DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dziwne reakcje kierownicy w Dusterze

Vincent - 2010-08-05, 10:49

Nie wiem gdzie spytać, zapytam tu.

Właściwie pytanie znowu do piotressa bo chyba tu najdłużej Dusterem jeździ - ale oczywiście zapraszam też innych użytkowników DD. :)

Przejechałem dopiero 200km i wszystko jest cacy poza jedną rzeczą.

Kierownica dosyć wyraźnie "reaguje" na nierówności w drodze (tak jakby "popuszcza" to w jedną to w drugą). Nie do końca wiem jak to opisać, bo samochód nadal jest pod kontrolą, więc nie wydaje mi się to niebezpieczne - ale mimo wszystko jest odczuwalne.

Do tej pory miałem pandę i tam czegoś takiego nie zauważyłem. Może to kwestia dużego samochodu z dużymi kołami czy coś w tym stylu - nie mam doświadczenia. Czy wybierać się z tym do serwisu czy to normalne? (Znając życie powiedzą, że nic nie znaleźli, bo sprawdzą go wokół warsztatu - a żeby to zauważyć, trzeba pojechać na jakieś nierówności :-? )


Druga sprawa to cichy "warkot" pompy wspomagania przy maksymalnym skręcie kierownicy. W Pandzie też coś takiego było, ale zauwazyłem to dopiero po kilku latach. Czy to normalne w nowym dusterze (może ma po prostu większy mechanizm to i słychać lepiej)?

Z góry dziękuję za pomoc. :)

akofreda - 2010-08-05, 10:55

Potwierdzam u siebie te "drgania". Jadąc po wyboistej gruntowej drodze kierownica oddaje to co koła wymacają. Czyli ten typ tak ma. Nie wiem jakie ja mam wspomaganie czy elektryczne czy hydrauliczne. Słyszałem, że dCi 110KM ma elektryczne ale głowy nie dam. W Espero mam hydrauliczne i też po skręceniu na maksa słychać - tak że to chyba normalne - ale głowy nie dam ;-) .
Potworny - 2010-08-05, 11:08

Vincent napisał/a:
Druga sprawa to cichy "warkot" pompy wspomagania przy maksymalnym skręcie kierownicy

To słychać zawory pompy hydraulicznej bo pewnie taką masz.
W instrukcji (Sandero) napisano by nie utrzymywać zbyt długo kierownicy w skrajnych położeniach.


Vincent napisał/a:
tak jakby "popuszcza" to w jedną to w drugą

????
Na wszelki wypadek lepiej podjechać do ASO przecież są od tego (a może się mylę ;-) )

WhiteDragon - 2011-02-21, 23:06

Vincent napisał/a:
Kierownica dosyć wyraźnie "reaguje" na nierówności w drodze (tak jakby "popuszcza" to w jedną to w drugą).


Spokojnie, u mnie też tak jest, wymaga przyzwyczajenia czyli TTTM (ten typ tak ma). Z upływem czasu nie pogłębia się.

billbill666 - 2011-02-21, 23:17

Jak dla mnie panowie to układ kierowniczy Dustera 4x2 zbyt wrażliwy jest jak na suva w porównaniu do SGVII,jest bardziej jak z osobówki a to nie idzie w parze.
jjmalin - 2011-02-22, 13:08

właśnie potwierdzam. wpsomaganie się nie usztywnia przy większych predkościach i troszkę trzeba z autkiem walczyć na nierównościach ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group