf, Bora/Jetta-passatopodobne wyroby, Passat. Z nowych modeli: udany Touran.

eplus - 2010-11-05, 15:25

ian napisał/a:
Czy Czechów stać teraz na ewentualne zerwanie z Volkswagenem? Przeszkodą będzie transfer technologii (ale słyszałem, ze wiele rozwiązań technicznych podpowiedzieli VW właśnie inżynierowie Skody), czy całkowite uzależnienie finansowe koncernu?

Jestem pewien, że w czasach globalizacji alians Skody z VW oznacza jedno: uzależnienie w takim stopniu, że dziś jeden gruby Niemiec podejmuje decyzję - i jutro na terenie fabryki w Mlada Boleslav sadzą ziemniaki albo sieją kukurydzę. Niemcy nie pozwolą się wybić swojej Skodzie na czoło ze względu na własny niemiecki rynek: jeśli dla przeciętnego Niemca czeskie auto będzie oznaczać taki sam lub wyźszy poziom jak VW, to konserwatywni klienci mogą odejść od rodzimej marki VW i wybrać Skodę (to finansowo dla VW wsio ryba :mrgreen: ), ale mogą też wybrać np. Alfa Romeo od Mussoliniego (oj, to zaboli grubego Niemca z VW) :evil: albo, nie daj Boże, jakiegoś Francuza (wiadomo, nacja lubująca się w luksusie), np. Renault Dustera... :mrgreen:

eplus - 2010-11-05, 15:37

Co do tanich części zamiennych w Skodzie to generalnie potwierdzam, oprócz tłumików, w których stosunek cena/jakość wyraża się liczbą ujemną, i to bynajmniej nie w liczniku tego wyrażenia znajduje się minus. Odkąd serwisy stosują markowe podróby trudno powiedzieć, jakie części należałoby porównywać dla różnych marek. Natomiast miałem sytuację, że element zawieszenia padł po pół roku i serwis nie czuł się odpowiedzialny, bo poprzednio użyli podróbę - na fakturze piszą "udziela się 24 m-ce gwarancji na oryginalne części i robotę". No cóż, schytrzyłem się na tanie zamienniki, więc przy tej drugiej naprawie zapytałem, czy ściągną dla mnie oryginały, które wystarczyły na dłużej (ok. 10x dłużej). A gość na to "Co pan, nie sprowadzimy, to jest to samo, tylko w innym pudełku i 2x droższe!" I bądź tu mądry...
marektbg - 2010-11-08, 13:10

Na początku 2012 roku wchodzi nowy model Skody Felicia - ma być odrobinkę mniejsza od Octavii a większa od Fabii, ale za to sporo tańsza od tej pierwszej tańsza. Dacia musi się śpieszyć z Loganem II.
laisar - 2010-11-08, 13:30

Na razie to oba modele są na dokładnie takim samym etapie - mniemanologii... <;
tolkiszon82 - 2010-11-08, 13:39

marektbg,

przy okazji twego postu poklikalem w sieci by zobaczyc jak ta nowa FELKA ma wygladac i natrafiłem na

http://www.google.pl/imag...ved=0CCQQsAQwAA

i powiem ze calkiem mi sie nawet spodobalo bardziej od wszystkich innych nowych Skodzianek

marektbg - 2010-11-08, 13:56

Premiera Skody odbędzie się na jesieni 2011, od początku 2012 wchodzi do sprzedaży. Cena podstawowa ma wynosić około 45tys. - czyli raczej szału cenowego nie będzie. W sieci jest sporo informacji o nowym modelu.
MarkD - 2010-11-08, 15:08

Dzisiaj odwiedziłem salon Skody. Dowiedziałem się, że Skoda sprzedaje się na pniu i najlepiej jakbym od razu zamówił. Niestety w Fabii jest mało miejsca z tyłu, generalnie samochód sprawa wrażenie mniejszego niż jest w rzeczywistości. Ale na jazdę próbną się umówię, żeby zobaczyć jak jedzie 1.2 TSI.
Cena Fabii z tym silnikiem to 44 000 zł, jest do tego rabat 3 000 zł ale ... pakiet z klimą kosztuje 2800zł :lol:
Dla porównania KIA Venga to kiler w swoje klasie. Dużo miejsca, duży bagażnik silnik ok - tylko cena lekko za wysoka.

benny86 - 2010-11-08, 16:06

MarkD ale mówisz o 1.2 TSI 85 czy 105 koni? Cena - po odjęciu rabatu, lecz doliczeniu pakietu z klimą to 41,2tys. zł? Oprócz klimy co jeszcze dostaje się za te 2800zł?
MarkD - 2010-11-08, 16:22

85 koni. Cena po odjęciu rabatu 41000 do tego pakiet (klima, alusy, zdalne sterowanie centralnego zamka (pilot?) i przednie reflektory projekcyjne - cokolwiek to znaczy) i wychodzi cena 43800. Ale to się robi blisko Hyundja i30 ...

Żeby nie być gołosłownym ;-) http://otomoto.pl/hyundai...-C15399713.html

marektbg - 2010-11-08, 16:39

Ja bym wziął Toura II :-) tylko trzeba by było poszukać auta z tym silnikiem, żeby się przekonać do niego (mi się udało bardzo szybko). i30 też fajny - Octavia i Hyundai to kompakty więc klasa wyżej niż Fabia.
benny86 - 2010-11-08, 16:46

Jeśli bierzesz pod uwagę i30 porównaj go z kią ceed - identyczne autka, ale czasami kia daje lepsze wyposażenie. Tutaj nie ma reguły, trzeba na dany moment szukać w salonach konkretnych ofert. Dla mnie osobiście faworytem byłaby Kia Venga, ale każdy ma tam jakieś swoje osobiste preferencje.
Tak czy siak życzę udanego zakupu:)

MarkD - 2010-11-08, 16:48

Tour 2, wiesz co nawet się przejadę Octavią 2 z silnikiem 1.4 ale przy tej masie samochodu ... A widzę, że na forum Hyundaja też ludki szukają samochodu i nawet jest o salonach Dacii :lol:
http://forum.hyundaifankl...t=5504&start=30

W sumie to najprzyjemniejsze jest wybieranie samochodu ;-)

MarkD - 2010-11-08, 16:56

benny86 napisał/a:
Jeśli bierzesz pod uwagę i30 porównaj go z kią ceed - identyczne autka,

Tu jest właśnie coś dziwnego. Hyundai jest trochę "lepszą" marką stąd i katalogowo droższą. Widać to wyraźnie po cenach KIA Vengi i Hyundaja ix20 (ten sam samochód). Jednak rabaty w Hyundaju są spore (i30 - 8100zł + zimówki) a np. w KIA jest tylko 2000 na Ceeda i 0 na Venge, co przekłada się na to, że i30 jest tańszy ....

benny86 - 2010-11-08, 17:04

No to olać całą tą "politykę marketingowo-cenową" bierz to co korzystniejsze:) Hyundai ma jeszcze i30 sprzed liftu w cenie OD 37 490zł
MarkD - 2010-11-08, 17:11

benny86 napisał/a:
No to olać całą tą "politykę marketingowo-cenową" bierz to co korzystniejsze:) Hyundai ma jeszcze i30 sprzed liftu w cenie OD 37 490zł

W tej cenie nie ma klimy, ale na modele przed liftowe jest rabat 10 800 zł. W grudniu mam jazdę testową Sandero już się nie mogę doczekać ;-)
A żeby nie było zupełnie offtopic, to w Skodzie mogę wziąć na dłużnej (parę h) samochód testowy. Jestem ciekaw jak to jest w Reno.

marektbg - 2010-11-08, 17:37

Realna cena za i30 w wersji base plus z metalikiem to 44tys. to też był jeden z moich faworytów dopóki nie pojawił się Tour II. Octavie 1.6 z pakietem Optimum można utargować na 46500zł.
bebe - 2010-11-08, 22:16

MarkD napisał/a:
A żeby nie było zupełnie offtopic, to w Skodzie mogę wziąć na dłużnej (parę h) samochód testowy. Jestem ciekaw jak to jest w Reno.

Nasza jazda testowa wyglądała w ten sposób, że pół godzinki, godzinka max, a w środku siedział pan sprzedawca i nie chciał wysiąść. ;) W efekcie zawieźliśmy go do domu (żona chciała sprawdzić, czy zaparkuje MCVką na naszym parkingu) i z powrotem. :] Zmieściliśmy się w godzinie.

laisar - 2010-11-08, 22:42

Znam przypadki, że ktoś dostał auto na cały dzień albo weekend (i nie chodzi o nagrody w konkursach) - ale nie wiem, czy to było zależne od stopnia znajomości z salonem / sprzedawcą, czy nie...
fi - 2010-11-09, 11:21

No w przypadku kol. Kratylosa (moglem zrobic literowke, przepraszam) to u Przyguckich znaja go dobrze, z uwagi na wczesniejsza upierdliwosc ;-)

Skoda ma bardzo fajne podejscie do testowych jazd - po 10 minutach pierwszej rozmowy zaproponowali mi wziecie auta na weekend. Ale to tez kwestia salonu - w innym sprzedawca jechal z nami. Roznie wiec bywa.

eplus - 2010-11-09, 13:39

Ja myślę, że wypożyczenie auta na weekend może być uzależnione od planów weekendowych szefa serwisu (kapcie i telewizor czy jakaś wycieczka). No chyba, że ma prywatnie furaka dużo lepszego od democara, o którym mowa. :mrgreen:

I jeszcze kawał o tym jak Ruski zaraz po wojnie chciał w Małopolsce na targu sprzedać prawdziwy motocykl :!: z demobilu. Chętny znalazł się zaraz, ogląda, prosi o jazdę próbną wokół placu, ale zanim zamknął kółko - szur w boczną uliczkę i byle dalej! Na to Sowiet: "Piiiiii... Kak kupił, tak i prodał" (Jak kupiłem - tak sprzedałem). :mrgreen: :mrgreen:

laisar - 2010-11-09, 16:17

fi napisał/a:
w przypadku kol. Kratylosa

Ja akurat pisałem o osobach, których zupełnie nie znam, a spotkałem jedynie w salonie - nie wyglądali na bliskich znajomych sprzedawców (ale oczywiście to nic nie znaczy).

Seal - 2010-11-10, 00:29

laisar napisał/a:
Znam przypadki, że ktoś dostał auto na cały dzień albo weekend (i nie chodzi o nagrody w konkursach) - ale nie wiem, czy to było zależne od stopnia znajomości z salonem / sprzedawcą, czy nie...

Specjalnej znajomości to nie trzeba mieć. Ja się zapytałem Jantara czy jest tak możliwość aby dostać auto na weekend i to wszystko. Oczywiście wszystko zależy od podejścia sprzedawcy do tematu ale warto próbować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group