DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Hyudai Accent vs Dacia Logan

GeRRaD - 2008-04-22, 17:41
Temat postu: Hyudai Accent vs Dacia Logan
http://www.autogaleria.pl...test.php?id=162
El.Pomidor - 2008-04-22, 18:40

Oczywiście test Logana bez narzekań na zawiasy wnikające do wnętrza to stracony test.... :evil:

Aż mi się coś dzieje jak to czytam za każdym razem, ciekawe czy aż tak często autorzy takich tekstów zapełniają bagażnik na maksa żeby te zawiasy faktycznie przeszkadzały w zamknięciu, bo mi sie to jeszcze nie zdarzyło... :roll:

Leo2 - 2008-04-22, 19:26

To jest uporczywa złośliwość dziennikarzy, którzy służą innemu "panu". W 2005 jak kupowałem Dacię odwiedziłem duzo salonów m/in Toyotę, chciałem Corollę sedana, były kłopoty z kolorem, nie było metalika, ceny się szybko zmieniały i zrezygnowałem. Ale w sedanie zawiasy wchodziły do środka i jakoś to nikomu nie przeszkadzało.
laisar - 2008-04-22, 21:01

Nie czepiajcie się niepotrzebnie - całkiem rzetelny i przyzwoity tekst, a o zawiasach wspomniane jest właściwie tylko mimochodem, informacyjnie.

Jakbym się miał do czegoś na siłę przyczepić, to co najwyżej do osiągniętych wyników zużycia paliwa. Dziennikarze chyba w ogóle sobie powinni odpuścić ten element i podawać tylko dane fabryczne. Wiedzą, że za to nie płacą, więc depczą do dechy - i po hamulcach. Inaczej nie jestem w stanie wytłumaczyć tych 10L/100km, jakie udało im się wykręcić.

Bo dla porównania: moja MCV-ka z tym samym silnikiem - w największe mrozy zimą, w naprawdę dużych korkach, na 8km trasie z 5 skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną kilka razy dobiła do 9.8L/100km, przeciętnie było to jednak 0.5L mniej.

Natomiast przez ostatnie 3 miesiące, kiedy dzięki zakończeniu pewnego etapu robót drogowych na tej samej trasie korki znacząco się zmniejszyły, spalanie spadło do niecałych 8! To wręcz gigantyczna różnica względem owych 10...

GeRRaD - 2008-04-22, 21:03

W segmencie A i B takie zawiasy to standard - fakt trochę ograniczają przestrzeń, ale bez przesady :-x mnie z kolei denerwują wytyki pod adresem błedów w ergonimii - palce do góry kto codziennie reguluje lusterka - po drugie uważam że lepiej regulowac lusterko pokrętłem przy fotelach - bez odrywania pleców od fotela niż wisząc na pokrętle przy lewym słupku A, ......co do szyb 300 km i można się przyzwyczaić :-D
laisar - 2008-04-22, 21:20

<palce w górze> (;

Ja reguluję - no, powiedzmy: co drugi dzień (żona jest prawie 30cm niższa). Ale akurat uważam, że i ich regulacja, i sterowanie szybami są właśnie bardzo wygodne.

Rozumiem też jednak, że ich umiejscowienie jest mocno nieortodoksyjne i właśnie trzeba się do niego przekonać, korzystając z nich dłuższą chwilę.

No i obiektywnie patrząc, to mimo faktycznej wygody, rzeczywiście nie spełniają jednego z postulatów ergonomii "umysłowej": żeby przełączniki znajdowały się w pobliżu sterowanych elementów. Tyle że to raczej argument "z tradycji" i przyzwyczajenia, niż z prawdziwej ergonomii (jak widać na niniejszym przykładzie).

Leo2 - 2008-04-22, 21:44

Z tym spalaniem to macie rację, troszkę przesadzili. Czy coś jest ładne czy brzydkie to zależy dla kogo i nie powinno się narzucać wlasnych uwag. Citroen 2CV był uznany swego czasu za najbrzydzszy samochód świata a jednak wielu się podobał. Dacia ma jeszcze jeden ważny element mało spotykany w innych samochodach tego segmentu, a mianowicie wspaniałą osłonę miski olejowej, takiej grubej blachy to szukać ze świeczką. A tak nawiasem mówiąc może byśmy pomyśleli i spróbowali dopasować jakąś osłonę gumową w kształcie harmonijki na te sprężyny w bagażniku?
piotrres - 2008-04-22, 23:29

Leo2 napisał/a:
A tak nawiasem mówiąc może byśmy pomyśleli i spróbowali dopasować jakąś osłonę gumową w kształcie harmonijki na te sprężyny w bagażniku?

Iżby brzękiem na niskich obrotach pomyślunku nie turbowały.... ;-)
albo...zamiast sprężynek załozyć takie pneumatyczne amortyzatory-akumulatory pneumatyczne, jakie w szafkach bywają. O taki jak na załączonym obrazku.
GeRRaD napisał/a:
W segmencie A i B takie zawiasy to standard - fakt trochę ograniczają przestrzeń, ale bez przesady

Rover 75, Corolla (poprzednia), Thalia. Tam zawiaski nie przeszkadzają, a nas jak najbarzej. Ciekawe, że tam nie miażdżą walizek :lol:

piotrres - 2008-04-22, 23:55

laisar napisał/a:
Bo dla porównania: moja MCV-ka z tym samym silnikiem - w największe mrozy zimą, w naprawdę dużych korkach, na 8km trasie z 5 skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną kilka razy dobiła do 9.8L/100km, przeciętnie było to jednak 0.5L mniej.

Te same warunki w RZ sedan 1.6 MPI 9.2L/100km, Jak widać podobnie (Vsr=23 km/h)
aerodynamika nie ma nic w tych warunkach do gadania...
Toporna bryła, no nie bez przesady....bogini to ie jest ale ma swój styl :-D

laisar - 2008-04-23, 00:05

Cytat:
Toporna bryła, no nie bez przesady....bogini to ie jest ale ma swój styl

Całkiem miły styl... (: A wbrew powszechnej opinii przymiotnik "toporny" wcale nie jest ze swej natury pejoratywny d((;

KaS602 - 2008-04-23, 00:25

Leo2 napisał/a:
A tak nawiasem mówiąc może byśmy pomyśleli i spróbowali dopasować jakąś osłonę gumową w kształcie harmonijki na te sprężyny w bagażniku
piotrres napisał/a:
Iżby brzękiem na niskich obrotach pomyślunku nie turbowały....

Czy u Was przypadkiem nie ma wewnatrz sprezyny kawalka "szmacianej tulejki". U mnie jest i sprezyny nie slychac...

psur - 2008-04-23, 07:04

El.Pomidor napisał/a:
Oczywiście test Logana bez narzekań na zawiasy wnikające do wnętrza to stracony test.... :evil:

Aż mi się coś dzieje jak to czytam za każdym razem, ciekawe czy aż tak często autorzy takich tekstów zapełniają bagażnik na maksa żeby te zawiasy faktycznie przeszkadzały w zamknięciu, bo mi sie to jeszcze nie zdarzyło... :roll:


Mnie to już przeszkadzało wielokrotnie. Uważam, że to wada, która rzeczywiście mocno ogranicza funkcjonalność bagażnika.

piotrres - 2008-04-23, 17:24

KaS602 napisał/a:
Czy u Was przypadkiem nie ma wewnatrz sprezyny kawalka "szmacianej tulejki". U mnie jest i sprezyny nie slychac...
Są takie kawałki twardego filcu, tylko, że co jakiś czas zsuwają się w dół i wtedy sprężyny zaczynają brzęczeć przy niskich obrotach silnika...
piotrres - 2008-04-23, 17:29

psur napisał/a:
Mnie to już przeszkadzało wielokrotnie. Uważam, że to wada, która rzeczywiście mocno ogranicza funkcjonalność bagażnika.

Piotrek, ja do tego dorzuciłbym jeszcze ciut mały otwór bagażnika. gdyby tak był z 5 cm dłuższy....

KaS602 - 2008-04-24, 11:41

psur napisał/a:
Uważam, że to wada, która rzeczywiście mocno ogranicza funkcjonalność bagażnika

Nie sposob sie z tym nie zgodzic. Tylko, ze to standard w tej klasie a czepianie sie o nie tylko w loganie swiadczy o obiektywizmie i profesjonalizmie dziennikarzy(ny)...
Zeby nie te zawiasy do bagaznika weszlyby cztery opony 185/65/R15... a tak - dupa... Jak narazie tylko przy okazji wymiany opon doswiadczylem ich (zawiasow) negatywnego wplywu na pakownosc

dogberry - 2008-04-26, 09:57

Trza było brać MCV a nie marudzić teraz :mrgreen: ;-)
piotrres - 2008-04-27, 21:24

Dawno, dawno temu (2005) były tylko sedany :mrgreen:
Pablo78 - 2008-04-28, 20:40

piotrres napisał/a:
Dawno, dawno temu (2005) były tylko sedany :mrgreen:



W tych legendarnych czasach...jak donoszą szczątkowo zachowane zapiski kronikarzy...były na początku dziejów marki...tylko dwa silniki - 1.4 oraz 1.6 87 koników...a powiadaja oba w benzynie... ;-)

piotrres - 2008-04-28, 21:42

aliści, nastarsze krowy w podrzeszowskich wioskach pamiętają , iz jeno takie motory były dostępne. :-)
pablo78 napisał/a:
...a powiadaja oba w benzynie...
azaliż chodziły one na kolurowej wodzie piekielnej pen-zinem zwanej
psur - 2008-04-29, 07:46

Jakoż usłyszeć można od starca pewnego, który samotnie w borach zamieszkuje, iż najuboższe wersje regulacji zwierciadeł zdawały się nie mieć, a pierzyna dla współjadącego jedynie dla posiadacza zasobnego mieszka przystępną była.
Pablo78 - 2008-04-29, 21:12

psur napisał/a:
Jakoż usłyszeć można od starca pewnego, który samotnie w borach zamieszkuje, iż najuboższe wersje regulacji zwierciadeł zdawały się nie mieć, a pierzyna dla współjadącego jedynie dla posiadacza zasobnego mieszka przystępną była.


nie no... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Piotrek to było the best - "Dacia Logan Stara Baśń" by psur :mrgreen: :mrgreen:

KaS602 - 2008-04-29, 21:15

Pablo78 napisał/a:
Dacia Logan Stara Baśń

W takim razie o "świerzych" beemkach z wiadomego forum informacji trzeba by szukac na rysunkach w jaskiniach... ;-) :mrgreen:

piotrres - 2008-04-29, 22:10

ano wjaskiniach, wszakże sylwetkę ciosano kamiennym toporem, na podstawie rysunków designerów z jaskiń Dewy czy Cro Magnon, a do wnętrza mógłby odważyć sie wsiąść ino Homo (za przeproszeniem) Erectus ;-)
_______________________________________________________
Przyznacie sami, że na innym forum takie żarty byłyby niedozwolone

Dj Brabus - 2008-05-19, 19:35

Nie mogę pominąć tego tematu, zwłaszcza, że jestem autorem tego porównania, a jednym z głównych bohaterów jest moja Loganka (przedstawiona na potrzeby testu jako SL Arctica, a nie Laureate - już nie oferowany).

El.Pomidor napisał/a:
ciekawe czy aż tak często autorzy takich tekstów zapełniają bagażnik na maksa żeby te zawiasy faktycznie przeszkadzały w zamknięciu, bo mi sie to jeszcze nie zdarzyło... :roll:

Mało widocznie pakujesz do bagażnika. Wystarczy jeden dłuższy wyjazd z dzieciakami i zawiasy już przeszkadzają. Mój standardowy ekwipunek to pełnowymiarowy wózek, torby, siatki, plecak i właśnie te siateczki czy torby po bokach wózka lubią być gniecione przez zawiasy.

Leo2 napisał/a:
To jest uporczywa złośliwość dziennikarzy, którzy służą innemu "panu"

W jak wielkim błędzie jesteś przyjacielu...

laisar napisał/a:
Nie czepiajcie się niepotrzebnie - całkiem rzetelny i przyzwoity tekst, a o zawiasach wspomniane jest właściwie tylko mimochodem, informacyjnie.

Dziękuję, cieszę się, że chociaż jedna osoba zauważyła, że większość "wypominek" jest informacyjna, a nie besztająca mój własny samochód.

laisar napisał/a:
Jakbym się miał do czegoś na siłę przyczepić, to co najwyżej do osiągniętych wyników zużycia paliwa. Dziennikarze chyba w ogóle sobie powinni odpuścić ten element i podawać tylko dane fabryczne. [...]Inaczej nie jestem w stanie wytłumaczyć tych 10L/100km

... Miałem jednak nadzieję, że uważnie przeczytałeś test. Pozwolę sobie przytoczyć pewien cytat z mojego testu:

Cytat:
Dacia Logan 1.6 pochłania na tym samym dystansie 8,4 litra. To ponad 1,5 litra różnicy (podczas jazdy w mieście zużycie paliwa w Loganie dochodzi do 10 l/100 km),

To są dokładnie korki w zimie w Krakowie - moje rekordy oscylują w granicach 9,6-9,8 l/100 km, jednak całkowita średnia z moich jazd (głównie miejskich) wynosi właśnie ok. 8,5 litra. Na litość boską - skąd Wam się wzięło, że auto spaliło podczas testu 10 litrów?


No chyba, że stąd:
Cytat:
Spalanie: miasto/trasa/średnie 10,0/5,8/7,3 (test: 8,4)

Co oznacza, że mamy nieczytelną tabelę - pierwsze dane to fabryczne podawane przez Dacię, a w nawiasie zawsze podajemy spalanie z testu.

Mam nadzieję, że wszystkie niejasności wyjaśniłem.

laisar - 2008-05-19, 19:59

Dj Brabus napisał/a:
laisar napisał/a:
Inaczej nie jestem w stanie wytłumaczyć tych 10L/100km

... Miałem jednak nadzieję, że uważnie przeczytałeś test. Pozwolę sobie przytoczyć pewien cytat z mojego testu:
Cytat:
zużycie paliwa w Loganie dochodzi do 10 l/100 km),

To są dokładnie korki w zimie w Krakowie - moje rekordy oscylują w granicach 9,6-9,8 l/100 km [...] Na litość boską - skąd Wam się wzięło, że auto spaliło podczas testu 10 litrów?

Noo, to już lekkie czepialstwo (; - najpierw sam piszesz, że dochodzi do 10, po czym marudzisz o różnicę 0,2L <<<:

Ale tak po prawdziwej prawdzie to dostało Ci się trochę rykoszetem - po prostu prawie we wszystkich testach Logana ktoś marudzi o wysokim spalaniu (o ile mnie pamięć nie myli to rekordzista przebąkiwał coś o 12 czy 14L w mieście). No i w końcu nie wytrzymałem...

A przeczytałem rzeczywiście dość uważnie i wyraźnie napisałem, na podstawie własnych doświadczeń, skąd moje odczucia wobec tego fragmentu tekstu.

W każdym razie to i tak było "na siłę", więc nie przejmuj się aż tak bardzo... (;

Dj Brabus - 2008-05-19, 20:04

Spokojnie, rozumiem. Mogłem bardziej sprecyzować i napisać, że "w ekstremalnych sytuacjach podchodzi pod 10 l/100 km", bo tak to różnie można odczytywać... ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group