DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Programowalne zawieszenie tylnej osi

licek - 2008-04-12, 19:49
Temat postu: Programowalne zawieszenie tylnej osi
W folderze reklamowym dacii pisza ze tylne zawieszenie to : Sprężysta oś typu H o programowalnej charakterystyce pracy. Czy to znaczy, ze mozna ustawic "twardosc" tylnego zawieszenia? Jesli tak to jak?

U mnie jest wyjatkowo twarde, nie wiem na jakies podstawie dziennikarze mówią ze zawiesznie jest komfortowe i dosc miekkie. Twierdzę ze wszystkie nierownosci i niewilkie nawet dziury praktycznie nie sa filtrowane, nawet w porownaniu do rzekomo "twardych" niemcow

jacek - 2008-04-12, 23:14

Programowane znaczy zmienną twardość zależnie od obciążenia - wszystkie tak mają lecz nikt o tym nie pisze.
Wcześniej jeździłem Punto , Dacia jest bardziej miękka.

licek - 2008-04-13, 08:37

Eh szkoda juz myslalem ze da sie je troche zmiekczyc. Sformulowanie jest mylące
Gregosa - 2008-04-13, 19:36
Temat postu: Re: Programowalne zawieszenie tylnej osi
licek napisał/a:
U mnie jest wyjatkowo twarde, nie wiem na jakies podstawie dziennikarze mówią ze zawiesznie jest komfortowe i dosc miekkie. Twierdzę ze wszystkie nierownosci i niewilkie nawet dziury praktycznie nie sa filtrowane, nawet w porownaniu do rzekomo "twardych" niemcow

Też mam takie odczucia i pisałem o tym parę razy. Jest wyraźnie twardsze od sedana, zwłaszcza 'na pusto'. Nie tłumi wcale drobnych nierówności. Przynajmniej dobrze sie prowadzi w trasie.

wox - 2008-04-13, 21:39

Fordy maja dobre, twarde zawieszenie. W Dacii jest twardo, ale wygodniej. Dzisiaj zaliczyłem baaaaaardzo krętą i górzystą drogę, którą niedawno pokonywałem Fusionem. Dacią jechało mi się lepiej, pewniej - widocznie czas, a przede wszystkim przebieg (3 lata, 90 tys. km przebiegu Forda) zrobiły swoje i amortyzatory już nie zapewniały tak pewnej jazdy. Przejechałem też niedawno prawie 400 km Focusem (8 lat, 140 tys. km przebiegu) i było po prostu kiepsko (cały czas mam na myśli zawieszenie, prowadzenie).
Nie rozumiem dlaczego ktoś, m.in. dziennikarze - wielcy "testerzy", bluzgają Dacię (pewnie dlatego tylko, że to Dacia), skoro to auto prowadzi się naprawdę dobrze. Miałem też "ostrzejsze" manewry z hamowaniem (raz pies i raz kot), przy większych prędkościach i ... OK.

waski - 2008-04-19, 13:54

wox napisał/a:
Fordy maja dobre, twarde zawieszenie. W Dacii jest twardo, ale wygodniej. Dzisiaj zaliczyłem baaaaaardzo krętą i górzystą drogę, którą niedawno pokonywałem Fusionem. Dacią jechało mi się lepiej, pewniej - widocznie czas, a przede wszystkim przebieg (3 lata, 90 tys. km przebiegu Forda) zrobiły swoje i amortyzatory już nie zapewniały tak pewnej jazdy. Przejechałem też niedawno prawie 400 km Focusem (8 lat, 140 tys. km przebiegu) i było po prostu kiepsko (cały czas mam na myśli zawieszenie, prowadzenie).
Nie rozumiem dlaczego ktoś, m.in. dziennikarze - wielcy "testerzy", bluzgają Dacię (pewnie dlatego tylko, że to Dacia), skoro to auto prowadzi się naprawdę dobrze. Miałem też "ostrzejsze" manewry z hamowaniem (raz pies i raz kot), przy większych prędkościach i ... OK.


Marne porównanie, bo focus jak piszesz miał 8 lat, a daćkę masz nową z nie wywalonym zawieszeniem. Zrób kompletne zawieszenie w focusie (hłehłe niezła kasa za to) i wtedy będziesz mógł porównywać, bo wtedy daćka nie będzie miała szans. Focus ma najlepszy w klasie układ jezdny no i z tyłu ma wielowachaczówkę, daćka przy tym poprostu wymięka. Tylko test musi być obiektywny, a nie nowa dacia kontra wyklekotane zawieszenie focusa.

piotrres - 2008-04-19, 17:28
Temat postu: Re: Programowalne zawieszenie tylnej osi
licek napisał/a:
W folderze reklamowym dacii pisza ze tylne zawieszenie to : Sprężysta oś typu H o programowalnej charakterystyce pracy. Czy to znaczy, ze mozna ustawic "twardosc" tylnego zawieszenia? Jesli tak to jak?

niE TYLE "PROGRAMOWALNEJ", co "ZAPROGRAMOWANEJ" To znaczy tyle, że element sprężysty w "układzie sprężyna-tłumik" jest nieliniowy. :-D
nb. znajomy mechanik stwierdził, że Logan (sedan) jest jednym z nieliczych współczenych aut gdzie wykorzystywany jest pełny skok amortyzatora :shock:

laisar - 2008-04-19, 19:45

1.
Cytat:
daćka nie będzie miała szans


2.
Cytat:
Focus [...] z tyłu ma wielowachaczówkę


3.
Cytat:
test musi być obiektywny


Jeśli [3], to mimo [2] nie jest do końca prawdą [1] - bo to zależy od warunków. Np na kiepskich drogach wielowahacze po prostu szybko polegną...

wox - 2008-04-19, 22:00

waski napisał/a:
Marne porównanie

Dlatego wyraźnie napisałem, jaki wiek i jakie przebiegi miały Fordy.
A co jeździ głównie po polskich drogach? Jeszcze starsze i zapewne jeszcze bardziej rozklekotane auta, niż te dwa, o których wspomniałem.

waski - 2008-04-20, 06:21

laisar napisał/a:
1.
Np na kiepskich drogach wielowahacze po prostu szybko polegną...



Chyba żartujesz :mrgreen: . Widziałeś takie auto który by nie skapitulowało na polskich drogach, ja w każdym bądź razie nie znam takiego samochodu. Nasze drogi w kilka lat wykończą każde zawieszenie.
Dlatego warsztatów różnego typu mamy jak makiem zasiał :lol: .

laisar - 2008-04-20, 09:58

Ale ważne jest kiedy następuje kapitulacja, jak się do tego momentu sprawuje (a waga jaką się przywiązuje do różnych parametrów - odwieczna konkurencja komfortu i stateczności - jest w końcu bardzo zmienna osobniczo) i ile właśnie kosztuje naprawa...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group