|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - Na co zwracać uwagi przy zakupie używanego Dustera ?
skaktus - 2013-03-12, 10:03 Temat postu: Na co zwracać uwagi przy zakupie używanego Dustera ? Witam.
Coraz bardziej przymierzam się do zakupu dustera. Moje podstawowe wymagania to czarna perła, diesel 110 km, 4x2.
Na co patrzyć przy zakupie, gdzie zaglądać itd ?
kilazz - 2013-03-12, 13:57
auto jest na rynku niecale 3 lata, nie ma za bardzo czego szczegolnie sprawdzac od strony technicznej.. jedynie sprawdzic czy nie wyklepany z przystanku i nie sluchac wersji handlarza o tym ze bezwypadkowy i jezdzony do kosciola..
wieza - 2013-03-12, 15:40
tak dowcipnie odpowiem .... ile razy był klepany ;)
Dar1962 - 2013-03-12, 18:11
omijać auta sprowadzone
BoloSr - 2013-03-12, 19:36 Temat postu: Re: Na co zwracać uwagi przy zakupie używanego Dustera ?
skaktus napisał/a: | Witam.
Coraz bardziej przymierzam się do zakupu dustera. Moje podstawowe wymagania to czarna perła, diesel 110 km, 4x2.
Na co patrzyć przy zakupie, gdzie zaglądać itd ? |
idz do salonu i sobie kup nowego a nie klepany przystanek od dziadka z rajchu :(
kilazz - 2013-03-12, 20:04
nie zapedzalbym sie tak daleko z tymi opiniami
http://suchen.mobile.de/a...MAGE_UNREPAIRED
z naprawa i rejestracja ten samochod nie przekroczy 38-40 tys.. co za to masz w salonie? co prawda nie diesla ale za to 4x4, ale odwrotne konfiguracje lekko uszkodzone tez sie trafiaja..
laisar - 2013-03-12, 20:13
kilazz napisał/a: | nie zapedzalbym sie tak daleko z tymi opiniami |
A ja sugeruję w ogóle odpuścić sobie dalszą dyskusję na ten temat - po pierwsze offtop, po drugie kwestia gustu, po trzecie wszyscy znają wszystkie argumenty, po czwarte nikt nikogo do niczego nie przekona, więc w sumie szkoda bajtów.
Mariusz - 2013-03-13, 08:12
Na co patrzeć przy kupnie samochodu? Na samochód i cenę.
Temat jak dla mnie bez sensu. Do kosza!!!
skaktus - 2013-03-15, 14:45
Nie zrozumieliście mnie. Chciałem się dowiedzieć, jakie elementy auta mogą wskazywać uszkodzenia, poprzez np. dzwięki z skrzyni biegów, materiały na fotelach itp. Kupując np. Borę, nalezy zwracać uwagę na nadkola, z tego względu że maą tendencję do rdzewienia od wewnętrz a np. golf 5 ma wadę fabryczną w postaci niedroznych kanałów przy słupkach pomiędzy drzwiami i nalezy zwracać uwagę na to żeby nie okazało się że wewnątrz zebrała się pokaźna ilość wody, która w zimie zamarzła i zniekształciła słupek.
O takie coś mi chodziło.
48piotr - 2013-03-15, 15:03
skaktus napisał/a: | O takie coś mi chodziło |
To Duster jest bez wad.
bebe - 2013-03-15, 16:55
Co dokładnie miałoby wychodzić w dwuletnim aucie? :) Najstarsze sprzedane w Polsce Dustery są nadal na gwarancji, więc zasadniczo co by takiemu nie było, zrobią Ci to w ASO w ramach gwarancji. Jeśli zdecydujesz się na okazję za pół ceny od niemieckiego dziadka, to większym zmartwieniem będą ślady po powodzi bądź po odwijaniu z drzewa, a nie jakieś drobiazgi, które pewnie i w Dusterze się zdarzają. Z takich chyba najczęstszych jest mastyka pękająca gdzieś przy zawiasach klapy (chyba), dość spektakularne, choć rzadkie są zagniecenia na dachu (źle dobrany klej podsufitki). W obu przypadkach ASO nie robi problemów i usuwa usterki. Poczytaj forum. ;)
maciek - 2013-03-15, 18:39
skaktus napisał/a: | Na co patrzyć przy zakupie, gdzie zaglądać itd ? |
zwróć uwagę na zawieszenie i układ kierowniczy, stan lakieru i ogniska korozji, sprawdź czy z silnikiem jest wszystko ok, możesz przejrzeć wątek esdziewiatego u niego psuło wszystko co mogło
Dar1962 - 2013-03-15, 19:02
Dustery nie korodują
maciek - 2013-03-15, 20:35
ale jak był trzepnięty to koroduje
tomala72 - 2013-03-16, 06:45
W benzynie (jak byś się jednak zdecydował) sprawdź cewki zapłonowe i układ wtryskowy najlepiej na zimnym silniku zobaczysz czy nie falują obroty i czy równo pracuje (dobrze jest podłączyć pod kompa), wycieki na śrubach pokrywy zaworów, sprawdź tuleje wahaczy przednich i łączniki stabilizatora, czy tylna klapa zamykając się nie ociera o zderzak, zmechacenie wykładziny podłogowej, jak wchodzą biegi, pęknięcia mastyki we wnęce wlewu paliwa i na rynienkach dachowych (tylne słupki), wyłażącą uszczelkę przedniej szyby na desce rozdzielczej, popatrz czy przednia szyba nie pęka w okolicach lusterka wstecznego, oblukaj czy dach nie jest pofalowany, maska nie obija o reflektory, koniecznie stan chłodnicy, która jest wrażliwa na kamole (słabo osłonięta), stan klocków i tarcz hamulcowych (są przeciętnej jakości), popatrz czy gumowe uszczelki nie wyłażą spod relingów dachowych, zobacz czy nic się nie dzieje z lakierem w okolicy plastikowego uchwytu na tylnej klapie (ze srebrnym napisem duster) no i czy sreberko z logo dacia nie złazi:)
Jak sobie jeszcze coś przypomnę to dopiszę:)
|
|