DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - dodatkowy tłumik w dci

kubalonek - 2011-05-23, 17:53
Temat postu: dodatkowy tłumik w dci
ostatnio zrobiłem długą trasą i znów się zmartwiłem dość dużą głośnością MCV ok. 3000 tys/ obr . Pomyślałem ,że może pomógłby 3 tłumik .... bo go w dieslach nie ma , a inne mają środkowy tłumik np . mój śp scenic miał katalizator plus 2 tłumiki , dacka dci ma tylko katalizator i tylny . Może by się wyciszyło te cholerne buczenie . Co myślicie na ten temat???
jjmalin - 2011-05-23, 18:18

aprorpo buczenia tez chcialbym to wyeliminowac
Marek1603 - 2011-05-24, 04:48

A nie macie czasami dębicy passio na kołach. Bo u mnie tak było dopóki gum nie zmieniłem. Tylko, że ja mam 1,6.
Musicie też pamiętać, że montując dodatkowy tłumik może to spowodować spadek mocy, bo wydech będzie dodatkowo tłumiony.

czaju - 2011-05-24, 06:50

A ja od czasu wytłumienia Daćki nie narzekam... Nie spodziewałem się, że np zmiana opon z Michelin Energy (oryginalnych) na Michelin Energy Saver zmieni coś w akustyce, jednak to robi różnice. Z drugiej strony 3000obrotów to już dość wysoko dla diesla, także przy większej prędkości będziecie słyszeli drgania blachy...

Swoją drogą to ciekawe, bo 1.5dCi były uważane za dość ciche na tym forum...

jurek - 2011-05-24, 07:17

Myślę, że to raczej kwestia wytłumienia wnętrza i przegrody czołowej, niż tłumików. pozdr
kubalonek - 2011-05-24, 07:26

Opony mam bardzo ciche - Nokiany NRe . Buczenie to rezonans tłumika... tak mi się wydaje. Poza tym w Clio i Note z tym silnikiem jeśli się nie mylę są 3 tłumiki , to samo megane 1.5 dci. opór wydechu się nie zmienia , tylko rezonans układu . Faky ,że przeliczyć tłumik nie mając do tego narzędzi jest trudny . Poza tym w ten sposób dramatycznie wyciszono Poloneza po liftingu dodając 3 tłumik. W sumie koszty są niewielkie , bo wspawanie małego środkowego tłumika to ok 150 zł , nawet są wieszaki ( bo benzyna ma ) . Uszczelnianie przegrody ma sens , ale dci i tak ma dość dobrze wyciszoną przegrodę . Oczywiście można zastosować inne , lepsze materiały , ale to kupa roboty i koszty . Nie mówię że jest bardzo głośno , ale akurat rezonans jest gdzieś pomiędzy 115- 120 km/h czyli najlepszej prędkości podróżnej MCV
Auto Krytyk - 2011-05-24, 08:59

Trzeba jeździć wolniej ja jeżdżę max 110km/h ale najlepsza cisza jest przy 70-90, ten samochód niestety nie jest mistrzem ciszy i wytłumienia. Silnik chodzi cicho u mnie, bardziej słyszę szum oporu powietrza no i słabe wytłumienie drzwi czy podwozia.
kubalonek - 2012-12-05, 16:39
Temat postu: dodatkowy tłumik w DCi
Myślałem o zamontowaniu dodatkowego , środkowego tłumika w mojej Drakuli MCV , i nosiłem się z tym zamiarem prawie 2 lata. Ponieważ montaż tłumika jeśli fabrycznie nie był - jest pewnym ryzykiem ( rezonanse , spadek mocy ) , a natomiast wiedzy teoretycznej niestety nie posiadam to w końcu zaryzykowałem. Wyszedłem z założenia ,że w razie niepowodzenia zawsze można wspawać znów kawałek rury.
No i stało się . W serwisie tłumików zainstalowałem dziś środkowy tłumik , okrągły ( mniej więcej 2X średnica rury , długości ok. 60 cm ) wspawany ok. 15-20 cm. od przodu ,ładnie się komponuje , wcale go nie widać . Efekty: Na jałowym biegu minimalnie ciszej , w czasie rozpędzania tak samo , a dopiero efekt wyciszenia silnika najbardziej jest odczuwalny po przekroczeniu 90-100 km. Więc wydaje mi się jest OK. Spadku mocy nie odczułem . Spalanie wyjdzie za kilka tygodni.... Zapłaciłem 110 zł. Oczywiście szału nie ma , ale jestem zadowolony ,bo trochę mnie wkurzało buczenie MCV przy prędkościach autostradowych. Jest to kolejny chyba 3 mój etap wyciszania MCV. Zostały mi jeszcze drzwi ( oczywiście w drzwiach kierowcy mam cała kalofonię różnych cichych hałasów- które mnie psychicznie wykańczają ) , i pojękiwanie poduszki powietrznej pasażera.

WhiteDragon - 2012-12-06, 23:40

kubalonek napisał/a:
Spalanie wyjdzie za kilka tygodni....


Czekam na relacje co będzie z tym spalaniem. Ja też chciałbym mieć cichszą MCV :->


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group