DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster - koło zapasowe na klapie

laisar - 2012-01-13, 17:04
Temat postu: Duster - koło zapasowe na klapie
"A jednak się kręci!" (;





http://daciaduster4x4.blo...a-duster-y.html

benny86 - 2012-01-13, 17:08

Wygląda efektownie, ale... zasłonięta tylna szyba+ szeroki słupek C (dotyczy 99% współczesnych samochodów)=bardzo mizerna widoczność przy manewrowaniu...
laisar - 2012-01-13, 17:59

To jest akcesorium do off-roadu - rozumiem, że widoczność nie jest wtedy zbyt istotna ("AVANTI!!!" (; ).
TD Pedro - 2012-01-13, 19:08

dla mnie makabra!!!
jedynie to, że:
laisar napisał/a:
To jest akcesorium do off-roadu
jest "wytłumaczalnym... :-P " wytłumaczeniem...
laisar - 2012-01-13, 19:19

Eee tam, bez przesady - nawet stylowy bajer, chociaż jakoś tak bardziej chyba w stylu wojskowym.

Makabrycznie to wygląda co najwyżej tylko mocowanie tego ustrojstwa - trochę po rzeźnicku: wkręty na żywca w blachę, brrr...

(;

TD Pedro - 2012-01-13, 19:27

laisar napisał/a:
nawet stylowy bajer..........

Makabrycznie to wygląda co najwyżej tylko mocowanie tego ustrojstwa - trochę po rzeźnicku: wkręty na żywca w blachę, brrr...

są różne style, ten akurat nie jest mi bliski :-( mocowanie jak mocowanie dostosowane do możliwości, fabrycznie na pewno wyszłoby lepiej... ale fabrycznie pewnie można by znaleźć inny bardziej praktyczny sposób... podniesienie klapy z takim "drobiazgiem" też będzie lekko dolegliwe... :lol:

laisar - 2012-01-13, 20:34

TD Pedro napisał/a:
podniesienie klapy z takim "drobiazgiem" też będzie lekko dolegliwe

Niekoniecznie.

Ogólnie - nawet, jeśli sam nie biegnę montować już-teraz-zaraz, to cieszę się jednak, że pojawiają się takie rzeczy [:

Marek1603 - 2012-01-13, 21:26

A mnie cały czas chodzi coś takiego po głowie aby zamontować do MCV-ki na tylne drzwi.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-01-13, 23:21 ]
Odpowiedź o MCV: http://www.daciaklub.pl/f...p=114212#114212.

RnR - 2012-01-13, 21:31

Ciekawe gdzie mozna kupic te czarne mini kolpaczki :D
TD Pedro - 2012-01-13, 22:13

laisar napisał/a:
Niekoniecznie.

nie napisałem, że niemożliwe tylko, że:
TD Pedro napisał/a:
będzie lekko dolegliwe

takie "kółeczko" waży zapewne ok. 30 kg i nawet z faktu, że jest umocowane blisko górnej krawędzi klapy (tym samym blisko jej punku kotwiczenia/zawiasów co trochę "pomaga") to jednak grawitacja robi swoje no
chyba, że zastosowano jakiś wzmocniony teleskop... :lol:

laisar - 2012-01-13, 23:14

TD Pedro napisał/a:
chyba, że zastosowano jakiś wzmocniony teleskop

Niech zgadnę: nie zajrzałeś do linka, ukrytego pod słowem "niekoniecznie"? <;

Piotr_K - 2012-01-14, 01:49

fajne zawieszenie i efektowne ;) chciałbym zobaczyć szczegóły tego "patentu", to samoróbka czy też ktoś robi to na zamówienie?
TD Pedro - 2012-01-14, 11:02

laisar napisał/a:
Niech zgadnę: nie zajrzałeś do linka, ukrytego pod słowem "niekoniecznie"

nie doceniasz mnie :-( zapewniam, że zajrzałem ale skupiłem się wyłącznie na zdjęciu... a założenie:
TD Pedro napisał/a:
chyba, że zastosowano jakiś wzmocniony teleskop..

okazało się (po zapoznaniu się z opisem) rzeczywistym rozwiązaniem :-) ... nie zmienia to jednak faktu, że mi się to wizualnie nie podoba (pomijam większą - w pewnych warunkach - funkcjonalność)

TD Pedro - 2012-01-14, 11:07

Piotr_K napisał/a:
to samoróbka czy też ktoś robi to na zamówienie

z zamieszczonego przez laisara (vide post z dn. 13.01'12 godz. 20,3)4
Cytat:
Niekoniecznie.

można wnioskować, że jest to do kupienia...

RnR - 2012-01-15, 21:26

Silniejsze silowniki to jedno ale co z punktami ich mocowania, zawiasami, zamkiem w klapie itp itd - do zabawy w aucie firmowym, reklamowym jak najbardziej - w prywatnym na lata... nigdy :)
laisar - 2012-01-15, 23:06

RnR napisał/a:
co z punktami ich mocowania, zawiasami, zamkiem w klapie itp itd

Teoretycznie, z punktu widzenia konstrukcji - w zasadzie nie powinno się wiele dziać...

Niestety, praktyka czasem odstaje od teorii (; więc jakieś ryzyko jak najbardziej istnieje - no ale bez niego podobno nie ma przecież zabawy, a tu w sumie wyłącznie o zabawę [wyglądem] idzie.

Natomiast dobrze zrobiona furtka miałaby zapewne większy margines bezpieczeństwa.

monopios - 2012-01-16, 10:25

laisar napisał/a:
To jest akcesorium do off-roadu .

Dla amatorów, bo zawodowiec tego balastu dodatkowego by tak nie woził, prawa fizyki na zawodach mają więcej do powiedzenia niż estetyka. Ale jak to ma być dla amatorów, to ja bym wolał coś takiego. To moja wizualizacja po zabawie z Paint -em.

laisar - 2012-01-16, 10:31

monopios napisał/a:
zawodowiec tego balastu dodatkowego by tak nie woził

Bo ja wiem? Np w takim Camel Trophy to zawsze bardzo dużo wozili (wożą?) na dachach - choć faktycznie akurat nie koła, ale zdaje się, że nie dlatego, że są ciężkie, tylko że po prostu łatwiej je umocować gdzie indziej, oszczędzając miejsce na relingach dla innych ładunków...

TD Pedro - 2012-01-16, 10:35

jeżeli na "dachu" to fajnie byłoby znaleźć odpowiedni box a ponadto to kółeczko jednak trochę waży a Duster też do najniższych nie należy...
dlatego też wg mnie:
laisar napisał/a:
dobrze zrobiona furtka

byłaby rozwiązaniem najlepszym... :lol:

monopios - 2012-01-16, 10:57

laisar napisał/a:
Np w takim Camel Trophy to zawsze bardzo dużo wozili (wożą?) na dachach - choć faktycznie akurat nie koła

yyyyyy - błąd koła też wozili*, choć nie wszyscy.

Camel Trophy to był raczej najtrudniejsza wyprawa offroadowa na świecie (z elementami rywalizacji sportowej w postaci tzw.special tasks), niż typowy rajd terenowy opierający się na czasówkach w trudnym terenie.

*- ostatnia edycja 1998

laisar - 2012-01-16, 11:09

No to uznajmy, że się po prostu nie znam (bo i tak jest) i dla mnie "Prawdziwy Off-road" to jest właśnie coś w stylu CT (: - stąd więc moja laicka opinia, że "zapas na klapie = do OR".

(TSD, po co w tych czasówkach w ogóle zapas? Przecież w razie czego, to technicy orgów mogliby dostarczyć...?).

monopios - 2012-01-16, 11:27

laisar napisał/a:
(TSD, po co w tych czasówkach w ogóle zapas? Przecież w razie czego, to technicy orgów mogliby dostarczyć...?).

Jak złapie "kapcia" to musi załoga/zawodnik polegać na własnym sprzęcie lub dojechać do serwisówki i tam dokonać napraw w przeciwnym razie kara czasowa lub wykluczenie, ale o tym wszystkim stanowi regulamin poszczególnych rajdów.

eplus - 2012-01-16, 19:40

No to w takim razie najlepsze koło zapasowe w sprayu albo koła run flat.
Piotr_K - 2012-02-01, 12:16

Podepnę do tematu inny pomysł od Opla, może w przyszłości Dacia rozważy jego funkcjonalność?

Uploaded with ImageShack.us

TD Pedro - 2012-02-01, 12:53

pomysł ciekawy szczególnie dla wersji 4x4 "wzmocnionej podtlenkiem LPG"... :lol:
maciek - 2012-05-02, 20:21
Temat postu: niezły pomysł na umieszczenie koła zapasowego w Dusterze
niezły pomysł na umieszczenie koła zapasowego w Dusterze



http://daciaduster4x4.blo...4-dotan-al.html

TD Pedro - 2012-05-02, 21:06

pomysł fajny ale wymaga sporo modyfikacji... wnętrze też "klawo" poprawione, wydaje mi się, że klapa również podnosi się wyżej ...
mud maX - 2012-05-02, 21:37

Niektórzy kombinują jeszcze tak:
http://asociatiaclubduste...10/DSC_0891.jpg
http://asociatiaclubduste...10/DSC_0749.jpg

wieza - 2012-05-02, 22:02

za duzo zachodu jak by klapa sie nie podnosila tylko na bok otwierala to rewelacja popriostu
laisar - 2012-05-02, 22:36

maciek napisał/a:
pomysł na umieszczenie koła zapasowego w Dusterze

Brawo, nareszcie! (:

(Bo to realizacja starego pomysłu z przeniesieniem tego patentu z innych konstrukcji, np starej kii sportage).


TD Pedro napisał/a:
wydaje mi się, że klapa również podnosi się wyżej

Chyba nie, raczej złudzenie apteczne...


wieza napisał/a:
za duzo zachodu

Jak zwykle - kwestia gustu.

(Ale w takim razie - może do MCV-ki?).

kilazz - 2013-03-09, 09:55

taka ciekawostka, chyba najbardziej pasuje w tym temacie..
maciek - 2013-03-09, 10:24

:shock:
TD Pedro - 2013-03-09, 11:48

wizualnie całkiem fajnie się prezentuje... jak jest z funkcjonalnością to na podstawie zdjęcia trudno się domyslać ale jeżeli mój domysł jest poprawny (platforma umocowana na haku odchylana na bok) to też uważam to za fajne rozwiązanie :-) ...
marszelest - 2013-03-09, 13:29

TD Pedro, poprawny domysł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
teraz pytanie gdzie w Polsce można coś takiego kupić :?:
na szybie jest niebieska naklejka może ktoś z klubowiczów :?:

Piotr_K - 2013-03-09, 13:45

marszelest napisał/a:
TD Pedro, poprawny domysł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
teraz pytanie gdzie w Polsce można coś takiego kupić :?:
na szybie jest niebieska naklejka może ktoś z klubowiczów :?:


Nie może a na pewno ;) .... wypadałoby aby wezwany do tablicy odezwał się ..;)

marszelest - 2013-03-09, 13:57

szkoda ,że zdjęcie nie jest lepszej jakości, bo by się dało wtedy sprawdzić co to za naklejka
autor zdjęcia dysponuje oryginałem , kilazz czy mógłbyś sprawdzić co to za naklejka
masz matryce 8,7Mpix -wiec myślę, że nie będzie problemu

Piotr_K - 2013-03-09, 13:59

marszelest napisał/a:
szkoda ,że zdjęcie nie jest lepszej jakości, bo by się dało wtedy sprawdzić co to za naklejka


No i rejestracja Szczecińska ... ;)

laisar - 2013-03-09, 14:08

Piotr_K napisał/a:
rejestracja Szczecińska

Bynajmniej - zabrzańska <:

(Ale ja naklejki nie wysyłałem - pewnie Marek1603 dostarczył).

Dar1962 - 2013-03-09, 17:03

należałoby wykonać tego rodzaju stelaż mocowany wewnątrz burt bagażnika
TD Pedro - 2013-03-09, 17:25

Dar1962 napisał/a:
należałoby wykonać tego rodzaju stelaż mocowany wewnątrz burt bagażnika

przy "domniemanej" (praktyka by to pewnie potwiedziła) miękkości blach w Dusterze takie rozwiązanie bez większych nakładów raczej nie wchodzi w rachubę... natomiast rozwiązanie ze zdjęcia kol. kilazza nie jest wbrew pozorom skomplikowane, rozmyślałem nad zaadaptowaniem bagażnika (platformy) do przewożenia rowerów którą posiadam i sądzę, że bez większych problemów dałaby się zaadaptować do przewożenia koła zapasowego tyle, że pozostaje dylemat co wozić rowery czy kolo zapasowe (jednocześnie się nie da :-P ) dlatego zaniechałem dalszych rozważań i kupiłem na koło zapasowe mały boks dachowy i na wyjazdy wymagające więcej przestrzeni bagażowej koło i jeszcze coś tam ląduje na dachu, rozwiązanie proste, tanie i uniwersalne :lol: ... (niestety brak koła zapasowego na klapie obdziera Dustera z wyglądu "drapieżnej terenówki" :mrgreen: :mrgreen: :-P )

Dar1962 - 2013-03-09, 17:25

a gdyby tak wykorzystać ten patent? - oczywiście należałoby mieć: 1/zamontowany hak, 2/dostęp do używanego w dobrym stanie i taniego i niepotrzebnego uchylnego bagażnika rowerowego, który dałby się przerobić. Ten sposób wydaje mi się lo tyle epszy niż propozycja wyżej, że nie wymaga żadnej ingerencji w konstrukcję auta. Kilka rurek, giętarka, trochę spawania, cięcia, wiercenia i czarnego lakieru
TD Pedro - 2013-03-09, 17:29

Dar1962 napisał/a:
a gdyby tak wykorzystać ten patent?


to miałem na myśli...

Dar1962 - 2013-03-09, 17:34

ten patent już istnieje, trzeba go tylko twórczo rozwinąć, wykorzystać np solidne punkty mocowania tylnego zderzaka ;-)
TD Pedro - 2013-03-09, 17:45

ale "Pabieda" była chyba na ramie co dawało większe możliwości :-P ...
maciek - 2013-03-09, 17:49

TD Pedro napisał/a:
"Pabieda" była chyba na ramie


nie chyba tylko na pewno ;-)

yadoctor - 2013-03-09, 17:54

Można ten patent 'podczepić' pod... punkty mocowania haka :)
Dar1962 - 2013-03-09, 17:56

jak widać (choć niewiele widać) na tej fotce, ten trójkątny stelaż ma na dole "zawiasy" a punkty mocowania wychodzą spod zderzaka, więc chyba tam jest przykręcony? Więc punkty mocowania haka w DD by się do tego nadały
Piotr_K - 2013-03-10, 00:01

kilazz napisał/a:
taka ciekawostka, chyba najbardziej pasuje w tym temacie..


Zastanawiam się, czy patent ów odchyla się na bok? czy też raczej jak w pomyśle z bagażnikiem rowerowym - kładzie się na na płasko w osi podłużnej auta?

Po sposobie mocowania optuję za drugim ...

Andrzej Zajczuk - 2013-03-10, 20:57

Moim zdaniem ta wersja ze zdjęcia odchyla się do tyłu. Zastanawia mnie dostęp do wnętrza bagażnika .
Jednak bardziej profesjonalne jest mocowanie z odchylaniem na bok jak na zdjęciach poniżej. Brakuje tylko mocowania tablicy rejestracyjnej z oświetleniem.

kilazz - 2013-03-11, 17:21

marszelest napisał/a:
szkoda ,że zdjęcie nie jest lepszej jakości, bo by się dało wtedy sprawdzić co to za naklejka
autor zdjęcia dysponuje oryginałem , kilazz czy mógłbyś sprawdzić co to za naklejka
masz matryce 8,7Mpix -wiec myślę, że nie będzie problemu


naklejka z tego co moge dostrzec na pelnym rozmiarze to bedzie po prostu to
http://www.dacia-sandero..../dacia-logo.gif

auto z Zabrza
jesli chodzi o kwestie wizualna to mi sie to nie podoba ale moze to wina tego kolpaka :roll:

marszelest - 2013-03-11, 21:21

"manufaktura" czyli na ramce jest logo producenta tej konstrukcji pod kolo zapasowe
pewnie firma w gliwicach

Piotr_K - 2013-03-12, 01:00

Na Jeep.org.pl wypatrzyłem taki patent - chyba najoptymalniejszy..:-)
skaktus - 2013-03-12, 08:17

A to duster nie ma miejsca na koło ? ;)

Panowie, po co komu takie coś ? Opona tylko parcieje ;)

48piotr - 2013-03-12, 08:35

Ma miejsce na koło,ale drugie na haku...
:mrgreen:

Piotr_K - 2013-03-12, 13:43

skaktus napisał/a:
A to duster nie ma miejsca na koło ? ;)

Panowie, po co komu takie coś ? Opona tylko parcieje ;)


I tak parcieje w bagażniku ;) Jakbyś uważniej patrzył to mam LPG zamiast zapasu, stąd pomysły "wypychania zapasu" na zewnątrz.

greg1367 - 2014-01-19, 19:25
Temat postu: Uchwyt do koła zapasowego
Można zakupić http://offroad.2brally.pl...ego-duster.html
johnson - 2014-01-19, 19:55

cena sroga, chyba zacznę to produkować za domem przy takim przebiciu...
Marek1603 - 2014-01-19, 21:45

Ciekaw jestem czy ma chociaż homologację.
Karenzo - 2014-01-19, 22:18

słabe lepsze by było na dachu i łatwiej zrobić
mendelmax - 2014-01-19, 22:21

Patrząc na rozmiar zawiasów i grubość blach obawiałbym się, że na jakimś wyboju to koło zostanie za autem razem z klapą...
marszelest - 2014-01-20, 21:29

gdzieś już widziałem prawie identyczna modyfikacje, z tą różnicą że wzmacniane również było mocowanie
na kalpie pod mocniejsze amortyzatory, 4,5k zl za dwa zwykle profile kwadratowe pomalowane proszkowo , ktoś musiał się za dużo czegoś nawąchać :P

rafcioff - 2014-02-09, 16:44
Temat postu: Stelaż na koło zapasowe na klapę lub hak
poszukuje stelażu na koło zapasowe na klapę tył lub hak holowniczy może ktoś wie gdzie taki można dostać bd wdzięczny :mrgreen:
laisar - 2014-02-09, 16:58

Do wyboru, do koloru: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6526
matucha - 2014-02-09, 21:23

Ja w Polonezie jak potrzebowałem cały bagażnik miałem coś takiego na dachu. Zrobiłem sam i koszt to było kilkadziesiąt zł - przykręcane na relingi. Na co dzień woziłem jednak w bagażniku, gdyż jak dla mnie takie koło na wierzchu to łakomy kąsek dla amatorów cudzej własności.
sbrzo - 2015-04-06, 13:09

To jeszcze pomysł Mudstera, bo właśnie na to trafiłem. Nic nowego, ale dokładnie udokumentowane.

Koło zapasowe Mudster


Fajne to ale osobiście uważam, że na krótsze wyjazdy nie potrzebuję powiększać bagażnika, a przy wyjazdach bardziej wakacyjnych będzie kufer na dachu i w nim koło.

Ajgor - 2015-04-06, 18:42

Bardziej niż mocowanie koła, interesujący jest zderzak . :-D
fotorobart - 2015-04-06, 18:51

Ajgor napisał/a:
Bardziej niż mocowanie koła, interesujący jest zderzak . :-D


też na to zwróciłem uwagę :mrgreen:

Lajkonik - 2015-04-07, 06:23

Ten zderzak już gdzieś był na forum - z tego co pamiętam to drogi jak fix.
Szkoda, że montaż do haka holowniczego. Nie każdy potrzebuje go montować, a jak ktoś chce takie rozwiązanie na koło zapasowe, to zmuszony jest montować hak.

sbrzo - 2015-04-07, 09:53

Lajkonik napisał/a:
Ten zderzak już gdzieś był na forum - z tego co pamiętam to drogi jak fix.


Ceny sa na stronie.Zderzak jedyne 948. Dolarów :))

piku - 2015-04-09, 12:27

Panowie,
rozumiem, że są pewne sytuacje, gdy trzeba koło umieścić gdzieś poza kabiną (np. trzeba zabrać dwa koła z powodu warunków podróżnych). Wydaje się - padła tu już taka propozycja - że kosz na dachu byłby odpowiedni. Widziałem takie rozwiązania w Rumunii w Karpatach, nie tylko dla Dusterów (wielkie kosze, a w nich koła zapasowe okryte pokrowcami, kanistry z paliwem i metalowe kufry na bagaż). To nie jest oczywiście rozwiązanie na co dzień, a jedynie na wyprawy.
Czy zderzak zaproponowany dla Mudstera może uzyskać homologację? Jest przecież niebezpieczny dla innych użytkowników drogi. Zderzaki są produkowane tak, a nie inaczej głównie z powodów bezpieczeństwa. Oczywiście - hak, jako zderzak to powszechna w Polsce praktyka. Powinna być zakazana, moim zdaniem. Gdy hak nie jest używany, powinien być zdemontowany.

Cav - 2015-04-09, 16:00

piku napisał/a:

Czy zderzak zaproponowany dla Mudstera może uzyskać homologację? Jest przecież niebezpieczny dla innych użytkowników drogi. Zderzaki są produkowane tak, a nie inaczej głównie z powodów bezpieczeństwa. Oczywiście - hak, jako zderzak to powszechna w Polsce praktyka. Powinna być zakazana, moim zdaniem. Gdy hak nie jest używany, powinien być zdemontowany.


Ale ten jest używany.
Jest na nim bagażnik z kołem.

matucha - 2015-04-09, 22:30

Ja miałem coś takiego.
route2000 - 2015-04-10, 07:09

To był zlot poldków? Sorry za OT. ;-)
SilverTM - 2015-09-01, 16:15

Czy któryś z kolegów ma zamontowane koło na dachu/relingach? Mijałem dzisiaj takiego dustera w Lublinie i chciałem spytać się o jakieś opinie. Bo montaż to widziałem pełna "profeska" przewiercone centralnie relingi i skręcone na sztywno aż chyba lekko je odgięło :)
giwo - 2018-09-21, 08:37

Odświeżam temat, czy w 2018 są już jakies komercyjne rozwiązania w Polsce, żeby zamontować zapas na klapie? Wiem, że można ściągnąć uchwyty od rumuńskich firm, ale może ktoś ma namiar na jakąś polską produkcję tego typu rozwiązań??
ddaria74 - 2020-01-01, 21:56
Temat postu: koło zapasowe...hmmm...nowe miejsce lokalizacji..
...bardzo rzadko tu zaglądam [ sorry]... ale może komuś sie przyda takie moje modyfikacja montażu koła zapas...potrzebowałem troszke więcej miejsca w bagażniku-na wyjazdy rodzinne....i takie cos wymyśliłem [ na razie w fazie testu..]
ddaria74 - 2020-01-01, 22:01

tu już nawypadzie [ słowacja-lato]
..aktualnie zamiast kołpaka- będzie osłona z ...jeepa

Lajkonik - 2020-01-02, 08:13

Cześć

Szczęśliwego Nowego Roku!

Ogólnie - fajnie, ale podaj trochę szczegółów technicznych:
Wzmacniałeś amortyzatory klapy? Jak tak, to co tam założyłeś?
Co z oświetleniem tablicy po przesunięciu?
Robiłeś już badanie techniczne z tym rozwiązaniem?

tAboon - 2020-01-02, 09:35

Jedna rzecz mnie tylko frapuje... dlaczego wszystkie koła na pokrywie bagażnika w Dusterze na załączonych foto są z kołpakami?
ALU wyglądałaby lepiej lub w jakimś pokrowcu lub nakładce plastikowej.

ddaria74 - 2020-01-02, 19:24

troszke info- mocowanie /podstawa jest na stałe przykrecona od dołu [foto] i do haka [ do orginalnych śrub ] . do klapy nic nie jest przymocowane- chcesz otworzyć klapę-uchylasz na bok koło...podświetlanie jest podłączone do gniazdka od haka... przegląd jeszcze nie robiłem z kołem-ale z podstawą bez problemu przeszło...sorry za kołpak hihi jeszcze nie zamocowałem osłony do stelaża...[ foto z przymiarki ]
ddaria74 - 2020-01-02, 19:27

no gdybym miał takie fele....
piku - 2020-01-03, 10:03

ddaria74 napisał/a:
no gdybym miał takie fele....


Właśnie! Co to za felgi? Czym są te "wystające" ośki?
Generalnie nie widzę potrzeby mocowania koła na zewnątrz auta. Gdybym miał w perspektywie daleką podróż w trudnym logistycznie terenie, z dużym bagażem (w tym zapasowe zbiorniki paliwa), chyba wybrałbym kosz dachowy i futerał na koło. Rozumiem, jednak, że gdy ktoś ma już hak, a potrzebuje dużo miejsca na bagaż w środku, to montaż wieszaka na "zapas" jest szybką i skuteczną opcją.

eplus - 2020-01-03, 11:35

Więcej miejsca na bagaż, tylko dostęp robi się jakiś marny... :lol: :mrgreen:
piku - 2020-01-03, 11:49

eplus napisał/a:
Więcej miejsca na bagaż, tylko dostęp robi się jakiś marny... :lol: :mrgreen:


To jest to samo, co przy wożeniu rowerów na haku...

eplus - 2020-01-03, 18:54

Dlatego nie mam haka. :idea: :arrow: :!:
Marek1603 - 2020-01-04, 10:28

piku napisał/a:


Czym są te "wystające" ośki?


Do załączania napędów jak w ARO. :mrgreen: ;-)

Hiszpan_JS - 2020-01-04, 12:42

To chyba tylko takie ozdobne nakładki.
ex_perimental - 2020-01-04, 12:47

Jezeli masz 4x2 to lepiej dac dojazdówke pod spod, wystarczy wspawac w kosz 4 odcinki pretow tej samej srednicy o dlugosci "X" (w zaleznosci od potrzeb).
U mnie butla 20l 145mm wysokosci- wspawałem 4 odcniki po 10 cm- po jednym w kazdy z wieszakow przy zbiorniku i 2 w "ucho" zaczepu.
Prościej się nie da i wszystkie funkcjonalnosci pojazdu sa zachowane... Do tego wcale nie wystaje tak bardzo ponizej linii zderzaka, po prostu zdjecie zrobione z takiej perspektywy...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group