|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Duster - drgania na kierownicy
freakx - 2012-06-20, 11:27 Temat postu: Duster - drgania na kierownicy Pogoniłem Dustera i od ok. 120km/h kierownica zaczyna się trząść (prawa-lewa). Dobiłem powietrza na 2,2bara i jest trochę lepiej, chociaż nadal trzęsie. W innych samochodach nie miałem takich klimatów. Auto ma przejechane dopiero 5500km.
Jak to wygląda w Waszych Dusterkach? Czy ten typ tak ma, czy ścigać serwis?
qba - 2012-06-20, 11:38
Ja mam 72k i mam to samo, czasami sie pojawia czasami nie, nie zglaszalem tego poki co na serwisie bo sie pojawilo po 60k. ciezko okreslic regule kiedy sie to pojawia i w czym tkwi przyczyna.
Lukas87 - 2012-06-20, 11:46
freakx napisał/a: | Pogoniłem Dustera i od ok. 120km/h kierownica zaczyna się trząść (prawa-lewa). Dobiłem powietrza na 2,2bara i jest trochę lepiej, chociaż nadal trzęsie. W innych samochodach nie miałem takich klimatów. Auto ma przejechane dopiero 5500km.
Jak to wygląda w Waszych Dusterkach? Czy ten typ tak ma, czy ścigać serwis? |
99% źle wyważone opony
_Marcin_ - 2012-06-20, 12:18
Dokładnie.
Zacząłbym od wyważenia kół bo to najczęstszy powód drgania kierownicy.
Moim Dusterem jechałem max. 170km/h i nie stwierdziłem drgań w żadnym zakresie prędkości.
TD Pedro - 2012-06-20, 13:02
_Marcin_ napisał/a: | Zacząłbym od wyważenia kół |
też tak uważam...
Domel2250 - 2012-06-20, 13:48
Lukas87 napisał/a: | freakx napisał/a: | Pogoniłem Dustera i od ok. 120km/h kierownica zaczyna się trząść (prawa-lewa). Dobiłem powietrza na 2,2bara i jest trochę lepiej, chociaż nadal trzęsie. W innych samochodach nie miałem takich klimatów. Auto ma przejechane dopiero 5500km.
Jak to wygląda w Waszych Dusterkach? Czy ten typ tak ma, czy ścigać serwis? |
99% źle wyważone opony |
I ja się pod tym podpisuję. Z reguły takie drgania to wyważenie opon, lub ewntualnie jakaś wada opony(odszktałcony kord itd), w autach bez abs-u po mocnym przehamowaniu opon tez sie to pojawia....
monopios - 2012-06-20, 15:39
Sprawdź może jakiś ciężarek odpadł z felgi i tak jak koledzy wyżej mówią, po ponownym wyważeniu opon problem powinien zniknąć.
bushi - 2012-06-20, 17:40
U mnie po ponownym wywazeniu opon w ASO zelzalo, ale nadal jest obecne drzenie (najsilniejsze przy ok. 85 km/h). Uznali ze to od silnika i tttm.
treblig1974 - 2012-06-20, 19:42
Na 100 % nie powinno tego być. U mnie tak do 150 km/h żadnych drgań, kierownica puszczona luzem na w miarę równej drodze ani drgnie. Szybciej jak dotąd nie próbowałem. Sprawdź koła zgodnie z sugestiami kolegów, spróbuj sobie przypomnieć czy ostatnio nie przywaliłeś z rozpędu w jakiś krawężnik albo w większą dziurę, może felga dostała za mocno? W służbowym santa fe mieliśmy takie objawy jak opisałeś po wpakowaniu się przez prezesa na krawężnik z rozpędu, pomogła dopiero wymiana felgi...
Lukas87 - 2012-06-20, 20:56
Moje fabryczne w ASO wyważone były jakoś beznadziejnie, podjechałem do mojego znajomego gumiarza i faktycznie były źle wyważone
freakx - 2012-06-21, 07:58
Witam, Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Odezwę się ponownie po wizycie w serwisie.
czaju - 2012-06-21, 08:36
95% - wyważenie kół
5% - coś się stało z tarczą hamulcową (np dostała temperatury i się zwichrowała), wtedy drgania również w trakcie hamowania winny być wyczuwalne
Lukas87 - 2012-06-21, 08:50
czaju napisał/a: | 5% - coś się stało z tarczą hamulcową (np dostała temperatury i się zwichrowała), wtedy drgania również w trakcie hamowania winny być wyczuwalne |
też jest taka możliwość szczególnie gdy wjedziemy z rozgrzanymi tarczami w wielką kałużę
freakx - 2012-07-06, 09:29
Witam,
w serwisie zażyczyli sobie 250zł.
wulkanizator "za rogiem" - 50zł.
strona lewa:
przód - OK.
tył - krzywa felga, i to nie na rancie, a gdzieś w okolicach śrub mocujących - podobno nie ma szans na wyprostowanie. brak śladów uszkodzeń, uderzeń itp.
strona prawa:
przód - brak śladów po ciężarkach, koło niewyważone (-70gram po zewnętrznej), bicie opony. Poszło na tył.
tył - OK - poszło na przód.
efekt końcowy: przy licznikowych 170km/h brak wyczuwalnych drgań na kierownicy.
pytanie: co z tą krzywą felgą - reklamować, kupić drugą, jeździć tak jak jest? z zapasem nie zamienię, bo to ozdobna stalowa, a na zapasie czarna. Oczywiście na zapasie Michelin, a cztery pozostałe to Contitental'e...
laisar - 2012-07-06, 09:39
freakx napisał/a: | reklamować |
Tak.
Dar1962 - 2012-07-06, 20:30
jw - łaski nie robią
TD Pedro - 2012-07-06, 20:41
freakx napisał/a: |
w serwisie zażyczyli sobie 250zł.
|
a to niby za co?
zwłaszcza, że jak się okazało:
freakx napisał/a: | strona lewa:
przód - OK.
tył - krzywa felga, i to nie na rancie, a gdzieś w okolicach śrub mocujących - podobno nie ma szans na wyprostowanie. brak śladów uszkodzeń, uderzeń itp.
strona prawa:
przód - brak śladów po ciężarkach, koło niewyważone (-70gram po zewnętrznej), bicie opony. |
|
|