DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dawne modele Dacii - Co to za kontrolka? (Odp.: ciśnienia oleju)

Papryk - 2013-06-04, 13:36
Temat postu: Co to za kontrolka? (Odp.: ciśnienia oleju)
Koledzy na ciepłym silniku na wolnych obrotach zaświeca mi sie ta kontrolka:



Uploaded with ImageShack.us

W momencie dodania gazu kontrolka gaśnie. Stan oleju w normie. O co chodzi?

TD Pedro - 2013-06-04, 14:01

zgaduję... ciśnienia oleju? :oops: olej ciepły czyli rzadszy a wolne obroty = mniejsza wydajność pompy olejowej...
Marek1603 - 2013-06-04, 16:05

Wg. instrukcji dacii 1300 pierwsza od lewej temperatura cieczy chłodzącej, a druga (czyli ta co pytasz) właśnie kontrolka ciśnienia oleju.

"Jeżeli zapala się kontrolka ciśnienia oleju i układu chłodzenia należy sprawdzić: poziom oleju, jeśli trzeba uzupełnić oraz pasek klinowy pompy wody. Winien być dobrze napięty, zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia winien być wypełniony płynem........."



Przyczyn może być dużo.
Np:
- Zatkany filtr oleju jeżeli dawno nie był wymieniany (jakiś nagar się zgromadził wypłukany z silnika itd.,
- uszkodzony czujnik ciśnienia (mieści się pod alternatorem),
- no i najgorsze może się po prostu kończyć pompa ale nie ma się co martwić jeżeli nie sprawdzisz wcześniejszych rzeczy.

Na początek sprawdź lub ewentualnie wymień olej i filtr jeżeli dawno tego nie robiłeś. Wg. instrukcji wymiana co 5000km. Tak dobrze czytasz. W skrzyni co 15000km.

Papryk - 2013-06-04, 22:49

trudno mowić o wymianie.Robiąc 5200km w 12 dni poprostu dolewałem olej (zabierało jakies 1L na 1000km). Przed tegorocznym wyjazdem kompleksowa wymiana świece, olej, cały serwis.Mam zapasową pompe oleju. Wymienie, a reszte i tak sprawdze. najlepiej chyba będzie zalać jakiś mineralny olej, dobrze mysle?

Dziekuje za podpowiedzi.

BogdanK - 2013-06-05, 00:19

Papryk napisał/a:
po prostu dolewałem olej (zabierało jakies 1L na 1000km). najlepiej chyba będzie zalać jakiś mineralny olej, dobrze mysle?

To już najwyższy czas na mineralny olej.

Marek1603 - 2013-06-05, 05:17

Z tego co pamiętam to powinien być mineralny cały czas.
Jeżeli zalałeś go innym to właśnie mogło wypłukać nagar z silnika i zatyka filtr.

TD Pedro - 2013-06-05, 07:54

Papryk napisał/a:
zabierało jakies 1L na 1000km

to akurat nie jest niczym nieprawidłowym...

Papryk - 2013-06-07, 09:16

Narazie światełko przestało się pojawiać, myśle że to przez kartonik, którego zapomniałem zdemontować (był zamontowany na zime). Moja teoria jest taka że silnik mógł sie szybciej grzać i dlatego coś mogło się dziać z olejem. Tak czy inaczej olej, pompa, filtry do wymiany.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group