|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Problem z zapłonem zimnego silnika 1,2 75KM16V Dacia Sandero
Latarnik77 - 2014-01-03, 22:04 Temat postu: Problem z zapłonem zimnego silnika 1,2 75KM16V Dacia Sandero Witam,
Mam nową Dacię Sandero 1,2 75km.Jak dotychczas przejechałem nią prawie 3000 km i od pewnego czasu zaniepokoiło mnie to ze co jakiś czas nie mogę odpalić zimnego silnika (po nocnym postoju w garażu)muszę kręcić 2-3 razy żeby odpalił. Czy komuś przydarzyło się coś podobnego???...
radzio - 2014-01-03, 22:25
Hm, plaga jakaś czy co? Ostatnio jakiś Logan z tym silnikiem (ale i z LPG) też miał problem z odpaleniem. Masz sucho w garażu czy kałuża? W moim TCe chyba tylko jeden jedyny raz mi się nie udało odpalić za pierwszym razem, ale podejrzewam że po prostu za szybko odpuściłem kluczyk - zwykle odpala "na dotyk". Żeby w nowych autach takie rzeczy się działy?
Latarnik77 - 2014-01-03, 22:33
W garażu mam sucho,auto nie jest na LPG...Gdy samochód nie zapali to pozostaje zaświecona kontrolka silnika...Narazie nie chce jechać do ASO bo znając życie powiedzą że jest wszystko ok...
BogdanK - 2014-01-04, 00:02
Może masz niesprawny czujnik temperatury lub położenia wału lub coś innego. Świecąca się kontorlka silnika wskazuje, że komputer zapisał błąd i mając auto na gwarancji lepiej podjechać do ASO (sczytają zapisany błąd i będzie wiadomo, co jest przyczyną).
Latarnik77 - 2014-01-04, 08:53
No to umówię się w przyszłym tygodniu do ASO i zobaczymy czy coś wykryją...Martwi mnie to, ponieważ kupiłem nowe auto z myślą ze przez najbliższych kilka lat będą miał spokój, a tu nie chce auto zapalać...
czaju - 2014-01-04, 12:23
Nie zniechęcaj się tak szybko, pewnie to jakaś błahostka - poprawią i zdążysz się jeszcze nacieszyć :)
garfield1988gse - 2014-01-11, 16:03
Też mi się ze 2-3 razy zdarzyło takie coś. Raz po nocnym postoju w garażu odpalił za 2-gim razem, a 2 razy kiedy stał na dworze musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem. Najgorszy był jeden raz kiedy wyszedłem z pracy po 8 h postoju musiałem kręcić dość długo.
Latarnik77 - 2014-01-12, 14:32
I wiesz jaka była tego przyczyna,byłeś z tym w ASO??U mnie jak narazie problemy z odpaleniem auta ustały ale i tak jutro dzwonie aby umówić sie do serwisu...
Pshemo - 2014-01-13, 16:50
radzio, Lubię to :) TCe są lepsze hah^^ Mi też nie zdarzyło się jeszcze, żeby chociaż się zastanowił przy odpalaniu.
garfield1988gse - 2014-01-13, 20:29
Kolego Latarnik77 nie nie zgłaszałem się z tym do ASO jednakże jeżeli problem będzie się powtarzał, będę zmuszony odwiedzić serwis.
jurek - 2014-01-13, 22:29
TCE lepsze od czego? Mnie się jak na razie nic też z zapłonem nie przytrafiło. Nawet w poprzednim biednym Uniaku przez 5 lat mi się nie zdarzyło, aby nie odpalił od kopa. Przypadek po prostu, bo nie ma urządzeń w 100% niezawodnych. pozdr
Pshemo - 2014-01-13, 23:54
jurek, Spokojnie, wiem że to są zwykłe przypadki
jurek napisał/a: | TCE lepsze od czego? |
No lepsze od 1,2 Mocniejszy, szybszy i mniej pali
P.S popraw TCE na TCe, bo koledzy konstruktorzy Renault się jeszcze obrażą
jurek - 2014-01-14, 09:44
Nie zgadzam się. Moje jest najlepsze Baco, oddalibyście dla partii owce? Przenigdy - a dlaczego? Bo je mom. pozdr
DrOzda - 2014-01-14, 10:07
Już pisałem w innych wątkach , wolnossaki Renault z Euro 5 mają skopane mapy zapłonu i wystarczy je uaktualnić w ASO.
kali - 2014-01-16, 11:33
radzio napisał/a: | - zwykle odpala "na dotyk". Żeby w nowych autach takie rzeczy się działy? | I co w tym dziwnego? Poczytaj na temat sposobu zapłonu mieszanki to będziesz wiedział dlaczego kiedyś w czasach gaźnika i rozdzielacza zapłonu mogło wystarczyć 1/2 obrotu wału korbowego, a dziś trzeba obrócić mnimum 2 razy wałem korbowym.
|
|