|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Duster dCi 1.5 4/2 - mały obieg płynu chłodniczego
Gelson_Mandela - 2011-11-11, 20:30 Temat postu: Duster dCi 1.5 4/2 - mały obieg płynu chłodniczego Witam
Proszę o radę w sprawie montażu Webasto. Chciałem zlokalizować wyjście z silnika małego obiegu do nagrzewnicy aby w niego wpiąć piecyk. Czy ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową? Mam wstępnie zlokalizowany ten wąż, jutro zrobię zdjęcie i wkleje aby to potwierdzić.
Proszę również o radę jak najlepiej to zrobić. Czy zlewać cały płyn chłodniczy czy tylko tyle co wyleci po przecięciu wężyka. Jak później wlać płyn i czy trzeba odpowietrzać układ?
Jestem laikiem w sprawach samochodowych ale pracuję jako mochanik maszyn przemysłowych dlatego chciałbym sam podjąć się tego wyzwania.
Z góry dziękuje za wskazówki i rady.
Lukas87 - 2011-11-11, 22:00
w dieslu wystepuje takze grzalka ktora podgrzewa plyn gdy jest zimno
laisar - 2011-11-11, 22:07
Nie, fabrycznie nie ma żadnej grzałki płynu - taka znajduje się za nagrzewnicą, w kanale wentylacyjnym, i służy do ogrzewania powietrza napływającego do kabiny, zanim będzie to w stanie robić ciepło od silnika.
@Gelson_Mandela: Jaka jest moc Twojego silnika?
Gelson_Mandela - 2011-11-11, 22:17
dCi 1.5 85 koników
Lukas87 - 2011-11-11, 22:22
Cytat: | Nie, fabrycznie nie ma żadnej grzałki - taka znajduje się za nagrzewnicą, w kanale powietrza, i służy do ogrzewania powietrza napływającego do kabiny zanim będzie to w stanie robić ciepło od silnika.
|
dzieki za sprostowanie bo wlasnie o to mi chodzilo
laisar - 2011-11-11, 23:34
@Gelson_Mandela: Serwisówki można znaleźć na wszystkich daciowych forach, także na naszym (;
A sam schemacik wygląda tak:
1 - silnik
2 - chłodnica
3 - nagrzewnica
4 - zbiornik wyrównawczy
5 - pompa wody
6 - termostat
7 - odpowietrznik
8 - wymiennik ciepła woda-olej
9 - termowłącznik
10 - EGR
Gelson_Mandela - 2011-11-12, 11:51
Oto zdjęcie silnika, czy to ten przewód co widać wychodzi z silnika na mały obieg? Nastepnie ten przewód ma trójnik jeden chyba na nagrzewnicę o drugi gdzieś?
Pozdrawiam
laisar - 2011-11-13, 13:24
Na fotce P1000570 (dolnej) widać przewód podłączony do wymiennika ciepła woda-olej.
Natomiast mały obieg wychodzi z silnika chwilę wcześniej niż widać to na fotce P1000571 (a "gdzieś" = EGR):
Gelson_Mandela - 2011-11-13, 15:56
OK czyli reasumując ten wężyk co jest zaznaczony po lewej stronie idzie do trójnika zaznaczonego po prawej stronie. Jeden na nagrzewnice a drugi na EGR. Czyli mogę przeciąć ten wężyk przed trójnikiem (co widać po lewej stronie) i tam wpiąć webasto.
Proszę o radę co z płynem chłodniczym? Jak to najlepiej trobić? Czy cały zlewać czy tylko tyle co wyleci po przecięciu. A na końcu co z odpowietrzeniem układu. Czy sam się odpowietrzy czy trzeba odpowietrznikiem to zrobić?
laisar - 2011-11-13, 17:17
Nie, to nie powinien być ten sam wężyk.
Ten z lewego zdjęcia jest podłączony z jednej strony do wymiennika ciepła woda-olej (nr 8 na schemacie), a z drugiej strony - do rury wodnej biegnącej od wylotu chłodnicy.
Wężyk z prawej fotki powinien wychodzić z komory wodnej.
Przestudiuj dokładnie schemat...
(Będę jutro w salonie, to zajrzę, bo ja mam benzyniaka i opieram się po prostu na dokumentacji serwisowej).
Płyn zlać cały, nie kombinować.
Napełnianie układu:
1) odkręcić śruby odpowietrzające;
2) wlewać płyn, aż zacznie wyciekać otworami odpowietrzającymi stałym strumieniem;
3) zakręcić śruby odpowietrzające;
4) dopełnić ilość płyny w układzie wg wskazania w zbiorniku wyrównawczym.
Gelson_Mandela - 2011-11-13, 22:03
Szedłem za tym wężykiem i jest to tan sam co go widać po lewej i prawej stronie.
laisar - 2011-11-14, 22:48
W rzeczy samej - ten sam... Czyli dokumentacja jest nieco przestarzała /:
Zgodnie z zapowiedzią byłem też dziś w salonie i obejrzałem - wydawało mi się potem, że wszystko jest jasne, ale po powrocie do domu i aktualizacji schematu nie jestem już tego taki pewien. Będę musiał więc powtórzyć wizję lokalną, bo coś mi się tu na logikę nie zgadza ):
Aczkolwiek w kwestii odpowiedzi na pytanie niewiele to zmienia - wyjścia na mały obieg trzeba szukać na wylocie z komory wodnej, która jest w głębi, poniżej tego węża z ostatniej prawej fotki.
Tymczasem można sobie obejrzeć inny schemat:
http://www.renault.com/RC...lage_moteur.swf
oraz moje wypociny:
|
|