DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Duster - drgania na kierownicy

freakx - 2012-06-20, 11:27
Temat postu: Duster - drgania na kierownicy
Pogoniłem Dustera i od ok. 120km/h kierownica zaczyna się trząść (prawa-lewa). Dobiłem powietrza na 2,2bara i jest trochę lepiej, chociaż nadal trzęsie. W innych samochodach nie miałem takich klimatów. Auto ma przejechane dopiero 5500km.
Jak to wygląda w Waszych Dusterkach? Czy ten typ tak ma, czy ścigać serwis?

qba - 2012-06-20, 11:38

Ja mam 72k i mam to samo, czasami sie pojawia czasami nie, nie zglaszalem tego poki co na serwisie bo sie pojawilo po 60k. ciezko okreslic regule kiedy sie to pojawia i w czym tkwi przyczyna.
Lukas87 - 2012-06-20, 11:46

freakx napisał/a:
Pogoniłem Dustera i od ok. 120km/h kierownica zaczyna się trząść (prawa-lewa). Dobiłem powietrza na 2,2bara i jest trochę lepiej, chociaż nadal trzęsie. W innych samochodach nie miałem takich klimatów. Auto ma przejechane dopiero 5500km.
Jak to wygląda w Waszych Dusterkach? Czy ten typ tak ma, czy ścigać serwis?


99% źle wyważone opony

_Marcin_ - 2012-06-20, 12:18

Dokładnie.
Zacząłbym od wyważenia kół bo to najczęstszy powód drgania kierownicy.
Moim Dusterem jechałem max. 170km/h i nie stwierdziłem drgań w żadnym zakresie prędkości.

TD Pedro - 2012-06-20, 13:02

_Marcin_ napisał/a:
Zacząłbym od wyważenia kół

też tak uważam...

Domel2250 - 2012-06-20, 13:48

Lukas87 napisał/a:
freakx napisał/a:
Pogoniłem Dustera i od ok. 120km/h kierownica zaczyna się trząść (prawa-lewa). Dobiłem powietrza na 2,2bara i jest trochę lepiej, chociaż nadal trzęsie. W innych samochodach nie miałem takich klimatów. Auto ma przejechane dopiero 5500km.
Jak to wygląda w Waszych Dusterkach? Czy ten typ tak ma, czy ścigać serwis?


99% źle wyważone opony

I ja się pod tym podpisuję. Z reguły takie drgania to wyważenie opon, lub ewntualnie jakaś wada opony(odszktałcony kord itd), w autach bez abs-u po mocnym przehamowaniu opon tez sie to pojawia....

monopios - 2012-06-20, 15:39

Sprawdź może jakiś ciężarek odpadł z felgi i tak jak koledzy wyżej mówią, po ponownym wyważeniu opon problem powinien zniknąć.
bushi - 2012-06-20, 17:40

U mnie po ponownym wywazeniu opon w ASO zelzalo, ale nadal jest obecne drzenie (najsilniejsze przy ok. 85 km/h). Uznali ze to od silnika i tttm.
treblig1974 - 2012-06-20, 19:42

Na 100 % nie powinno tego być. U mnie tak do 150 km/h żadnych drgań, kierownica puszczona luzem na w miarę równej drodze ani drgnie. Szybciej jak dotąd nie próbowałem. Sprawdź koła zgodnie z sugestiami kolegów, spróbuj sobie przypomnieć czy ostatnio nie przywaliłeś z rozpędu w jakiś krawężnik albo w większą dziurę, może felga dostała za mocno? W służbowym santa fe mieliśmy takie objawy jak opisałeś po wpakowaniu się przez prezesa na krawężnik z rozpędu, pomogła dopiero wymiana felgi...
Lukas87 - 2012-06-20, 20:56

Moje fabryczne w ASO wyważone były jakoś beznadziejnie, podjechałem do mojego znajomego gumiarza i faktycznie były źle wyważone :evil:
freakx - 2012-06-21, 07:58

Witam, Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Odezwę się ponownie po wizycie w serwisie.

czaju - 2012-06-21, 08:36

95% - wyważenie kół
5% - coś się stało z tarczą hamulcową (np dostała temperatury i się zwichrowała), wtedy drgania również w trakcie hamowania winny być wyczuwalne

Lukas87 - 2012-06-21, 08:50

czaju napisał/a:
5% - coś się stało z tarczą hamulcową (np dostała temperatury i się zwichrowała), wtedy drgania również w trakcie hamowania winny być wyczuwalne


też jest taka możliwość szczególnie gdy wjedziemy z rozgrzanymi tarczami w wielką kałużę

freakx - 2012-07-06, 09:29

Witam,
w serwisie zażyczyli sobie 250zł.
wulkanizator "za rogiem" - 50zł.

strona lewa:
przód - OK.
tył - krzywa felga, i to nie na rancie, a gdzieś w okolicach śrub mocujących - podobno nie ma szans na wyprostowanie. brak śladów uszkodzeń, uderzeń itp.
strona prawa:
przód - brak śladów po ciężarkach, koło niewyważone (-70gram po zewnętrznej), bicie opony. Poszło na tył.
tył - OK - poszło na przód.

efekt końcowy: przy licznikowych 170km/h brak wyczuwalnych drgań na kierownicy.

pytanie: co z tą krzywą felgą - reklamować, kupić drugą, jeździć tak jak jest? z zapasem nie zamienię, bo to ozdobna stalowa, a na zapasie czarna. Oczywiście na zapasie Michelin, a cztery pozostałe to Contitental'e...

laisar - 2012-07-06, 09:39

freakx napisał/a:
reklamować

Tak.

Dar1962 - 2012-07-06, 20:30

jw - łaski nie robią
TD Pedro - 2012-07-06, 20:41

freakx napisał/a:

w serwisie zażyczyli sobie 250zł.

a to niby za co? :-(

zwłaszcza, że jak się okazało:
freakx napisał/a:
strona lewa:
przód - OK.
tył - krzywa felga, i to nie na rancie, a gdzieś w okolicach śrub mocujących - podobno nie ma szans na wyprostowanie. brak śladów uszkodzeń, uderzeń itp.
strona prawa:
przód - brak śladów po ciężarkach, koło niewyważone (-70gram po zewnętrznej), bicie opony.

:shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group