DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Portal - Dokker razy dwa
Rysiob - 2012-05-17, 18:15
Już nie musimy szczegółowo analizować spyshot'ów, ani zastanawiać się, co jest na fotkach w niskiej rozdzielczości. Renault pokazało oficjalnie w Marrakeszu nową Dacię Dokker - pojazd o charakterze użytkowym. Będzie on dostępny zarówno w wersji typowo towarowej, jak i przystosowanej do przewozu osób (jednakże maksymalnie pięciu osób). Póki co, Renault milczy na temat szczegółów konfiguracji czy cen.
Gama silników będzie obejmować jednostki o mocach 85-115 KM. Całkiem możliwe, że Dokker okaże się najtańszym autem tego typu na rynku.
źródło: es.autoblog.comlaisar - 2012-05-17, 18:44 Źródłowe źródło: http://www.dacia-autoexpo.ma - kilka fotek więcej, z sesji w plenerze, oraz przekaz z kamer skierowanych na stoisko wystawowe.maciek - 2012-05-17, 18:52 i jeszcze
i też są jakieś zdjęcia na naszym profilu na facebooku
https://www.facebook.com/daciaklubpolskabenny86 - 2012-05-17, 19:03 Są zderzaki pozbawione lakieru - mam nadzieję że nie tylko w wersji full golas, pozbawionej klimy,radia,centralnego zamka czy elektrycznych szyb z przodu...Dj Brabus - 2012-05-17, 19:53 Dorzucam więcej zdjęć:
(Długość to chyba coś koło 4,3 m, czyli mniej niż MCV - i lodgy - ale za to są przesuwne drzwi, które kosztują...).benny86 - 2012-05-17, 20:52
laisar napisał/a:
To co, obstawiamy - tradycyjne 39990 zł? (((:
Obstawiamy 2 osobowy dostawczak 37990zł, osobowa wersja 40990złlaisar - 2012-05-17, 20:55 Ja pisałem o 5-os. - dostawczak to za 28447 netto...benny86 - 2012-05-17, 20:58 Ja pisałem o cenach brutto. Pożyjemy zobaczymy (np. co z vanem?)laisar - 2012-05-17, 21:00
benny86 napisał/a:
co z vanem?
No przecież jest na fotkach - to ten srebrny...benny86 - 2012-05-17, 21:04 Miałem na myśli co z obecnym modelem - Logan VAN... Dokker go zastąpi, czy będzie tańszą alternatywą?laisar - 2012-05-17, 21:05 W końcu pewnie zastąpi, ale jak na razie ma ponoć obowiązywać rozsądne hasło: "dopóki się sprzedaje - produkujemy".
...Co jednak wcale nie musi oznaczać dostępności na wszystkich rynkach - np w takiej Polsce...benny86 - 2012-05-17, 21:09 I tak pozostaje kwestia samochodów typowo dla rodziny: MCVka (ok, ma już swój wiek, mogą wycofać?) Lodgy, Doker w wersji osobowej... Ciasno się robi, anwet po wycofaniu MCVkimaciek - 2012-05-17, 21:14 osobowy Dokker 5os - 35 900zł (1,6 86KM)
Dokker Van 2 os. 32000zł brutto (1,6 86KM)
Lodgy ( będzie dostępne tylko z TCE ) i ceny będą kształtować się od 45 tys
takie jest moje zdanie maciek - 2012-05-18, 08:43 czy ja dobrze widzę że 2 rząd będzie się dzielił na 3 ??laisar - 2012-05-18, 09:51 Ja nic takiego nie widzę, tylko tradycyjne 1/3-2/3 - i broszura to potwierdza.Rysiob - 2012-05-18, 18:36 Wrzucam pozostałe fotki:
(fotki ze strony dacia maroco)maciek - 2012-05-18, 18:41 to filmy
mekintosz - 2012-05-18, 21:08 Samochodzik w moim odczuciu ładniejszy niz Lodgy. Ładniej przechodzi linia okien drugiego rzedu. Nie wyglada pojazd na sztucznie rozciagnietego scenica , jak Lodgy. Jesli bedzie tak samo wyposażony to bedzie moim faworytem... po dusterze Fajnie jakby była wersja z klapa tylnych drzwi jak w Lodgy. Kangoo chyba miało taka wersje oprocz klasycznie otwieranej pary tylnych drzwi bagaznika. Moze zrobia limitowana wersje Campa ze wzmocnionym podwoziem i zwiekszonym przeswitem, jak mialo to miejsce w Renault Kangoo. Ba, nawet 4x4 ?Dar1962 - 2012-05-18, 21:23 czy Dokker przejmie rolę MCV i ten zostanie wycofany?maciek - 2012-05-18, 21:26 Dar1962, Dokker i Lodgy w pewnym sensie na pewno przejmie role MCV . MCV pewnie przestanie być produkowane w ciągu roku jako Dacia. Pamiętajmy ze Łada będze oferować Largusa który jest MCV mekintosz - 2012-05-18, 21:46 Foto z YT Czy mi sie wydaje, ze jest inna , jakby ciensza tapicerka drzwi kierowcy i pasazera niz w Lodgy ?mekintosz - 2012-05-18, 21:53
maciek napisał/a:
czy ja dobrze widzę że 2 rząd będzie się dzielił na 3 ??
Broszura broszurka ale na filmie tez daje sie dostrzec jakby 3 niezaleznie skladane siedziska z tylu. Nawet zapiecie pasow wychodza z siedzisk tak, jakby mialy byc dzielone. W niedzielonym, sanderowym zapiecia sobie wisza na tasmach. Tu sa na sztorc.laisar - 2012-05-18, 22:07
Dar1962 napisał/a:
czy Dokker przejmie rolę MCV i ten zostanie wycofany?
W wersji osobowej - nie, bo to zadanie dla lodgy.
Jako van - kiedyś zapewne tak, choć na razie oficjalna linia brzmi: "dopóki logan-van się sprzedaje, to będziemy go produkować". Natomiast realistycznie można się spodziewać spadku zainteresowania loganem, choć wszystko zależy jeszcze od cen...maciek - 2012-05-18, 22:08
laisar napisał/a:
Ja nic takiego nie widzę, tylko tradycyjne 1/3-2/3 - i broszura to potwierdza.
Broszura przedstawia samochód na rynek Marokański, i samochód jest biedny, może na wynki Europejskie będzie lepiej wyposażona
lub jeszcze nie mieli siedzeń i wrzucili od Kangoo
myślę że do niedzieli zobaczymy więcej zdjęć i filmów laisar - 2012-05-18, 22:14
mekintosz napisał/a:
zapiecie pasow wychodza z siedzisk tak, jakby mialy byc dzielone
Wyglądają identycznie jak w niedzielonej na 3 kanapie MCV-ki - MSZ mamią was dobre chęci (;
(Nawet w kangoo nie ma osobnych siedzeń, to co mówić o dokkerze...).
mekintosz napisał/a:
ciensza tapicerka drzwi kierowcy i pasazera niz w Lodgy ?
Dla mnie wygląda identycznie.
mekintosz napisał/a:
Moze zrobia limitowana wersje Campa ze wzmocnionym podwoziem i zwiekszonym przeswitem, jak mialo to miejsce w Renault Kangoo. Ba, nawet 4x4 ?
To czarny humor, czy co? d:
Realistycznie nie spodziewałbym się niczego poza ewentualną wersją a la stepway.
maciek napisał/a:
może na wynki Europejskie będzie lepiej wyposażona
Pomarzyć - fajna rzecz <:mekintosz - 2012-05-18, 22:29 Laisar - ziejesz optymizmem laisar - 2012-05-18, 22:39 Bo jestem optymistą z urodzenia i przekonania - ale takim realistycznym, a nie idealistycznym <;Dar1962 - 2012-05-18, 22:59 z tyłu jednak drzwi a nie klapa - może drzwi będą w wersji osobowej a klapa w ciężarowej?Riczi - 2012-05-19, 08:36 Temat postu: Oto kolejna nowa dacia. Nazywa się dokker!!!!!!http://motoryzacja.interi...-dokker,1798435elektryk1 - 2012-05-19, 09:13 Ciekawe maciek - 2012-05-19, 10:44
Cytat:
Dacia Maroc Hiati Sanaa, on s'excuse pour le retard de réponse. Le DOKKER sera disponible en Juin à partir de 115.900 dhs. Plus d'informations sur les versions et les prix à découvrir sur notre site dans quelques jours. Nous ne manquerons pas de vous prévenir
i
http://www.ghidulbacaului...r-si-dokker-vanjjmalin - 2012-05-19, 11:19 liczę, że to będzie hit sprzedażowy... ciekawe jak cenowo i wyposażeniowo będzie się to odnosiło wobec Kangoo, Partnera, Berlingo, Doblo itp...maciek - 2012-05-19, 14:23
plus ekstra
Volume de coffre pouvant aller de 800L (5 places) jusqu'à 3,0m3 (2 places)
Capacité de rangement totale jusqu'à 44 litres selon versions
Rysiob - 2012-05-19, 17:11 Generalnie od roku jestem nastawiony na Dustera, ale prawdę mówiąc wiele przemawia za tym, że zacznę działać w kierunku usług elektrycznych i Dokker może okazać się wygodniejszym wyborem. Decyzje bedę podejmował pewnie za 2-3 lata, ale gdybym miał wybierać dziś, to Dokker jest dla mnie lepszym wyborem niż np. Doblo, Berlingo/Partner, Kangoo (choć te ostatnie można całkiem tanio kupić).
Po pierwsze, Dokker sprawia wrażenie solidnego.
Po drugie, wygląda naprawdę dobrze!
Po trzecie, 800 L przy 5 os. i 3000 L przy 2 os. - rewelacja.
Po czwarte, mimo dużej pojemności wnętrza, nie jest ogromny na zewnątrz, więc parkowanie nie staje się problemem.
Po piąte - ma przesuwane drzwi (bardzo przydatne) i dzieloną klapę tylną.
Po szóste - jeżeli pakiety wyposażeniowe (i lista dodatków) będą zbliżone do Lodgy, to Dokker ma wszystko to, czego ja oczekuję od auta.
Po siódme - jeżeli resorowanie będzie na poziomie innych Daciek, to nie mam pytań :)maciek - 2012-05-19, 20:35
a z silników jedno jest pewne napewno będzie diesel 1,5 dci 75 KM
+ zdjęcie w bardzo dużej rozdzielczości
http://business-forum.ro/..._a91d04b8d6.jpg
i
http://www.capital.ro/uploads/pics/dokker_van.JPGmekintosz - 2012-05-19, 22:04 1.5 dci 75 KM w takim samochodzie to chyba jednak za mało ;-( Minium to 90 KM. Przynajmniej ja sie juz nie dam namowic na za słabego diesla Dusterjack - 2012-05-20, 18:15 Czyli coś podobnego do kango lub Fiata Dooblo. A więc czekamy na ceny.maciek - 2012-05-20, 19:04 matucha - 2012-05-20, 22:11
mekintosz napisał/a:
1.5 dci 75 KM w takim samochodzie to chyba jednak za mało ;-( Minium to 90 KM. Przynajmniej ja sie juz nie dam namowic na za słabego diesla
Dużo jeżdżę Kangoo. Dla tego Auta 84KM wystarcza do przyjemnej jazdy. Pomiędzy 68KM a 84KM różnica jest kolosalna.yakov - 2012-05-21, 13:25
Kratylos napisał/a:
dla mnie to auto ma lepsza stylistyke bryly od lodzi...
Właśnie to samo chciałem napisać.mekintosz - 2012-05-21, 20:26 Ciekawe kiedy wiecej zdjec sie pojawi poza tymi z materiałow renault/dacia ? Samochod sie zapowiada na praktyczny i niebrzydki.maciek - 2012-05-21, 20:28 mekintosz, codziennie wertuje fotki z targów i nic matucha - 2012-05-21, 20:44 Ciekawe, czy będzie miał ABS. Kangoo dla przykładu dość długo wychodziły bez ABS-u.maciek - 2012-05-21, 20:47 matucha nie pisz głupio ABS musi mieć, ciekawostką bedzie czy będzie miał ESP już w standardzie ale pewnie nie
nawet na rynek Marokański ma ABS w standardzie , ale tylko 1 poduszkę powietrzną benny86 - 2012-05-21, 20:59 ABS miały nawet seicenta od jakiegoś tam rocznika, już od kilku lat jest obowiązkowy. ESP będzie standardem przynajmniej w osobowej wersji z tego samego powodu, pytanie czy w dostawczaku obowiązują te same przepisy? Bo np. pickupy rejestrowane jako samochody ciężarowe nie musiału spełniać normy EUROV od 2011 roku, tak jak osobówki...maciek - 2012-05-21, 21:34 benny86, myślę ze Renault zrobiło taki sam trik jak i z Lodgy czyli otrzymało homologacje na ten samochód już w tamtym roku i za ESP trzeba będzie płacić ekstrabenny86 - 2012-05-21, 21:40 Tym razem to nie przejdzie - niebawem wszystkie samochody kupione jako nowe będą mieć obligatoryjnie ESP, o datę uzyskania homologacji nikt nie będzie pytać...matucha - 2012-05-21, 21:49
benny86 napisał/a:
ABS miały nawet seicenta od jakiegoś tam rocznika, już od kilku lat jest obowiązkowy. ESP będzie standardem przynajmniej w osobowej wersji z tego samego powodu, pytanie czy w dostawczaku obowiązują te same przepisy? Bo np. pickupy rejestrowane jako samochody ciężarowe nie musiału spełniać normy EUROV od 2011 roku, tak jak osobówki...
Seicento miało, bo to było auto osobowe. ABS obowiązkowy od 2000 roku bodajże.
Kangoo 2005 nie ma ABS'u, pomimo tego, że wersja 5-osobowa - stąd się zastanawiam.maciek - 2012-05-21, 21:53
matucha napisał/a:
benny86 napisał/a:
ABS miały nawet seicenta od jakiegoś tam rocznika, już od kilku lat jest obowiązkowy. ESP będzie standardem przynajmniej w osobowej wersji z tego samego powodu, pytanie czy w dostawczaku obowiązują te same przepisy? Bo np. pickupy rejestrowane jako samochody ciężarowe nie musiału spełniać normy EUROV od 2011 roku, tak jak osobówki...
Seicento miało, bo to było auto osobowe. ABS obowiązkowy od 2000 roku bodajże.
Kangoo 2005 nie ma ABS'u, pomimo tego, że wersja 5-osobowa - stąd się zastanawiam.
no co ty? od 2000? ABS jest obowiązkowy od 1 lipca 2006 . Po pierwsze nie byliśmy w UE w 2000. Po drugie pierwsze Logany nie miały ABS-u :)
myślę ze Renault zrobiło taki sam trik jak i z Lodgy czyli otrzymało homologacje na ten samochód już w tamtym roku
Nie.DrOzda - 2012-05-22, 10:26 To w takim razie trzeba się spodziewać że i Lodgy dostanie ESP w standardzie wraz z premierą Dokkera (o ile rzeczywiście nie zrobili tej szopki z homologacją).
To już byłby szczyt gdyby do wersji Prestige trzeba było dopłacać a w Vanie blaszance za 25 tys netto był w standardzie.maciek - 2012-05-22, 11:56
- długość 4360, szerokość 1750, wysokość 1810 mm.benny86 - 2012-05-23, 10:47 Czy Dokker naprawdę nie będzie mieć ścianki oddzielającej przestrzeń bagażową od kabiny? Jeśli tak, to -sądząc po opiniach kierowców z firmy gdzie pracuję - jego użyteczność jest bardzo mizerna...laisar - 2012-05-23, 10:59 Sądząc po dostępnych kombivanach - to jest po prostu sprawa do wyboru, w zależności od potrzeb, i można ją zamontować w każdej chwili. Przypuszczalnie podobnie więc będzie i w dokkerze. A wystawienie egzemplarza bez niej może ma ten sens, że lepiej wszystko widać.benny86 - 2012-05-23, 11:04 Same wystawienie jak najbardziej, dlatego pytałem jak będzie w seryjnych egzemplarzach. U nas w firmie kompletnie by się nie sprawdziły wersje bez ścianki działowej, wielkie gabarytowo i dość ciężkie przedmioty (wystawałyby powyżej foteli, a oberwać 50kg paczką (lub cięższą) kiepska perspektywa. Jeśli będzie to nie ma problemu...DrOzda - 2012-05-23, 12:25 I tak żeby załapać się na pełne odliczanie VAT od ceny zakupu i paliwa taką przegrodę wstawią. Inaczej w pomrocznej nie sprzedadzą za wielu egzemplarzy.maciek - 2012-05-23, 14:58 matucha - 2012-05-23, 22:14
Znalezione na:
http://www.italoborgesdesign.blogspot.com/maciek - 2012-05-24, 10:18 Cendra - 2012-05-24, 19:17 Całkiem ładne auto :) Jeździłem Kangoo I po lifcie wersją dostawczą i mimo, że surowo to dobrze na trasie i w mieście (najsłabszy diesel 68km). Wysokie zawieszenie, wysoko się siedzi, duże lusterka, pakowność :) Naprawdę miło się podróżuje tego typu samochodami.maciek - 2012-05-24, 19:26
Cendra napisał/a:
(najsłabszy diesel 68km)
to i tak dość mocny diesel miałeś, najsłabszymi silnikami w Kangoo były 1,0 59KM(benzyna) i 1,9D 55KM (diesel) to dopiero była moc .
Ciekawe czy Dokker będzie miał wspólną premierę razem z Lodgy w Polsce laisar - 2012-05-24, 22:35
maciek napisał/a:
czy Dokker będzie miał wspólną premierę razem z Lodgy w Polsce
Podobno tak (info z wczoraj).zbig - 2012-05-25, 06:14 A jak jest z przestrzenią ładunkową Dokkera Van w porównaniu do Logana? Bo jednak obecnie nieraz za mała ta paka.laisar - 2012-05-25, 08:49 Dokładnych danych technicznych - w tym wymiarów wewnętrznych - jeszcze nie ma, ale wszędzie piszą, że ma mieć 3 m3 (albo nawet 3,3). Logan: 2500 l.
Oczywiście, liczy się także kształt - dokker jest niemal 20 cm wyższy i 10 cm krótszy.Marmach - 2012-05-25, 15:29 Szkoda właśnie, że jest krótszy - przy zachowaniu długości i zwiększeniu wysokości można by w środku organizować jeszcze lepsze garden party ;)laisar - 2012-05-25, 22:22 Ale wtedy Dacia już do szczętu zeżarłaby biednego kangoo... (;Marmach - 2012-05-26, 01:38 Nie mam nic przeciwko Dacii Kangoo. Może być to nawet nieco wychudzone, wschodnioeuropejskie kangoo, byle miało też odchudzoną cenę ;)mcvBL - 2012-06-01, 08:17 Czy bedzie wersja 7 os ?? lub czy mozna ja przerobic na 7 os??laisar - 2012-06-01, 08:48
mcvBL napisał/a:
Czy bedzie wersja 7 os ?? lub czy mozna ja przerobic na 7 os??
2 x nie.ian - 2012-06-04, 19:28 Dokker w zastępstwie Logana? Jak się zmieści w tych rozmiarach długość 4360, szerokość 1750, wysokość maksymalnie 1810 mm, oraz rozstawie osi 260-265 cm to całkiem ciekawa alternatywa. Ze zdjęć wynika, że faktycznie będzie niski. Z tego co pamiętam, to z 8-10 lat temu najtańsze Kangoo kosztowało około 36-37 tyś. zł w promocji (cena normalna chyba coś koło 41.500 zł). Pierwsze skojarzenia z bardziej osobowymi niż dostawczymi w wyglądzie VW Caddy, czy Fiatem Qubo.maciek - 2012-06-04, 19:34 znalazłem stary cennik, nie zdziwił bym się jak by się pojawiły podobieństwa maciek - 2012-06-11, 10:10 można sobie konfigurować już Dokker'a stronce Marokańskiej
http://www.dacia.ma/gamme...ateur/index.jspmaciek - 2012-06-18, 13:28 maciek - 2012-06-18, 20:29 paweloo97 - 2012-06-27, 11:20 Informacje o wersji Van Dokkera :
- silniki oczywiście 1.5 dCi 75/90 KM (180/200 NM) i (jeszcze)nie na 100% benzyna/LPG
- ładowność wynosi 750 kg
- pojemność paki 3,3-3,9 m3
- długość zaś 1,9 metra do 3,11 max. po złożeniu fotela pasażera
- otwór w drzwiach bocznych 70,3 cm
- bodaj Easy Seat: składane/wyjmowane siedzenie pasażera=jak podaje translator:
biuro w tabletce maciek - 2012-06-27, 12:16 bebe - 2012-06-27, 14:06 Ciekawe, czy półkę z 0:50 będzie się dało ukraść do MCVki. :>laisar - 2012-06-27, 18:12
bebe napisał/a:
czy półkę z 0:50 będzie się dało ukraść do MCVki
Z większą lub mniejszą ilością gimnastyki - na pewno [:laisar - 2012-06-28, 09:23 A tu wersja osobowa: http://www.youtube.com/wa...d&v=NqvXy5V52FImaciek - 2012-06-28, 10:24
Ciekawostka: szerokość/rozstaw osi tożsame z Lodgy, ale jest informacja, iż prześwit w aucie nieobciążonym wynosi 19 cm, a w obciążonym min. 15,3 cm ( w Lodgy 12 cm).maciek - 2012-06-28, 22:00 biednie ale z rozmachem, mi się podoba czas wrzucać pieniądze do skarbonki, po wakacjach sprzedać Galaxy SII puki coś warta i zainwestować, już się nie mogę doczekać maciek - 2012-06-29, 21:36 maciek - 2012-07-05, 11:46
maciek - 2012-07-05, 21:12
Marmach - 2012-07-05, 21:51 Dokker bardziej praktyczny pod względem załadunku, Lodgy lepsze do wożenia drabin :D Najlepiej mieć oba!Dar1962 - 2012-07-05, 22:12 wydaje mi się, czy dokker jest ciut wyższy?benny86 - 2012-07-05, 22:18 Podobno ma mieć o 7 cm większy prześwit, więc zachowując taką samą wysokość kabiny ogólna wysokość musi być wyższa. Śmiem twierdzić że czego jak czego, ale miejsca nie zabraknie zarówno w lodgy jak i dokerze.laisar - 2012-07-05, 22:25 Chcemy Lodkera! Z 4x4! (:Dar1962 - 2012-07-05, 22:46 w wersji Laureate w standardziemaciek - 2012-07-05, 23:18 13.2cm różnicyMarmach - 2012-07-05, 23:30
laisar napisał/a:
Chcemy Lodkera! Z 4x4! (:
Czyż właśnie Dacia nie jest ukaroseriowieniem praktyczności? Gdyby poszli dalej i połączyli zgrabnie najlepsze cechy wszystkich produkowanych modeli to by było to :Dlaisar - 2012-07-06, 00:36 Niestety, wszystkich-wszystkich, to się nie da - np albo dobra dzielność terenowa, albo duży rozstaw osi... Ale wielkodusznie mógłbym się zgodzić na kilka zgniłych kompromisów (;maciek - 2012-07-06, 09:53 laisar - 2012-07-06, 12:55 Dodałem do Kompendium rysunki z wymiarami dokkerów.maciek - 2012-07-06, 21:15
Cytat:
Dacia Dokker şi Dokker Van beneficiază de o gamă completă de motorizări economice, performante şi fiabile pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor. Oferta la lansare se compune din noul motor pe benzină 1.2 TCe 115 CP, din propulsorul pe benzină 1.6 MPI 85 CP şi din motorul diesel 1.5 dCi, disponibil în versiunile de 75 CP şi 90 CP.
1.2 TCE 115 CP EURO 5
Motorul 1.2 TCe 115 CP (Euro 5) inaugurat pe Renault Mégane şi Scénic Collection 2012 este primul motor al grupului Renault care dispune de un sistem de injecţie directă turbo. Uşor, datorită blocului din aluminiu, noul motor îmbină plăcerea de a conduce cu economia de carburant şi nivelul scăzut al emisiilor de CO2, oferind în acelaşi timp o putere de 115 CP, comparabilă cu cea a unui motor de 1.6 litri. Cuplul generos, de 190 Nm, echivalent cu cel al unui motor de 2.0 litri, este disponibil în proporţie de 90 % încă de la 1 500 rotaţii/ minut şi integral în plaja cuprinsă între 2 000 şi 4 000 rotaţii/ minut, asigurând reprize foarte bune.
Asociat cu o cutie de viteze mecanică cu 5 trepte, acest motor înregistrează un consum de carburant de numai 6,1* l / 100 km (6,2* pentru versiunea utilitară) în ciclu mixt european şi emisii de CO2 de 140* g / km (143* g pentru versiunea utilitară). Datorită acestui nivel scăzut de consum, costul de utilizare este redus semnificativ.
Prezenţa unui lanţ de distribuţie care nu necesită întreţinere, în locul tradiţionalei curele, contribuie de asemenea la reducerea costului de utilizare.
1.6 MPI 85 CP EURO 5
Acest motor pe benzină de intrare în gamă, cu o putere de 60,5 kW este cuplat la o cutie de viteze mecanică cu 5 trepte. El afişează un consum de 7,5 l / 100 km* în ciclu mixt şi emisii de CO2 de 175 g / km*.
1.5 DCI 75 CP ŞI 90 CP EURO 5
Recunoscut pentru fiabilitatea sa, pentru performanţele sale, pentru costul scăzut de utilizare precum şi pentru nivelul scăzut al emisiilor de CO2, motorul 1.5 dCi este propus în versiunile de 75 CP şi 90 CP. Aceste două motorizări, care beneficiază de eticheta Dacia eco², dau dovada unui consum redus, de numai 4,5 l/100 km* în ciclu mixt şi a unor emisii de CO2 de numai 118 g/km*.
Cele două versiuni sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. În versiunea de 90 CP, cuplul de 200 Nm, disponibil încă de la 1 750 rotaţii/ minut, oferă o adevărată plăcere de a conduce, asigurând acceleraţii vii încă de la turaţii joase. Versiunea 1.5 dCi 75 CP furnizează un cuplu de 180 Nm disponibil încă de la 1 750 rotaţii/minut.
Precum Dacia Lodgy, Dokker şi Dokker Van sunt realizate pe noua platformă M0 care integrează un nou compartiment motor şi o unitate spate specifică.
Puntea faţă de tip Pseudo Mac Pherson cu braţ triunghiular este cea din familia Dacia. Provenită de la Renault Kangoo, puntea spate este cu osie suplă şi epură programată, asociată cu arcuri helicoidale. Pe versiunea combi este disponibilă o bară antiruliu de 20,3 mm. Robustă şi deosebit de adaptată pentru a prelua sarcini mari, această punte oferă o bună susţinere a caroseriei şi consolidează stabilitatea modelului Dacia Dokker în viraje. Astfel, nu există aproape nicio diferenţă între ruliul vehiculului gol şi al celui încărcat, ceea ce garantează un comportament rutier sigur şi fără surprize în toate configuraţiile.
Destinate unor utilizări diferite, dimensiunile şi amplitudinea suspensiilor sunt specifice pentru fiecare versiune. Ampatamentul de 2,81 m, cu aproape 10 cm mai scurt decât cel al modelului Logan MCV, asigură o bună manevrabilitate, cu un diametru de bracaj de 11,1 m.
Dacia Dokker şi Dokker Van beneficiază de o gardă la sol de 189 mm şi, respectiv, de 186 mm, ceea ce le permite să înfrunte orice tip de drumuri.
http://www.autonews.fr/Ph...essai-322695/1/Cendra - 2012-07-08, 22:01 Dopiero się zacnie psioczenie (dziennikarzy) na gołe blachy na boczkach drzwiowych :D
Dopiero teraz widać tył na fotkach... W sumie fajny, podoba mi się bardziej niż Lodgy :)benny86 - 2012-07-08, 22:13 W Dokerze blacha na drzwiach to nic anormalnego, taki segment... A dziennikarze zawsze będą narzekać na coś, co nie ma znaczka VW na masce.TD Pedro - 2012-07-08, 22:35
Cendra napisał/a:
Dopiero się zacnie psioczenie (dziennikarzy) na gołe blachy na boczkach drzwiowych :D
ciekawe na co by bardziej psioczyli: na gołe blachy czy na twarde plastiki (gdyby były)... maciek - 2012-07-09, 10:46
idealny na ciepłe dni
maciek - 2012-07-09, 21:38 pierwsze francuskie przecieki odnośnie ceny:
Cytat:
On connait les premiers prix :
Dokker : 9400€ (avec le 1.6 MPI 85)
Dokker Van : 7990€
La grille tarifaire devrait être bientôt publiée.
ian - 2012-07-10, 00:35 Na rynku niemieckim podstawowa cena nowego kombivana Dacia Dokker wynosić będzie 8990 EUR. To najkorzystniej pozycjonowane cenowo auto w swoim segmencie.
Yes, yes, yes ! Czyli jednak tak jak chciałem i tyle ile kosztował najtańszy Kangoo w Polsce parę lat temu... Kiedy w Polsce premiera? Kiedy? Jakieś przecieki?
Co do ceny, to trzeba pamiętać, że euro - eurami, ale "wewnętrzny" kurs EUR/PLN jest w Renault płynny, odmienny dla różnych modeli. Z zachodnich cen niewiele więc dla nas wynika, bo równie dobrze może to być 35, jak i 40 kzł. Zresztą, mogłoby być i 30 (netto) - wszystko zależy po prostu od tego, jak mocno koncern chciałby zawalczyć. I czy w ogóle jest o co, patrząc na cały segment...maciek - 2012-07-10, 11:19 Dokker pewnie będzie w przedziale cenowym 36-55 tys zł brutto, cena za full wypas do 60 tys zł bo Kangoo kosztuje 62 tys zł Auto Krytyk - 2012-07-10, 12:34 Tylko że w Kangoo masz lepsze wykonanie i wyposażenie. Jak bym miał za Dokkera dać 60 tys to wolę Kangoo kupić. Oglądałem nowe Kangoo w salonie i w środku ładne jest.laisar - 2012-07-10, 14:12
vulcanor napisał/a:
Jak bym miał za Dokkera dać 60 tys to wolę Kangoo kupić
Takie rozważania dotyczą każdego, dokładnie każdego modelu, każdej marki - "zawsze jest jakaś większa ryba". Oczywiście, za "drobną" dopłatą...Lupo - 2012-07-10, 14:47 Fajne autko. Myslalem nad lodgy, teraz mysle nad lodgy i dokerem ;)toms57 - 2012-07-11, 15:43 oto ceny
http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.htmlmaciek - 2012-07-11, 17:17
laisar - 2012-07-11, 21:07 Ale linkuj też źródła, bo ktoś rzeczywiście coś sobie pomyśli <;wat - 2012-07-11, 22:15 przecież na fotach jest widoczne pochodzenie fotek laisarlaisar - 2012-07-11, 22:41 Ale to tylko wskazuje, skąd one są zalinkowane - silnik tamtego forum stempluje pochodzące z niego fotki. A mnie chodzi o wskazanie postu, w którym były umieszczone, żeby można było doczytać, że to tfurczość własna, a nie jakieś "przecieki"...laisar - 2012-07-12, 11:37 Pierwsze owoce prezentacji dla dziennikarzy, która odbyła się w Austrii: http://www.promotor.ro/te...ker-van-9849844maciek - 2012-07-12, 13:44 i po francusku
http://www.turbo.fr/dacia...i-dacia-dokker/maciek - 2012-07-12, 13:59
ian - 2012-07-13, 00:14
Cytat:
Jak na razie, nieoficjalnie - być może wrzesień, razem z lodgy.
We wszystkich krajach wokół premiery nowych modeli Dacii, oficjalne cenniki, a w Polsce (półkolonialnym kraju z upadającą gospodarką rządzonym przez sprzedajnych kacyków) oczywiście wielkie nic. Mijają wakacje-doskonały czas na poprawienie wyników sprzedaży....
Już wyobrażałem sobie takie reklamy: samochód kształtem podobny do Mondeo, Octavii, czy Passata, obok zasmucony mężczyzna, kobieta z dwójką dzieci na ręku, obok kolejne dwie nieco większe latorośle, dwa foteliki, ogromna góra walizek (lub deska surfingowa z ogromnym żaglem, lub kilka plecaków, namiotów, lin i czekanów, lub ze trzy rowery itd., itp.) i słodki głos w tle: urlop już wkrótce, rodzina się powiększyła, oszczędności topnieją, a stary samochód nie pozwala na bezpieczną, wygodną podroż? Zajrzyj do salonu Dacii i wybierz pomiędzy łatwym w załadunku, pojemnym Dokkerem i świetnie wyposażoną Lodgy z klimatyzacją i siedmioma miejscami. Już za....
Ech, nowe modele to była świetna okazja na zostanie oficjalną marką Euro 2012... Było, minęło-bezpowrotnie...laisar - 2012-07-13, 00:51
ian napisał/a:
nowe modele to była świetna okazja na zostanie oficjalną marką Euro 2012
UEFA liczy, że każdy ze sponsorów narodowych w Polsce zapłaci równowartość 23 – 25 mln zł.
Zdaniem specjalistów to nie jest wygórowana kwota. Odpowiednio wykorzystane przywileje sponsorskie mogą w 2012 roku zwiększyć obroty firmy nawet o 30 proc. w porównaniu do roku obecnego
To teraz powiedz, ian, ile daciek musiałoby się sprzedać dodatkowo, żeby się ten deal opłacił? I gdzie i kiedy miały zostać wyprodukowane? I dlaczego Reno miałoby to w ogóle robić, zamiast promować siebie? (A ma dużo większe problemy sprzedażowe w EU).
Dodatkowo, z mojego punktu widzenia, 99 ec z każdego ojro wydanego na reklamę jest kosztem, który podwyższa cenę auta dla mnie - to ja czniam taki interes...
ian napisał/a:
w Polsce (półkolonialnym kraju z upadającą gospodarką rządzonym przez sprzedajnych kacyków)
Jak to dobrze, że żyję w Polsce w jakimś innym wszechświecie niż Twój, brrrr. Przyjmij kondolencje.
Naiwnie też myślałem, że brak cenników to przez tych łosi z RP, a tymczasem to przecież oczywiste - "wina Tuska !!1!" <:Prezes - 2012-07-13, 08:14
ian napisał/a:
i świetnie wyposażoną Lodgy
Się żem uśmiał.
Po powiększeniu rodzinki będę myślał o Lodgy, ale nie w tej kategorii, że jest świetnie wyposażona . Nie wiem nawet czy będzie mnie stać na nią, ale dokkerem jakby świetny nie był, to jednak trochę bym się krępował jeździć, bo to auto robocze - z wyglądu. Jak marka dla mnie nie ma znaczenia, tak wygląd auta już tak.maciek - 2012-07-13, 09:02
laisar - 2012-07-13, 13:30 To teraz poprosimy takie fotele jak ten pasażera w lodgy, na wszystkich miejscach (:bebe - 2012-07-13, 16:58
laisar napisał/a:
To teraz poprosimy takie fotele jak ten pasażera w lodgy, na wszystkich miejscach (:
Też mi początkowo oko zabłysło, ale po chwili zastanowienia to w sumie po co mi taki fotel? Poza raczej rzadko spotykaną sytuacją, kiedy trzeba przewieźć 3,5-metrową belkę - raczej się nie przyda. Jedyne co w nim fajne, to możliwość łatwego i "legalnego" wyjęcia - ale jak sobie pomyślę, że miałbym się szarpać z drugim rzędem siedzeń w MCVce, to może w sumie lepiej, że się nie wyjmuje. :] Generalnie - poza możliwością przerobienia Lodgy na absolunie goły van do przewozu pierza luzem - nie widzę zastosowania.laisar - 2012-07-13, 18:55
UEFA liczy, że każdy ze sponsorów narodowych w Polsce zapłaci równowartość 23 – 25 mln zł.
5,5 mln euro to dla ogromnego koncernu motoryzacyjnego dużo? Dodatkowo UEFA obiecywało dla gospodarzy specjalne, duże zniżki.
Cytat:
Jak to dobrze, że żyję w Polsce w jakimś innym wszechświecie niż Twój, brrrr.
Śląsk, a Warszawa to rzeczywiście dwa różne światy Jak porównywać rzeczywistość starych familoków (kamienic), ogromnych blokowisk do pilnie strzeżonych osiedli drogich apartamentowców i willowych dzielnic ?
Na Śląsku radośnie likwidowano huty i kopalnie w latach 90 ubiegłego wieku, niszczono szkolnictwo zawodowe, bo przeżytek, bo symbol komunizmu. Teraz chce się te same kopalnie z powrotem uruchamiać, szkoły zawodowe otwierać z powrotem, bo jest koniunktura, bo jest zbyt, bo jest zapotrzebowanie. Zamiast likwidacji wystarczyła tylko głęboka restrukturyzacja, zmniejszenie zatrudnienia i unowocześnienie zakładów.
Ile firm zbankrutowało budując w pośpiechu autostrady, lotniska i stadiony?
Jak wygląda polska prowincja, gdzie masowo likwidowane są biblioteki, domy kultury, poczta, sądy, szkoły, szpitale? Jedyną pociechą dla analfabetów będzie butelka taniego wina pod ostatnim sklepem?
http://www.rp.pl/artykul/...powiatowej.html
"Zarabiamy o 70 proc. mniej niż inni mieszkańcy Unii. Gorzej mają tylko Łotysze (425 euro), Litwini (370 euro), Rumuni (297 euro) i Bułgarzy (190 euro). W nękanej kryzysem Grecji średni dochód jest niemal dwukrotnie wyższy niż u nas (842 euro), a ceny wyższe tylko o 30 proc. od naszych. " "Na umowach tymczasowych pracuje już 27 proc. Polaków - najwięcej w całej Unii. Wśród młodych poniżej trzydziestki aż 65 proc. osób pracuje na umowach czasowych, a wśród osób do lat 24 podejmujących pierwszą pracę aż 85 proc. nie dostaje stałej umowy. "
I to, co boli najbardziej: dzieci moich znajomych po ukończeniu studiów wyższych pakują walizki i wyjeżdżają: do Irlandii, Holandii, Niemiec, Norwegii (biotechnolog, inżynier środowiska, chłopaki po politechnice w Gliwicach). Bo jak żyć w tym kraju w którym proponuje się od 5,5 zł do 6,5 zł netto za godzinę pracy, a emerytura to najczęściej 1.100-1.400 zł netto?
5,5 mln euro to dla ogromnego koncernu motoryzacyjnego dużo?
Powtarzam jeszcze raz - przelicz to na sprzedaż (zwłaszcza w PL), a potem marudź, czy było po co to robić.
ian napisał/a:
Jak porównywać rzeczywistość starych familoków (kamienic), ogromnych blokowisk do pilnie strzeżonych osiedli drogich apartamentowców i willowych dzielnic ?
Nie mam pojęcia, nie mieszkam w tych drugich.
ian napisał/a:
Zarabiamy o 70 proc. mniej niż inni mieszkańcy Unii
A 20 lat temu jakie były proporcje?
ian napisał/a:
wystarczyła tylko głęboka restrukturyzacja, zmniejszenie zatrudnienia i unowocześnienie zakładów
"Tylko"... Jak się nie ma kasy, to się ma niewielki wybór.
Jedyne z czym się zgadza, to z tymi szkołami - nie ma u nas szczęścia szkolnictwo, oj nie ma ):maciek - 2012-07-14, 09:09 Chłopaki
CO TO MA WSPÓLNEGO Z DACIĄ DOKKERian - 2012-07-14, 15:13
Cytat:
CO TO MA WSPÓLNEGO Z DACIĄ DOKKER
Teoretycznie da się uzasadnić, że kondycja finansowa, gospodarcza społeczeństwa wpływa też na liczbę zakupionych nowych Dokkerów Może być-dobre wytłumaczenie ?
Laisar ma udane życie, szybko bogaci się (chyba), a wokół mnie jakoś ludzie ubożeją od kilku lat (2008?, 2009?), powoli narasta rozgoryczenie i zniechęcenie. Dobrze to już chyba było...laisar - 2012-07-14, 16:15
ian napisał/a:
Laisar ma udane życie, szybko bogaci się (chyba)
1 tak, 2 nie - po prostu nie uważam, żeby jedno wypływało z drugiego.
ian napisał/a:
narasta rozgoryczenie i zniechęcenie
Widać wszystko zależy od kręgu rodzinno-towarzyskiego - u mnie nie jest super idealnie, ale postęp widać, mimo wybojów.
I to nie tylko w Wawce - ja jestem z Katowic, najbliższą rodzinę mam jeszcze na Dolnym Śląsku i w lubuskiem; większych różnic nie widać, bez względu czy rolnictwo, czy przemysł, czy usługi, czy wieś, małe czy duże miasto.
Cytat:
Dobrze to już chyba było
Ludzie zawsze tak gadają - już w jaskiniach tak było.DrOzda - 2012-07-16, 09:40
ian napisał/a:
Teoretycznie da się uzasadnić, że kondycja finansowa, gospodarcza społeczeństwa wpływa też na liczbę zakupionych nowych Dokkerów
W Polsce ceny nowych samochodów są jednymi z niższych w Europie. I sprzedaż spada .... W tym czasie z całej starej unii zwozi się setki tysięcy padlin których miejsce powinno być w większości na szrocie .... ale to jest celowa polityka , mechanicy mają zajęcie , firmy importujące części plus składy używanych również , od czasu do czasu policja i diagności wezmą w łapę za niezabranie dowodu lub przedłużenie "badań" ....
Wieczorem w wiadomościach słyszymy "z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na lewy pas jezdni" ...
A sprawa jest do ukrócenia w pół roku tylko elektorat by się wk.... jakby im unieruchomić złomowisko przed chałupą ...TD Pedro - 2012-07-16, 10:51 o ile do takiej tezy
DrOzda napisał/a:
ale to jest celowa polityka , mechanicy mają zajęcie , firmy importujące części plus składy używanych również , od czasu do czasu policja i diagności wezmą w łapę za niezabranie dowodu lub przedłużenie "badań"
miałbym zastrzeżenia, to poniższe
DrOzda napisał/a:
A sprawa jest do ukrócenia w pół roku tylko elektorat by się wk.... jakby im unieruchomić złomowisko przed chałupą ...
Realistycznie - najmniej rok od momentu, w którym badania techniczne przestają być żartem... Problemem nie jest bowiem wiek czy pochodzenie, a stan. Zamykanie rynku, cła itp metody albo już przerabialiśmy, albo obowiązują w innych krajach - efekty są tak samo do bani jak obecny bajzel u nas.piotrres - 2012-07-16, 15:10 Decha w tym "topornym" dostawczaku jest bardziej ergonomiczna niż w moim DD
benny86 - 2012-07-16, 15:14
piotrres napisał/a:
Decha w tym "topornym" dostawczaku jest bardziej ergonomiczna niż w moim DD
Ale plastiki (prawdopodobnie) równie twarde maciek - 2012-07-16, 19:14 Chyba w AutoSwiecie chwalą plastiki w Dokkerze :)Seal - 2012-07-16, 19:34 A mnie zastanawia to czy w Dokkerze np. dCI 90 KM będzie głośniej niż w Lodgy czy nie?maciek - 2012-07-16, 20:10 w Dokkerze może być ogólnie głośniej bo jest wyższe laisar - 2012-07-17, 00:29
Seal napisał/a:
czy w Dokkerze np. dCI 90 KM będzie głośniej niż w Lodgy
Wszystko wskazuje na to, że będzie - lodgy podobno specjalnie ekstra wyciszali, a dokker, jako wół roboczy, pozostał na poziomie starych konstrukcji...jan ostrzyca - 2012-07-17, 08:51 Ciekawe jak będzie z jakością blach w Dokkerze i Lodgy? W pierwszych seriach Logana bywało nieciekawie. Można było trafić na sztukę która rdzewiała jak stara beczka. Mojego MCV z 2007 r. ten problem jakoś ominął. Ciekawe czy dadzą ocynk chociaż na części nadwozia?
Inna ciekawa rzecz, to silnik 1.6 mpi, który z wersji na wesję traci moc z 87 km w pierwszych Loganach, potem 85 km, teraz 83 km. A samochody rosną. Trochę to głupie bo agregat ma spore rezerwy i podobny 1.6 8v w skodach ma 102 koniki. W moim MCV miałem 87 km i to już było lekko za mało. Wystarczało do spokojnej jazdy solo, ale przy komplecie silnik wyraźnie się męczył.
Co z LPG? Wersja 1.6 aż się prosi o fabryczny. Chyba, że w fabryce doszli do wniosku, że to się nie sprawdza i jest za dużo napraw gwarancyjnych. W Motorze piszą, że 1.6 mpi jest idealny do gazu a w Auto Świecie sprzed kilku tygodni, że się nie nadaje..._Big_Mac_ - 2012-07-17, 10:56 Wielka szkoda że nie ma 1.6 16v, byłby IMHO idealny. Teraz do wyboru jest archaiczny i zdecydowanie za słaby 1.6 8v lub wysilony, pewnie drogi i skomplikowany 1.2 TCe. Do tej pory unikałem diesli, bo drogie w zakupie, skomplikowane, wtryski, turbiny, dwumasy etc. a teraz jedyny sensownej mocy silnik benzynowy ma dokładnie to samo...DrOzda - 2012-07-17, 11:07
_Big_Mac_ napisał/a:
Wielka szkoda że nie ma 1.6 16v, byłby IMHO idealny. Teraz do wyboru jest archaiczny i zdecydowanie za słaby 1.6 8v lub wysilony, pewnie drogi i skomplikowany 1.2 TCe. Do tej pory unikałem diesli, bo drogie w zakupie, skomplikowane, wtryski, turbiny, dwumasy etc. a teraz jedyny sensownej mocy silnik benzynowy ma dokładnie to samo...
Z cen rumuńskich wynikało że dopłata do 1.2 Tce to mniej więcej 80% dopłaty do 90KM dCi co sprawia że zaczynam zastanawiać się na gnojówkowozem :)maciek - 2012-07-17, 11:15
_Big_Mac_ napisał/a:
Wielka szkoda że nie ma 1.6 16v, byłby IMHO idealny. Teraz do wyboru jest archaiczny i zdecydowanie za słaby 1.6 8v lub wysilony, pewnie drogi i skomplikowany 1.2 TCe. Do tej pory unikałem diesli, bo drogie w zakupie, skomplikowane, wtryski, turbiny, dwumasy etc. a teraz jedyny sensownej mocy silnik benzynowy ma dokładnie to samo...
1.6 8v jest po to by obniżyć cenę samochodu, po wprowadzeniu do Clio 0,9 TCE i odczekaniu pewnego okresu pojawi się ten silnik u Dacii, myślę że nadejdzie to podczas przechodzenia na normę Euro 6 .
Po wprowadzeniu E6 będzie mnie ciekawiła sprzedaż samochodów z silnikami Diesla bo nie dość że będą miały co teraz mają to jeszcze będzie trzeba będzie tankować specyfik AdBlue i czy producenci silników diesla poradzą sobie z wprowadzeniem silników spełniających tą normę nie odbijając tego na trwałości układów - dlatego teraz trwają usilne próby wprowadzania hybryd czy samochodów elektrycznych.
sporo informacji, proponuje trochę zaktualizować pierwszy post wątku
Dla mnie informacją dnia jest to, że Dokker i Van będą miały prześwity 190 mm i 186 mm czyli inaczej niż w Lodgy tomala72 - 2012-07-21, 15:52 Nie chcę tworzyć nowego tematu więc tutaj:
Dziś widziałem prezentację Dokkera w tvn Turbo (raport końcowy) i wychodzi nawet ciekawie choć można zaobserwować mega toporność plastików, szczególnie boczki drzwi. Tyle, że jak ma to być tanie auto do roboty to nie ma to istotnego znaczenia.
Autko mi się nawet podoba i jest ładniejsze niż jego pierwowzór Lodgy, fajne przesuwane drzwi:)mekintosz - 2012-07-23, 21:31 Plus dla Dokkera za przeswit. Szkoda, ze Laureate bedzie tylko z 1.5 dci. Pisza tez w materialach o wyciszeniu:
"Wiele uwagi poświęcono również akustyce. Powierzchnia elementów wygłuszających, znajdujących się pod maską, pod nadwoziem, w nadkolach i na styku nadwozia z przednią szybą została zwiększona o 30% w porównaniu z modelem Dacia Duster. Nowe wtryskiwacze silnika 1.5 dCi zmniejszają jego poziom hałasu. Zredukowano również szumy aerodynamiczne poprzez dopracowanie kształtu lusterek zewnętrznych oraz relingów dachowych. Wkłady z pianki, uszczelki oraz wzmocnienie niektórych części mające na celu wyeliminowanie rezonansu odgrywają również ważną rolę w zapewnieniu lepszej akustyki podczas jazdy."
Ponadto zauwazylem inne, dluzsze przelozenia skrzyni biegow w 1.5 dci w stosunku do mojego Sandero. Prognozuje to cichsza prace jednostki przy predkosci autostradowej. Niestety silniczek 1.5 dci 75 KM to przy masie dokkera 1200 kg i jego gabarytach tworzy z Dokera najwolniej przyspieszajcego diesla w gamie daci chyba. Ponad 15 sek do 100ki ! Dlatego chyba warto skusic sie na 1.2 tce._Big_Mac_ - 2012-07-24, 16:21 Czy te przełożenia w 1.2 TCe będą też w Lodgy? Bardzo fajna, trasowa piątka - 110 kmh przy 2500 rpm.laisar - 2012-07-24, 20:38
maciek - 2012-09-04, 18:40 Francuskie ceny Dokkera,
maciek - 2012-09-04, 18:45 czyli 590€ taniej niż Lodgy, myślę że w Polsce może być taniej o 2tys zł. Czyli fajnie wyposażone Laureate można było zapłacić około 42tys zł.benny86 - 2012-09-04, 18:46 Osobowy Laureate tylko z dieslem?maciek - 2012-09-04, 18:49 benny86 rynek francuski preferuje dieslebenny86 - 2012-09-04, 18:51 W zasadzie polski rynek również, tyle że w postaci używek. Mam nadzieję że dorzucą benzyniaka w PL, bo zostawiając tylko diesle na starcie tracą pewną część klientów.maciek - 2012-09-04, 18:56
Cytat:
Pour cette rentrée 2012, la gamme Dacia s’enrichit de deux nouveaux véhicules : le Dokker et le Dokker Van. Avec des premiers prix à 9 400 euros TTC pour le combispace et 7 990 euros HT pour l’utilitaire, ces nouvelles Dacia devraient vite faire un carton. Comme l’ensemble de la gamme, elles sont garanties 3 ans ou 100 000 km.
Le Dokker est un combispace permettant de transporter 5 personnes avec armes et bagages. Il offre un coffre de 800 litres qui sera bien pratique pour les vacances en famille. Grâce à sa banquette arrière rabattable 1/3 2/3, il peut offrir un volume de chargement de 3 m3. En version de base avec le moteur essence 1.6 MPI, il démarre à 9 400 euros. Le premier en diesel se situe à 12 900 euros. A ce tarif, on dispose du moteur 1.5 dCi 75 eco2. En finition Lauréate avec le moteur 1.5 dCi 90 eco2, le Dokker s’affiche à 14 400 euros. Même si selon la version, il faut rajouter des options, ces dernières restent bon marchées (499 euros la station mulitmédia par exemple), le Dokker affiche des tarifs très attractifs par rapport à la concurrence.
Le Dokker Van est une fourgonnette qui fera surement le bonheur des artisans avec son prix très accessible et son volume utile. Ses capacités de chargement vont de 3,3 m3 à 3,9 m3, des capacités supérieures à bien des concurrents. Trois motorisations sont proposées pour le Dokker Van. Il démarre à 7 990 euros HT avec le 1.6 MPI. En diesel, on a le choix entre le 1,5 dCI 75 eco2 démarrant 9 990 euros HT et le 1.5 dCi 90 eco2 commençant à 10 790 euros HT. Le catalogue Dokker comporte de nombreux équipements et plusieurs options pour équiper le véhicule en fonction des besoins du client. Avec de tels tarifs, les Kangoo, Partner, Berlingo et autres vont avoir un sérieux concurrent sur leurs segments !
http://www.autodeclics.co...cia_dokker.htmlbenny86 - 2012-09-04, 18:58 Ja tam nie parle wu frące a google translate to lepsza zabawa niż lekcja polskiego w szkole średniej i te same pytanie - co autor miał na myśli maciek - 2012-09-04, 19:25 Dokker
Ja tam nie parle wu frące a google translate to lepsza zabawa niż lekcja polskiego w szkole średniej i te same pytanie - co autor miał na myśli
MSZ:
Cytat:
Z początkiem nowego roku szkolnego 2012, gama Dacii wzbogaci się o 2 nowe modele: Dokker i Dokker VAN. Z cenami rozpoczynającymi się od 9400 EUR brutto za model osobowy oraz 7990 EUR netto za VAN-a, te nowe Dacie powinny szybko stać się przebojem. Tak, jak reszta modeli, posiadają gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.
Dokker jest samochodem typu combispace, pozwalającym na transport 5 osób wraz z "całym dobytkiem". Bagażnik o pojemności 800l przyda się na rodzinny wyjazd wakacyjny. Dzięki składanym tylnym oparciom w proporcji 1/3 - 2/3, możemy uzyskać 3m3 pojemności załadunku. W wersji podstawowej z silnikiem benzynowym 1.6 MPI ceny rozpoczynają się od 9400 EUR. Wersja podstawowa z silnikiem Diesla to koszt 12900 EUR. Za tę cenę otrzymamy silnik 1.5 dCi 75 eco2. Za wersję Lauréate z silnikiem 1.5 dCi 90 eco2 zapłacimy 14400 EUR. Nawet jeśli zdecydujemy się na zakup dodatkowego wyposażenia w dobrych cenach (np.: 499 EUR za stację multimedialną), cena końcowa pozostanie atrakcyjna w porównaniu do konkurencyjnych modeli innych marek.
Dokker Van jest furgonetką, która zaspokoi potrzeby małych przedsiębiorców, dzięki przystępnej cenie i oferowanej przestrzeni użytkowej. W zależności od wersji, przestrzeń ta wynosi od 3,3 m3 do 3,9 m3, czyli jest to wynik lepszy od większości konkurentów. Do napędu Dokker'a VAN posłużą 3 silniki. Najtańszy, benzynowy 1.6MPI od 7990 EUR netto oraz 2 wysokoprężne: 1.5 dCI 75 eco2 od 9990 EUR netto i 1.5 dCi 90 eco2 od 10790 EUR netto. W zależności od potrzeb klienta, Dokker VAN dysponuje bogatą gamą wyposażenia dodatkowego. Dzięki ww. cenom, Kangoo, Partner'owi, Berlingo i podobnym, przybędzie poważny konkurent w ich segmencie.
Gasnik - 2012-09-05, 17:03 Czy wiadomo już coś, na temat następcy Logana Pick-up? Produkcja (chyba) zakończona, a zapowiedzi ni ma.maciek - 2012-09-05, 17:18
Gasnik napisał/a:
Czy wiadomo już coś, na temat następcy Logana Pick-up? Produkcja (chyba) zakończona, a zapowiedzi ni ma.
na razie nie wiadomo, ale jakiś słuch chodzi że może powstanie Duster Pickup Gasnik - 2012-09-05, 17:19 Nie sądze, chociaż wyglądałby fajnie, widziałem grafiki fanów.eastcowboy - 2012-09-07, 19:06 Kliknij tutaj Gasnik - 2012-09-07, 19:10 Ale brzydkie :X Na plus może być jedynie nisko położony próg skrzyni ładunkowej, z tego co widać na zdjęciach. Mimo wszystko mam nadzieję że to dzieło pijanego grafika.maciek - 2012-09-08, 12:46 katalog francuski