DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - DD - były opylacz a teraz Aussie

chriskb - 2011-06-08, 05:01
Temat postu: DD - były opylacz a teraz Aussie
Muszę się pochwalić po pięciu miesiącach oczekiwania nareszcie doszedł i mogę się czuć pełnoprawnym klubowiczem. Dzisiaj miałem okazję sprawdzić przed odbiorem nowy nabytek. Czarna Perła bez pakietu Look ale z napędem na cztery koła i ESP, 1,5 dCi (podobno 110 KM, ale to dopiero sprawdzę na hamowni)

Kilka wskazówek dla oczekujących.

Warto sprawdzić przed oficjalnym odbiorem, bo zdarzają się małe niespodzianki i tak opony na alusach Continental a za pasówka Michelin (mam nadzieję, że do piątku zamienią na jednakowe). Druga niespodzianka to feler w rynience tylnej klapy. Zdjęcie w załączeniu.
Źle zamontowane wężyki spryskiwaczy, bez kolanek głównie ostre zgięcia (maja do piątku poprawić). Nadkola i chlapacze zainstalowane ale jednak muszą poprawić przy pomocy SikaFlex 221 (niezbyt równe przyleganie). Kolejna rzecz to proszę zwrócić uwagę na montaż drzwi a szczególnie tylnej klapy (na wstępie wymaga regulacji)

Poza tym były poprzednio posty na temat jednego kluczyka. W moim są dwa. Niestety alarm (zakładany jako gratis), ma dwa odrębne piloty, którymi można niezależnie sterować zamkiem tylnej klapy. Brak domykania szyb.

Osoba z którą rozmawiałem nie znała cudownego kabelka do wycieraczek, tak, że będę. musiał to wykonać sam.

Samochód nie był w pełni przygotowany do odbioru, jutro maja zamontować antenę SIRIO TwinCar, wyczyścić, ułożyć dywaniki, umyć wtedy podczas odbiory sprawdzę działanie wszystkich niezbędnych do jazdy urządzeń i kompletność wyposażenia. Dla ułatwienia może się komu przydać taki mój "check sheet" w załączeniu.

Zdecydowanie musi być klubowa uszczelka w komorze silnika i filtry na kratkach wlotu powietrza. Inne gadżety, które będę montował opiszę później. Na pewno będę na Dniach Daci w sobotę w Gdyni.

Piotr_K - 2011-06-07, 22:06

Będę śledził Twój wątek z ciekawością ...
mlodyprzem - 2011-06-07, 23:13

Możesz dokładniej opisać co pokazuje te zdjęcie, bo nie mogę dostrzec o jaki feler Ci chodzi?
Piotr_K - 2011-06-07, 23:24

mlodyprzem napisał/a:
Możesz dokładniej opisać co pokazuje te zdjęcie, bo nie mogę dostrzec o jaki feler Ci chodzi?

Też chciałem zapytać ;) myślę, że chodzi o tę "narośl" w okolicach wytłoczonych numerków.

chriskb - 2011-06-08, 05:15

Tak dokładnie to wygląda jak pomalowana rdza.
jackthenight - 2011-06-08, 06:09

chriskb napisał/a:
Poza tym były poprzednio posty na temat jednego kluczyka. W moim są dwa.


Dwa komplety kluczy to są zawsze. Ale tylko jeden kluczyk posiada przyciski do otwierania/zamykania drzwi.

chriskb napisał/a:
Niestety alarm (zakładany jako gratis), ma dwa odrębne piloty, którymi można niezależnie sterować zamkiem tylnej klapy. Brak domykania szyb.

Alarm to może posiadać wiele funkcji i bajerów, ale nie liczyłbym na to, że podłączą ci tak alarm aby można było otwierać tylko klapę bagażnika niezależnie od pozostałych drzwi.

A co do dywaników to sprawdź, czy zatrzaski w dywaniku kierowcy pasują do zapinek w wykładzinie podłogowej.

chriskb - 2011-06-08, 07:20

jackthenight,

Cytat:
Ale tylko jeden kluczyk posiada przyciski do otwierania/zamykania drzwi.

O dziwo obydwa kluczyki są takie same nie sprawdziłem tylko działania bo drzwi otwiera się teraz pilotem alarmu(czyżby się pomylili?). Napiszę więcej jak w piątek odbiorę.

Cytat:
że podłączą ci tak alarm aby można było otwierać tylko klapę bagażnika


To się zgadza, ale jak sprawdziłem, jest możliwa przeróbka sterowania klapą - domykanie okien mnie nie interesuje.

Co do dywaników to nie były jeszcze zamontowane, mają to zrobić dzisiaj i jutro a w piątek go odbieram.

Poza tym dzięki za uwagi. Mam kupę części elektronicznych, prześlę koledze listę na PW i maila, mogę podarować.

Pozdrawiam
:-)

Roobertino - 2011-06-08, 08:57

chriskb

Gratuluje, i tak jak ja pisz od razu reklamację do Renault. Dobra metoda jeszcze przed odbiorem oficjalnym obejrzeć dokładnie auto, ja też tak zrobiłem i dostrzegłem dwa felery, bo potem to już tak człowiek troszkę podekscytowany i można coś przeoczyć. Życzę zadowolenia z autka. :-D

chriskb - 2011-06-08, 09:09

Roobertino,

Dzięki za dobre słowo, nie jestem przesądny, auto zamówiłem 13-go i mam nadzieję, że nie sprawdzi się porzekadło. Dotychczas jakoś usterki w samochodach mnie omijały i na tym muszę bazować.

Pozdrawiam
:-)

harry - 2011-06-08, 09:10

Ja tam nic nie znalazłem mimo szczerych chęci :-)
Szukałem wyposażony w LEDową latarkę - sprzedawca mówił: "nie takie rzeczy widziałem" :-D

Oglądam go codziennie i od 20.05.2011 niczego "podejrzanego" nie znalazłem ;-)
Po kolejnym myciu, postaram się zrobić kilka fotek i wreszcie wrzucić na Forum

jackthenight - 2011-06-08, 10:15

chriskb napisał/a:
bo drzwi otwiera się teraz pilotem alarmu

Eee no nie, a jak będziesz chciał zamknąć drzwi bez włączania alarmu ?
To wtedy jednak wygodniej zamknąć drzwi pilotem kluczyka.

chriskb napisał/a:
jest możliwa przeróbka sterowania klapą

No, tylko że trzeba wtedy dwa kable doprowadzić praktycznie do samego siłownika w klapie bagażnika.

chriskb napisał/a:
domykanie okien mnie nie interesuje

Też tak mówiłem na początku :)
Ale w Dacii standardowo jest tak, że sterować szybami można tylko wtedy kiedy jest przekręcony kluczyk w stacyjce.
Ile razy mi się zdarzyło, że to już wysiadam z auta, patrzę a tu jeszcze szyba otwarta - więc trzeba do auta ponownie wejść, przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon i dopiero można zamknąć szyby.
Z domykaczem szyb aktywowanym przez pilot od alarmu nie mam już takich śmiesznych problemów.

chriskb - 2011-06-08, 10:47

jackthenight,

Wielkie dzięki. Jeszcze się naumiem. Co do domykania szyb, miałem ten bajer w Mercach i chyba w ciągu 11 lat skorzystałem ze dwa razy. Klapa bagażnika a owszem bardzo często, szanowna małżonka nie naumiała się podnosić klapy w żadnym aucie i wszystko pakuje na siedzenia (TTTM).

Pozdrawiam
:-)

jackthenight - 2011-06-08, 10:49

chriskb napisał/a:
Klapa bagażnika a owszem bardzo często, szanowna małżonka nie naumiała się podnosić klapy w żadnym aucie


A to ty chcesz zrobić aby klapa się sama podnosiła ?
OO to dużo, dużo więcej pracy cię czeka :)

harry - 2011-06-08, 10:50

Z merca na Biseptola.... niezły przeskok ;-)
chriskb - 2011-06-08, 15:37

jackthenight,

To prawda trzeba by było zmienić teleskopy i układ zamka. Na razie myślę tylko o niezależnym zamykaniu i otwieraniu z pozycji kierowcy, nie będę za każdym razem wysiadał jak moja piękność będzie chciała schować zakupy.

Pozdrawiam
:-)

bushi - 2011-06-08, 16:50

harry, przepraszam za offtop ale dopiero co spostrzeglem i musze sie spytac - Biseptol??? :D Toc to chyba najoryginalniejsza nazwa wozu jaka widzialem...
malygabrys - 2011-06-08, 19:42

Hm!!!
Duster - "nowy środek antykoncepcyjny" ;-) :lol:

harry - 2011-06-08, 20:26

bushi
wysłałem Ci odpowiedź na PW

sokar - 2011-06-10, 07:51

Kolego o ile mogę tak do ciebie mówić
Nie odbierałeś przypadkiem w czwartek około 10 swojego Dustera na Miałkim Szlaku? Jak tak to fajne orurowanie dobrałeś tylko czy ma homologacje na unie europejską, bo był bym zainteresowany jak dorobię się swojego Dustera też nad taka rurką.

chriskb - 2011-06-10, 10:22

sokar,

To nie byłem ja. Dzisiaj tj 10-06-2011 oficjalny odbiór o 14:30

Pozdrawiam
:-)

sokar - 2011-06-10, 11:00

No to w sobotę może zobaczę Drakule ;-) bo też mam zamiar podjechać na piknik z dacią do Gdyni jestem ciekaw jak w dusterze sprawdzi się ta antena SIRIO TwinCar, bo w matizie tez mam CB z President Florida i jak będę przechodził na dusterka to przejdę razem z CB :mrgreen:
chriskb - 2011-06-10, 11:13

sokar,

Z anteną SIRIO Twin Car pudło, umiejscowienie belki wzmacniającej uniemożliwiło montaż. Podstawa SIRIO za duża do DD, przeszkadza też kąt nachylenia dachu. Tak, że pozostaje przy oryginalnej radiowej a CB będę kombinował inne rozwiązanie. W Gdyni będę około 12:00 w sobotę. Mam nadzieję, że dzisiaj wieczorem uda mi się zamontować głośniki i radio. Kupiłem niskobudżetowe CANVA 8018 z GPS i BT.

Do zobaczenia u Zdunka

Pozdrawiam
:-)

Prezes - 2011-06-10, 15:04

chriskb napisał/a:
Kupiłem niskobudżetowe CANVA 8018 z GPS i BT.
po zamontowaniu opisz wrażenia, jak współdziała z mapami, jak działa, etc. Kusi mnie cosik takiego.
TD Pedro - 2011-06-10, 19:25

chriskb napisał/a:
Kupiłem niskobudżetowe CANVA 8018 z GPS i BT.

aż tak niskobudżetowe to to chyba nie jest... :lol:

mrówa - 2011-06-10, 20:18

TD Pedro napisał/a:
chriskb napisał/a:
Kupiłem niskobudżetowe CANVA 8018 z GPS i BT.

aż tak niskobudżetowe to to chyba nie jest... :lol:

No właśnie, bo z ciekawości poszukałam ceny (myśląc o taniej atrakcji) i trochę mnie ścięło z nóg :-P

malygabrys - 2011-06-10, 20:22

No cóż pojecie "niskobudżetowe" jest chyba bardzo względne ;-)
chriskb - 2011-06-10, 22:10

Koleżanki i koledzy dzisiaj po 2,5 godzinach odbioru (jestem upierdliwy) udało mi się otrzymać moje auto z kilkoma warunkami, będą usunięte w przeciągu miesiąca (spisany protokół). Bardzo profesjonalna obsługa Zdunek w Gdańsku na Miałkim Szlaku a szczególnie Pan Mirosław, który przeprowadził mnie przez całą procedurę. Nie obyło się bez podarunku jakaś torba gadżetów (nie wszystko jeszcze sprawdziłem). Dojazd do domu a to piątek i zrobiła się godzina 19:00.
Następnie montaż radia (głośniki Boschmann R2530 i radio Canva 8018). Radio to chińszczyzna ale do Daci w sam raz ma 7"" wysuwany ekran z GPS i BT (cena 1150 PLN brutto). Na razie sprawdziłem GPS (IGO) działa OK. Będę tez próbował z AutoMapa. Ale potrzeba czasu. Jutro będę w Gdyni na pikniku Daci. Zdjęć nie robiłem bo auto wygląda jak auto tyle że czarne.

Sukcesywnie będę opisywał moje wrażenia na tym Forum

Pozdrawiam
:-)

mrówa - 2011-06-11, 17:02

chriskb napisał/a:
Zdjęć nie robiłem bo auto wygląda jak auto tyle że czarne.

Nieprawda! KAŻDE auto wygląda inaczej :mrgreen:

sokar - 2011-06-11, 17:45

Oj tam fotki przydatne ale nie konieczne.
Widziałem dzisiaj na morskiej ;-) a obok 4 do jazd testowych i 3 po drodze na obwodnicy trójmiasta za to radyjko fajne i na 80% w moim też się znajdzie zapomniałem dopytać środkowe nawiewy muszą być zamknięte czy tylko tak akurat były :?: .
Tylko ciekawe jeszcze czy automapa zadział a szkoda że nie sprawdziliśmy a miałem przy sobie akurat kartę też zapomniałem powiedzieć ale czekam na info oraz czy tak jak z IGO będzie możliwość działania muzyki w tle (mam taki bajer w Iphone z mapą TomTom) jak zadziała uchwytu nie będzie trzeba dodatkowo wozić i IPhone zostanie w kieszeni a nie bawić się z mocowaniem go w uchwycie.

chriskb - 2011-06-11, 18:18

sokar,

Wloty lekko uchylone i skierowane do góry, w załączeniu zdjęcie. Testy z Automapą zrobię i dam znać. Radio ma trochę mało pamięci wewnętrznej aby Automapa chodziła poprawnie, ale info po testach. Radio ma niezależny układ i można słuchać muzyki a mapa pracuje w tle i podaje komunikaty o zmianie kierunku (nawet czasami za często). Podobnie jest z BT jak przychodzi rozmowa telefoniczna to przełącza się ekran na klawiaturę. Telefon można trzymać w schowku, raz sparowany działa na razie bezproblemowo. Jest mała wada z wewnętrznym mikrofonem - mówić trzeba bardzo głośno. Odsłuch przez radio OK. Na razie nie zauważyłem sprzężenia pomiędzy głośnikami i mikrofonem, ale na to trzeba wykonać o wiele więcej prób. Teraz jeszcze znalezieni odpowiedniej kamery cofania i kombajn będzie doposażony.

Wrażenia z jazdy pozytywne ale zrobiłem dopiero 150 km za mało aby się wypowiadać.

Pozdrawiam
:-)

eplus - 2011-06-12, 13:50

Co to jest "WINDESCREEN MULTIMEDIA PLAYER"?
:shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

chriskb - 2011-06-13, 14:02

eplus,

Drukarz zapomniał "r" - pisałem wyżej, że chińszczyzna

Pozdrawiam
:-)

greg1367 - 2011-06-14, 12:15

chriskb napisał/a:
Drukarz zapomniał "r" - pisałem wyżej, że chińszczyzna

Z tą chińszczyzną to jest różnie,dzisiaj popsuł mi się sygnał w chińskim motocyklu, po wyjęciu trąbki czytam na niej napis " made in Italia" :mrgreen: ale mnie to rozbawiło :-D

benny86 - 2011-06-14, 12:22

greg1367, podobnie jak z tą niby-francuską elektroniką...
chriskb - 2011-06-14, 18:08

Aussie ma już klubową uszczelkę i zabezpieczone kratki. Powoli będę pełną gębą klubowiczem.
bushi - 2011-06-14, 19:08

Dopieszczaj, dopieszczaj to sie moze odwdzieczy wieloletnia bezawaryjnoscia :)
Prezes - 2011-06-14, 19:38

chriskb napisał/a:
zabezpieczone kratki
Tak z ciekawości, czym zabezpieczone? Bo ładnie wygląda, chyba ani to pończocha, ani moskitiera..
sokar - 2011-06-14, 19:43

Jeśli plany się nie zmieniły od pikniku na morskiej to jest to agrowłóknina ale chyba jeszcze niema zaworków pod maską :?:
chriskb - 2011-06-15, 00:29

Prezes,

Zabezpieczenie to czarna ogrodnicza agrowłóknina. W wystarczający sposób przepuszcza powietrze.

sokar,

Fakt, zaworki zwrotne jeszcze nie są zamontowane, gdyż nie miałem czasu aby sprawdzić dokładnie rozmiar.

Pozdrawiam
:-)

Prezes - 2011-06-15, 09:08

chriskb, dzięki za info! Przepuszcza powietrze - super. A czy jest na tyle sztuczne, że nie zatrzymuje w sobie wilgoci? Niektórzy forumowicze się skarżyli, że nawet pończocha wodę trzymała i wtedy wilgocią było czuć w samochodzie. Pytam, bo ja jeszcze nic nie mam, ale jak wyjąłem ostatnio liście z filtra to przymierzam się do założenia.
chriskb - 2011-06-15, 10:21

Prezes,

Z tego co wiem to agrowłóknina ma zdolności zatrzymywania wody (chroni glebę przed wysychaniem). Na lato na pewno będzie OK! Jak się spisze zobaczymy. Łatwy dostęp do kratek pozwoli kontrolować zarówno stan tego filtra jak i skutki uboczne jeżeli się pokażą.

Pozdrawiam
:-)

Cendra - 2011-06-15, 11:09

Ja bum umieścił jakąś drobną siateczkę, taką jaka kiedyś była w metalowych sitkach domowych :)
chriskb - 2011-06-15, 11:17

Cendra,

Ja, dlatego użyłem agrowłókniny aby mieć dodatkowy filtr nie przepuszcza kurzu i ogranicza cząstki stałe ze spalin. Jak się spisze w praniu to zobaczymy. Wymiana na inny materiał nie jest skomplikowana, wystarczą ostre nożyce i trochę taśmy klejącej.

Pozdrawiam
:-)

Prezes - 2011-06-15, 12:17

chriskb napisał/a:
Z tego co wiem to agrowłóknina ma zdolności zatrzymywania wody
Jak dla mnie w takim przypadku moskitiera wygrywa. Nie jest dobrze, jak wilgoć będzie ciągle zaciągana do środka - a i urosnąć coś w tej włókninie może w międzyczasie..
chriskb - 2011-06-15, 17:41

Jeszcze jedna gratka Made in Romania. Radiowa kostka ISO (gniazdo) niezgodnie połączone ze standardem. Zamienione przewody 7 i 4. Dla zobrazowania załączam rysunek z prawidłowym połączeniem.
laisar - 2011-06-15, 21:20

chriskb napisał/a:
Jeszcze jedna gratka Made in Romania

Bynajmniej: http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_10487

Cytat:
*On modern Volkswagen Group cars and some older vehicles (such as the Peugeot 106 or Vauxhall Astra) the +12V Ignition and Battery positions are reversed.

chriskb - 2011-06-15, 21:43

laisar,

Nie sprawdzałem na Wikipedii standardu, ale sprawdziłem trzy różne radioodtwarzacze i był ten sam problem. Widać u producentów radioodtwarzaczy przeważa Grupa Volkswagen.

Poza tym dzięki za info

Pozdrawiam
:-)

chriskb - 2011-06-25, 12:43

Wczoraj po raz pierwszy zaobserwowałem dość słabe zachowanie opon Continental M+S (słabe odprowadzanie wody) na deszczu w DD.

Nie wiem czy inni użytkownicy mieli problem. Dla mnie było to dość zaskakujące zjawisko, gdyż dotychczas jeździłem na oponach RainSport 2 i nie miałem takiego przypadku aby samochód wjeżdżając w dość dużą kałużę na asfalcie próbował wpaść w poślizg.

Sytuacja dość typowa duży opad deszczu, w koleinach cieki wodne DD prowadzi się OK - szybkość nieduża do 100 km/h, trochę łagodnych łuków odcinek Stegny - Nowy Dwór Gdański. Dojazd do S7 w Nowym Dworze Gdańskim i wjazd na eskę w kierunku Gdańska, szybkość około 90 km/h i dość duża kałuża. DD traci przyczepność na kilka sekund.

Wniosek dla mnie, że opona Continetal M+S niezbyt rewelacyjnie odprowadza wodę. Tę samą trasę pokonywałem już kilkakrotnie na innych oponach i innym aucie i przy trochę większej szybkości (też były gwałtowne opady) i nie miałem w tym miejscu zjawiska aquaplaningu.

laisar - 2011-06-25, 14:50

A szerokość opon była podobna? Bo oprócz rzeźby bieżnika to w sumie jeden z najbardziej istotnych parametrów w takiej sytuacji...
chriskb - 2011-06-25, 17:12

laisar,

Tak 215/55/16 oraz 225/55/16 oba rodzaje opon RainSport 2.

Pozdrawiam
:-)

chriskb - 2011-06-25, 18:04

Zamontowałem kamerę cofania.

Na początku zaznaczę, że jest to praca dla ludzi z manualnymi zdolnościami.

Kamerę kupiłem w sklepie internetowym "MARI" dla zainteresowanych podaję link: http://mari.pl/ cena 149 PLN. Ponieważ nie ma oryginalnej do Daci Duster, musiałem dopasować najbardziej odpowiednią. Z małą przeróbką doskonale nadaję się od Skody Super B (takie oznaczenie kamery).

Pierwsza przeróbka to wykonanie ramki do kamery wraz z 10 mm uszczelką o wymiarach 90X38X3 mm z otworem 76X28 mm. Jako uszczelkę użyłem miękkiej gumy uszczelniającej wraz z uszczelniaczem SikaFlex 221. Taka ramka jest niezbędna aby po pierwsze wziernik kamery był opuszczony na tablicę rejestracyjną. W załączeniu zamieszczam zdjęcie, a po drugie zabezpiecza kamerę przed kolekcjonerami (mocowanie kamery wykonane w taki sposób, że wyjęcie jej jest tylko możliwe od wnętrza).

Następnie to przeciągnięcie kabla video i zasilania przez profile zamknięte tylnej klapy. Użyłem do tego teflonowej otuliny kabla telewizyjnego (bardzo dobrze się wygina). Musiałem dorobić wtyczkę zasilania lampki oświetlenia tablicy. Zasilanie kamery podłączyłem do pinów 2 "+" i 3 "-" w tylnej lampie prawa strona (światło cofania). Muszę zaznaczyć, że takie podłączenie nie nadaje się do wszystkich urządzeń z ekranami video.

Preferowane jest podanie "+" zasilania poprzez przekaźnik włączany włącznikiem (155) biegu wstecznego. Ale, że względu na to, że mój kombajn multimedialny Canva 8018 ma oddzielne wejście do kamery cofania uniknąłem ciągnięcia dodatkowego kabla zasilania przez cały samochód.

Aby układ był automatycznie włączany po załączeniu biegu wstecznego musiałem pociągnąć dodatkowy kabelek od złącza R2 pin 8 kolor kabla - beżowy (złącze w pobliżu UCH) do radioodtwarzacza. To już wymaga dużej gimnastyki i zajęło mi ponad 2 godziny.

Ponieważ kamera jest sprzedawana z kablem video długości 4 m to nie wystarcza i musiałem dorobić kabel o długości około 6.5 m. Kabel video przeciągnąłem prawą stroną pod uszczelkami drzwi (strona pasażera).

Na koniec zdjęcie widoku z kamery cofania na ekranie video.

Zdzicho - 2011-06-25, 22:27

Fajny gadżet ta kamerka cofania.

Ja mam swoją na karku i mi wystarcza :-)

greg1367 - 2011-06-26, 11:01

Całkiem ,całkiem i kamerka mało widoczna ;-) ciekawa jak będzie Ci się sprawdzać w praktyce.
chriskb - 2011-06-26, 15:07

greg1367,

Przetestowałem jak chcę zabezpieczyć tylną klapę mogę podjechać na gazetę. Poza tym widać nieduże słupki takie do 50 cm, co zdecydowanie chroni zderzak. Po testach ustawiłem taki kąt widzenia, gdyż pozwala to na podjechanie bardzo blisko przeszkody. No i co najważniejsze nie trzeba kręcić głową aby cofnąć i ustawić się w wąskiej luce. Pomaga też przy parkowaniu bocznym pomiędzy samochodami.

Oczywiście jak do każdego urządzenia trzeba się przyzwyczaić aby prawidłowo ocenić widok przeszkody na ekranie, wymiary i zdolności skrętne DD.

Pozdrawiam
:-)

Riczi - 2011-06-26, 21:41

Fajna ciekaw jestem jak zimą się spisze.
chriskb - 2011-07-07, 17:59

Aussie na razie dokończony. Zamontowałem anteną CB - Delata 880 (50 pln) mocowana na szybę. Testy wykazały, że zestaw CB - Canva 268 i antena Delta 880 współpracują bardzo dobrze. Brak jakichkolwiek szumów czy też zakłóceń z auta.

Na kombajnie multimedialnym Canva 8018 przetestowałem AutoMapę Europy. Działa bez zarzutu. Na razie o dziwo się nie wiesza. Mam teraz dwa systemy GPS (IGo i Automapa) do wyboru. Jestem bardzo zadowolony bo za niewielkie pieniądze (1750 PLN) udało mi się skompletować Radio/CD/DVD/Navi/TV/BT/CB/Kamerę cofania. Oprócz tego muzykę lub filmy z PenDrive, iPod

sokar - 2011-07-07, 21:43

Chris

A jak wygląda sytuacja z odsłuchiwaniem muzyki podczas używania AutoMapy jest tak samo jak z iGO, że zostaje wyciszona czy nie dział :?: :roll: bo jak dla mnie jest to ważna informacja.
Człowiek bardzo się przyzwyczaja do dobrego :mrgreen:

chriskb - 2011-07-08, 15:57

sokar,

Zestaw działa tak jak z oprogramowaniem IGo. Na ekranie radio/CD lub DVD a nawigacja przerywa odsłuch i podaje komunikaty o manewrach. Auto-mapę można ustawić tak, że tych komunikatów jest minimalna ilość, tak, że odsłuch nie jest często wyłączany.

W trakcie instalacji na karcie Automapy należy wybrać opcję SmartGPS jako współpraca z urządzeniem. Poza tym dobra współpraca z telefonem, można włączyć ekran klawiatury bezpośrednio z ekranu Automapy.

Generalnie jestem mile zaskoczony, myślałem, że będą większe trudności nie tylko z uruchomieniem ale i działaniem Automapy na tym kombajnie.

Zresztą musiałem na IGo ściągnąć nowe mapy, te w zestawie były z 2009 roku. Mam teraz dwie nawigacje Automapę i IGo. Oczywiście nie mogą działać jednocześnie.

Pozdrawiam
:-)

chriskb - 2011-07-11, 17:14

Serwis Zdunka spisał się doskonale, purchel o którym pisałem poprzednio usunięty - polakierowano całą rynienkę. Koło zapasowe zamienione teraz mam 5 opon Continental.

Aussie zrobił ponad 2 500 km i aktualnie testuję paliwa diesel z liczbą cetanową 55. Na razie przetestowałem paliwa Verva, Dynamic i V-Power. Obecnie auto jeździ na Ultimate. Spalanie przedstawię po zakończeniu testu. Auto na tzw. "dotarciu", jazda wyłącznie w trybie 4X4 auto po drogach różnych kategorii.

chriskb - 2011-08-08, 17:25

Mój Aussie już ma 5 500 km. Ostatnio sprawdzony na bezdrożach Litwy i Suwalszczyzny. Auto spisuję się doskonale, szczególnie na drogach terenowych. Na Litwie ograniczenia do 90 km/h i jest dość dużo policji. Na szutrach, które są naprawdę bardzo równe nikt za prędkość nie złapie i można sobie przyzwoicie pojechać. Jeden problem to kurz, auto po takiej jeździe wygląda jak bałwan.

Suwalszczyzna to zupełnie inna bajka drogi leśne z kałużami i w wielu miejscach bardzo śliska glina i tu jest dopiero frajda z jazdy. Jestem naprawdę bardzo zadowolony ze zamieniłem Merca na DD. Pomimo przebiegów dziennych w granicach 400 km nie czuję się zmęczenia, boczne trzymanie foteli jest wystarczające, elastyczność silnika bardzo dobra, trzeba się przyzwyczaić do krótkich biegów, ale nawet w jeździe terenowej całkiem sprawnie można zasuwać na 5 lub 6 biegu.

Nie wiem jak u innych ale spalaniem nie daję rady zejść poniżej 6,5 l/100km. Maksymalne spalanie to 7,38 l/100km, komputer wskazywał 7,2 l/100km. Moim zdaniem zbiornik mógłby mieć pojemność 55-60 l, wtedy było by to auto doskonałe.

pajero - 2011-08-10, 11:15

Witam

Jak z szybkością działania nawigacji w momencie kiedy właczona jest muzyka ?
Ciekawi mnie jakie bebechy ma to radio?

dla przykładu mio p550 sie nie wyrabia z muzyką i nawigacją jednoczesnie ... ciekaw jestem jak jest w tym przypadku .

chriskb - 2011-08-10, 11:32

pajero,

Słucham radia, CD czy też muzyki z pendrive a w background chodzi nawigacja. Moja Automapa jest ustawiona na podawanie komunikatów tylko o zmianie kierunków na około 400 m przed manewrem i potem około 50 metrów przed manewrem. Na ten czas wycisza się muzyka i przez głośniki podawany jest komunikat z Automapy. Po komunikacie dalej gra muzyka.
Wbudowany moduł GPS oparty jest na procesorze o szybkości 400 MHz (nie mam info jaki) i pamięci 64 MB. Radioodtwarzacz jest produkcji chińskiej. Sam miałem obawy, że ta ilość pamięci będzie za mała do Automapy ale jestem mile zaskoczony jeszcze mi się ani razu nie zawiesiła. System operacyjny to Windows Mobile 5.0

Pozdrawiam
:-)

wat - 2011-08-10, 13:27

a ma to cudo dvb-t bo rozglądam się za takim cudem
sokar - 2011-08-10, 14:13

To tak dla wszystkich info
http://axces.otwarte24.pl...H-PANEL-ID-B250

chriskb - 2011-08-10, 15:14

wat,

Niestety tylko analogowa, ale są tunery zewnętrzne np ten http://allegro.onet.pl/sa...1744782445.html

Pozdrawiam
:-)

wat - 2011-08-11, 10:08

tylko po co się motać jeszcze z jakimiś tunerami jak sa już kombajniki takie z dvb-t fakt pozostaje jeszcze ocena ich jakości bo niewiadomojak z tym będzie
pajero - 2011-08-11, 10:33

chriskb napisał/a:
pajero,

Słucham radia, CD czy też muzyki z pendrive a w background chodzi nawigacja. Moja Automapa jest ustawiona na podawanie komunikatów tylko o zmianie kierunków na około 400 m przed manewrem i potem około 50 metrów przed manewrem. Na ten czas wycisza się muzyka i przez głośniki podawany jest komunikat z Automapy. Po komunikacie dalej gra muzyka.
Wbudowany moduł GPS oparty jest na procesorze o szybkości 400 MHz (nie mam info jaki) i pamięci 64 MB. Radioodtwarzacz jest produkcji chińskiej. Sam miałem obawy, że ta ilość pamięci będzie za mała do Automapy ale jestem mile zaskoczony jeszcze mi się ani razu nie zawiesiła. System operacyjny to Windows Mobile 5.0

Pozdrawiam
:-)


Ja nie korzystam z "głosu" wiec o tyle u mnie prościej ... ale aż się wierzyć nie chce, że taka słabizną i działa to i to :) widać Chinczyki potrafią Mio nie koniecznie ;)

A zapytam jeszcze o jakość dzwięku ? nie jestem żadnym audiofilem ale jechałem kiedys taxi z jakims wynalazkiem 2din i "dotykiem" wygląd kosmos ale grało gorzej niż najtanszy jvc za 200zl wrecz tragedia i tego sie obawiam najbardziej dlatego też pytam , jak oceniasz tą kwestię ? masz jakieś porównanie itp ?

chriskb - 2011-08-11, 10:58

pajero,

Ja też nie jestem melomanem, mam ustawione z większym wzmocnieniem na tył. Radio, płyty odtwarzają bardzo dobrze, duże możliwości regulacyjne zarówno tonów niskich jak i wysokich. Moc jest aż za duża do DD, bo przy pełnym wzmocnieniu aż chodzą blachy. Moje głośniki są z dużym zapasem mocy IMHO mają jak na trójdrożne dobre brzmienie.

Pozdrawiam
:-)

chriskb - 2011-08-13, 16:21

Aussie na razie robi średnio 100 km dziennie, od września na pewno ta ilość wzrośnie. Spalanie średnie za dwa miesiące 6,55 l/100 km ON. Nie jest to rewelacja ale ja lubię jeździć dynamicznie.

Oprócz podwójnej sygnalizacji ABS, ESP i Hamulec ręczny (brak płynu) nic się nie dziej, nic nie piska , nic nie trzeszczy. Nawet guma na podszybiu się jakoś trzyma i nie łazi po szybie.

Auto jest eksploatowane w rożnych warunkach, dużo szutru, trzeba jakoś omijać korki. Po każdej trasie niestety wymaga mycia - zachciało się czarnego. Posmarowałem woskiem z nano technologią Autoland i po dwóch miesiącach nadal działa bardzo dobrze. Przy szybkościach około 100km/h jak pada deszcz to auto wygląda jak suche. Kurz i błoto łatwo usunąć strumieniem wody nawet nie trzeba myjki ciśnieniowej. Gorzej jest z felgami, pomimo woskowania zbiera się na nich brud.

Dużo osób narzeka na krótkie biegi ale odkryłem, że dla tego silnika i tej wagi auta dobrane one są znakomicie, szczególnie jak trzeba gwałtownie przyspieszyć, auto zbiera się bardzo dobrze i IMHO auto jest bardzo bezpieczne do wyprzedzania. Gdyby nie ta spieprzona ergonomia pedałów to DD byłoby bardzo dobrym autem.

Jestem zadowolony, że założyłem kamerę cofania, po pierwsze obraz jest na tyle szerokokątny, że można wjechać w każdą dziurę na gazetę a po drugie przydaje się jak człowiek wyjeżdża tyłem na ruchliwą ulicę nawet nie trzeba kręcić szyją. W nocy światło wsteczne nie za bardzo oświetla i obraz nie jest doskonały ale i tak pozwala to na unikniecie przeszkód w postaci niskich słupków czy też kamieni.

piotrres - 2011-08-19, 17:43

chriskb napisał/a:
Wczoraj po raz pierwszy zaobserwowałem dość słabe zachowanie opon Continental M+S (słabe odprowadzanie wody) na deszczu w DD.
dla mnie, że opona Continetal M+S niezbyt rewelacyjnie odprowadza wodę. Tę samą trasę pokonywałem już kilkakrotnie na innych oponach i innym aucie i przy trochę większej szybkości (też były gwałtowne opady) i nie miałem w tym miejscu zjawiska aquaplaningu.


Ja dla odmiany nie miałem z Continental Cross Contact M+S 215/65/16 przyzwoicie odprowadzają wodę, i odpukać w tanie plastiki, aquaplaningu, jak dotąd nie zaliczyłem, a sporo się ponajeżdzałem ;-) w deszczu, np:
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=60

chriskb - 2011-09-04, 19:12

Dzisiaj Aussie został przetestowany na trasie Osie-Osiek przez Swatno, Sobiny. 11 km kocich łbów. Trzeba wyłączyć ESP, bo przy szybkości 80 - 100 km/h na zakrętach próbuje kierować po swojemu. Trzeba stwierdzić po drodze mijałem kilka aut, które jechały jakieś 20/30 km/h, a DD płynął jak po asfalcie.
Trzeba przyznać zawieszenie jest rewelacyjne do takiej nawierzchni, nie tylko szutry.

chriskb - 2011-09-19, 16:58

Zamieszczam zdjęcia mojego rozwiązanie anteny CB Delta 880 - mocowana na szybie bez wiercenia otworów.

Zrobiłem zdjęcie GPS z AutoMapą zainstalowane na radioodtwarzaczu Canva 8018

maciek - 2011-09-19, 17:14

chriskb, nie brakuje ci Merca ? :mrgreen:
chriskb - 2011-09-19, 17:25

maciek,

Już się odzwyczaiłem a to był mój trzeci. Zaczynałem od W124. Muszę stwierdzić, że po trzech miesiącach lepiej mi się jeździ DD.

Widać świat o wiele lepiej, bo siedzi się wysoko. Mogę wjechać o każdej porze roku na moje ranczo w Suwalskim (Merc nie dawał rady bo się wieszał i musiałem pożyczać terenówkę). Poza tym dobiłem do 200 000 km i czas był na zmianę.

DD okazał się świetnym autem za te pieniądze.

wojtek_pl - 2011-09-20, 08:13

chriskb napisał/a:
Dzisiaj Aussie został przetestowany na trasie Osie-Osiek przez Swatno, Sobiny. 11 km kocich łbów. Trzeba wyłączyć ESP, bo przy szybkości 80 - 100 km/h na zakrętach próbuje kierować po swojemu. Trzeba stwierdzić po drodze mijałem kilka aut, które jechały jakieś 20/30 km/h, a DD płynął jak po asfalcie.
Trzeba przyznać zawieszenie jest rewelacyjne do takiej nawierzchni, nie tylko szutry.

Znaczy chcesz praktycznie sprawdzić ile kosztuje wymiana silentbloków w Dusterze? ;-) Dobrze, ja też chętnie się dowiem. :-D

chriskb - 2011-09-20, 08:26

Cytat:
Znaczy chcesz praktycznie sprawdzić ile kosztuje wymiana silentbloków w Dusterze?


Auto jest nowe i się dociera wszystkie mechanizmy, aby dłużej wytrzymało. W tym okresie IMHO trzeba wykryć wszystkie słabe punkty konstrukcyjne.

Ja nie kupiłem auta, aby jeździć tylko do kościoła, ale dla mnie jest to narzędzie pracy takie jak każde inne np. młotek. W swojej karierze jako kierowcy miałem już kilkadziesiąt aut i wszystkie traktowałem jak narzędzie dbając o to aby było sprawne technicznie i nigdy nie oszczędzałem na naprawach. Jeżeli w aucie powtarzały się słabe punkty co najmniej dwukrotnie to auto wymieniałem na inne.

chriskb - 2011-09-26, 16:30

Porównanie z dzisiejszego Motoru 26-09-2011, nie dało mi spokoju i sprawdziłem przyspieszenie od 0 - 100 km/h. Do pomocy wziąłem mierniczego ze stoperem i włączyłem GPS.

Mój silnik ma podobno 110 km ale jeszcze nie byłem na hamowni tak, że nie wiem jaka jest moc rzeczywista.

Odcinek drogi na osi N-S płaski, suchy asfalt (różnica wzniesień według GPS 1 m).

Wykonałem 4 przejazdy w obie strony przy dwóch rodzajach zmiany biegów i obrotach silnika na starcie 4 000 rpm. W trakcie testu obroty były w zakresie 2 000 do 4 800 rpm (dane z ELM-327 i PCMSCAN)

Czas mierzony dla wskazań GPS 100 km/h, prędkościomierz około 105 km/h)
Pierwszy przejazd S-N 10,9 s (zmiana biegów 1 do 5)
Drugi przejazd N-S 11,2 s (zmiana biegów 1 do 5)
Trzeci przejazd S-N 11,3 s (zmiana biegów 2 do 6)
Czwarty przejazd N-S 11,6 s (zmiana biegów 2 do 6)

Fabryczne dane 11,8 s. W trakcie testu Motoru 12,5 s :mrgreen:

wojtek_pl - 2011-09-26, 17:17

No proszę. Mnie wychodzi, że szybkie ruszanie to tylko z drugiego biegu bo nie traci się czasu na zmianę z jedynki, która BARDZO szybko się kończy (znaczy obroty osiągają maks i trzeba zmieniać).
Niezłe te wyniki swoją drogą.

chriskb - 2011-11-05, 18:38

Aussie zbliża się do 10 000 km. jak na razie nie ma usterek dyskwalifikującą jego jazdę. Muszę powiedzieć, że jak nowe auto to nawet lepiej spisuje się jak moje poprzednie zakupy - odpukać. Jedyny problem to jaki widzę to duże spalanie, niestety to zależy od stylu jazdy w czym nie jestem najlepszy bo trzymam wysokie obroty w każdych warunkach. Gdyby zbiornik paliwa był troch ę większy np 60 l. to mógłbym powiedzieć z całą stanowczością, że auto jest OK!
chriskb - 2011-11-14, 23:17

Aussie po 5 miesiącach przekroczył 10 000 km. Na razie odpukać auto sprawuję się doskonale. Czekam na pierwszy śnieg aby przetestować zachowanie DD na śnieżnych bezdrożach a raczej na leśnym odcinku "Bryza" Miechucino, a właściwie za wioską Mojusz (start za wioską Karwacja) - Kamienica Królewska. :roll:
chriskb - 2011-12-17, 21:09

Nareszcie wolny weekend i czas na kurację zimową Aussi. Płyny sprawdzone, Lotus Dynamic do baku na -32 stopnie, zobaczymy jak to działa. Uszczeleczki popryskane, a najważniejsze to pod spodem wszystkie pokryte rudą elementy pociągnięte "Hamerait-em". Po 6 miesiącach widać, że ruda buszuje, a szczególnie na wszystkich elementach żeliwnych co świadczy, że są wykonane z kiepskiego materiału. Bębny hamulcowe też trzeba było prysnąć farbą. Zamieniłem też bat Syrio na kikut za dychę z Lidla, radia gra OK ale jest nieduża różnica w zasięgu. Za tydzień Święta i potem na Sylwka do Zakopca, nie biorę łańcuchów zobaczymy jak Aussie da sobie radę w górkach.
Piotr_K - 2011-12-18, 00:00

Jak masz łańcuchy to weź ....
chriskb - 2012-01-04, 21:47

Aussie odbył przejażdżkę do Zakopanego oraz Wysokie Tatry na Słowacji. Kilka uwag do opon Continental. Śniegu nie było dużo ale oblodzenie spore. Na Słowacji podobnie. Na drodze z Zakopanego przez Cyrle na Łysą Polanę można było przetestować opony na drodze pokrytej lodem (w ogóle nikt jej nie odśnieżał). Pomimo, że są to według klasyfikacji opony letnie muszę stwierdzić, że na lodzie opony zachowują się całkiem poprawnie i pozwalają na swobodną jazdę. Po Słowackiej stronie miałem okazję sprawdzić je w trochę głębszym śniegu i tutaj jest problem z samoczyszczeniem. Jak śnieg jest mokry to nie ma większego problemu, ale na suchym zmarzniętym podłożu śnieg zatyka rowki i jest kłopot. Szczególnie ujawnia się to przy zjazdach ze stromego stoku opona zatyka się szybko i nie ma odpowiedniej przyczepności. Przy podjazdach na 1 biegu i napędzie 4X4 lock na tych oponkach można pokonać całkiem strome zbocze i to po nie ubitym terenie.

Dla mnie wniosek jest jeden, że przy takiej zimie jak mamy dotychczas śmiało i bezpiecznie można na nich jeździć.

Marek1603 - 2012-01-04, 22:16

No to ładnie.

Już wróciłeś czy z jeszcze na wczasach?

chriskb - 2012-01-04, 22:28

Marek1603,

Jeszcze jestem na urlopie (chociaż pogoda w górach do kitu). Nie mogłem przejechać przez Olkusz, bo miałem spotkanie w Katowicach. Chyba jak przestanie wiać to podskoczę do Klagenfurt w Austrii. Będę wracał przez Niemcy aż do Kołbaskowa. Obiecuję, że chyba jeszcze w Styczniu wpadnę do Olkusza to pogadamy.

Marek1603 - 2012-01-05, 05:59

Spoko tylko pytam. Miłego wypoczynku. Dzisiaj zaczyna padać śnieg u nas i to dość mocno.
chriskb - 2012-01-05, 10:37

Marek1603,

W Zakopcu też, ale zaczyna mocno wiać (męski wiatr). Na razie opony Continental M=S dają radę.

chriskb - 2012-01-11, 09:35

Aussie powrócił z wyprawy. Po drodze było dużo śniegu, szczególnie w Austrii. Opony Continental M+S dały radę bez problemu. W kilku wypadkach pomagał tylko 4XLock, ale po śniegu jechały bez problemu. Główne trasy były odśnieżone. Nie było problemu z ogrzewaniem nawet przy -14 stopniach koło Klagenfurt. Niestety auto utytłane jak nieboskie stworzenie (dzisiaj już zostało umyte). Odniosę się jeszcze do spalania. Przy normalnej jeździe zgodnie z przepisami wyszło ponad 7l/100km (nadal twierdzę, że zbiornik powinien mieć 60l). Ale 80% to Autostrady.
TD Pedro - 2012-01-11, 19:21

chriskb napisał/a:
nadal twierdzę, że zbiornik powinien mieć 60l

też tak uważam zwłaszcza, że silniki zasilane benzyną są bardziej żarłoczne :-( - chociaż w moim przypadku zasięg mam trochę większy z uwagi na dodatkowy zbiornik (LPG 73 l = ok. 650 km)

chriskb - 2012-01-31, 09:18

Niestety pierwsza awaria kamerki cofania. Aussie odbył ostatnio kilkanaście jazd w terenie, było trochę hopek i od wstrząsów odkleiła się soczewka w kamerze.

Nie będę reklamował tylko naprawię ją po swojemu to wytrzyma większe wstrząsy. Poza tym dodam regulację ostrości i będzie "git".

chriskb - 2012-02-04, 20:15

Zamontowałem następny gadżet w Aussie Inklinometr (przechyłomierz) a raczej komórkę z Androidem i aplikacją z przechyłomierzem i kompasem. Działa rewelacyjnie i piszczy jak się przekroczy ustaloną wartość. Co prawda do przewrócenia jeszcze daleko, ale zacząłem od mniejszych wartości przechyłów. W załączeniu zdjęcia:
akofreda - 2012-02-04, 20:20

Napisz jski to program. Ja wyszperałem w Markecie Inclinometer lite ( free)
wojtek_pl - 2012-02-04, 20:21

:-D
A wypróbuj aplikację iOnRoad.

chriskb - 2012-02-04, 20:29

akofreda,

Clinometer with compass

wojtek_pl,

iOnRoad znikneła z Marketu

wojtek_pl - 2012-02-04, 20:39

Dziwne...
https://market.android.com/details?id=com.picitup.iOnRoad&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5waWNpdHVwLmlPblJvYWQiXQ..

chriskb - 2012-02-05, 08:09

wojtek_pl,

Ja sprawdzałem w wyszukiwarce Market i bezpłatnych i u mnie na telefonie wyrzucało, że nie może znaleźć, chociaż pojawiał się w podpowiedziach.

Nie jestem poszukiwaczem, jak coś nie działa za pierwszym razem odrzucam i szukam czegoś co będzie działało bez kłopotu - czas to pieniądz.

Poza tym dla mnie jako kierowcy ten gadżet ma za dużo wodotrysków aby się na nich skupiać podczas jazdy.

chriskb - 2012-02-17, 18:18

Aussie dostał nowy gadżet. Za całe 103 PLN z dostawą kurierem zakupiłem interface OBD II ELM 327 BT. Załadowałem na mój telefon HTC Wildfire S (system operacyjny Android 2.3) aplikację Torque (OBD Check). Teraz mam kulturę i mam dokładny odczyt temperatury płynu chłodzącego.

Poza tym w czasie rzeczywistym mogę porównać wskazania szybkości i różnicę pomiędzy wskazaniami GPS i licznika prędkości. Aplikacja ma od groma możliwości i można kontrolować wskazania rożnych parametrów na 7 panelach. Każdy panel i skład parametrów można ustawić indywidualnie. Program jest naprawdę rewelacyjny; odczytuje błędy (dotyczy błędów OBD), można je zapisać, usunąć i odtworzyć historię występowania błędów w układzie sterowania komputera samochodu.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-02-27, 20:43 ]
Odpowiedź ws ELM327: http://www.daciaklub.pl/f...p=118363#118363.

chriskb - 2013-02-19, 16:44

Aussie po przejechaniu 24 tyś. km odpoczywa w garażu. Ja znudzony brakiem słońca po 30 godz. lot i przesiadki, przez Monachium, Doha udałem się do Australii. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów. Posiedzę tutaj aż zejdą śniegi.
dystrykt9 - 2013-02-19, 21:33

Czy to znaczy, że powrót dopiero w czerwcu? :-D
Śniegi u nas potrafią długo trzymać :mrgreen:
Pozdrów Laskę z "Chłopaki nie płaczą", jeśli go spotkasz :-P Podobno siedzi aktualnie w Australii, a nawet zamierza tam zostać na stałe.

chriskb - 2013-02-19, 23:43

Pierwsza impresja 6:30 popijam kawusię na tarsie. Temperatura 26 stopni, niebo niebieskie świeci słońce. Wracam prawdopodobnie w kwietniu. Na razie nie ma szans aby Dacia zawitała do Australii. Za małe silniki i brak automatu do nich. Renualt rozważa wejście ze swoom znaczkiem, ale czekajá na wieści z UK.
dystrykt9 - 2013-02-20, 07:46

Chriskb - mam nadzieję, że to będzie bogata relacja w odcinkach, bo spędzisz tam kawał czasu, a Australia to ciekawy kraj-kontynent :-)
Zamierzasz się wybierać również gdzieś w interior?

Dar1962 - 2013-02-20, 11:46

mamy nadzieję na fotorelację a w niej dużo australijskich samochodów ;-)
chriskb - 2013-02-20, 15:45

Na razie siedzę w Perth. Dostalem do jazdy Mazdę CX-9. Niezła fura silnik 6 garków, napęd 4X4; przyzwyczajam się do jazdy po lewej stronie. Dzisiaj było za ciepło aby być aktywnym (temperatura 40 stopni). W marcu wybieram się na południe to prześlę kilka zdjęć.
wojtek_pl - 2013-02-21, 08:18

Prawda, tam teraz lato... :mrgreen:
chriskb - 2013-02-21, 17:19

Nie tylko w Polsce są śmieszne znaki.
chriskb - 2013-02-21, 17:51

Kilka danych dla podróżnych po Australii. Petrol przestał być tani (4,45 PLN za litr). dla przyklady podam odległości. Aglomeracja potocznie nazwana Perth stolica stanu Zachodnia Australia położona wzdłuż Oceanu Indyjskiego ma obecnie około 80 km długości i ponad 20 km szerokości. Dzisiaj skoczylem do kumpla na lunch, mieszka nie daleko ale droga w obie strony to ponad 100 km. Teraz się nie dziwię, że pojawiło się dużo małych aut.
bushi - 2013-02-23, 21:51

chriskb napisał/a:
Nie tylko w Polsce są śmieszne znaki.


Polak to Polak :D

dystrykt9 - 2013-02-25, 11:03

Za 2 tygodnie, 9 marca w Australii będzie ciekawe wydarzenie.
O tytuły mistrza świata w kickboxingu organizacji WKN powalczy 2 naszych zawodników - Tomasz Makowski i Kamil Sokołowski. Wystąpią w walkach wieczoru na gali Total Carnage III.
Gala jest jednak w Gold Coast, po drugiej stronie kontynentu w stosunku do tej, gdzie Ty teraz jesteś :-)
Szczególnie Makowski jest utytułowany (kilkakrotny mistrz świata w kickboxingu i Muay Thai). Z kolei Sokołowski stoczy walkę z lokalnym idolem, jednym z najlepszych kickboxerów na świecie (niepokonanym od 2006 r.) - Nathanem "Carnage" Corbett'em.
To tak w skrócie, jakbyś nie miał planów na tamten weekend marcowy :mrgreen:

chriskb - 2013-02-25, 15:02

dystrykt9,
W sobotę miałem przyjemność spotkać się z Xawierem. Jest jeszcze jedna Gala w Perth, dwa tygodnie później. Nathan będzie walczył z Xawierem Poludniowa Afryka, obecnie reprezentuje Australie. W okolicach Goald Coast pogoda beznadziejna, sztorm i powodzie, raczej nie ma szans aby być wszędzie. Mam już zproszenia na tę galę w Perth. Problem to wyścig F1 w Melburne, gdzie zamierzam się udać.
Po drodze mam jeszcze rodzinná uroczystość 2 marca, ślub córki.

dystrykt9 - 2013-02-26, 08:09

Przy takiej pogodzie faktycznie nie ma się co pchać do Gold Coast :-)
I tak sobie właśnie myślałem, że ten Twój wyjazd do Australii jest z powodów rodzinnych. W sumie to może nie być taka zła opcja - co roku, jak u nas zimno, szaro i ponuro, to robić sobie dłuższe wizyty rodzinne w Australii :-D
Dobrej zabawy na ślubie!

chriskb - 2013-03-14, 10:57

Uroczystości rodzinne pokończone, czas na wakacje. Dzisial lecę do Melbourne na F1. We wtorek opiszę kilka wskazówej dla podróżnych do Australii. Będzie przede wszystkim o motoryzacji.
chriskb - 2013-03-19, 12:53

Tak jak obiecałem kilka informacji dotyczącej podróżujących do Zachodniej Australii.

Może zacznę od zmiany dotyczącej wwozu papierosów. Od października 2012 można wwieźć tylko 50 szt. papierosów i aż 2,2 l alkoholu.
Kontrole na lotnisku w Perth dla przybyszów bez australijskiego paszportu bardzo dokładne.

A teraz informacje dla zmotoryzowanych. Na początek ceny paliw. W Zachodniej Australii w pobliżu Perth średnia cena benzyny 95 - 1,519 AUS$ - 5,01 PLN; 98 - 1,62 AUS$ - 5,35 PLN; ON - 1,524 AUS$
- 5,03 PLN. Jest jeszcze sprzedawana etelina bezołowiowa 91 (bardzo popularna) - 1,419 AUS$ - 4,68
PLN.
Ceny poza większymi aglomeracjami bardzo zróżnicowane i wyższe w miejscowościach turystycznych i wypoczynkowych nawet o 20 centów australijskich, czyli 66 groszy. Na dzień 19-03-2013 przelicznik 1 AUS$ - 3,3 PLN.
Ceny zakwaterowania bardzo zróżnicowane i zaczynają się od 20 AUS$ od osoby za 1 dobę (nędzne motele, schroniska itp.)
Wyżywienie, to bardzo indywidualna sprawa ale można bez problemu utrzymać się za około 50 AUS$ dziennie.
Ceny numerycznie jak w Polsce ale w AUS$

Rynek samochodowy to właściwie wszystkie marki jakie można spotkać w Europie (na razie brak Daci i Renault nie bardzo się kwapi aby wprowadzić tę markę na rynek). Ceny najtańszych aut to 12 000 AUS$, można wynegocjować nawet auto za 10 000 AUS$. Oczywiście są to auta małe z małymi silnikami i słabo wyposarzone.

Oprócz tzw. rodzimej produkcji Holden (nazwa niedługo zniknie), Ford bardzo popularna to Toyota. Dużo aut typu SUV z napędem 4X4, silnikami około 3 litrów i automatyczną skrzynią biegów.

W Zachodniej Australii Policja ze względu na bardzo dużą liczbę wypadków i kolizji w niedalekiej przeszłości wypowiedziała wojnę kierwcom przekraczającym szybkość. Kary są bardzo surowe np. przekroczenie o 5 km/h przy szybkości 80 km/h to mandat w wysokości 75 AUS$.. Jeszcze surowiej wygląda przekroczenie o 30 km/h i więcej, bo to wiąże się z utratą auta.
Na drogach duża ilość patroli i nieoznakowanych aut z kamerami. W aglomeracji miejskiej kamery stacjonarne, które nie tylko łapią za szybkość ale również za wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle.
Max. szybkości to 110 km/h poza miastem, 100 km/h na drogach podobnych do naszej autostrady. W gęstej zabudowie 50 km/h. W okolicach szkół czasowe ograniczenie do 40 km/h.

Można wypić dwa piwa i prowadzić auto bez konsekwencji norma do 0,5 promila.

O przepięknym kontynęcie jakim jest Australia nie będę opisywał, bo każdy to może znaleźć na internecie.
Na koniec kilka słów o wyścigu F1 w Melbourne. Było deszczowo i dla zawodników jak i kibiców niezbyt fajnie. Zresztą Melbourne to ma pogodę, że w ciągu dnia występują cztery pory roku.

chriskb - 2013-03-22, 01:14

Kompletne zaskoczenie, wstaję dzisiaj rano 7:00, temperatura na zewnątrz 8,7 stopnia. Szok nawet kawy nie można wypić w piżamie. Cały dzień będzie zimny, przepowiadają tylko 24 stopnie. Na szczęście niebo jest błękitne.
chriskb - 2013-04-06, 02:35

Czas wakacji się skończył. Wróciłem w klapkach a tu śnieg. Aussie po ośmiu tygodniach odpalił bez problemu. Pierwsza jazda to przyzwyczajenie się do ruchu prawostronnego.
Celowo pojechałem uliczkami ośiedlowymi aby nabrać pewności jazdy po prawej stronie. Jak zwykle okazało się kilka niedogodności. Szukania lewarka zmiany biegów w drzwiach, czy też włączanie wycieraczek zamiast migaczy.
Kilka słów o tym w czym miałem przyjemność uczestniczyć w trakcie pobytu.
Wyścig F1 okazał się bardzo ciekawym wydażeniem, ale wszystko popsuła pogoda, szczególnie deszcz.
Po uroczystościach rodzinnych, które trochę za długo trwały miałem okazję odwiedzić Margaret River mekkę serfingu na falach. Oczywiście przy okazji wizyty w winiarnich, które w tym regione są szczególnie polecane dla turystów. Ze względu na to, że ja z lekkich win piję tylko czystą nie testowałem za wiele bo bałem się, że od bukietu zakręci mi się w głowie a mój stary żołądek dostanie nadkwasoty. Kilka wizyt w okolicznych jaskiniach, mogę polecić tylko dla odważnych bo dojścia do nich są bardzo długie i po bardzo stromych schodach. W Busselton pospacerowałem najdłuższym molem drewnianym na półkuli południowej (1800m), gdzie na końcu wybudowano szyb dla obserwacji życia podwodnego.
Poza tym zwiedziłem ciekawe muzeum motoryzacji w Wittman Park. Mają tam kilka bardzo ciekawych eksponatów i kolekcję modeli aut, ktora jest naprawdę imponująca. Kangurów nie karmiłem. Nie brałem też na ręce Koali, bo nie chciałem być obsikany.
Obecnie Australia dla turystów jest droga, szczególnie opłaty za wstęp do lokalnych atrakcji, które zaczynają się od 60 PLN od osoby.

dystrykt9 - 2013-04-08, 09:33

Welcome home ;-)
Mam pytanie o rdzennych mieszkańców kontynentu - Aborygenów.
Miałeś z nimi styczność jakąś bliższą? Jakie są Twoje wrażenia, bo słyszałem różne opinie o nich od osób mieszkających w Australii.

chriskb - 2013-04-08, 13:48

Temat Aborygenów jest tak rozległy jak odległość z Polski do Australi. Postaram się po krótce opisać moje spostrzeżenia i kontakty z rdzennymi mieszkańcami Australii.
Po pierwsze są to jak najbardziej normalni ludzie, którzy żyli sobie spokojnie na rozległych połaciach aż do czasu, gdy królowa angielska wymyśliła aby ludzi, którzy weszli w konflikt z prawem wysyłać do Australii.
Trzeba pamiętać, że Australia to niewiele ponad 200 lat historii osadnictwa.
Aborygeni byli ludem koczowniczym nie uprawiali roli ani nie budowali domostw (taki klimat). Gdy wkroczył biały osadnik zaczeła sie walka o tereny i miejscowe plemiona zostały odsunięte od wybrzeży i musieli polować na terenach centralnych kontynetu.
Obecnie populacja rdzennych Aborygenów to około 250 000, średnia życia nieco ponad 40 lat. Bardzo rozbudowany system rodzinny i pokrewieństwa, rodzina może liczyć ponad 100 osób. Trudno policzyć tych, którzy sie zasymilowali, gdyż na rozkaz starszyzny muszą wracać do plemenia i życ zgodnie z wolą starszyzny. Biali oprócz chorób nieznanych na kontynęcie australijskim przywieźli alkohol. To w dużej mierze powoduje stosunkowo krótki okres życia rdzennych ludów oprócz tego, że warunki życia nie są łatwe.
Obecnie od kilkudziesięciu lat Rząd bardzo dba i pomaga w asymilacji Aborygenów, bezpłatne szkolnictwo, zapewnia mieszkania i wiele innych form pomocy.
Dwie rzeczy, które są ważne bardzo trudno uzyskać zgodę na przejazd przez tereny zajęte przez Aborygenów (wymagana zgoda) oraz bez zgody nie można ich fotografować. Dużym problemem są samobójstwa w więzieniach po zamknięciu delikwenta w celi. Tutaj służby więzienne muszą ciągle monitorować zachowanie rdzennego mieszkańca Australii.
Jest 21 wiek i wiele sie zmieniło w podejściu i traktowaniu Aborygenów, wielu z nich sie wykształcilo i można powiedzieć, że żyją jak biali.
Moj kontakt z takimi przedstawicielami był na codzień, sąsiad to taki nowoczesny Aborygen.
Muszę powiedzieć, że jest to lud bardzo przyjazny i spokojny (wyłączajac walki pomiędzy poszczególnymi plemionami a raczej rodzinami). W kontaktach osobistych bardzo pomocny ale o dość ograniczonych zdolnościach technicznych. Maja doskonałą orientację w terenie i warto z ich pomocy korzystać. Tzw. busz jest bardzo niebezpieczny dla nie przygotowanego podróżnika wyłączając utarte szlaki turystyczne.
Na koniec dodam, że mają bardzo charakterystyczna budowę, oprócz szerokich nosów łatwo ich rozpoznać po bardzo cienkich nogach nie mówiąc o tym, że kolor skóry jest ciemny. Można również spotkać blondynów, gdzie kolor włosów jest prawie żółty.
We Fremantle można ich spotkać na deptaku, ale są z reguły na lekkim gazie jak koala.

dystrykt9 - 2013-04-09, 07:52

Od Polaka mieszkającego w Brisbane też słyszałem m.in., że często można zauważyć Aborygenów "pod wpływem", że biją się między sobą i awanturują, że - cytuję tego Polaka - "naciągają państwo na socjal" i "tylko się mnożą między sobą".
On wychodził z założenia, że raczej niebezpieczne jest nawiązywanie z nimi bliższego kontaktu.
Ale w moim odczuciu stanowią po prostu przekrój społeczny. Jedni są spokojni, inni nerwowi. Jedni piją, inni nie. Jedni lubią rybki, drudzy... :mrgreen: , itd

chriskb - 2013-04-09, 14:17

To co pisze kol. z Brisbane jest prawdą. Tam w dużej mierze występują również Maurowie, ktorzy zawsze byli walecznym narodem. Poniewaz Queensland leży blisko Polinezji ma on również grupy mieszkańców z wysp. A tam jeszcze do początków XX wieku panował kanibalizm.
Zachodnia Australia ma trochę inną odmianę Aborygenów, którzy uważam są bardziej przyjaźnie nastawieni do białych.
Trzeba pamiętać, że to ludzie i we wszystkich kolorach rasy ludzkiej mamy od łagodnych do bardzo agresywnych. Ja uważam, że to bardzo poszkodowany lud. Cywilizacja i drakońskie prawa anglosaskie wyrządzili im wiele krzywd, których naprawa potrwa lata. Od prób zaganiania do pracy niewolniczej, poprzez odbieranie dzieci aby zasymilować aborygenów, ułatwianie dostępu do używek i bardzo późno ustanowione prawa równości spowodowały w niektórych kręgach agresję do białych.

dystrykt9 - 2013-04-09, 19:27

Podobnie i ja uważam. W sumie dotychczas w rejonach świata, w których się obracałem, odpukać, nic złego od autochtonów mnie nie spotkało, a wręcz przeciwnie.
chriskb - 2013-04-17, 05:47

Nareszcie wiosna. Aussie ma dopiero 25 000 km i jeszcze trochę do przeglądu. Zaprosiłem kolegów i zrobiliśmy generalne sprzątanie i przygotowanie do lata.
Po pierwsze nabyłem drogą kupna niezły preparat do wyczyszczenia układu paliwowego w tym wtryskiwaczy. Pojemnik 300 ml za cały 20 PLN, produkcji amerykańskiej. Po wlaniu do baku i przejechaniu 300 km, subiektywnie mogę stwierdzić, że działa. Odpala za dotknięciem rozrusznika i o wiele ciszej pracuje silnik. Jeżeli chodzi o cichszą prace to całkiem możliwę, że tracę słuch :mrgreen:
Następnie przeczyszczenie układu klimatyzacji preparatem z Tessco za całe 25 PLN

Po drugie wymiana filtra kabinowego. Zdecydowałem się na filt Filtron K1152 (cena 47,90 PLN) i co sie okazało podczas wkładania, że górna ramka jest o 0,5 mm za wysoka i filtr nie chciał wejść. Poprzednio miałem filtry fabryczne.
Za nieco ponad stówe (muszę wliczyć to co było potrzebne do czyszczenia w tym napoje ździebko o wyższych procentach) auto jest przygotowane do sezonu letniego.
Jak na razie Aussie nie ma usterek dyskwalifikujących markę. Oby tak dalej służył.

chriskb - 2013-05-31, 19:29

Aussie dotarł do pierwszego przeglądu (2 lata). Koszt 385 PLN z własnym olejem. Filtry dealera oryginalne Renault a przynajmniej tak były opakowane.

Wszystko OK z wyjątkiem rdzy, która się pojawiła na zgrzewach w tylnej części zasobnika koła zapasowego. Dałem do czyszczenia auto przed przeglądem i pod plastykowym wykończeniem są fabryczne zgrzewy punktowe i to one zaczęły rdzewieć.

19-06-2013 oddaję auto do naprawy gwarancyjnej, ale nie u Zdunka, tylko u Adamowskich w Starogardzie Gdańskim. Ten serwis jest według mojej oceny bardzo profesjonalny z kilku powodów. Dzisiaj podczas przeglądu porozmawiałem z Właścicielką. Co charakteryzuje ten warsztat - pracownicy z długim stażem 18 - 23 lata w jednym miejscu, bardzo sympatyczna obsługa. Można uczestniczyć w trakcie przeglądu i wymieniać uwagi z mechanikiem. Bardzo czysto nie tylko pomieszczeń ale tez widać dbałość o narzędzia i przyrządy serwisowe. Nie czuć ubrań roboczych, schludnie i czysto.

Dla mnie bardzo dobra wiadomość (bo muszę kawałek dojechać|), że na czas naprawy gwarancyjnej należy mi się auto zastępcze tylko z kosztami paliwa.

Czyli nie ma się co przejmować Dacie rdzewieją, ale podobnie miałem z Mercem E-Klasa. Co prawda innych niepokojących rzeczy nie znaleziono, oprócz rdzy na DPF i wieszaku tłumika. Wyczyszczenie i srebrzanka na wysoką temperaturę sprawę załatwi.

chriskb - 2013-06-11, 12:06

No i chińszczyzna nawaliła, a właściwie Canva 8018. Kombajn multimedialny po ostatniej zimie zaczął szwankować, wpierw radio a potem pozostałe elementy. Wszystko przez głupie oszczędności w zabezpieczeniu elektroniki motoryzacyjnej. Płyta główna zmontowana bardzo starannie a zabrakło ludzkiej wyobraźni aby dokładnie pokryć lakierem zabezpieczającym przed wilgocią.

W związku z tym wybrałem inne rozwiązanie które jest tańsze i nie będzie dużej straty finansowej jak się coś popsuje. Kupiłem nawigację samochodową też chińską Peiying PY-GPS7005 i zwykłe radio. Dlaczego takie urządzenie. Ten GPS ma BT (zestaw głośnomówiący), który bardzo dobrze działa z moim telefonem HTC Wildlife S. Mam książkę telefoniczną, listę połączeń odebranych i nie odebranych, łatwe wysyłanie SMS. Nawigacja ma transmiter FM, gdzie bez problemu przesyła dźwięk do radia i na głośniki. Poza tym posiada wejście na kamerę cofania i najważniejsze działa bez problemu z najnowszą Automapą. Dość dobrze działa ekran dotykowy o przyzwoitej rozdzielczości 800X480.

W rzeczywistości po zamontowaniu wygląda jak na poniższym zdjęciu.

chriskb - 2013-10-22, 21:44

Aussie i pierwsza usterka. Ogrzewanie tylnej szyby, jeden z dutów oporowych zatopionych w szybę przestał grzać. Nie widać gdzie jest przerwa w czwartek jadę do serwisu.
Dar1962 - 2013-10-23, 08:35

teoretycznie powinni wymienić ci całą szybę. Innym sposobem jest zastosowanie specjalnego kleju-pasty na bazie srebra (ok 25 PLN) przewodzącej prąd którym da się uzupełnić przerwaną ścieżkę
http://www.cyfronika.com.pl/kleje_przew.htm

chriskb - 2013-10-23, 16:22

Kol. Dar1962, serdeczne dzięki. Klej przewodzący to ja mam. Jak obejrzałem to włókna grzewcze są wtopione w szybę. Auto na gwarancji, serwis musi zrobić zdjęcia i dopiero po uzyskaniu zgody (chyba RP) będzie wymieniał szybę.
wojtek_pl - 2013-10-23, 16:54

Wtopione w szybę? :shock:

Z reguły jest to pasek metalu nałożony NA szybę od środka. I trzeba uważać aby go nie uszkodzić przy myciu.

corrado - 2013-10-24, 09:08

Pierwsze słyszę żeby wymieniać szybę od przerwanej maty grzewczej .
Nawet są takie spraye ala klej które "łapią" przerwany układ za kilkanasćie złotych.
Można też sprawdzić rezystancję tej maty grzewczej czy nie ma > kilku Ohmów - wtedy gdzieś przerwana mata.

wojtek_pl - 2013-10-24, 09:25

Podgrzewanie PRZEDNIEJ szyby to owszem są to druciki wklejone pomiędzy warstwy szkła i ich naprawa wymaga wymiany szyby.
Z tyłu jest to prostsze aczkolwiek szybę można wymienić (na gwarancji).
Ogrzewanie daje się naprawiać, trzeba tylko pamiętać że te miedziane paseczki są zabezpieczone przed korozją (polakierowane) i przed naprawą dobrze jest kawałeczek wokół przerwy przetrzeć drobnym papierem ściernym (ja użyłem chyba 800 lub 1200).
Wtopienie w szybę byłoby unikalnym rozwiązaniem i raczej dużo droższym niż sprawdzona technologia przyklejania ogrzewania do szyby.

eplus - 2013-10-24, 11:08

Włókna są na pewno na powierzchni szyby i trzeba uważać przy pakowaniu bagażnika, aby ich nie zarysować. Naprawa nie da oryginalnej jakości ani trwałości.
chriskb - 2013-10-24, 14:28

Uspokoję wszystkich forumowiczów. 30 października w ramach gwarancji szyba zostanie wymieniona.

Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach dochodził głuchy hałas z prawej strony tylnego koła. Razem z mechanikiem staraliśmy się znaleźć przyczynę. Co się okazało, rurka odpowietrzenia wlewu paliwa była luźna i to ona tak tłukła. Pomogła opaska plastykowa.

chriskb - 2013-10-30, 15:11

Szyba tylna wymieniona. Trwało to kilka godzin, była okazja obejrzeć dokładnie Dokera, Lodgy i Logana MCV. Pobawiłem się Media-Nav nic specjalnego. Z telefonu LG 7II nie udało się przerzucić książki telefonicznej. Radio też jest na bardzo średnim poziomie.
W Loganie MCV pomierzylem dokładnie zwijane przykrycie bagażnika, ciężko będzie zaadoptować do Dustera, jest szersze i ma dłuższe boki.

chriskb - 2014-06-09, 12:29

Podsumowanie okresu gwarancyjnego Daci Duster.

Przebieg po trzech latach śmieszny 34 550 km. Mam jeszcze inne auta do poruszania stąd ten mały przebieg.  W tym okresie na paliwo , ubezpieczenie, kosmetyki, części i przeglądy i inne związane z poruszaniem się DD to średni koszt na 100 km - 47,39 PLN w tym koszty paliwa to 36,82 PLN na 100 km.

Przez cały czas użytkowania nic się nie zepsuło, śladów rdzy na karoserii i podwoziu brak. Nawet jeszcze nie wymieniałem żadnej z żarówek (od 2,5 roku mam DRL). Auto eksploatowane w różnych warunkach w 80% na terenie Polski północnej.

Przegląd dzisiejszy wykonany w Starogardzie Gdańskim, gdzie „Aussie” jest serwisowany od nowości. Zapłaciłem za sprawdzenie auta przed końcem gwarancji aż 1 PLN brutto. Cała faktura z wymianą filtra paliwa i badaniem technicznym wyniosła brutto 127,22. Dostałem nie pytany rabat 15% z czego jestem ogromnie zadowolony. Razem z mechanikiem wykonaliśmy jazdę próbną i nic się nie udało znaleźć. Zużycie hamulców lekko ponad 10%. System diagnostyczny nie wykrył żadnych błędów. Oczywiście auto umyte i wysprzątane, usunięto też plamę na tapicerce siedzenia.

Muszę stwierdzić, że Dacia produkuje niezłe auta i trafił mi się niezły egzemplarz.

malygabrys - 2014-06-09, 16:42

chriskb napisał/a:
Podsumowanie okresu gwarancyjnego Daci Duster.
.......
Muszę stwierdzić, że Dacia produkuje niezłe auta i trafił mi się niezły egzemplarz.


Nie tak głośno bo Cav znowu bedzie psioczył i wyzywał :-P :mrgreen: :-P

TD Pedro - 2014-06-09, 17:19

malygabrys napisał/a:
Nie tak głośno bo Cav znowu bedzie psioczył i wyzywał

może nie zauważy... :mrgreen: :oops:

chriskb - 2014-06-09, 17:33

Nie chcę stwarzać wizji, że Dacia to doskonałe auto. W przypadku Dustera mogę na podstawie własnego doświadczenia powiedzieć, że jest niezłym narzędziem za rozsądne pieniądze. Nie mogę jednak oprzeć się tezie, że miałem szczęście. Aczkolwiek są ludzie co mają pecha i jak to mówia "nawet w drewnianym kościele cegła na łeb im spadnie"
TD Pedro - 2014-06-09, 20:36

tak, ale takich "szczęściarzy" jak Ty jest całkiem sporo natomiast pechowców póki co niewielu... :-)
brian7414 - 2014-06-09, 22:45

mam dopiero 21 dni jazdy Dusterem i powiem szczerze jak poczytałem o usterkach niektórych kolegów to jeżdżąc czekałem na awarie.....zobaczymy jak się sprawy rozwiną.
corrado - 2014-06-09, 22:51

jeździć nie przejmować się , bo auto jest dla nas a nie my dla niego. :roll:
brian7414 - 2014-06-09, 23:33

Postaram się nie przejmować :-) przesiadłem się z Skody Octavi 2002 r Pb +LPG 1.6 miałem to autko od nowości....bez awarii od początku do końca użytkowania :-) .I chciałbym aby z Dusterkiem było podobnie :-)
TD Pedro - 2014-06-10, 12:04

brian7414 napisał/a:
jak poczytałem o usterkach niektórych kolegów

jak sam napisałeś: niektórych, zdecydowana większość tego typu problemów nie ma, usterkowość Dusterów nie jest większa od usterkowości innych (bardziej prestiżowych :mrgreen: ) marek, jeżeli samochodu nie będziesz katował i prawidłowo serwisował to zapewne znajdziesz się w grupie "szczęściarzy"...

(kol. chriskb: sorry za OT :-) )

chriskb - 2014-06-10, 16:33

@TD Pedro, no worries.
Aussie nareszcie po gwarancji, będzie można się zabrać za tylną klapę. Małżonka ma problem z otwieraniem. Jeszcze nie wiem jak podejdę do tematu ale jest kilka rozwiązań i zobaczymy które da się zastosować. Reszta jest zadawalająca i nie ma co ulepszać.

brian7414 - 2014-06-15, 23:56

Teraz chodzi mi po głowie wymiana amortyzatorów i sprężyn na Iron..na aby zwiększyć prześwit tylko jedno mnie zastanawia czy panowie z salonu nie będą mieli z tym problemu i nie będzie straszenia utratą gwarancji na zawieszenie.
chriskb - 2014-06-16, 07:38

Kol.brian7414, nie sądze aby ASO zauważyła zwiększenie prześwitu, nie zauważyłem aby go mierzyli. Bez powiększania i tak DD daje radę w śniegu do 25 cm. W błocie przy oponach AT też może się poruszać w 20 cm koleinach.
chriskb - 2015-02-03, 10:27

Pierwsza awaria. Rumuński akumulator rozładował się po ostatnich krótkich trasach i niestety używaniu świateł. I tak nieźle po 3,5 roku i 41 000 km, gdy nawet żadna żarówka się nie uszkodziła. Zdziwił mnie jednak brak zapisu za niskiego napięcia w sterowniku ECU. Prosty tłumacz Tourqe nie znalazł zapisu. Całkiem możliwe, że takie błędy zapisywane są w sterowniku 4X4, widać to zresztą po kontrolkach. Auto przełącza się na tryb 2X oraz pali się usterka elektryczna. Po podładowaniu akumulatora i ponownym uruchomieniu, błędy znikają. Trzeba się będzie zabrać za dokładne sprawdzenie akumulatora, bo niestety sprawdziłem w ASO mój nie podlega wymianie w związku z notą o partii wadliwych akumulatorów
wojtek_pl - 2015-02-03, 13:54

Mój aku działa mimo 3.5 roku i 42 tys km. :-D

Z "awarii" to miałem do wymiany linkę hamulca ręcznego. I tyle.

chriskb - 2015-02-05, 17:04

Aussie dostał nową baterię 62Ah, prąd rozruchu 620 A. Tym razem YUASA Silver (Made in Japan) z trzyletnią gwarancją, koszt 290 PLN. Starej zostało około 70% mocy, będzie rezerwowa. Zalazłem dobry sklep na ul. Czarnej 1 w Gdańsku Wrzeszczu. Obsługa zamontowała w cenie zamontował do auta oraz dostałem waucher na serwis klimaryzacji za friko.
chriskb - 2015-05-02, 18:26

Kupiłem dzisiaj wideo rejestrator Tracer Eagle Eye w Wuhan za całe cztery duchy. Pierwszy test wypadł znośnie. Kamerao 1.3 M/VGA. Nagrywa w trzech trybach1080, 720 i 640. Ale rozdzielczość to 640X480 pikseli. Akceptuje karty SDHC do 32GB. Pętle do wyboru 1,3,5,10 minut w formacie AVI.Nagrywa głos. Ja po teście wyłączyłem mikrofon, bo brak filtrów i zbiera wszystko. W zestawie długi kabel zasilający. Do zalet mogę zaliczyć wymienną baterię. Nie festiwalem jak długo działa na baterii.. Dla użytkownika tajne ułatwienie startuje po przekręceniu kluczyka. Nagrywanie rozpoczyna jak auto ruszy. Ma znacznik daty i czasu. Ma 2.4 cala ekran. Za te pieniądze gadżet całkiem tajny. Szeroki kąt. Jadę nagrać OS-y 72 Rajdu Polskiego dla własnych potrzeb.
fotorobart - 2015-05-02, 18:33

a jak dziala tryb parkowania 9czurnik ruchu) i jak nagrywanie w nocy?
chriskb - 2015-05-02, 18:47

Jak auto się zatrzyma to nagrywanie zostaje zatrzymane. W nocy na razie nie festiwalem. Dzisiaj było ładne słońce i trybie 720 nie ma szatkowania. Tablice odczytuje z odległości do 50m. Nie jest to sprzęt do filmowania, bo rozdzielczość przetwornika to VGA. Stabilizacja zadawalająca ale jechałem po asfalcie. Na trasie rajdowej sprawcze jak to działa. Tajny Bajer do testowania jak auto jest głośne, bo mikrofon zbita wszystko nawet śfist wiatru.
fotorobart - 2015-05-02, 18:56

przy słońcu nawet kiepska kamera/aparat zrobi dobre ujęcia ..

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group