DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - ja tez chcę stepway`a!

derkin - 2010-11-11, 08:53
Temat postu: ja tez chcę stepway`a!
Witam,

Trochę napaliłem się na kupno stepway`a. Używanych praktycznie nie ma na rynku więc pozostaje mi salon. Byłem wczoraj u dilera i powiedziano mi że od przyszłego roku w związku z wprowadzeniem przez Dacię norm Euro5 do Stepway`a będą do wyboru dwa silniki wysokoprężne: 1.5dCi 68km oraz 1.5dCi 90km.
Czy macie jakieś doświadczenie odnośnie tych silników - chodzi mi głównie o spalanie i bezawaryjność , bo przyjemniej pewnie jeździ się tym mocniejszym...

Proszę o rady co wybrac:)

marektbg - 2010-11-11, 10:08

No mocniejszego oczywiście :-) Ten 90KM spali troszkę mniej a i frajda z jazdy będzie większa.
mekintosz - 2010-11-11, 10:09

Sugeruje kupic model z silnikiem 90 KM. 68 KM czasem to za malo, szczegolnie na lekko uterenowione autko o zacieciu sportowym.
Matthias[Wlkp] - 2010-11-11, 10:25

Jakby kogoś to interesowało, w Poznaniu w salonie Rosiaka w Komornikach można sobie obejrzeć Stepway'a.
krakry1 - 2010-11-11, 11:20

Ja mam 85 KM (czyli ten 90 KM przed wprowadzeniem norm). Jak na razie spisuje się świetnie - bardzo dynamiczny - czuć ten moment obrotowy. Wyprzedzanie także pod górkę i także z obciążeniem to żaden problem. Wiem natomiast od znajomego który ma Clio dCi 68KM - że jest dobrze z pustym samochodem - ale trochę obciążony traci bardzo na dynamice.

Ja sam nie żałuję dodatkowych 2,3 tys. zł (różnica w cenie mojego Sandero między 68, a 85 KM). Gdybym miał jeszcze raz kupować też wybrałbym mocniejszy silnik. W końcu 44,3 tys. zł, a 46,6 tys zł. nie jest już taką różnicą (i tak trzeba spłacać i tak :cry: ).

Jak Cię stać bierz bez zastanowienia mocniejszy. I jest to prawda co napisał Marektbg - mimo, ze mocniejszy, to jednak pali mniej niż ten 68 KM.

derkin - 2010-11-11, 12:15
Temat postu: silniki
W salonie mówili że te silniki będą dostępne w tej samej cenie - coś 44tyś minus 2 tyś promocja
jjmalin - 2010-11-11, 12:29

tylko ten 90 KM bedzie miał filtr cząstek stałych ... nie wiem jak z 68 ... Stepway jest w jaworznie

http://otomoto.pl/dacia-s...-C15863386.html

Seal - 2010-11-11, 14:25

jjmalin napisał/a:
tylko ten 90 KM bedzie miał filtr cząstek stałych ... nie wiem jak z 68 ... Stepway jest w jaworznie

Następca 68 KM ma spełniać Euro 5 i będzie miał 75 KM z FAPem.

benny86 - 2010-11-11, 14:27

To chyba oczywiste że musi spełniać EUROV jeśli ma być sprzedawany po nowym roku (nie licząc określonego limitu samochodów dla każdego producenta, o którym pisał jakiś czas temu Husky)
derkin - 2010-11-11, 17:50
Temat postu: filtr cząstek stałych?
Z tym filtrem cząstek stałych to jesteście pewni? W salonie nic nie wspominali mi o tym... Może tylko na rynek zachodni? Ja tam nie chcę tego filtra w moim samochodzie. Za dużo się o tym naczytałem złych rzeczy.
Stig_PL - 2010-11-11, 17:55

Moim zdaniem, jest to pic na wodę, fotomontaż, czepiają cię tego co nie trzeba. Zaraz wprowadzą Euro 6,7,15...
marektbg - 2010-11-11, 17:56

derkin bez filtra żaden silnik diesla nie spełniłby Euro5
Beckie - 2010-11-11, 17:59

derkin, poszukaj na forum. Było już baaardzo dużo o FAPie i Euro5.
derkin - 2010-11-11, 19:31
Temat postu: FAP
No to nie macie dla mnie dobrych wiadomości. Swoją drogą to dziwne że Dacia wprowadza FAP który przecież kosztuje ponoć parę tysięcy , zwiększa moc silnika a cena się nie zmienia w stosunku do poprzedniej wersji.
O FAP wszędzie trąbią że prędzej czy później narazi użytkownika na duże wydatki:(
Czy ten samochód ma jeszcze inne słabe ogniwa o których ciągle głośno w innych silnikach Diesla ( sprzęgło , koło dwumasowe itp) ?

maciek - 2010-11-11, 19:41

derkin, filtr musi być bo to i tak najtańsze rozwiazanie wyeliminowania wydzielania przez diesla cząsteczki stałe .
maciek - 2010-11-11, 19:46

coś mi się zdaje że z tym 68km to cię oklamali że będzie w sprzedaży w przyszłym roku ponieważ nie spełnia e5, co najwyżej będziesz miał do wyboru 75km , i benzynę 1,6 84km
Beckie - 2010-11-11, 19:50

To 1,6 MPI zabierają kilka koników?
maciek - 2010-11-11, 20:08

niestety :(
Beckie - 2010-11-11, 20:29

Ale to nie może tak być!!! Diselkom dodajom z benzynom zabierajom???
mekintosz - 2010-11-11, 21:06

Kolega "derkin" w temacie zaznaczyl, ze chce stepwaya. Konfigurator na stronie www.dacia.pl informuje nas, ze cena za wersje z silnikiem 68 km i 90 km jest taka sama. Ja bym sie nie zastanawial i bral ten 90 KM. W moim odczuciu minimum co powinien miec dieselek w samochodzie wielkosci sandero to 75 km, 85-90 km to optymalnie a ponad 100 KM to juz rakieta ;-)
Auto Krytyk - 2010-11-12, 09:49

Na pewno cena nie jest taka sama wersjii 75 i 90 różnica będzie gdzie 2-2,5 tys., diesel moze spełniac euro 5 bez fapa ,ale w ciężarówkach np.scania hpi, jednak producentom łatwiej jest dołozyć tłumik na rurze wydechowej niż udoskonalac osprzęt silnika. Poza tym klient za to i tak zapłaci.
Dla mnie 1.5 dci 85 to niestety ostatni nowy diesel którego kupiłem bo nie ma fapa, poza tym ,tak średnio jestem zadowolony ze zbierania się tego silnika, do taksówki dobry bo malo pali ale słabo na obroty wchodzi i szybko się kończą biegi na 2 max 70, na 3 ledwo 100-110, na 4 130. Na 5 przy 130 ma ponad 3000 obr lekko za dużo jak na diesla.

mekintosz - 2010-11-12, 16:15

TAXI AIRPORT napisał/a:
Na pewno cena nie jest taka sama wersjii 75 i 90 różnica będzie gdzie 2-2,5 tys., ......
Dla mnie 1.5 dci 85 to niestety ostatni nowy diesel którego kupiłem bo nie ma fapa, poza tym ,tak średnio jestem zadowolony ze zbierania się tego silnika, do taksówki dobry bo malo pali ale słabo na obroty wchodzi i szybko się kończą biegi na 2 max 70, na 3 ledwo 100-110, na 4 130. Na 5 przy 130 ma ponad 3000 obr lekko za dużo jak na diesla.



W stepwau nie bedzie 75 KM DCI tylko 90 KM. Duzy plus. Myslalem, ze zamienia 68KM na ten 75 KM , a tu bonus ;-) Sandero jest lzejsze i bardziej miejskie niz dosyc duzy Logan MCV. Zgadzam sie, ze w takim pojedzie 85 KM przy 6-ciu osobach i ich bagazach - jak w Twojej TAXI moze brakowac mocy. Mogliby dawac silnik 110 KM bylo by optymalnie i byc moze niewiele wiecej by palil. Tylko czy Twoja TAXI ma byc ekonomiczna , bys jak najmniej wydawal na paliwo a reszte zysku z uslugi mial w kieszeni, a moze by klient mial super wrazenie z jazdy jak w filmach TAXI ;-) Tylko czy by sie Tobie takie ekstremalne jazdy oplacily ;-) ?

benny86 - 2010-11-12, 16:29

Mekintosz tu nie chodzi o super sportowe osiągi, ale bardziej dynamiczny silnik, np w trasie przy komplecie pasażerów. Silnik 1.5dci z pewnością byłby idealny, ale obawiam się że to nierealne - w myśl zasady chcesz coś lepszego-kup pan renault... Kiedyś (ok 1,5 roku temu) miałem okazje ejchać do krakowa mcv-ką 1.5dci 68KM i to już było kiepsko - na trasie owszem, trzymał prędkość 120-130km/h ale po mieście szybciej rusyć spod świateł, wyjechać z podporządkowanej to już mizernie... Ale ogólnie i tak oceniam ten model na plus, myślałem że wiele gorszy będzie
mekintosz - 2010-11-12, 17:16

benny86 napisał/a:
Mekintosz tu nie chodzi o super sportowe osiągi, ale bardziej dynamiczny silnik, np w trasie przy komplecie pasażerów. Silnik 1.5dci z pewnością byłby idealny, ale obawiam się że to nierealne - w myśl zasady chcesz coś lepszego-kup pan renault... Kiedyś (ok 1,5 roku temu) miałem okazje ejchać do krakowa mcv-ką 1.5dci 68KM i to już było kiepsko - na trasie owszem, trzymał prędkość 120-130km/h ale po mieście szybciej rusyć spod świateł, wyjechać z podporządkowanej to już mizernie... Ale ogólnie i tak oceniam ten model na plus, myślałem że wiele gorszy będzie


Przy fragmencie dotyczacym filmow taxi zauwaz byl usmiech. Logan MCV nie jest zaprojektowana jako scigacz i bez modernizacji tuningowych nim nie bedzie. Sam mam 68KM w Sandero i jak rusza ciag samochodow spod swiatel to ja zazwyczaj zostaje troszke w tyle. Oczywiscie jakbym bardzo dynamicznie ruszal bylo by lepiej. Nadrabiam te strate jednak po chwili ale czasem jakis cwaniak wykorzystuje te dziure i sie wpieprza przed maske. Dlatego doskonale rozumiem oczekiwania kolegi z TAXI, szczegolnie ze dla niego komfort jazdy, dynamika jest chlebem powszednim, samochod jest miejscem pracy a nie dupowzoem jak u mnie. Podsumowujac - myslimy tak samo ;-)

Rysiob - 2010-11-13, 09:01

w Stepway'u będzie silnik 1.5 dCi 90 z filtrem cząstek stałych. już od jakiegoś czasu można zamawiać go w cenie dotychczasowego wariantu 68-konnego.
derkin - 2010-11-16, 13:18
Temat postu: to kupować czy poczekać?
To co w końcu radzicie - kupować teraz czy poczekac na nowy rok? Byłem w salonie , przejechałem sie wersją 68km i podobało mi się. Sprzedawca mówił że wersję 90km z FAP mogę mieć już przed świętami po tej samej cenie co 68km. Zresztą tego 68km już nie można zamawiać.
Jak myślicie czy po nowym roku ten silnik będzie w tej samej cenie czy droższy? I czy będą utrzymane te rabaty 2000zł na te auta? I co sądzicie o tym FAPie - bać się go czy nie?

Doradźcie umęczonemu człekowi,

pozdrawiam

maciek - 2010-11-16, 13:37

brac 90km i koniec kropka
benny86 - 2010-11-16, 14:16

Kolega Derkin chyba sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie:
derkin napisał/a:
co w końcu radzicie - kupować teraz czy poczekac na nowy rok?

derkin napisał/a:
Zresztą tego 68km już nie można zamawiać.

Dlatego nie pozostaje nic innego jak tylko:
maciek127 napisał/a:
brac 90km i koniec kropka

Po nowym roku vat leci w górę więc auta zdrożeją. NIby niewiele, ale kwota podwyżki pewnie starczy np. na opłatę za zarejestrowanie lub pierwsze tankowanie do pełna:)

Seal - 2010-11-16, 15:15
Temat postu: Re: to kupować czy poczekać?
derkin napisał/a:
I co sądzicie o tym FAPie - bać się go czy nie?

Podobno jest lepszy niż z koncernu PSA.

marektbg - 2010-11-16, 15:21

derkin napisał/a:
I co sądzicie o tym FAPie - bać się go czy nie?

Wyjścia nie ma - już nowego samochodu bez tego nie kupisz - ja jakoś nie słyszę od znajomych narzekań na ten filtr - ostatnio nawet się pytałem kumpla jeżdżącego Golfem z dpf'em to nawet nie widział o czym mówię i że coś takiego jest - nie taki diabeł straszny jak go malują.

matucha - 2010-11-16, 15:36

Ten cały DPF to jest straszny lub nie w zależności od tego jak ktoś użytkuje samochód.
Zawsze można go wyciąć i wgrać soft'a od amerykańskiej wersji jak już zacznie robić problemy ;-)

derkin - 2010-11-17, 15:47
Temat postu: ceny idą w górę?
Witam,

Na stronie Dacii w konfiguratorze zauważyłem że wzrosła cena Stepway`a 1,5dCi 90 km z 44600zl do 44950 i dodatkowo w wyborze opcji dodatkowych nie ma się pakietu klima plus radio za 1300zl. Ktoś wie czym to jest spowodowane?

Pozdrawiam

mekintosz - 2010-11-17, 19:37

Opcja pozytywna - klima i radio w standardzie ;-) , zas realna - błąd systemu ;-)
maciek - 2010-11-17, 19:43

nie ma klimy w standardzie, najlepiej pójść do salonu
ayurweda - 2012-09-10, 09:35

Ja tez już się zdecydowałem :-) pojawiła sie tylko taka myśl czy może już zaczynac formalności czy wstrzymać się te kilka miesięcy do stycznia i wtedy wyhaczyć nowe auto z rocznika 2012??

Ktoś coś bliżej wie ile dają upustu na roczniku??

maciek - 2012-09-10, 11:48

ayurweda zaczekaj do końca września/ początek października, odbędzie się Auto Salon w Paryżu w którym pojawi sie Nowy Logan i Sandero. Jeśli nowy model nie bedzie ci się podobał, to i tak masz większą szanse na większy rabat na starszy model ;-)
ayurweda - 2012-09-10, 16:49

Celna uwaga :-) juz jest jakis as w rekawie. Czyli mówisz nawet nie opłaca się czekać na nowy rok?
maciek - 2012-09-10, 16:58

miesiąc Cię nie zbawi, a zawsze po paru latach będzie łatwiej sprzedać nowszy model ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group