DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Samochód terenowy - podstawy. Część 1 i Część 2

maciek - 2011-01-09, 13:00
Temat postu: Samochód terenowy - podstawy. Część 1 i Część 2
http://autokult.pl/2011/0...odstawy-czesc-1
http://autokult.pl/2011/0...odstawy-czesc-2

billbill666 - 2011-01-09, 13:47

maciek127 dobry artykuł i ma jedną zaletę,usadowi DUSTERA w odpowiednim typoszeregu,bez "piania"z zachwytu że to terenówka :-)
laisar - 2011-01-09, 17:11

No czy ja wiem? Bo czy ktoś rzeczywiście go o to podejrzewa? Zazwyczaj widać raczej coś przeciwnego - "oskarżanie" go o bycie typowym SUV-em <:

Tymczasem tak naprawdę jest cross-overem - czyli samochodem między-klasowym, czyli typowa jest jedynie jego nietypowość (; Jest bardziej terenowy, niż większość SUV-ów - zwłaszcza bratnich kompaktowych - ale oczywiście jednocześnie znacznie mniej dzielny niż prawdziwe terenówy.

(Mowa oczywiście o wersji 4x4, bo w 4x2 to już całkiem takie nie-wiadomo-co... (; ).

maciek - 2011-01-09, 18:25

dałem ten artykuł bo nie każdy zna wszystkie pojęcia pojawiające się już przy samochodach 4x4 np. ja nie wiedziałem co to jest "lift" :-D :-D

na pewno ten artykuł pewne mity rozwieje

piotrres - 2011-01-09, 21:43

Sensowny txt.

laisar napisał/a:

typowa jest jedynie jego nietypowość...

....bo w 4x2 to już całkiem takie nie-wiadomo-co... (; .


I za to go lubię :-D
Generalnie piotrresy (Homo curiosus resoviensis ps.) lubią takie różne takie "nie-wiada-ca" ;-)

Aha,
"...Co ciekawe, wielokrotny uczestnik rajdu Dakar, J-L. Schlesser twierdzi, że przy odpowiednim doborze ogumienia, nie ma takiego terenu, gdzie napęd na cztery koła byłby naprawdę potrzebny..."

Jadę wymieniać opony na "traktory" :-P
A tu materiał ilustracyjny:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

P.S.:
Tekst usłyszany przez otwarte drzwi(fragment rozmowy telefonicznej):

-Musi, gdzieś być w budynku bo za oknem stoi to jego dziwaczne auto"
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jackthenight - 2011-01-09, 22:57

piotrres napisał/a:
Tekst usłyszany przez otwarte drzwi(fragment rozmowy telefonicznej):
-Musi, gdzieś być w budynku bo za oknem stoi to jego dziwaczne auto"


Hihi, dobre.

fi - 2011-01-10, 16:15

piotrres napisał/a:
Aha,
"...Co ciekawe, wielokrotny uczestnik rajdu Dakar, J-L. Schlesser twierdzi, że przy odpowiednim doborze ogumienia, nie ma takiego terenu, gdzie napęd na cztery koła byłby naprawdę potrzebny..."


Moje marne doswiadczenie (3 miesiace pracy polegajacej w wiekszosci na jezdzeniu po terenie gdzie nie bylo ani kawalka utwardzonej drogi, za to byly gorki i cowieczorne ulewy) w sumie to potwierdza - w starym F150 z terenowymi oponami tylko raz musialem zalaczyc naped na przod, gdy wpakowalem sie w skalki. I tak nie pomoglo, bo chwile pozniej skalki przebily dwie opony :-D

Z tym, ze to byla jazda nie dla samej jazdy - musialem dotrzec do celu, tylko po trudnym terenie. Jak patrze na niektore offroadowe tory, to sam nie wiem :?:

maciek - 2011-01-16, 13:53

http://autokult.pl/2011/0...odstawy-czesc-2

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group