DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Logan,silnik zaczyna wyć przy 3000 obrotów, czy to normalne?

pergamin - 2013-06-10, 22:07
Temat postu: Logan,silnik zaczyna wyć przy 3000 obrotów, czy to normalne?
Witam
Wczoraj stałem się nowym użytkownikiem Daci Logan sedam, z silnikiem benzynowym 1.6, 8V., rocznik 2005.
Niepokoją minie dwie rzeczy:
1. Po przekroczeniu 2000 obrotów silnik zaczyna wyraźnie wyć. Coś w rodzaju basowego pomruku. Czy to normalne?
2. Na jałowym biegu drga trochę wajha skrzyni biegów.
Też tak macie?
Z góry dzięki za porady/opinie doświadczonych użytkowników. Bo nie wiem, czy mam jechać do serwisu.

laisar - 2013-06-10, 23:56

Powitać! (:

Ad 1: Ciężko powiedzieć - daćki głośne, nawet bardzo, ale specyficzny klang może być objawem nieprawidłowości (np luzy zaworowe).

Jeśli jednak oprócz efektów dźwiękowych nie ma żadnych innych (drgania, nierównomierne obroty, dodatkowe hałasy, problemy z gaśnięciem lub przyśpieszaniem lub hamowaniem silnikiem) to raczej nie ma większych powodów do niepokoju.

Natomiast dla świętego spokoju zawsze można oczywiście pozawracać głowę mechanikom (;


Ad 2: Ten Typ Tak Ma! C:

Marek1603 - 2013-06-11, 04:59

Dodaj jeszcze jaki masz przebieg i czy masz LPG.
Dyziek - 2013-06-11, 05:37

pergamin, sprawdz szczelnosc calego ukladu wydechowego. Mialem tak w C3, ze przy ok 2,5 tys obrotow samochod zaczal nagle wydawac obce mi dzwieki. Okazalo sie, ze mialem nieszczelnosc. Koszt naprawy raptem 30, czy tez 50 PLN
pergamin - 2013-06-11, 07:10

Witam ponownie i dzięki za liczny odzew.
Samochód kupiłem u dealera "Renault Zdunek" - zostawiony w rozliczeniu przez poprzedniego właściciela. Wcześniej poruszałem się Fiatem Punto, który był dużo cichszy. Z tąd tyle moich pytań w tej materii :-)

Marek1603 napisał/a:
Dodaj jeszcze jaki masz przebieg i czy masz LPG.


Przebieg 100 tyś. rocznik 2005, 1.6 bez gazu.
Samochód generalnie ładnie ciągnie, nie szarpie. Jedyny objaw to wspomniany na początku basowy pomruk.

DrOzda - 2013-06-11, 08:09

Zapewne czas na wymianę sprzęgła - zrób test ślizgania tarczy i będzie wszystko jasne.
Swoją drogą jeśli dealer oferuje takie auto z ewidentną niesprawnością, to jest już mocno nie w porządku biorąc pod uwagę że do interesu to on nie dokłada.

Marek1603 - 2013-06-11, 08:25

DrOzda napisał/a:
Zapewne czas na wymianę sprzęgła - zrób test ślizgania tarczy i będzie wszystko jasne.


A kto ci tak powiedział, że przy tym przebiegu czas na wymianę sprzęgła?


DrOzda napisał/a:
Swoją drogą jeśli dealer oferuje takie auto z ewidentną niesprawnością, to jest już mocno nie w porządku biorąc pod uwagę że do interesu to on nie dokłada.


A może to po prostu tłumik się "kończy" znaczy ma dziurkę albo wieszaki rury.
Co do samego salonu to znamy opinię o nim dość dobrze.

laisar - 2013-06-11, 08:44

Wrażenia słuchowe są jednymi z najbardziej subiektywnych - więc w opisie nowego kolegi nie ma właśnie zupełnie nic "ewidentnego": to może być niesprawność, ale równie dobrze może to być tylko naturalny odgłos loganowego silnika. Definitywne diagnozy na odległość są OKDR - użyteczne mogą być jedynie rady co należy sprawdzić empirycznie.
pergamin - 2013-06-11, 09:05

DrOzda napisał/a:
Zapewne czas na wymianę sprzęgła - zrób test ślizgania tarczy i będzie wszystko jasne.
Swoją drogą jeśli dealer oferuje takie auto z ewidentną niesprawnością, to jest już mocno nie w porządku biorąc pod uwagę że do interesu to on nie dokłada.


Sprzęgło chodzi dobrze,
wiem, bo w moim poprzednim samochodzie się "skończyło", więc objawy znam z autopsji :-)
Poza tym według książki serwisowej było wymienione po 60 tyś km. Sądzę więc, że do 120 powinno wytrzymać :-)
Raczej stawiam na tłumik.
Reasumując najlepiej będzie, jak pojadę do swojego mechanika. Tym z ASO nie ufam.

DrOzda - 2013-06-11, 09:12

Marek1603 napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Zapewne czas na wymianę sprzęgła - zrób test ślizgania tarczy i będzie wszystko jasne.


A kto ci tak powiedział, że przy tym przebiegu czas na wymianę sprzęgła?

Osobiste (i nie tylko) doświadczenie:

Pergamin napisał/a:
Poza tym według książki serwisowej było wymienione po 60 tyś km. Sądzę więc, że do 120 powinno wytrzymać

Kolejny przypadek sedana z przedwcześnie zużytym sprzągłem.
Ciekawe czy faktycznie wytrzyma tylko drugie tyle przy podobnym stylu jazdy.
A może zestawy oferowane na wymianę są już lepszej jakości niż te fabryczne.

chriskb - 2013-06-11, 12:27

pergamin napisał/a:
Tym z ASO nie ufam


Ja też bym nie ufał, wystarczy poczytać wpisy na Forum o tym dealerze

pergamin - 2013-06-12, 16:16

Byłem u swojego mechanika. Łożysko do wymiany. Niby to ono może generować buczenie. Jestem umówiony na wymianę. Pożyjemy zobaczymy :-)

Sprostowanie także moje uwagi odnośnie sprzęgła.
Nie było ono wymienianie po 60 tyś.
Zapis w karcie gwarancyjnej dotyczył rozrządu.

Marek1603 - 2013-06-12, 18:35

pergamin napisał/a:

Nie było ono wymienianie po 60 tyś.


No właśnie. Na forum z tego co pamiętam była tylko jedna sytuacja wymiany skrzyni - sprzęgła w loganie ale to przez ciąganie przyczepy kempingowej i to przy około 90000km.

pracownik - 2013-06-13, 11:57
Temat postu: To norma
Ja przy tym silniku jak przekrocze 3000 obrotów to do 3300 jest jakiś dziwnie głośny mowa o 5 biegu ale tak podobno było od poczatku później robi się łagodny, a skrzynie to chyba wszystkie terkoczą :)
Ogólnie to głośne auto

jurek - 2013-06-13, 12:45

Prawdopodobnie w pewnym zakresie obrotów wpada w rezonans. Po przekroczeniu tych obrotów cichnie. Tez to zauważam w nie pierwszym aucie. pozdr
pracownik - 2013-06-13, 13:00

w 1,6 mpi absolutnie normalne
pergamin - 2013-06-19, 20:33

Problem rozwiązany.
Mechanik wymienił łożysko - okazało się, że było zardzewiałe.
No i po wymianie samochód jest naprawdę cichy :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group